LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rijbewijs verlengen, BCDE

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
denmar
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 feb 2006 10:38

Rijbewijs verlengen, BCDE

Ongelezen bericht door denmar »

Ik ging even mijn rijbewijs verlengen in Rotterdam en ik moest het volgende betalen,
Eigen verklaringformulier 19.00 euro
Uittreksel GBA 5.75 euro
Keuring 76.50 euro
Rijbewijs 41.35 euro totaal 143.60 euro.

Dit zijn c.a. 316 hollandse guldentjes voor het verlengen van mijn rijbewijs.

Waar zijn we in godsnaam mee bezig in nederland??

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Rijbewijs verlengen, BCDE

Ongelezen bericht door karr-2 »

Dat lijkt me niet zo moeilijk he, we zijn bezig met realistische tarieven vragen in dit land. Of denk je dat al die mensen en al die apparatuur die er met jou aanvraag gemoeid is gratis werken of nooit vervangen hoeven te worden?

FYI de gulden bestaat al een aantal jaren niet meer, dus omrekenen heeft geen zin meer. Rijbewijzen vernieuw je eens in de 10 jaar, dus die prijs valt ook nog best mee.

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: Rijbewijs verlengen, BCDE

Ongelezen bericht door mylo1 »

Nou karr2

Ik weet niet hoe jij er financiel voorstaat?
Maar ik vind het en hoop geld :(

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Rijbewijs verlengen, BCDE

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik vind het ook een hoop geld, maar je moet Karr wel gelijk geven in zijn redenering.

De gulden bestaat inderdaad niet meer, dus dat omrekenen slaat zoiezo nergens op.

Verder is een normaal rijbewijs inderdaad 10 jaar geldig, dus dan zit je op 14,36 per jaar, oftewel 1,20 per maand. Dat vind ik eerlijk gezegd nog wel meevallen.

Bovendien is bekend dat autorijden duur is, dus als je dat niet kunt betalen moet je gewoon geen auto rijden. Simpel zat.

denmar
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 feb 2006 10:38

Re: Rijbewijs verlengen, BCDE

Ongelezen bericht door denmar »

Dus 19.50 euro voor een A4 formuliertje vindt Karr normaal??
Dus 5.75 voor een printje vindt karr normaal??
Dus 79.50 voor een half uurtje keuren vindt karr normaal??
Nou ik dus niet maar dat begrepen jullie al.

Dilibert, het gaat er niet om of ik dat kan betalen ja of nee, het gaat om het principe. Juist door de euro beseffen de meeste mensen niet dat die tarieven zo absurd zijn geworden. Maar geloof me dat oudere mensen zoals ik zoiets nog steeds omrekenen naar guldens.
m.v.g.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Rijbewijs verlengen, BCDE

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Maar dat is het hem nou net, tarieven zijn niet absurd geworden. Ja uiteraard is 20 euro voor een A4tje niet normaal, maar reken ook al het werk mee omdat A4tje te produceren, 79,50 voor een half uurtje keuren is veel, maar reken ook alle mensen mee die er mee gemoeid zijn.

Door de euro denken veel mensen dat dingen duurder zijn geworden, terwijl dat gewoon niet waar is.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Rijbewijs verlengen, BCDE

Ongelezen bericht door Martin1976 »

ik zal me ook even in de discussie mengen, 't mooie om te zien is dat we altijd een paar vast 'gastsprekers' hebben zodra het over euro's of gestegen prijspeil gaat :wink:

ben het met denmar eens, € 143,60 voor even een rijbewijs verlengen is een hoop geld. 'k ben er inderdaad ook maar mee gestopt om euro's om te rekenen naar guldens, niet zozeer in de eerste plaats omdat de gulden afgeschaft is, maar meer omdat ik me iedere keer weer rot schrik van de prijzen. De keuring die u heeft ondergaan, is dat in verband met uw leeftijd of door medische oorzaak? Normaliter hoeft dit toch niet bij een nieuw rijbewijs, dat zou de kosten ook weer flink drukken.

Maar de kosten van de medisch keuring zijn niet mals nee, bij indiensttreding van mijn eerste baan moest ik medisch gekeurd worden door een huisarts. Hij heeft me met geen vinger aangeraakt en alleen een aantal vragen gesteld. Aan het eind van de 'keuring' wel even 50 guldens afrekenen, vond ik ook niet normaal...

