LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stel dat je de absolute macht had in Nederland....

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Stel dat je de absolute macht had in Nederland....

Ongelezen bericht door tienepien »

Absolute macht zonder gemene maatregelen tegen vijanden wordt idd lastig :)
Mijn conclusie is dat het verdraaid lastig is om het iedereen naar de zin te maken.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Stel dat je de absolute macht had in Nederland....

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Zou u even de scheiding kunnen aanbrengen, tussen een uitkering(bijstand) en een ww/wao (verzekering).
Die scheiding heb ik al gemaakt. Mensen die er niets aan kunnen doen dat ze in de ww of wao (wia) komen, en mensen die willens en wetens zonder werk zitten, terwijl ze voldoende mogelijkheden hebben om aan het werk te gaan, moeten verschillend worden behandeld.

Ik heb zelf een paar collega's, die gewoon alles tegenwerken, wat ervoor kan zorgen dat ze weer volledig aan de slag kunnen gaan. Ze vinden het wel goed, zoals het tot nu toe ging: 2 maanden werken, en de rest van het jaar lekker thuis zitten, of zoals 1 collega: op zijn boot in een haven hier in mijn gemeente. Heel gek: daar zie je hem wel de handen uit de mouwen steken, en kan hij ineens alles aanpakken.

Kom mij niet aan met: die man heeft het moeilijk. Want als een arts je het roken en drinken verbiedt, en hij doet het toch (anders heeft hij helemaal geen pleziertje meer, zoals ie zelf zegt), dan werk je je terugkomst op de werkvloer willens en wetens tegen. En degenen die dat niet doen, moeten ervoor opdraaien, want het werk moet toch worden gedaan.

justus
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 okt 2005 14:47

Re: Stel dat je de absolute macht had in Nederland....

Ongelezen bericht door justus »

Beste Tienepien!
Je moet niet uitgaan van als je alle macht had!! Je kunt met de werkelijke steun van alle mensen de macht hebben! !
Als je namelijk kijkt naar de adviezen die gegeven worden via de Nationale Stemwijzer dan zie je dat op lokaal niveau de onvrede duidelijk aanwezig is. Als je alle ontevredenen zover krijgt dat ze op jouw partij stemmen met alle goede idealen die je preekt dan ben je hgelijk de sterkste partij. Alleen is een advies geen plicht en de meeste mensen denken "ach het helpt toch niet of je nou door de hond of de kat wordt gebeten"en deze mensen blijven thuis zitten. Terwijl de oude generatie vanuit hun plicht steevast blijft stemmen op datgene wat hun ouders deden. Rood blijft rood, onder Drees, Den Uyl en Bosch. Katholiek blijft CDA door dik en dun en dan heb je de zwevers die tussen die partijen het gewoon niet weten. Als iedereen gewoon hun stemwijzer.nl advies zou opvolgen zou Nederland er echt anders uitzien!!! Geloof me, doe de test. :wink:

BURGERSBELANGEN ENSCHEDE, EEN GOEDE KEUS, DE STEM VAN DE BURGERS WORDT GEHOORD!! Maar doe het dan ook! ! ! !

Verstrekte adviezen
Tot nu toe zijn 2581 adviezen verstrekt.
Hieronder in absolute aantallen een overzicht naar welke partijen ze zijn gegaan. Voor alle duidelijkheid, de StemWijzer is geen politieke barometer of opiniepeiling. De werkelijke uitslag van de verkiezingen zal waarschijnlijk een heel andere zijn.

Partij Verstrekte adviezen
Burger Vertegenwoordiging Enschede 84
BurgerBelangen Enschede 640 :D
CDA 204
ChristenUnie 208
D66 246
GroenLinks 357
NCPN 10
PvdA 100
SP 82
Stadspartij 301
VVD 349

www.albertveldt.weblog.nl

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Stel dat je de absolute macht had in Nederland....

Ongelezen bericht door S. »

Aaaah Justus toch! Nu ben je toch echt een beetje aan het spammen.
Foei! :wink:

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Stel dat je de absolute macht had in Nederland....

Ongelezen bericht door tienepien »

Je moet niet uitgaan van als je alle macht had!! Je kunt met de werkelijke steun van alle mensen de macht hebben! !

