LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schuldhulpverlening en huurtoeslag

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
yasme
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 dec 2006 12:54

Schuldhulpverlening en huurtoeslag

Ongelezen bericht door yasme »

Ik ben vanaf juni 2006, toegelaten tot de schuldhulpevrlening,zit in de minnelijke accord, elke schuldeiser is accord gegaan met het angeboden bedrag,wat verspreid gaat over 36 maanden,na de 36 maanden ben ik schuldvrij.
Nu heb ik vanaf begin van dit jaar problemen gehad met de belastingdienst(bekend probleem denk ik,voor veel mensen :cry: )
Het ging over de huurtoeslag.Ik heb alles op tijd aangevraagd eind 2005 zoals het moest, met de correcte gegevens zoals rekening nummer en de geschatte inkomsten,Blijkbaar ging er een en ander mis bij hun en zodoende kreeg ik pas in april de huurtoeslag uitbetaald(jan+feb+maart+apr) ,kort erna krijg ik een brief van hun dat ik 500 euro terug noet betalen,daarna weer een brief dat ik maar recht op 700 euro heb :roll: ,en nog een brief.Ik had in de allereerste brief als voorschot €1500 recht op ,dat is 125per maand(heb weinig inkomsten).
Middenk in het jaar krijg ik een vreemd bedrag op mijn rekening,ook een huurtoeslag en zorgtoeslag maar dat heb ik meteen teruggestort,heb er ook een bewijs van.Er is ook een bedrag in febr op mijn geblokeerde rekening gestort van de belastingdienst,ik beschik niet over die rekening, hij staat wel op mijn naam,maar de schuldhulpverlening heeft een contract metde bank over de roodstaand,dat is ook meegenomen in de schuld, dus voor mij is deze rekening gewoon geblokeerd.Maar de belastingdienst is zo stom geweest(terwij ze over de juiste gegevens beschikten ) om een bedrag van 400 naar die geblokkeerde rekening over te maken,wat nog niet eens voor mijn bestemd zou zijn.Nu zegt de bank tegen me,we kunnen dat bedrag niet terugstorten naar de belastingdienst,omdat je zowieso schuld had op onze rekening,maar ja ,dat geld was nog niet eens voor mj bestemd.De kredietbank(schuldhulpverlening) heeft een contract metde bank,en eigenlijk staat het nu los van mij maar toch maak ik me een beetje zorgen,want wie moet dat nu terugbetalen.Belastingdienst vraagt om €800,dat ik teveel zou hebben gekregen,dus 400 is al lang terugbetaald,dat zijn ze nu aan het uitzoeken,en 400 staat op die geblokeerde rekening,maar ja ik kan het toch niet uit mjn zak gaan betalen?

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Schuldhulpverlening en huurtoeslag

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Het lijkt mij, dat je dit soort zaken beter niet hier kunt vragen maar aan een raadsman (met bewijs van onvermogen)
Je kunt er donder op zeggen, dat je de volgende commentaren hier zou kunnen verwachten:
Met die schulden valt het wel mee; je zit immers ook op internet ?
Leer eerst maar eens goed de Nederlandse taal te beheersen en zoek als de gesmeerde werk. (zelfs al heb je een baan)

Zo rechts Nederland: Ik heb het "hoge" woord al gezegd. Tros Radar zet dit draadje a.u.b. gelijk op slot om onnodig (kwetsende) discussies te voorkomen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Schuldhulpverlening en huurtoeslag

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ze zijn beide op vakantie, dus ze kunnen dat commentaar nu niet leveren, tenzij ze naar een internet-café gaan.........

yasme
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 dec 2006 12:54

Re: Schuldhulpverlening en huurtoeslag

Ongelezen bericht door yasme »

Rozenwater... of hoe je ook mag heten
Je hoeft je niet boos te maken dat er iemand hier een vraag stelt over zijn eigen prive situatie... :roll:
Ten eerste heb je er niks mee te maken of ik een baan moet zoeken of niet,of ik internet heb of niet is ook niet voor jou bestemd,(kan net zo goed dat ik gebruik heb gemaakt van internet cafe of bij een kennis)ten derde verwacht ik hier helemaal geen kwetsende opmerkingen,alleen antwoorden op mijn vragen.
En wat betreft de nl taal, kijk eerst nar je eigen tekst :? ... ja dat zet je ff aan het denken,he?
Zo'n mensen als jij zou de toegang niet verleend mogen worden tot zulke discussies.

