LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Starwash accepteert cadeaubon niet meer (geen vervaldatum vermeld)

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
m.boxma
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 sep 2015 18:52

Starwash accepteert cadeaubon niet meer (geen vervaldatum vermeld)

Ongelezen bericht door m.boxma »

Starwash reageert niet meer n.a.v. een klacht.

Starwash heeft op 31-12-2016 een cadeaubon aan mij uitgegeven.

Op de cadeaubon staat geen vervaldatum vermeld. Echter accepteert StarWash de cadeaubon niet meer. Ter plekke werd de cadeaubon geweigerd, via de website reageert men niet en via facebook geeft men doodleuk aan dat de bon niet meer geldig is.

Dit terwijl er in Nederland afspraken zijn gemaakt over een minimale geldigheid van cadeaubonnen zie ook https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... deaubonnen

"Als er op een cadeaubon nergens een vervaldatum vermeld staat is de bon onbeperkt geldig. Als een bon enkel een uitgifte datum bevat is de minimale geldigheidsduur 5 jaar."

Hierover heb ik contact gehad met Miriam Simons-Cuijpers van Starwash echter reageren ze na hun 1e reactie niet meer.

Is dit hoe de service van een bedrijf hoort te zijn?
Bijlagen
82416411_1248396398678036_2175322316047646720_n.jpg
(32.69 KiB) 2152 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Starwash accepteert cadeaubon niet meer (geen vervaldatum vermeld)

Ongelezen bericht door berndv »

als dat deze kaart is:
https://www.star-wash.nl/starcard
dan zie ik ook daar niets vermeld staan over de geldigheid van het tegoed.

m.boxma
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 sep 2015 18:52

Re: Starwash accepteert cadeaubon niet meer (geen vervaldatum vermeld)

Ongelezen bericht door m.boxma »

Nee dit is het niet, dit is een cadeaubon die ze nu blijkbaar niet meer uitgeven.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Starwash accepteert cadeaubon niet meer (geen vervaldatum vermeld)

Ongelezen bericht door 16again »

Naming and shaming , dan moeten ze wel over de brug komen.
Raar dat het bedrijf dit zelf niet inziet

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Starwash accepteert cadeaubon niet meer (geen vervaldatum vermeld)

Ongelezen bericht door witte angora »

m.boxma schreef:
15 jan 2020 10:30
Starwash heeft op 31-12-2016 een cadeaubon aan mij uitgegeven.
In dat geval is hij drie jaar oud. Wat al eerder gezegd is: kan het zijn dat Starwash deze bonnen niet meer uitgeeft?

Heb je indertijd geen begeleidende brief gehad met voorwaarden of iets dergelijks, waarin stond wat de maximale termijn was?

m.boxma
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 sep 2015 18:52

Re: Starwash accepteert cadeaubon niet meer (geen vervaldatum vermeld)

Ongelezen bericht door m.boxma »

Ik kan de bonnen nergens meer vinden op hun site en in de carwash zelf dus waarschijnlijk niet.

Nee er zat toen geen brief erbij, enkel de cadeubon met de datum wanneer deze uitgegeven is en wat de waarde is.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Starwash accepteert cadeaubon niet meer (geen vervaldatum vermeld)

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
15 jan 2020 12:35
kan het zijn dat Starwash deze bonnen niet meer uitgeeft?
Dat maakt bestaande bonnen niet ongeldig

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Starwash accepteert cadeaubon niet meer (geen vervaldatum vermeld)

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef:
15 jan 2020 12:29
Naming and shaming , dan moeten ze wel over de brug komen.
Raar dat het bedrijf dit zelf niet inziet
Bij een zwak bedrijf zou dat kunnen werken.
Een sterk bedrijf haalt zijn schouders op en gaat de volgende klant helpen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Starwash accepteert cadeaubon niet meer (geen vervaldatum vermeld)

Ongelezen bericht door crazyme »

m.boxma schreef:
15 jan 2020 10:30
Starwash heeft op 31-12-2016 een cadeaubon aan mij uitgegeven.
Heb je daar voor betaald of heb je hem gekregen ?

