LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toch boete bij parkeren bord E1

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
150747
Berichten: 232
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door 150747 »

In december een boete gekregen omdat ik geparkeerd had bij een bord E1.
Nu staat er bij de site van de Rijksoverheid het volgende;


https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... t-parkeren


Parkeren bij een parkeerverbod

Met een gehandicaptenparkeerkaart mag u parkeren op plaatsen waar het bord 'Verboden te parkeren' staat (E1). Omdat u hier maximaal 3 uur mag staan, moet u een parkeerschijf gebruiken. Dit is uitsluitend toegestaan als het parkeren rechtstreeks verband houdt met het vervoer van een gehandicapte.
Vraag ik me derhalve af wat ik heb misdaan.
Ik sta daar al jaren als ik boodschappen doe.
Iemand bekend met dit fenomeen?

alfatrion
Berichten: 21898
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door alfatrion »

Gewoon bezwaar indienen

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door Moneyman »

150747 schreef:
31 jan 2020 10:13
Vraag ik me derhalve af wat ik heb misdaan.
Ik sta daar al jaren als ik boodschappen doe.
Je parkeerkaart vergeten wellicht?

Als je niet aangeeft wat de situatie is, wat je wel en niet gedaan hebt en welke feitcode er op de boete staat, is adviseren niet mogelijk.

witte angora
Berichten: 30741
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch twee vraagjes.

- Was de gehandicaptenkaart zichtbaar?
- Was de parkeerschijf goed zichtbaar en op de juiste tijd ingesteld?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door berndv »

Welk feitcode staat er op het PV? Op basis daarvan zal pas enig antwoord gegeven kunnen worden. De vraag is of het is of het met het parkeren an sich te maken heeft of met het niet zichtbaar hebben van een blauwe parkeerschijf.

150747
Berichten: 232
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door 150747 »

Even wat aanvullende informatie.
Feit R584, parkeren in strijd met parkeerverbod E1
De invalidenparkeerkaart zit vast achter de voorruit.
De blauwe parkeerschijf is goed ingesteld.
Waarvan zelfs nog een getuige.

Ik had al beroep aangetekend maar dat is verworpen met de mededeling dat de o.v.j. uitgaat van wat de verbalisant heeft verklaard.
Heb nu betaald en wacht de uitspraak van de rechter af.
Vreemde zaak. Weinig vertrouwen in die BOA's

Elten42
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2019 13:07

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door Elten42 »

De verklaringen van verbalisanten "onder ambtseed" wordt veelal als dooddoener gebruikt om een zaak toch doorgang te laten vinden, ergo betalen. Bij goede argumentering en getuigenverklaringen heeft beroep - misschien - zin

witte angora
Berichten: 30741
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door witte angora »

Het woord van een ambtenaar in functie weegt inderdaad zwaarder dan het woord van een burger.

Aad van Hoorn
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2016 15:01

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door Aad van Hoorn »

Nu maar duimen de de rechter wel weet wat de o.v.j. en de b.o.a. niet weten
Dat van de o.v.j. vind ik meer dan schandalig, die is te lui geweest e.e.a. na te slaan
Wat de b.o.a. betreft zou een opfriscursus misschien voor hem of haar iets kunnen betekenen.
Succes in ieder geval.

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door Moneyman »

Aad van Hoorn schreef:
31 jan 2020 11:33
Nu maar duimen de de rechter wel weet wat de o.v.j. en de b.o.a. niet weten
Dat van de o.v.j. vind ik meer dan schandalig, die is te lui geweest e.e.a. na te slaan
Wat de b.o.a. betreft zou een opfriscursus misschien voor hem of haar iets kunnen betekenen.
Succes in ieder geval.
Wat een onzin. Waar zou een OvJ anders vanuit moeten gaan dan van het proces-verbaal van de verbalisant? Wat zou die volgens jou "na moeten slaan"? Wat zou de rechter moeten "weten wat de OvJ en BOA niet weten"?

De rechter zal straks toetsen of aan de formaliteiten is voldaan en of TS voldoende aannemelijk kan maken dat zowel de parkeer- als de gehandicaptenkaart zichtbaar was.

Aad van Hoorn
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2016 15:01

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door Aad van Hoorn »

witte angora schreef:
31 jan 2020 11:29
Het woord van een ambtenaar in functie weegt inderdaad zwaarder dan het woord van een burger.
Sorry ?
Meneer of mevrouw o.v.j. is te lui geweest e.e.a na te slaan, hij/zij de b.o.a. heeft wel de eed of belofte gedaan
maar dat neemt niet weg dat er fouten gemaakt worden en dat dient de o.v.j. er uit te halen.
Sterker nog, de supervisor van de b.o.a. had dat al moeten doen voor de p.v. werd doorgestuurd.
Ook een opfriscursus voor hem of haar.

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik heb niet de indruk dat je enig idee hebt hoe het écht werkt, Aad.

witte angora
Berichten: 30741
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij, Aad, heb je niet helemaal door hoe een en ander werkt binnen politie en Justitie.

Kun jij mij uitleggen hoe de 'supervisor' en de officier de kennelijke fout hadden moeten herkennen en er uit moeten halen?

Aad van Hoorn
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2016 15:01

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door Aad van Hoorn »

Moneyman schreef:
31 jan 2020 11:36
Aad van Hoorn schreef:
31 jan 2020 11:33
Nu maar duimen de de rechter wel weet wat de o.v.j. en de b.o.a. niet weten
Dat van de o.v.j. vind ik meer dan schandalig, die is te lui geweest e.e.a. na te slaan
Wat de b.o.a. betreft zou een opfriscursus misschien voor hem of haar iets kunnen betekenen.
Succes in ieder geval.
Wat een onzin. Waar zou een OvJ anders vanuit moeten gaan dan van het proces-verbaal van de verbalisant? Wat zou die volgens jou "na moeten slaan"? Wat zou de rechter moeten "weten wat de OvJ en BOA niet weten"?