Dus ik hoop dat er mensen zijn die alsnog weten wat ik het beste kan doen.

groetjes

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Schuldhulpverlening en huurtoeslag

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

beste,

hij heet niet voor niks L. Rozenwater ....... :lol:

yasme
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 dec 2006 12:54

Re: Schuldhulpverlening en huurtoeslag

Ongelezen bericht door yasme »

Ha ha ha

kiz
Berichten: 2313
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Schuldhulpverlening en huurtoeslag

Ongelezen bericht door kiz »

yasme, je hebt toch een bewindvoerder als je in de wnsp zit? Lijkt me dat die hier z'n verantwoordelijkheid in moet nemen en e.e.a. met de belastingdienst en de bank uitzoeken.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Schuldhulpverlening en huurtoeslag

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Yasme, je moet ook nog leren LEZEN ! Laten we beginnen met de volgende oefening: probeer de, door mij opgestelde tekst eens te lezen zonder leestekens en woorden over te slaan. Oefening twee: probeer eens onderscheid te maken tussen adviserende - en gebiedende tekst.
Op dit moment is je score ruim onvoldoende.....
Ik ben tenminste nog eerlijk, door niet te ontkennen, dat ik een l*l ben: het voordeel is, dat een ander het niet meer hoeft te zeggen/schrijven, wegens het ontbreken van toegevoegde "waarde" :shock:
Tenslotte: Je maakt je nu al druk om slechts 1 reactie. Als je hart daar dan niet tegen kan, laat het dan gewoon. :lol: (Zulke prive-gevoelige informatie te verstrekken in belabberd Nederlands)

bboopz
Berichten: 41
Lid geworden op: 20 okt 2006 19:29

Re: Schuldhulpverlening en huurtoeslag

Ongelezen bericht door bboopz »

Yasme, l. rozenwater probeerde je juist te behoeden voor alle rechtse meisje en jongetjes die hier mailen EN die jou gaan vertellen:

Internet kost geld
dadiedadiedah.

Zijn eerste zin is wat hij je adviseerde.

grtz. deedee.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Schuldhulpverlening en huurtoeslag

Ongelezen bericht door ronald g »

Nu serieus Yasme, is het schuldhulpverlening of door de rechter een wsnp uitspraak. Dit is een groot verschil Want als het een wsnp betreft moeten alle schulden van voor datum wsnp bij de bewindvoerder ingediend worden. Deze bv zal dan ook dit probleem moeten oplossen.

Ronald.
Ps let maar niet op die eigen schuld dikke bult verhalen die komen van malloten die in hun hart ook bang zijn dat er iets mis kan gaan.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Schuldhulpverlening en huurtoeslag

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Zelf heb ik ook weleens een serieuze vraag gesteld over mijn persoonlijke situatie en de reacties met kwetsende inhoud waren niet van de lucht!
Dus dat heb ik maar afgeleerd en voor de TS, die opmerking was geen kritiek, maar slechts een voorbeeld van wat er zou kunnen komen!
Zelf zit ik in een soort gelijke situatie, dus ik weet ook hoe het soms goed mis kan gaan.
Vandaag weer een brief ontvangen over onterecht ontvangen huur toeslag. Hier ben ik "pas" 3 jaar mee bezig en dacht dat het nu eindelijk eens recht gezet was, niet dus!
Hoe is het mogelijk dat met een inkomen van 1050 Euro per jaar onder het minimum er een aanslag inkomsten belasting komt van bijna 2000 Euro? En er een brief van de zomer kwam dat over 2004 en 2005 onterecht ontvangen huursubsidie moet worden terug betaalt!
Dit alles voor het eind van dit jaar!
Vandaag werd er mede gedeeld dat de vorderingen nu in handen zijn gegeven aan de belasting deurwaarder en dat de extra kosten geheel voor mijn rekening komen, want dan betaalt het een stuk makkelijker.
Destijds is er een fout gemaakt en aantoonbaar met bewijzen een verkeerde onkomsten verklaring afgegeven.
Dit jaar ben ik precies 8X bij de dienst langs geweest en de laatste keer was op 1 December.
Toen is mij verteld dat alles was geregeld, nou niet dus!
Onder de hand denk ik er over om alle gemaakte kosten en tijd maar eens in rekening te brengen, misschien dat dat helpt.
Ik word er zo langzamerhand niet goed van en het ergste is nog dat je naam geheel ten onrechte is verziekt waar ik ook pas achter ben gekomen.
Als ik iets wil kopen, dan heb ik daar het geld voor liggen en voor de kerst wilde ik een artikel bestellen bij een postorder bedrijf waar ik bijna 4 jaar voor heb gespaard.
De reactie van dat bedrijf was dat het artikel alleen kon worden geleverd door contante betaling en met rembours kosten omdat volgens de BKR in Tiel levering niet was verantwoord!
Wat mij betreft houden ze het maar, want als ik zaken moet doen met een bedrijf in een sfeer van wantrouwen, dan is het voor mij over! Ik koop het nu wel in de winkel, is wel wat duurder, maar dat heb ik er graag voor over.
Zo gaat men tegenwoordig te werk en als er iemand is die altijd voor een correcte betaling heeft gezorgd, dan ben ik het wel!
Mijn bezwaaar tegen deze maatschappij is, dat men niet vraagt, maar doet ook al is dat ten onrechte!
Voorlopig zie ik de komst van de deurwaarder met vertrouwen te gemoed, ik word er niet goed van!

