LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Poortalarm winkel

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Poortalarm winkel

Ongelezen bericht door Quark »

pragma(cri)ticus schreef:
Beekerman schreef:Had die beveiliger juist gehandeld of is hij over de schreef gegaan, ik wil kijken of ik hem kan aanklagen voor wederrechtelijke vrijheidsberoving omdat hij zich zo dominant opstelde, en mij meteen als een crimineel behandelde.
alfatrion schreef: Wat let jou om aangifte te doen van wederrechtelijke vrijheidsberoving te doen? Als de politie geen aangifte wil opnemen dan kun je naar de nationale ombudsman. En als de OvJ wil seponeren dan kun je naar het gerechtshof. Het gerechtshof moet dan beoordelen of een veroordeling van een verdachte haalbaar is en of de vervolging opportuun is.
Ik denk dat met deze reactie alle vragen die Beekerman gesteld heeft nu beantwoord zijn.
De laatste stappen die gedaan kunnen worden heeft Alfatrion duidelijk uitgelegd.
Hopelijk houdt Beekerman ons op de hoogte wat er gaat gebeuren.
En dan komt het kosten plaatje, want deze juridische kosten zal hij zelf moeten betalen.

alfatrion
Berichten: 21904
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Poortalarm winkel

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een advocaat is niet verplicht, dus er hoeven er geen kosten gemaakt te worden.

Beekerman
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jul 2015 18:09

Re: Poortalarm winkel

Ongelezen bericht door Beekerman »

alfatrion schreef:Een advocaat is niet verplicht, dus er hoeven er geen kosten gemaakt te worden.
Ben mij aan het bedenken of ik aangifte doe of niet. Had al eerder contact gehad met de politie hierover maar toen kreeg ik van hun weer een passend antwoord, grijs gebied, getuigen etc.
Dus wat ik al eerder zei, die spelen onder een hoedje met elkaar en gaan de wet te boven.
Zal er niets mee bereiken, alleen hun wat extra werk bezorgen, maar als niemand iets doet dan blijven ze bezig met hun handelswijze.
Nog even een opmerking over de vele diefstallen, ja dat zal zeker maar daar hoef ik als onschuldig burger met een blanco strafblad niet de dupe van te worden, daarbij als zij goede apparatuur hadden dan hadden ze mij niet hoeven aan te houden, dus bij wie ligt het probleem?
Ben in ieder geval iets wijzer geworden en voorbereid mocht ik nog eens zo een voorval meemaken, als hij mij dan nog eens mijn doorgang wil belemmeren bel ik meteen de politie i.v.m. wederrechtelijke vrijheidsberoving

Moneyman
Berichten: 30043
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Poortalarm winkel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik houd het maar gewoon bij redelijk zijn en meewerken. Scheelt je een hoop stress en gezeur, waarom zou je het opzoeken?

Beekerman
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jul 2015 18:09

Re: Poortalarm winkel

Ongelezen bericht door Beekerman »

Moneyman schreef:Ik houd het maar gewoon bij redelijk zijn en meewerken. Scheelt je een hoop stress en gezeur, waarom zou je het opzoeken?
Dat maakt iedereen maar voor zichzelf uit. Ik ben redelijk geweest door in eerste instantie mee te werken met de tascontrolle, maar toen ik bij de tweede tascontrolle weigerde had die beveiliger geen oren naar mijn verhaal, over redelijk gesproken.

Moneyman
Berichten: 30043
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Poortalarm winkel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Terwijl nu juist die tweede cruciaal is - toen verliet je immers de winkel. Over redelijk gesproken.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Poortalarm winkel

Ongelezen bericht door ruud_a »

Je moet concluderen, dat de procedure van de winkel niet deugt.
Je laat iemand binnen met een tas die alarm geeft.
En dan ga je er moeilijk over doen, dat de tas ook alarm geeft met het naar buiten gaan.
Dan had je dat probleem gelijk bij het binnenkomen moeten oplossen.
Controleren wat alarm geeft en de klant, of de servicebalie even apart laten houden.

Gesloten