LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa het komt er aan hoor,
ik had al een ruim vermoeden,lees even die er mee te maken hebben
op www.chronischegehandicaptensite.nl

mensen die in de wao bv zitten,ik geef dit bv even omdat dat voor mij van toepassing is...
krijgen sinds 3 jaar nu dit is het 3de jaar...een tegemoetkoming omdat er belastingtechnisch niet veel meer te halen valt,sterkter helemaal niks voor mij...
terwijk ik ontzettend veel kosten heb,maar ben getrouwd dus hoge drempel vergeet het maar...
eerst was 350...dit jaar 336 en nu willen ze het gaan halveren.......zien jullie de bui al hangen...

ach wij hebben het niet slecht toch?we mogen niet klagen,welnee...
en dan staat er nog ind e kran vandaag,mensen hebben steeds meer schulden,zijn ze daar in den haag nu zo daaps of hoe zit het?

z moest het ff kwijt;-)

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door manondoris »

de uitgaven wtcg halveren? wat word daar dan mee bedoeld?

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door manondoris »

ach ja kleed ons nog maar verder uit! ik zorg wel dat er een wollen onderbroek onder zit :?

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door manondoris »

mensen met 2 tot 3 x modaal ,zijn zwaar de pisang in ons land want daar drukken al de zwaarste lasten op. ook deze groep komt steeds verder in de problemen.je valt namelijk overal buiten en er word onderhand veelste veel van deze groep verwacht!

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door manondoris »

@ rozemarijntje ,ik wil de link graag lezen maar hij doet het niet,klopt deze wel ?

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door manondoris »

@ vogels ,hoeveel is modaal eigenlijk nou echt?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door puma73 »

vogels schreef:
manondoris schreef:mensen met 2 tot 3 x modaal ,zijn zwaar de pisang in ons land want daar drukken al de zwaarste lasten op. ook deze groep komt steeds verder in de problemen.je valt namelijk overal buiten en er word onderhand veelste veel van deze groep verwacht!
Zelfde telt voor (laag) modaal, ook die hebben nauwelijks nog ergens recht op. Kan je na gaan, wat die er al jarenlang op achteruit gaan. Tenslotte is stilstaan, achteruit gaan.
Waar zeuren jullie over, weet je wie echt gepakt wordt door dit kabinet

De mensen die rond moeten komen van een minimale wao uitkering en gehandicapten. De meeste bezuinigingen worden afgewenteld over de ruggen van de zwaksten in de samenleving.

En die wtcg, die is er gekomen omdat die figuren met modaal of meer hun brilletjes van tich euris zo nodig moesten aftrekken als bijzondere ziektekosten. dat soort figuren maakten misbruik van de aftrek bijzondere ziektekosten.

Dat zijn de zelfde figuren die nergens een tekort aan hebben maar nu wel de chronisch zieken en gehandicapten uitkleden en het soms onmogelijk maken om normaal aan de samenleving te kunnen deelnemen

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik ken een stel met een heel fors inkomen en heel veel spaargeld. En zulke mensen krijgen dan jaarlijks een tegemoetkoming vanwege de ziekte van 1 van de 2. Nou, zulke mensen hebben dat echt niet nodig. Lijkt me hééééél redelijk om het inkomensafhankelijk te maken.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door manondoris »

@ puma ,ik ben het zeker met je eens hoor , maar als het naar inkomen gaat in de toekomst blijft deze groep het gewoon krijgen. maar jan met de pet krijgt helemaal niks meer ! geen zorg/ huur/ kinder toeslag geen tegemoedkoming voor studerende kinderen ect. inderdaad voorheen kreeg je via de belasting nog een leuk bedrag terug als je in de wao zat, helaas zal er straks helemaal niets meer te halen vallen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door ciske »

manondoris schreef:@ puma ,ik ben het zeker met je eens hoor , maar als het naar inkomen gaat in de toekomst blijft deze groep het gewoon krijgen. maar jan met de pet krijgt helemaal niks meer ! geen zorg/ huur/ kinder toeslag geen tegemoedkoming voor studerende kinderen ect. inderdaad voorheen kreeg je via de belasting nog een leuk bedrag terug als je in de wao zat, helaas zal er straks helemaal niets meer te halen vallen.

Ik ben het ook met puma eens, en manondoris, als jan met de pet minder krijgt zal die er ook wel geen recht meer op hebben.

Mensen die het niet nodig hebben moeten het ook niet krijgen en dat is nu nog wel zo.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door manondoris »

ik heb het even opgezocht 33000 is modaal , nou das nie veel ! vooral niet omdat de grens van toeslagen er erg dichtbij ligt. dus warschijnlijk ook de grens voor tegemoetkoming chronisch zieken :?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door puma73 »

vogels schreef:
manondoris schreef:ik heb het even opgezocht 33000 is modaal , nou das nie veel ! vooral niet omdat de grens van toeslagen er erg dichtbij ligt. dus warschijnlijk ook de grens voor tegemoetkoming chronisch zieken :?
Dat vermoed ik ook.