Vr. Gr. Hans.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Schuldhulpverlening en huurtoeslag

Ongelezen bericht door sprokkel »

Hans schrijf een brief of bel met de nationale ombudsman.
Het blijkt dat er de laatste tijd steeds meer klachten over de belastingdienst zijn, de nationale ombudsman heeft dit namelijk verteld in zijn verslag en helpt mensen met problemen met de belasting dienst over huur, zorg en kinder toeslag met voorrang.

Verder voor een ieder een prettige jaar wisseling, en laten we hopen op een beter jaar dan de afgelopen 4 jaar.
Als ik goed geinformeerd ben, wordt 2007 hoofdzakelijk voor gezinnen met kinderen een beter jaar.

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: Schuldhulpverlening en huurtoeslag

Ongelezen bericht door pluisje »

hans

een bekent verhaal dit over kwam ons in 1992...
voor de deurwaarde bij mij kon komen, heb ik hem naar hun gestuurd
ze waren hoogst beledigd hoor, maar ik stond in mijn recht...
uit eindelijk heb ik alles weer ingetrokken, heb er nooit wat van weer gehoord, had dus keurig mijn administratie voor elkaar...
en als er nu wat is bellen ze netjes op....

dat dit zo moet is erg, van luisteren hebben ze nog nooit gehoord.

pluisje

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Schuldhulpverlening en huurtoeslag

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Vandaag goed nieuws onvangen in een blauwe enveloppe, gebeurt zelden!
Het in te vorderen bedrag is gelijk aan het terug te ontvangen bedrag, dus de stand is 0, hè hè ze zijn eindelijk eens wakker geworden.
Nu alleen nog het probleem met de VROM, ik ben benieuwd!

Vr. Gr. Hans.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Schuldhulpverlening en huurtoeslag

Ongelezen bericht door sprokkel »

resp00112469,
Nu alleen nog het probleem met de VROM, ik ben benieuwd!
Fijn dat het een beetje de goede kant op gaat voor je, alleen dat met VROM zal niet lukken, omdat alles overgeheveld is naar de belastingdienst.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Schuldhulpverlening en huurtoeslag

Ongelezen bericht door resp00112469 »

VROM ligt nog steeds dwars! Vandaag gebeld en de situatie opnieuw uitgelegd. Aantoonbaar kan ik bewijzen dat wat zij willen niet klopt en dat mijn bijzondere uitkeringen geen basis vormen voor de inkomsten. De belastingdienst heeft het nagekeken en daarvan heb ik een schrijven gekregen met de juiste gegevens zoals deze werkelijk zijn.
Die bijzondere uitkering was een éénmalig iets waar ik geen dubbeltje wijzer van ben geworden, omdat alles gelijk weer tot op de laatste cent is ingeleverd.
VROM is echter van mening dat die extra uitkering,éénmalig, wel degelijk tot de inkomsten behoren en dat aan de hand van de aanslag inkomsten belasting, die vervallen is verklaard, de vordering terecht is en dat deze naar de deurwaarder gaat als niet binnen 2 weken is betaald.
Voorlopig heb ik vandaag een afspraak gemaakt met de Sociale Raadsman voor komende week Vrijdag.
Wordt dus vervolgd.

Vr. Gr. Hans.

allroundchauffeur
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 feb 2007 22:35

Re: Schuldhulpverlening en huurtoeslag

Ongelezen bericht door allroundchauffeur »

Met bellen los je vaak niks op. Schrijf gewoon in een brief wat of er scheelt, dat lost over het algemeen heel veel problemen op. Anders wordt de informatie toch maar half doorgegeven of juist helemaal niet. Wat zwart op wit geschreven staat is veel duidelijker, en desnoods schrijf je het aangetekend, zodat ze niet kunnen zeggen dat ze het niet ontvangen hebben omdat ze er wat meer moeite voor moeten doen om het te lezen en te begrijpen.


http://www.geocities.com/maranatha_beverwijk/

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Schuldhulpverlening en huurtoeslag

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Dat schrijven heb ik nu genoeg gedaan, de laatste keer in Januari toen de belasting gegevens bekend waren. Daarvan heb ik de copiën bijgevoegd en aan de hand van mijn laatste reactie kwam een brief of ik zo goed wilde zijn om de bewijzen te leveren!
Die hebben ze nu al 2X gehad, dus dat vond ik wel genoeg vandaar mijn telefoontje.
Volgens mij snappen ze het zelf echt niet meer en een bezoekadres is er ook niet, anders was ik er wel naartoe gegaan. Het loopt nog niet zo gek lang, pas 3 jaar dus vind ik het nu echt wel genoeg.
Kijken wat de raadsman er van vindt.
Wordt vervolgd!

Vr. Gr. Hans.

Gesloten