LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Terugkrijgen rijbewijs na alcoholincident jaren geleden

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Terugkrijgen rijbewijs na alcoholincident jaren geleden

Ongelezen bericht door reggie2 »

Aad van Hoorn schreef:
07 feb 2020 13:51


Wie moet rijden moet niet drinken en wie nog moet drinken moet niet gaan rijden daarna.

Ik ben een blijf voorstander van 0,0


Helemaal met je eens, drink je, dan lekker de auto laten staan.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Terugkrijgen rijbewijs na alcoholincident jaren geleden

Ongelezen bericht door berndv »

Aad van Hoorn schreef:
07 feb 2020 13:51
Ik ben een blijf voorstander van 0,0
ik ook. Maar ik ben ook voorstander van 150 op de snelweg, maar daar is de politie het meestal niet zo mee eens.

Maar een volledige 0,0 is helaas geen haalbaar iets. Heeft te maken met dat het menselijk lichaam ook in staat is om suikers te laten vergisten, waardoor er een kleine hoeveelheid alchohol in het bloed komt. Maar de norm die geldt voor beginnen bestuurders is schijnbaar wel laag genoeg, dus het gelijktrekken van de norm voor alle automobilisten naar de norm voor beginnend bestuurders zie ik wel zitten.

Maar goed, het gaat niet om welke normen er in Nederland gelden voor het rijden met alchohol, het belangrijkste is dat indien er een overtreding wordt begaan, dat die wel juist gedocumenteerd wordt.

Wat ik in dit verhaal vreemd vind is dat er een paar zaken zijn die niet helemaal met elkaar overeenkomen.

In de eerste plaats heeft ts aldus de politie een hoeveelheid alcohol van 360 ug/L in zijn bloed gehad. Officieel worden alcomobilisten die meer dan 351 ug/L blazen doorverwezen naar het OM. dat u een cursus moest volgen is gezien dit gehalte wel kloppend. Wat daarbij dan weer niet overeenkomt is die gezondheidsverklaring. Die wordt normaliter pas opgelegd bij een veel hoger promillage.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Terugkrijgen rijbewijs na alcoholincident jaren geleden

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
07 feb 2020 14:07
Helemaal met je eens, drink je, dan lekker de auto laten staan.
Volkomen mee eens. Maar totaal irrelevant voor dit topic.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Terugkrijgen rijbewijs na alcoholincident jaren geleden

Ongelezen bericht door reggie2 »

Mag jij vinden, ik maak zelf wel uit wat ik vind of niet,

Zonder drank de weg op , dat moeten ze gaan instellen dus 0.0

Ik heb totaal geen medelijden met mensen die hun rijbewijs kwijt zijn door alcohol misbruik. Lekker nadenken voor je in de auto stapt.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Terugkrijgen rijbewijs na alcoholincident jaren geleden

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Probleem is echter ook dat er bijvoorbeeld als je een feestje hebt gehad de dag ervoor, er nog altijd kleine hoeveelheden alcohol in het bloed kunnen zitten. Thuis is moeilijk te testen hoeveel dat nog is en of er überhaupt nog een kleine hoeveelheid in zit.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Terugkrijgen rijbewijs na alcoholincident jaren geleden

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

u denkt niet aangehouden te zijn maar feitelijk gezien, in de ogen van de politie bent u dat wel...

een aanhouding kan ook gewoon in een ambulance gebeuren, daar moest u blazen en daar kwam een promilage uit, of u nu wel of niet naar het bureau meegenomen bent doet daar niets aan af, het is en blijft een aanhouding volgens de normen die de politie stelt.

Het enigste wat u nog kunt, al zal de bezwaartermijn al ver overschreden zijn vermoed ik, is informeren/bezwaar maken via de politie en daar nagaan hoe alles nu in mekaar steekt, dat u een lema had maakt uw zaak overigens niet sterker!!!