Als je namelijk kijkt naar de adviezen die gegeven worden via de Nationale Stemwijzer dan zie je dat op lokaal niveau de onvrede duidelijk aanwezig is. Als je alle ontevredenen zover krijgt dat ze op jouw partij stemmen met alle goede idealen die je preekt dan ben je hgelijk de sterkste partij.
Maar wat zijn die idealen dan? Hoe maak je het zoveel mogelijk mensen naar de zin? En welke mensen wil je het naar de zin maken?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Stel dat je de absolute macht had in Nederland....

Ongelezen bericht door SJZ »

Ze vinden het wel goed, zoals het tot nu toe ging: 2 maanden werken, en de rest van het jaar lekker thuis zitten, of zoals 1 collega: op zijn boot in een haven hier in mijn gemeente.
Ja, dat lijkt mij ook wel leuk. Alleen zou ik dan failliet gaan.

trimoxa
Berichten: 94
Lid geworden op: 20 jun 2006 14:02

Re: Stel dat je de absolute macht had in Nederland....

Ongelezen bericht door trimoxa »

als ik de macht had in nederland dan zou ik beginnen met alle tbs,ers voor goed achter slot en grendel .

en de doodstraf in te voeren voor verkrachting , incest , pedofilie , berovingen met ultra zwaar geweld.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Stel dat je de absolute macht had in Nederland....

Ongelezen bericht door bot321 »

Als ik de macht had dan schop ik iedereen uit
Nederland en begon ik van voor af aan.
Hebben jullie ff mazzeltof dat ik de macht niet heb. :wink:

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Stel dat je de absolute macht had in Nederland....

Ongelezen bericht door Martin1976 »

haha, daar boffen we zeker mee! En je gaat waarschiujnlijk bij de grens staan en iedereen screenen die er weer in komt, net zolang totdat er 10 miljoen mensen in Nederland zitten? 8) Zijn we nog even bezig... 'k wil je wel helpen hoor! :D

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Stel dat je de absolute macht had in Nederland....

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Als ik de absolute macht had in Nederland dan zou ik:

a. De grenzen onmiddellijk sluiten;
b. Eisen dat de eigen woning verkocht wordt voor de prijs van de economische waarde.
c. De uitkeringen voor langdurig werklozen langzaam afbouwen waar het gaat om mensen welke normaal kunnen werken.
d. De energiebelasting schrappen.
e. De sociale lasten voor ondernemers en bedrijven verlagen waardoor ze een betere positie kunnen handhaven jegens hun buitenlandse concurenten.
f. Niet de ziektekosten verhogen maar de artsen voor een keus te stellen. Of werken voor wat hen geboden wordt of anders maar geen aanstelling.
g. Ilegalen zonder pardon en uitstel retour land van herkomst zenden.
h. Een gunstige arbeidsmarkt creëren. De ruimte daarvoor wordt verkeregen door voorstaande maatregelen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Stel dat je de absolute macht had in Nederland....

Ongelezen bericht door puma73 »

chanmaster,

wordt lid van de pvv en misschien kun je dan minister worden bij geert wilders cs

ik heb vaker van dit soort ultra rechtse onzin door u gepost op b.v stand.nl gelezen.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Stel dat je de absolute macht had in Nederland....

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Als ik de absolute macht had zou ik hem supersnel weer afstaan omdat mijn persoonlijke ideeen wel eens dodelijk zouden kunnen zijn (voor mij zelf althans) Daar heb ik mijn leven net te lief voor. Ik hoef niet zonodig de martelaar uit te hangen........ :shock:

Ik zou de macht echter uitsluitend overdragen aan non-religieus ingestelde dames/heren

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Stel dat je de absolute macht had in Nederland....

Ongelezen bericht door hharteman »

Als ik die macht zou hebben dan word het koningshuis opgeheven en ik zelf President met alle volmachten dus.
De standaard politieagent zou weer uit de klei worden getrokken en de volmacht krijgen eerst te meppen en dan pas vragen te stellen.
Niks geen subtiel gedoe dus, gewoon gezag uitdragend.
Zo werkte dat vroeger ook goed.

Verder zou de bonus voor het hogere management bij wet verboden, worden en de centen socialer verdeeld, zodat het ook op de plekken terecht komt waar het hoort.