Maar hopelijk kunt u er weer een aantal jaren tegenaan met uw rijbewijs!

denmar
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 feb 2006 10:38

Re: Rijbewijs verlengen, BCDE

Ongelezen bericht door denmar »

Beste Martin,
Omdat het een groot Rijbewijs betreft moest ik gekeurd worden, dit is in 2002 ingevoerd. Hier heb ik geen moeite mee want het gaat om ieders veiligheid maar laten ze de kosten dan wel normaal houden.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Rijbewijs verlengen, BCDE

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Hallo Denmar,

aha, op die manier, voor groot rijbewijs is dat inderdaad anders dan bij gewoon autorijbewijs. Zeker niet normaal dat dat iedere keer dan zo'n hoop geld moet kosten, 'k krijg wel eens het idee dat de overheid steeds nieuwe dingen verzint om geld uit de burgers z'n zak te trekken. 't is inderdaad voor ieders veiligheid maar dan mogen ze dat denk ik voor gewone personenauto's ook invoeren. Die maken meer ongelukken dan vrachtwagens.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Rijbewijs verlengen, BCDE

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

En groot rijbewijs is natuurlijk altijd duurder dan een normaal rijbewijs, zelfs in het guldentijdperk waarschijnlijk al.

denmar
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 feb 2006 10:38

Re: Rijbewijs verlengen, BCDE

Ongelezen bericht door denmar »

Helemaal mee eens Martin.

Ja dillibert, het grote rijbewijs is zo duur omdat het zo groot is dat het speciaal met een vrachtwagen bezorgd moet worden, begrijp je nou waar het in deze topic om gaat??

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Rijbewijs verlengen, BCDE

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Als we op die manier gaan reageren dan hou ik op met advies geven in dit onderwerp.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Rijbewijs verlengen, BCDE

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Dan zijn er nog mensen die niet willen inzien dat de prijzen absurd zijn gestegen.
Vanmorgen heb ik nog een verklaring van inschrijving gehaald en daarvoor betaalde ik 11.34 Euro.
5 Jaar geleden had ik er ook een nodig en toen kostte het 7.50 gulden.
Omgerekend naar mijn inkomsten toen van 2500 gulden in de maand en de inkomsten nu 1200 euro in de maand is 2660 gulden.
Omgerekend naar de verklaring van vanmorgen is dat 25 gulden, dus wel ruim 3X zoveel.
De flat waar ik in woon werd destijds verkocht voor ongeveer 80.000 gulden, was voor mij niet haalbaar toen, thans worden zij verkocht voor vanaf "slechts" 87.000 Euro, hoezo het is niet duurder geworden.
Reken maar dat wat destijds een gulden kostte, thans 2.50 gulden kost,
maar iemand die genoeg heeft zal dat niet merken, dus droom maar rustig verder.

Vr. Gr. Hans.

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: Rijbewijs verlengen, BCDE

Ongelezen bericht door C200K »

Tuurlijk stijgen prijzen.

Maar bijvoorbeeld de huizenprijs, die heeft dus echt niets met de euro te maken. De grootste stijging was van 1998 t/m 2002, daarna zijn de prijzen slechts heel lichtjes gestegen.

En natuurlijk gaan prijzen omhoog, alles wordt toch duurder?! Of zijn we hier zo dwaas dat we ook daarvan gaan zeggen: "Is de schuld van de Euro".

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Rijbewijs verlengen, BCDE

Ongelezen bericht door karr-2 »

Mensen geven de euro de schuld van alles, dat is niet meer te veranderen. Of het nu huizenprijzen zijn of een pak melk in de supermarkt, het ligt altijd aan de euro.

Dergelijke mensen worden steeds zieliger en ongeloofwaardiger dat scheelt....

denmar
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 feb 2006 10:38

Re: Rijbewijs verlengen, BCDE

Ongelezen bericht door denmar »

Jij bent juist zielig Karr omdat je maar gewoon niet kan begrijpen dat een gulden gewoon een euro is geworden, of je wil het niet begrijpen. Als jij denkt te mogen zeggen dat we zielig zijn dan mag ik stellen dat jij te weinig hersens heb.

justus
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 okt 2005 14:47

Re: Rijbewijs verlengen, BCDE

Ongelezen bericht door justus »

karr-2
Euro versus gulden
Mensen laten we nou eens ophouden met deze ouderwetse problematiek. :twisted:

Vanaf nu noemen we gewoon één Euro één Gulden ! ! ! :lol:

De inflatie heeft het gewoon al ingehaald. Nu moeten we gewoon nog even bij de overheid zeuren dat ze de Knaak en het kwartje in euro terugbrengen en zijn we van alle gezeik af. :roll:

Justus4all

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Rijbewijs verlengen, BCDE

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Het ligt niet aan de Euro ! Het ligt aan degene, die de gulden verkwanseld heeft tegen een foutieve koers: Gerrit Zalm.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Rijbewijs verlengen, BCDE

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

O ja die hadden we nog niet gehad inderdaad, de goede man doet wat hem opgedragen wordt, maar wordt daar mee wel de hoofdschuldige in het verhaal.

Sommige mensen....

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Rijbewijs verlengen, BCDE

Ongelezen bericht door Wubo »

Je kan janken wat je wilt maar euro is er nu eenmaal, en gulden komt niet meer terug.
en dan nog, je moet toch blijven betalen voor die zooi.

Gesloten