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Terugkrijgen rijbewijs na alcoholincident jaren geleden

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
07 feb 2020 15:08
Mag jij vinden, ik maak zelf wel uit wat ik vind of niet,
Ik vind dat niet, het is zo.
reggie2 schreef:
07 feb 2020 15:08
Zonder drank de weg op , dat moeten ze gaan instellen dus 0.0
Nul punt nul is technisch onmogelijk.
reggie2 schreef:
07 feb 2020 15:08
Ik heb totaal geen medelijden met mensen die hun rijbewijs kwijt zijn door alcohol misbruik. Lekker nadenken voor je in de auto stapt.
Ik heb dat medelijden evenmin. Maar nogmaals: daar gaat het niet om.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Terugkrijgen rijbewijs na alcoholincident jaren geleden

Ongelezen bericht door berndv »

Hawk-Eye schreef:
07 feb 2020 15:40
een aanhouding kan ook gewoon in een ambulance gebeuren, daar moest u blazen en daar kwam een promilage uit, of u nu wel of niet naar het bureau meegenomen bent doet daar niets aan af, het is en blijft een aanhouding volgens de normen die de politie stelt.
een aanhouding kan inderdaad in de ambulance plaats vinden, maar voor zover ik weet heeft een ambulance geen mobiel ademanalyseapparaat. De politie heeft die ook niet in draagbaar formaat. Die hebben alleen een apparaat waarmee ze een vooranalyse kunnen doen, maar die geeft alleen aan óf er alcohol in de adem gemeten wordt, maar niet in welke hoeveelheid. Hiervoor moet nauwkeuriger gemeten worden, waarvoor ze voertuigen hebben, busjes, die uitgerust zijn met zo'n apparaat, dit geldt bij grotere controles. Anders zul je mee moeten naar het bureau voor een nauwkeurige analyse.

Nu lag ts in een ambulance, weet niet of hij ook mee is genomen naar het ziekenhuis, maar het is niet onmogelijk dat als hij in het ziekenhuis kwam, er bloed is afgenomen waar uit ook een alcoholpromillage komt, maar dat wordt dan in promille weergegeven, niet in ug/l.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Terugkrijgen rijbewijs na alcoholincident jaren geleden

Ongelezen bericht door reggie2 »

Als ik jou was TS, zou ik naar het juridisch loket gaan, en daar info halen.

Ik ben een tegenstander van alcohol achter het stuur , maar ga er vanuit dat je hier van geleerd hebt.

Dit forum moet je trouwens niet serieus nemen, zoveel meningen zoveel antwoorden waar je verder geen bal aan hebt.

A. Smit
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 feb 2016 16:24

Re: Terugkrijgen rijbewijs na alcoholincident jaren geleden

Ongelezen bericht door A. Smit »

Volg het spoor terug. Vraag je dossiers op bij politie, ambulance en CBR. Klagen kan bij [email protected]

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: Terugkrijgen rijbewijs na alcoholincident jaren geleden

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

reggie2 schreef:
07 feb 2020 16:43
Als ik jou was TS, zou ik naar het juridisch loket gaan, en daar info halen.

Ik ben een tegenstander van alcohol achter het stuur , maar ga er vanuit dat je hier van geleerd hebt.

Dit forum moet je trouwens niet serieus nemen, zoveel meningen zoveel antwoorden waar je verder geen bal aan hebt.
Zo, en dat zeg jij.

Wat mij betreft nooit meer achter het stuur. Valt me op dat iedereen leugens verkondigd, behalve jij zelf. Misschien weet je door je beschonken toestand niet eens meer wat er gebeurd is. Ik lees jou verhaal, spreek je de waarheid...ik mis toch wat.. Ik denk dat hier meer aan de hand is, anders duurt het niet zo lang...

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Terugkrijgen rijbewijs na alcoholincident jaren geleden

Ongelezen bericht door tttlocke »

reggie2 schreef:
07 feb 2020 16:43
Als ik jou was TS, zou ik naar het juridisch loket gaan, en daar info halen.

Ik ben een tegenstander van alcohol achter het stuur , maar ga er vanuit dat je hier van geleerd hebt.

Dit forum moet je trouwens niet serieus nemen, zoveel meningen zoveel antwoorden waar je verder geen bal aan hebt.
Weet je zeker dat je dit niet alleen maar schrijft omdat iemand je net, keurig netjes, gecorrigeerd heeft en dat dat je 'mood' negatief beïnvloed heeft? ;)

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Terugkrijgen rijbewijs na alcoholincident jaren geleden

Ongelezen bericht door reggie2 »

tttlocke schreef:
07 feb 2020 18:18
[
Weet je zeker dat je dit niet alleen maar schrijft omdat iemand je net, keurig netjes, gecorrigeerd heeft en dat dat je 'mood' negatief beïnvloed heeft? ;)

Dacht je nou werkelijk dat ik ook dit antwoord serieus neem?? Moet je maar ff op mijn naam klikken, heb al vaker gezegd dat dit forum niet serieus te nemen is.