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Starwash accepteert cadeaubon niet meer (geen vervaldatum vermeld)

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het lijkt mij sterk dat een verkoper willekeurig een bon geeft zonder uitleg. Een beetje wasstraat kennende zal er destijds een actie geweest kunnen zijn dat je voor een bepaalde datum kon wassen en dat je een kadobon kreeg. Deze zal in te leveren zijn geweest tijdens een periode dat het wat rustiger zou zijn. Voorwaarden zouden op internet gestaan kunnen hebben. Ondertussen is de actie al lang en breed voorbij en zal de link op de website ook wel weg zijn gehaald. Waarom zou je immers actievoorwaarden van een afgelopen actie nog online laten staan.

Er moet een reden geweest zijn waarom de bon is afgegeven.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Starwash accepteert cadeaubon niet meer (geen vervaldatum vermeld)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Om welk bedrag gaat het eigenlijk?

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Starwash accepteert cadeaubon niet meer (geen vervaldatum vermeld)

Ongelezen bericht door Cro »

NeoDutchio schreef:
15 jan 2020 13:08
Het lijkt mij sterk dat een verkoper willekeurig een bon geeft zonder uitleg. Een beetje wasstraat kennende zal er destijds een actie geweest kunnen zijn dat je voor een bepaalde datum kon wassen en dat je een kadobon kreeg. Deze zal in te leveren zijn geweest tijdens een periode dat het wat rustiger zou zijn. Voorwaarden zouden op internet gestaan kunnen hebben. Ondertussen is de actie al lang en breed voorbij en zal de link op de website ook wel weg zijn gehaald. Waarom zou je immers actievoorwaarden van een afgelopen actie nog online laten staan.

Er moet een reden geweest zijn waarom de bon is afgegeven.
Dat maakt in deze echter niet zo veel uit, op de bon zelf moet de geldigheid staan, of een verwijzing naar bijvoorbeeld een webpagina waar deze geldigheid te controleren is. Wanneer dit niet het geval is, is een bon wettelijk gezien onbeperkt geldig. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Je kan zo'n pagina dus ook niet zomaar offline halen mocht deze bestaan hebben wanneer de geldigheid niet ook op de bon vermeld staat.

Het lijkt er hier gewoon op dat deze bon niet aan de wettelijke eisen voldoet voor een bon met een beperkte geldigheidsduur en dus onbeperkt geldig is. En het kan best zo zijn dat deze wasstraat dat niet zo bedoeld heeft, maar het maken van zulke fouten is gewoon een ondernemersrisico. Dit natuurlijk op basis van hetgeen TS aangeeft, mocht er aan de binnenzijde bijvoorbeeld wel een link staan naar een werkende site waar de geldigheid te controleren is dan kan het natuurlijk zijn dat de bon wel ongeldig is.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Starwash accepteert cadeaubon niet meer (geen vervaldatum vermeld)

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar is dit wel een waardebon, vergelijkbaar met een VVV-bon of iets dergelijks? Of is het een bon waarmee je enkel in een bepaalde periode je auto kon wassen of iets dergelijks? Je kunt momenteel ook voor iets sparen bij de Lidl, beestjes of zo. Maar als de actieperiode voorbij is, en de beestjes zijn op, dan kun je met 100 kaarten komen, maar je krijgt echt geen beestjes meer.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Starwash accepteert cadeaubon niet meer (geen vervaldatum vermeld)

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Cro schreef:
15 jan 2020 13:29
NeoDutchio schreef:
15 jan 2020 13:08
Het lijkt mij sterk dat een verkoper willekeurig een bon geeft zonder uitleg. Een beetje wasstraat kennende zal er destijds een actie geweest kunnen zijn dat je voor een bepaalde datum kon wassen en dat je een kadobon kreeg. Deze zal in te leveren zijn geweest tijdens een periode dat het wat rustiger zou zijn. Voorwaarden zouden op internet gestaan kunnen hebben. Ondertussen is de actie al lang en breed voorbij en zal de link op de website ook wel weg zijn gehaald. Waarom zou je immers actievoorwaarden van een afgelopen actie nog online laten staan.