De rechter zal straks toetsen of aan de formaliteiten is voldaan en of TS voldoende aannemelijk kan maken dat zowel de parkeer- als de gehandicaptenkaart zichtbaar was.
Dat wetsartikel wat verwijst naar het parkeren bij een bord E1
Parate kennis wordt dat ook wel eens genoemd.
Heb je die niet, dan moet je dat inderdaad even controleren.
Maar het is veel handiger om maar even snel er een krabbel onder te zetten.
Hetzelfde voor de supervisor van de b.o.a. ik mag aannemen dat daar de eerste controle plaats vind
Dat was overigens heel gebruikelijk zo'n 50 jaren geleden bij de Politie, controle door de wachtcommandant.
Maar gezien de afbraak door de laatste regeringen zal daar ook wel het mes in zijn gezet en is er geen tijd meer voor
om op een fatsoenlijke manier het werk te doen en fouten er tussenuit te halen.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als de invalidenparkeerkaart in een plastic hoesje op de voorruit geplakt zit kunt u hiervan een foto nemen als bewijs dat deze duidelijk zichtbaar is. Foto’s zeggen vaak meer dan een gesproken of geschreven woord.
Het kan zijn dat de verbalisant niet goed opgelet heeft en deze niet gezien heeft.
In een aantal steden worden er foto’s gemaakt van het Dashboard. U kunt altijd vragen of dit bij u ook gebeurd is.

150747
Berichten: 232
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door 150747 »

Volgens mij had de O.V.J. net zoals ik even op kunnen zoeken wat de wet- en regelgeving is. Ook de verbalisant mag voor mij voor mij mee op cursus met de O.V.J.
Ik heb het idee dat het standaard wordt afgewezen en er veel mensen niet de stap naar de rechter nemen.
Mooi kassa voor de Overheid welke zelf schrijft dat ik er mag staan, zoals al vele jaren.

Ik heb bij het CJIB gekeken maar er zijn geen foto's.

angel1978
Berichten: 10941
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door angel1978 »

Aad van Hoorn schreef:
31 jan 2020 11:52
Moneyman schreef:
31 jan 2020 11:36
Aad van Hoorn schreef:
31 jan 2020 11:33
Nu maar duimen de de rechter wel weet wat de o.v.j. en de b.o.a. niet weten
Dat van de o.v.j. vind ik meer dan schandalig, die is te lui geweest e.e.a. na te slaan
Wat de b.o.a. betreft zou een opfriscursus misschien voor hem of haar iets kunnen betekenen.
Succes in ieder geval.
Wat een onzin. Waar zou een OvJ anders vanuit moeten gaan dan van het proces-verbaal van de verbalisant? Wat zou die volgens jou "na moeten slaan"? Wat zou de rechter moeten "weten wat de OvJ en BOA niet weten"?

De rechter zal straks toetsen of aan de formaliteiten is voldaan en of TS voldoende aannemelijk kan maken dat zowel de parkeer- als de gehandicaptenkaart zichtbaar was.
Dat wetsartikel wat verwijst naar het parkeren bij een bord E1
Parate kennis wordt dat ook wel eens genoemd.
Heb je die niet, dan moet je dat inderdaad even controleren.
Maar het is veel handiger om maar even snel er een krabbel onder te zetten.
Hetzelfde voor de supervisor van de b.o.a. ik mag aannemen dat daar de eerste controle plaats vind
Dat was overigens heel gebruikelijk zo'n 50 jaren geleden bij de Politie, controle door de wachtcommandant.
Maar gezien de afbraak door de laatste regeringen zal daar ook wel het mes in zijn gezet en is er geen tijd meer voor
om op een fatsoenlijke manier het werk te doen en fouten er tussenuit te halen.
Je kletst maar wat

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als dit jouw verweer is dan stop ermee. Dan ben je zo snel weer buiten.

juliomariner
Berichten: 4803
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dus ondanks het enorme tekort aan personeel moet er dus extra controlepersoneel voor dit soort onzin worden ingezet?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door berndv »

Aad van Hoorn schreef:
31 jan 2020 11:40
witte angora schreef:
31 jan 2020 11:29
Het woord van een ambtenaar in functie weegt inderdaad zwaarder dan het woord van een burger.
Sorry ?
Meneer of mevrouw o.v.j. is te lui geweest e.e.a na te slaan, hij/zij de b.o.a. heeft wel de eed of belofte gedaan
maar dat neemt niet weg dat er fouten gemaakt worden en dat dient de o.v.j. er uit te halen.
Sterker nog, de supervisor van de b.o.a. had dat al moeten doen voor de p.v. werd doorgestuurd.
Ook een opfriscursus voor hem of haar.
zo, jij hebt echt geen idee hoe het er in het echt aan toe gaat of niet? Gelukkig weegt het woord van een ambtenaar in functie zwaarder dan het woord van een burger. En wat had de OvJ dan moeten doen? ts stuurt een beroepschrift, tenzij je het beroepschrift hebt gelezen, kun je dit soort uitspraken helemaal niet doen. En al zou ts alle woorden juist op papier hebben gezet. Alleen maar schrijven dat je een invalidenkaart hebt en deze echt voor je ruit had liggen en dat daarbij ook nog een blauwe parkeerschijf lag is echt niet voldoende.

En als er al een extra controleronde zou zijn, hoe had diegene in vredesnaam moeten controleren dat ts een parkeerkaart in het bezit heeft en dat die er lag?

Gesloten