LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Stanley
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 dec 2005 20:07

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door Stanley »

Frankkk: Bedankt voor je tip! Het is overigens standaard "klachtenbrief" van de belasting.nl site. Deze moet je online invullen en vervolgens uitprinten. Ik zat ook te denken aan de ombudsman, maar daar wacht ik even op de reactie van de belastingdienst. Uiteraad zal ik een advocaat onder hand nemen mocht het zover komen...

SJZ: Ik noemde het "kort geding", maar dat doet het ook niet toe. Het gaat overigens om de "inhoud" en niet om iets dat "verkeerd genoemd" is.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door Frankkk »

@Stanley: met een klacht schiet je niet zoveel op. Ik heb begrepen dat je met een bezwaarschrift meer opschiet.

Hatsikidee
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2004 23:39

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door Hatsikidee »

Duizenden nog zonder zorgtoeslag

ROTTERDAM - De duizenden Nederlanders die nog steeds hun zorgtoeslag niet hebben ontvangen via de Belastingdienst, krijgen het geld begin volgende week uitbetaald. Dat heeft de fiscus beloofd.

Volgens de Belastingdienst hebben ongeveer 10.000 mensen deze tegemoetkoming voor de gestegen ziektekosten niet ontvangen. De zorgtoeslag moest eind december aan iedereen zijn overgemaakt, maar dat is niet gelukt.

Eind vorig jaar hadden circa 200.000 Nederlanders de toeslag nog niet binnengekregen. ,,Deze mensen hebben het geld begin januari ontvangen. Daarna bleek dat ongeveer 10.000 mensen het geld toch niet hadden binnengekregen,’’ aldus de Belastingdienst. ,,Waardoor, dat weten we niet precies. Het kan zijn dat deze mensen hun formulieren niet goed hebben ingevuld.’’

De gecombineerde zorgtoeslag over de periode januari én februari zal maandag waarschijnlijk op de bank- of girorekening staan.

De SP die enige tijd geleden hiervoor een speciaal meldpunt heeft geopend, denkt dat het om veel meer dan 10.000 mensen gaat. ,,We hebben circa 900 meldingen gekregen van mensen die hun zorgtoeslag niet hebben ontvangen, terwijl ze de formulieren wel voor 1 november vorig jaar hebben ingestuurd. Dat is een hoog aantal, waardoor we denken dat er veel meer niet-ontvangers zijn,’’ zegt SP-fractiemedewerker Jessica van Ruitenburg.

Wegens de vele meldingen heeft SP-kamerlid Kant Kamervragen gesteld aan minister Hoogervorst van Volksgezondheid.

Bron
vrijdag 20 januari 2006

peukiemon
Berichten: 170
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:14

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door peukiemon »

Keek vanmorgen ook vreemd op had vorige maand zogtoeslag ontvangen,
deze maand weer maar het bedrag is ineens lager. vaag

Tag65
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jan 2006 06:51

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door Tag65 »

Voor mensen die zowel zorg- als huurtoeslag ontvangen en nog geen zorgtoeslag hebben ontvangen is het misschien raadzaam om eens te informeren bij hun woningcorporatie. Ik werk namelijk bij een corporatie en wij ontvangen van de Belastingdienst zowel huurtoeslagen ( wat logisch is, huurders kunnen ervoor kiezen om hun huurtoeslag rechtstreeks naar hun verhuurder over te laten maken ) als zorgtoeslagen die natuurlijk alleen voor de huurders zijn.

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Peukimon,

Kijk even onder Overig - Diversen > Zorg en huurtoeslag problemen
Daar is al uitleg gegeven.

Ik had ook minder en was net zo verbaast als jij .

Lieske

deesjuh
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 dec 2005 11:24

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door deesjuh »

ik heb zelf geen probleem met de belastingdienst gelukkig
maar nu hoor ik net van een vriend dat hij beide keren zijn zorgtoeslag nog niet heeft ontvangen. hij belt dus net alweer na de belastingdienst en nu ligt het systeem weer plat dit is toch allemaal te erg voor woorden als ik jullie verhalen lees en de mensen om me heen hoor.
is dit nederland? ik schaam me :oops:

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door Frankkk »

Vandaag beide toeslagen voor jan+feb uitbetaald gekregen!

Alleen is huurtoeslag bijna 2 keer zoveel als verwacht, dat is wel vervelend.