@puma73: 1x modaal houdt je netto nauwelijks meer aan over dan de minima. Dat is je blijkbaar niet bekend.
Ik zou dan toch nog maar eens leren rekenen, ik denk toch dat je 5 tot 600 euris meer hebt netto. Of jij hebt een verkeerd beeld van minimum

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door manondoris »

modaal is ong 1600 netto pm, na vaste lasten die al gauw 1400 euro pm zijn hou je 200 euro over !!!!! mischien dat je een klein beetje zorgtoeslag krijgt en kindgebonden budget poe poe wat een vet pot.van deze groep mensen en van de 1.5 tot 2 x modaal word verwacht dat ze de grootste kostenposten kunnen dragen!!! er is meer elende onder deze groep dan je zou denken en dat word alleen maar erger, deze groep kan niet naar een instantie of er hier en daar nog een potje voor ze is. ik ken een stel die allebij werken en toch bij de voedselbank lopen,ze hebben wel schulden dat wel.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door ciske »

manondoris schreef:modaal is ong 1600 netto pm, na vaste lasten die al gauw 1400 euro pm zijn hou je 200 euro over !!!!! mischien dat je een klein beetje zorgtoeslag krijgt en kindgebonden budget poe poe wat een vet pot.van deze groep mensen en van de 1.5 tot 2 x modaal word verwacht dat ze de grootste kostenposten kunnen dragen!!! er is meer elende onder deze groep dan je zou denken en dat word alleen maar erger, deze groep kan niet naar een instantie of er hier en daar nog een potje voor ze is. ik ken een stel die allebij werken en toch bij de voedselbank lopen,ze hebben wel schulden dat wel.

1400 euro vaste lasten? dan woont die persoon denk wel heel duur.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door manondoris »

helemaal niet ! 600 euro huur ,ziektenkosten 300 euro , nuon 200 euro verzekeringen 75 euro , autobelasting 30 euro enz enz zijn allemaal vaste lasten :wink:

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door manondoris »

vitens ,upc ,mobiel,gemeente bel,biobak, schieten mij nog even te binnen ,moet jan modaal ook gewoon allemaal betalen hoor :(

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door alfatrion »

Modaal inkomen is 2546 euro (bruto). Het minimumloon is 1435 euro (bruto) en alleenstaande in de bijstand moeten het doen met 50% daarvan, dacht ik.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Modaal_inkomen
puma73 schreef:De mensen die rond moeten komen van een minimale wao uitkering en gehandicapten. De meeste bezuinigingen worden afgewenteld over de ruggen van de zwaksten in de samenleving.
Een vandaag had vorig jaar berekent wat de plannen van de VVD voor effect zouden hebben. De rijke meneer in de villa ging zou er duizend euro op vooruit gegaan zijn en de alleen staande moeder in de bijstand en het gezin met een gehandicapt kind gingen er beiden duizend euro op achteruit.

De gene met de sterkste schouders zouden de zwaarste lasten moeten dragen. In Frankrijk hebben een groot aantal rijke mensen aangegeven dat zij best meer belasting wilde betalen. Een dergelijke solidariteit zouden we hier ook moeten hebben.

Wanneer iemand die twee keer modaal verdient er honderd euro op achteruit gaat moet die een keer minder uit eten gaat. Een alleenstaande bijstandmoeder moet bezuinigen op de eerste levensbehoefte.

doradora456
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 mar 2011 20:06

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door doradora456 »

Ik heb het eens voor u nagerekend: 2 buren, alleenstaanden, alleenwonend vaste lasten: huur is €435 p.m, belasting/waterschap €555
persoon 1 heeft een wwb uitkering. €877 + €204 huurtoeslag + €70 zorgtoeslag +€46 kwijtschelding + €29 langdurigheidstoeslag totaal €1226 netto per maand + €46 vakantiegeld.

persoon 2 heeft een salaris € 1438 + € 0 huurtoeslag + € 48 zorgtoeslag + € 0 kwijtschelding + € 0 langdurigheidstoeslag totaal €1486 netto per maand + € 72 vakantiegeld.

de andere rekeningen zijn voor beide gelijk, telefoon, energie e.d.

ik weet wel wat ik liever heb

dora

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door alfatrion »

manondoris schreef:modaal is ong 1600 netto pm, na vaste lasten die al gauw 1400 euro pm zijn hou je 200 euro over !!!!!
Modaal is 1832 netto.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door ciske »

doradora456 schreef:Ik heb het eens voor u nagerekend: 2 buren, alleenstaanden, alleenwonend vaste lasten: huur is €435 p.m, belasting/waterschap €555
persoon 1 heeft een wwb uitkering. €877 + €204 huurtoeslag + €70 zorgtoeslag +€46 kwijtschelding + €29 langdurigheidstoeslag totaal €1226 netto per maand + €46 vakantiegeld.

persoon 2 heeft een salaris € 1438 + € 0 huurtoeslag + € 48 zorgtoeslag + € 0 kwijtschelding + € 0 langdurigheidstoeslag totaal €1486 netto per maand + € 72 vakantiegeld.

de andere rekeningen zijn voor beide gelijk, telefoon, energie e.d.

ik weet wel wat ik liever heb

dora
Ben ik wel eens benieuwd wat je liever hebt, of werken voor je geld of thuis zitten en handje ophouden.

Gesloten