Regelgeving mbt stroomlevering

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
salomea78
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2019 13:49

Regelgeving mbt stroomlevering

Ongelezen bericht door salomea78 » 15 okt 2019 13:55

Op 1 oktober jl. heb ik een nieuwe huurwoning gekregen in Rotterdam in een seniorencomplex. Ik heb mij op 05.10 via website
aangemeld bij Eneco voor stroom levering. Op 08.10 kreeg ik een briefje van Stedin dat mijn stroom afgesloten is omdat er geen
contract aanwezig is. Ik heb gebeld met Stedin en uitgelegd dat ik een me aangemeld heb bij Eneco en dat ik daar een bewijs van kan
aanleveren. Ik kreeg een informatie dat het niets uitmaakt omdat Eneco het via een speciaal systeem aan Stedin moet melden en dat ik contact moet opnemen met Eneco over een spoedlevering en dat zij het stroom hebben afgesloten omdat op dat adres al lang geen contract was. Daarbij moet er 97 euro aansluit kosten betaald worden aan Stedin. Contact opgenomen met Eneco en kreeg te horen dat : 1. Eneco vanaf de aanmelding 5 werkdagen de tijd heeft om een contract op te stellen.
2. Na opstellen van contract hanteert Eneco twee weken bedenktijd en na
die tijd wordt een melding van levering aan Stedin verstuurd.
3. Er kan een spoedlevering aangevraagd worden en dit kost 400 euro en dan
wordt er binnen 2 werkdagen een melding gedaan bij Stedin.
Naar mijn idee is het geldklopperij. Hier moet iets aan gedaan worden.
Ik zoek mensen die ook zo een situatie hebben meegemaakt.

yan
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Regelgeving mbt stroomlevering

Ongelezen bericht door yan » 15 okt 2019 14:45

U had natuurlijk ook gewoon vooraf even kunnen uitzoeken hoe het werkt, zodat u direct vanaf 1 oktober energie via eneco had

Lady1234
Berichten: 10689
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Regelgeving mbt stroomlevering

Ongelezen bericht door Lady1234 » 15 okt 2019 14:58

Wat een wonderlijk verhaal. Neem eens contact op met Consuwijzer hierover.

snuffel1
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 dec 2012 16:14

Re: Regelgeving mbt stroomlevering

Ongelezen bericht door snuffel1 » 15 okt 2019 18:39

Best wel vreemd want als u op 1 oktober het huurcontract heeft getekend dan bent u niet verantwoordelijk voor de eventuele fratsen die een voormalig bewoner heeft uitgehaald. De verhuurder is er aan gehouden de levering van stroom mogelijk te maken en de kosten voor dit grote ongemak te voldoen.

Theotrucker
Berichten: 3445
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Regelgeving mbt stroomlevering

Ongelezen bericht door Theotrucker » 15 okt 2019 18:50

Ik zou de geschillencommissie inschakelen.

Kolibrie
Berichten: 196
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Regelgeving mbt stroomlevering

Ongelezen bericht door Kolibrie » 15 okt 2019 18:57

U moet bij de verhuurder zijn, die moet zorgen dat er geleverd kan worden en de kosten voor het heraansluiten betalen.
Waarom zou de aansluiting afgesloten zijn, daar heeft u geen schuld aan en zou u nu daarvoor kosten moeten maken, dat kan niet.
Kijk eens wat in het huurcontract staat over energieaansluitingen.

StevieNL81
Berichten: 528
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Regelgeving mbt stroomlevering

Ongelezen bericht door StevieNL81 » 15 okt 2019 19:16

Hier zijn al vaker topics over geweest op dit forum en bij Kassa. Op het Kassa forum heeft ook een webcare medewerker van een netbeheerder het proces toegelicht.

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... ingskosten

U kunt proberen de kosten te declareren bij de woningbouw, maar zal ze eerst zelf moeten voldoen aan de netbeheerder.

Los van de reacties hierboven waarbij mensen vinden dat dit hoe dan ook moet worden vergoed, zie ik geen reden waarom men dat zou moeten. De aansluitkosten van Ziggo of KPN vergoeden ze toch ook niet? Ze moeten aansluiting op het stroomnetwerk mogelijk maken en daar voldoen ze vanuit de status van verhuurder aan.

Maar met een beroep op coulance bent u zeker niet bij voorbaat kansloos.

tttlocke
Berichten: 2058
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Regelgeving mbt stroomlevering

Ongelezen bericht door tttlocke » 16 okt 2019 03:15

StevieNL81, mee eens.
Een eerdere aanmelding bij een leverancier, bijvoorbeeld 2 weken voor de sleuteloverdracht in plaats van 4 dagen erna, had bovendien mogelijk dit probleem voorkomen. Nog een goede reden om je tijdig aan te melden.

Plaats reactie