Verder annexeren we Zuid-Frankrijk om daar te gaan wonen zodat we niet zover hoeven te rijden om naar Spanje te gaan op vakantie.
Het weer schijnt er ook beter te zijn.
Dan kunnen we Nederland aan de mensen geven die er graag willen wonen.
Veel veranderen zal het dan niet, het is toch al een multiculturele getto geworden.
Zo heb ik nog wel een paar honderd ideeën

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Stel dat je de absolute macht had in Nederland....

Ongelezen bericht door tienepien »

de centen socialer verdeeld, zodat het ook op de plekken terecht komt waar het hoort.
toen ik 100 maar geleden dit topic opende, was mijn vraag vooral: HOE doe je dat dan? Wat is sociaal? Welke verdeling?

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Stel dat je de absolute macht had in Nederland....

Ongelezen bericht door Walter van V »

b. Eisen dat de eigen woning verkocht wordt voor de prijs van de economische waarde.
aan wie dan?? geen eigen huis bezit begrijp ik??

f. Niet de ziektekosten verhogen maar de artsen voor een keus te stellen. Of werken voor wat hen geboden wordt of anders maar geen aanstelling
die vertrekken dus allemaal naar het buitenland.. (doen er nu al heel veel, voorzover dat nog niet bekend was, en worden in het buitenland ook nog eens met open armen ontvangen vanwege de hoge opleiding...)

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Stel dat je de absolute macht had in Nederland....

Ongelezen bericht door S. »

die vertrekken dus allemaal naar het buitenland.. (doen er nu al heel veel, voorzover dat nog niet bekend was, en worden in het buitenland ook nog eens met open armen ontvangen vanwege de hoge opleiding...)
Ja zég kom nou! :shock:

Nou, die hoge opleiding betalen ze dus maar fijn even terug.
Het moet niet gekker worden. :evil:

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Stel dat je de absolute macht had in Nederland....

Ongelezen bericht door hharteman »

Quote Tienepien
------------------
toen ik 100 jaar geleden dit topic opende, was mijn vraag vooral: HOE doe je dat dan? Wat is sociaal? Welke verdeling?
===============================================
Ik doelde op de bonus maar om erop door te gaan zou je bijvoorbeeld belasting naar inkomen kunnen invoeren.
Ik bedoel daarmee dat lage inkomens lage belasting betalen en hoge inkomens hogere belasting.
Iedereen die meer dan 1 miljoen euro maakt kan bijvoorbeeld naar de 75% afdracht aan belastingen.
Blijft dan nog genoeg voor deze personen over on ruimschoots te leven.

Just my 2 cents.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Stel dat je de absolute macht had in Nederland....

Ongelezen bericht door tienepien »

en waar moet dat geld heen dan? wat is hoog en wat is laag inkomen? hoe houd je die rijke mensen in je land, wanner 100 km verhuizen een financieel veel betere situatie oplevert.
moet iedereen evenveel krijgen? hoe houd je mensen aan het werk dan? etc etc

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Stel dat je de absolute macht had in Nederland....

Ongelezen bericht door hharteman »

@Tienepien.

Dat zijn natuurlijk allemaal dingen die een nadere bestudering vereisen.
Het blijft een fictief onderwerp en een bedrijfsplan ligt daar niet voor klaar.
Je kunt natuurlijk naat de Zweden kijken die dat al heel lang op deze manier invullen.
Gaat erg goed daar ondanks de vrij hoge werkloosheid.
Een betere verdeling is dus wel te bedenken.

Ook zou ik de privatisering van het zorgstelsel weer afschaffen en in eigen hand nemen.
Centraal georganiseerd lijkt me dit toch beter te werken en voorkomt allerlei langs elkaar werkende instellingen.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Stel dat je de absolute macht had in Nederland....

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 14 Mrt 2007 22:17 door puma73


--------------------------------------------------------------------------------

chanmaster,

wordt lid van de pvv en misschien kun je dan minister worden bij geert wilders cs

ik heb vaker van dit soort ultra rechtse onzin door u gepost op b.v stand.nl gelezen
Ik zou dus zo iemand als puma73 met onmiddelijke ingang
het land uitzetten want van zulk soort mensen mag je je mening
niet geven en wordt je gelijkt beschuldigd.
Deze mensen hebben dus niet door dat zij verantwoordelijk
zijn voor de rottigheid die er steeds is.
Nou zal ik het wel weer gedaan hebben maar zowat het moet toch
eens gezegd worden.

Gesloten