Er moet een reden geweest zijn waarom de bon is afgegeven.
Dat maakt in deze echter niet zo veel uit, op de bon zelf moet de geldigheid staan, of een verwijzing naar bijvoorbeeld een webpagina waar deze geldigheid te controleren is. Wanneer dit niet het geval is, is een bon wettelijk gezien onbeperkt geldig. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Je kan zo'n pagina dus ook niet zomaar offline halen mocht deze bestaan hebben wanneer de geldigheid niet ook op de bon vermeld staat.

Het lijkt er hier gewoon op dat deze bon niet aan de wettelijke eisen voldoet voor een bon met een beperkte geldigheidsduur en dus onbeperkt geldig is. En het kan best zo zijn dat deze wasstraat dat niet zo bedoeld heeft, maar het maken van zulke fouten is gewoon een ondernemersrisico. Dit natuurlijk op basis van hetgeen TS aangeeft, mocht er aan de binnenzijde bijvoorbeeld wel een link staan naar een werkende site waar de geldigheid te controleren is dan kan het natuurlijk zijn dat de bon wel ongeldig is.
We weten niet wat er aan de binnenkant van de bon staat. Het lijkt mij sterk dat er enkel een afgiftedatum en bedrag staat. Het kan zijn dat er onbedoeld zaken niet vermeld zijn, maar nu zien wij enkel een voorblad zonder info.

m.boxma
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 sep 2015 18:52

Re: Starwash accepteert cadeaubon niet meer (geen vervaldatum vermeld)

Ongelezen bericht door m.boxma »

Het is een bon die een waarde heeft van "4 STARS INTENSIEF" ter waarde van € 15,- die verkregen is n.a.v. een klacht.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Starwash accepteert cadeaubon niet meer (geen vervaldatum vermeld)

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar dan is het toch iets anders dan een cadeaubon? Je hebt recht op één gespecificeerde behandeling. Meer is het niet. Het is net zoiets als een voucher van de ANWB die je soms in goodiebags van hen aantreft: die zijn ook zeer beperkt, een aantal maanden, geldig.

Kennelijk is de communicatie niet optimaal?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Starwash accepteert cadeaubon niet meer (geen vervaldatum vermeld)

Ongelezen bericht door berndv »

Ik zou een klacht indienen over deze manier van handelen. Wellicht krijgt u weer een bon. Als u die dan niet in de kast laat liggen, heeft u in ieder geval weer een wasbeurt voor de auto :-D

m.boxma
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 sep 2015 18:52

Re: Starwash accepteert cadeaubon niet meer (geen vervaldatum vermeld)

Ongelezen bericht door m.boxma »

Ik had daar gebruik gemaakt van hun diensten maar er waren technische storingen en toen heb ik via facebook een klacht achtergelaten en toen hebben wij mij ter compensatie die cadeaubon opgestuurd.

Op de cadeubon staat enkel een datum van afgifte en geen verval datum.

Toen ik eind vorig jaar die bon wou gebruiken werd deze geweigerd en heb ik via hun facebook hierover een klacht ingediend.

Na het indienen hebben ze gereageerd dat de collega correct had gehandeld en dat die niet meer inwisselbaar is. Maar er staat nergens een vervaldatum.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Starwash accepteert cadeaubon niet meer (geen vervaldatum vermeld)

Ongelezen bericht door berndv »

m.boxma schreef:
15 jan 2020 14:40
Na het indienen hebben ze gereageerd dat de collega correct had gehandeld en dat die niet meer inwisselbaar is. Maar er staat nergens een vervaldatum.
Hoe lang zou de geldigheid zijn volgens hen dan?

m.boxma
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 sep 2015 18:52

Re: Starwash accepteert cadeaubon niet meer (geen vervaldatum vermeld)

Ongelezen bericht door m.boxma »

Ter plekke zei de medewerker, dit is 3 jaar geleden.. die is echt niet meer geldig.. en toen vroeg ik naar een manager maar die was er niet. Zodoende heb ik toen een klacht via facebook ingediend.

Via facebook is enkel het volgende teruggekoppeld:

Een tijdje geleden? De klacht is van 31-12-2016......
Deze bon kunnen wij inderdaad niet meer innemen, de collega heeft juist gehandeld.
Je kunt je registreren op onze website www.star-wash.nl dan krijg je regelmatig aanbiedingen per mail.

Gesloten