LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rijbewijs verlengen 75 jaar of ouder

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rijbewijs verlengen 75 jaar of ouder

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@francy

En wanneer bent u aan die verlenging begonnen dan?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Rijbewijs verlengen 75 jaar of ouder

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Je mag in geheel Nederland rijden maar niet meer in buitenland, vrijwel iedereen wist de lange wacht tijden en Limburgers worden extra gepakt helaas.

De oplossing is naar België te verhuizen, daar gaat alles sneller en makkelijker en je komt er toch al vaak.
Met Belgische rijbewijs kun je geheel Europa in en ik vond de kosten ook erg laag.

Verder nog vele nadelen maar denk eens aan emigreren, dat gaat snel en ik was verbaast hierover.
Weet niet hoe het voor 75+ is maar voor jongere met keuringsplicht en veel gezeur blij dat ik uit NL weg ben.

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Rijbewijs verlengen 75 jaar of ouder

Ongelezen bericht door WZZ »

Een aantal mensen die hier reageren vinden het kennelijk heel normaal dat een overheidsinstelling in Nederland al tijden lang zijn zaakjes niet op orde heeft. IK vind dat allerminst normaal, ook gezien de lastendruk hier in Nederland mag je toch wel wat verwachten. Vroeg zei ik nog wel eens: Nederland is immers geen bananenrepubliek. Tegenwoordig lijkt het daar eigenlijk wel steeds meer op, zij het dan dat het een bananenkoninkrijk lijkt.
Kijk bijvoorbeeld ook eens naar de Belastingdienst. Nu wordt dat allemaal wel gecompenseerd aan de benadeelden, maar wie betaalt dat uiteindelijk? Er is geen ambtenaar die ervoor aansprakelijk wordt gesteld, maar wij als belastingbetaler wel.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rijbewijs verlengen 75 jaar of ouder

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volg het advies van KKT op. En u hebt nergens meer last van.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Rijbewijs verlengen 75 jaar of ouder

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een bananenrepubliek? Hier is het nog erger! In een beetje bananenrepubliek koop je je rijbewijs gewoon bij de juiste ambtenaar. Zelfs zoiets simpels lukt hier nog niet.

Dat neemt niet weg dat het bij het CBR en sommige afdelingen van de Belastingdienst zeer ernstig mis is. Dat is inderdaad heel treurig.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Rijbewijs verlengen 75 jaar of ouder

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Nederland heeft vrijwel altijd een regering maar de rest....?

Belgen hebben het andersom, een ongeregelde die gedwongen worden
op de staat te letten en nauwelijks samenwerking of controle parlement....

Ik snap het niet, een regering als los zand maar alle problemen lossen ook op.
En vooral anders denken.
Als je de vorige keer bij verlengen ondanks handicap goedgekeurd bent en niet veel slechter bent geworden,
dan mag je nu gewoon zonder keuring doorgaan!

In Nederland eens een probleempje is gelijk levenslang geen 10 maar 3 jaren of nog minder en hoge keuringskosten.
Als je vorige keer na veel gezeur mocht , dan nu ook maar zeggen de Belgen blijkbaar...
minder werkdruk en boze burgers, alleen meer verkeersdoden, of is dat een alternatief voor euthanasie?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Rijbewijs verlengen 75 jaar of ouder

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De wegens vertraging niet verlengde bleven in Geheel Nederland geldig!

Maar alle Euro landen weten van niets en zien verlopen rijbewijs dus boete!
Je mag met een op deze manier in NL verlengde dus niet in Buitenland rijden.
Het is een NL noodmaatregel die nergens bekend is in Europa.

Dus gewoon doorrijden, nooit adviseren!
Elke Limburger heeft een nadeel hiermee, maar mijn Methode, ik weet dat het voor jongeren geld, maar hoe de 75+ regels zijn en of de Belgen deze Brusselse wet van EU ook voor Brussel in België tijdig doorvoerde?

Ooit kreeg je in België levenslang en alleen nieuwe foto erop was voldoende!
Toen hadden die Hollanders nog elke 5 jaren een verleng kosten en boete risico op verlopen documenten!


Helaas zijn hier vele Ollanders die als Alco Mobilist levenslang ingeleverde met nieuwe examen hier weer overal mogen rijden, zelfs in hun geboorteland!
Ze kijken niet naar verlopen of ingenomen rijbewijzen helaas.
Ik kon gewoon omruilen maar bij geen rijbewijs meer, Examen doen is voldoende helaas!

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: Rijbewijs verlengen 75 jaar of ouder

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

September 2019 de 14de. Zit ik op een zaterdag morgen even op de site van het CBR te kijken. Zomaar om te kijken hoe het werkt als het zo ver is. Kreeg gelijk een vragen lijst die ik kon invullen. Nog even bedacht of ik het nu al zou doen. Alle vragen ingevuld betaald en kreeg gelijk een lijst van keuringsartsen. Was in mijn regio nog een plekje vrij en heb die gelijk gereserveerd, vrijdags 2 weken later om 14.15. Zo dacht ik dat gaat misschien wel eens heel snel...De keuringsarts heeft tijdens mijn bezoek alles opgestuurd en weer betaald. Klaar is kees. Nu afwachten. Ik had de tijd tot Augustus 2020 dan word ik 75. Het werd Mei en ik dacht zal eens bellen. Een meneer vertelde mij dat ik in Januari een mail zou hebben gekregen dat ik mijn rijbewijs kon gaan aanvragen bij de gemeente. Ik heb mijn mail van af 1 januari niet helemaal verwijdert dus kon ik kijken of de mail van het CBR er tussen zat. Ik heb hem niet gevonden. Ben toen bij 'Mijn CBR' gaan kijken en ja hoor ik kon het gaan aanvragen. Bleek dat ik al sinds 2 januari een nieuwe kon halen. 30 mei heb ik hem gekregen...het ging zo snel dat ik 8 maanden heb verspilt door het bijtijds aan te vragen...het zei zo kan weer 4 jaar en 4 maanden vooruit...

Gesloten