Als je dit allemaal serieus neemt, dan moet je echt naar een dokter toe. :D

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Terugkrijgen rijbewijs na alcoholincident jaren geleden

Ongelezen bericht door kuklos »

Irene van Houte schreef:
07 feb 2020 17:51
reggie2 schreef:
07 feb 2020 16:43
Als ik jou was TS, zou ik naar het juridisch loket gaan, en daar info halen.

Ik ben een tegenstander van alcohol achter het stuur , maar ga er vanuit dat je hier van geleerd hebt.

Dit forum moet je trouwens niet serieus nemen, zoveel meningen zoveel antwoorden waar je verder geen bal aan hebt.
Zo, en dat zeg jij.

Wat mij betreft nooit meer achter het stuur. Valt me op dat iedereen leugens verkondigd, behalve jij zelf. Misschien weet je door je beschonken toestand niet eens meer wat er gebeurd is. Ik lees jou verhaal, spreek je de waarheid...ik mis toch wat.. Ik denk dat hier meer aan de hand is, anders duurt het niet zo lang...
*verkondigt
*jouw

Reggie2 is niet de topicstarter!!!!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Terugkrijgen rijbewijs na alcoholincident jaren geleden

Ongelezen bericht door moederslink »

kuklos schreef:
07 feb 2020 18:40
Irene van Houte schreef:
07 feb 2020 17:51
(...)
Wat mij betreft nooit meer achter het stuur. Valt me op dat iedereen leugens verkondigd, behalve jij zelf. Misschien weet je door je beschonken toestand niet eens meer wat er gebeurd is. Ik lees jou verhaal, spreek je de waarheid...ik mis toch wat.. Ik denk dat hier meer aan de hand is, anders duurt het niet zo lang...
*verkondigt
*jouw
Reggie2 is niet de topicstarter!!!!
Ik lees dat Irene het heeft tegen de topicstarter DDS2020 :wink:
Verder eens met je verbeteringetjes tav het Nederlands :D
Laatst gewijzigd door moederslink op 07 feb 2020 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Terugkrijgen rijbewijs na alcoholincident jaren geleden

Ongelezen bericht door tttlocke »

Irene schrijft twee keer 'jij' waardoor de indruk wordt gewekt alsof ze één specifieke persoon aanspreekt, maar het kan best zo zijn dat de ene jij de andere niet is en dat ze bedoelt twee verschillende personen aan te spreken. En in dat geval wéét ze dat Reggie2 niet de TS is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Terugkrijgen rijbewijs na alcoholincident jaren geleden

Ongelezen bericht door moederslink »

De 1e jij was tegen Reggie....😁... erg onaardig daarom heb ik die zin niet gequote....

De rest is voor de TS DDS2020 , die vertelt dat iedereen leugens verkondigt ( het CBR en de politie) en met zijn ' beschonken ' toestand niet eens meer weet wat er gebeurd is.....😏

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Terugkrijgen rijbewijs na alcoholincident jaren geleden

Ongelezen bericht door angel1978 »

Iemand die zegt een forum niet serieus te nemen waarop hij/zij zelf dingen plaatst neem ik sowieso niet serieus.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Terugkrijgen rijbewijs na alcoholincident jaren geleden

Ongelezen bericht door sylvesterb »

DDS2020 schreef:
06 feb 2020 13:08
Waarom liegt de politie en het CBR over dat ik ben meegenomen door de politie naar een politiebureau in Sluis die niet 1s bestaat?
Het bureau is op 1 november 2018 gesloten.

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/108 ... t-en-Sluis
https://www.detelefoongids.nl/politie-s ... d=21159964

Dus bestond 6,5 jaar geleden gewoon. U schrijft ook dat er een ambulance was? Indien u bent meegenomen hebben ze de waarde waarschijnlijk uit bloedonderzoek gehaald en niet een blaastest, dit is zeer gebruikelijk.

Wanneer u een A of F blaast zal er altijd proces verbaal worden opgemaakt, wat ook is gebeurd. Helaas reageert u niet meer op de vele vragen en u heeft het CBR ook geen bewijzen kunnen overleggen die u verhaal staven. Dus verder vragen stellen of reageren is een beetje zinloos.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Terugkrijgen rijbewijs na alcoholincident jaren geleden

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
07 feb 2020 21:59
Iemand die zegt een forum niet serieus te nemen waarop hij/zij zelf dingen plaatst neem ik sowieso niet serieus.
Gelukkig mis je dan ook helemaal niets.

Gesloten