Stanley
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 dec 2005 20:07

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door Stanley »

Vandaag (24. jan) ook beide toeslagen voor januari & fabruari uitbetaald gekregen. Bij mij klopten ze bovendien ook!!! Niet te geloven :shock:

Nou Frankkkk, voorlopig hoeven we geen rechtzaak van te maken ;)

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door Frankkk »

Nee, beetje jammer eigenlijk, ik had wel zin in een rechtzaak tegen de staat 8)

Alleen hoop ik wel snel erachter te komen op welk bedrag aan huursubsidie ik nu echt recht heb...

Rayfra
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 sep 2005 20:39

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door Rayfra »

Grappig, ik heb eigenlijk precies een tegenovergesteld probleem :)

Eind vorig jaar heb ik netjes een zorgtoeslag ontvangen plus de beschikking: ik zou 73 euro per maand krijgen.
Dat lijkt waarschijnlijk te hoog in jullie ogen, maar het bedrag klopt wel hoor, ik heb geen werk en geen uitkering namelijk (hoewel dat eerste: gráág verandering gewenst! ;))

Eind december kreeg ik nog een beschikking, dit maal van 81 euro en dat werd 30 december netjes gestort. Uiteraard belde ik even op:
Jongens, ik krijg dubbele zorgtoeslag, het is welkom hoor maar volgens mij niet de bedoeling...
Het antwoord was: we zullen de fout herstellen, u krijgt een acceptgiro voor het teveel wat u dan terug moet storten.

Prima, geen probleem, ik ben niet moeilijk. Voor de zekerheid maar even naar een zij-rekening geschoven voor de zekerheid.

20 januari krijg ik netjes huurtoeslag, maar wat schetst mijn verbazing? 152 euro! Ja, hartstikke leuk natuurlijk, maar dat kan natuurlijk nooit, meer toeslag dan de basisverzekering kost :lol:

Net als jullie kreeg ik maandag ook te horen dat het systeem niet goed werkte. De beste man wilde echt heus alles rechttrekken, maar hij kon weinig doen zolang de computer telkens uitviel. Ik zei nog, het ligt toch niet aan mij hè, want de belasting die ik moest betalen vorig jaar (20 euro uit eigen ondernemersschap, net begonnen dus nog niet veel verdiend) kreeg ik ook al vriendelijk retour.

Hoewel ik alles, in tegenstelling tot vele anderen, op tijd gestort krijg (17 januari is ook netjes huursubsidie gestort voor de maand februari, net als we in december kregen voor januari) krijg ik ook veel te veel gestort.

De belastingdienst wil mijn geld gewoon niet, denk ik :D

Ichikoh
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 aug 2004 13:04

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door Ichikoh »

Sterker nog, ik heb niets aangevraagd, krijgen we 97,-- op onze rekening gestort met de omschrijving Zorgtoeslag!

Weten jullie welk systeem niet werkt, de overheid en met name de belastingdienst!

Ze maken zich nu druk om de reisjes die naar het EK zijn gemaakt, want daar kunnen ze weer belasting over heffen, wat een zielige mannetjes en vrouwtjes die dat verzinnen. Ik houd zelf niet van voetbal maar het flauwe gedrag van deze overheid is om ziek van te worden, daar heb ik dan tenminste weer de 'gratis' zorgtoeslag voor, waar ik niet om gevraagd heb. Even afkloppen wij als gezin met twee kinderen zijn de afgelopen 3 jaar niet ziek geweest, maar hebben wel altijd betaald. Nog even en ik ga naar het buitenland waar ik via m'n werkgever een andere ziektekosten- verzekering aanga. Ben ik van dit gedoe af.

chanty1972
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2006 20:34

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door chanty1972 »

RaRa hoe kan het dat er mensen zijn die wel zorgtoeslag krijgen en hier geen recht op hebben??!! Die mensen zijn wij. Ik snap er niets van
mensen die er recht op hebben ontvangen niets, te laat of te weinig en wij krijgen wel en hebben er geen recht op. Dit klopt van geen kant.

Met de belasting gebeld en die zeggen dat het niet mogelijk is. Heel raar allemaal.

Rayfra
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 sep 2005 20:39

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door Rayfra »

Even afkloppen wij als gezin met twee kinderen zijn de afgelopen 3 jaar niet ziek geweest, maar hebben wel altijd betaald.
Ja hallo, wat is dat voor een rare uitspraak, dat geldt voor iedereen die waar dan ook voor verzekerd is. Onze auto is ook verzekerd terwijl we geen ongelukken hebben gekregen de afgelopen tien jaar, moet ik me daar zeker ook druk om maken?!

Ichikoh
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 aug 2004 13:04

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door Ichikoh »

Beste Rayfra,

Met de laatste quote bedoel ik alléén maar dat ik wel betaal, maar geen gebruik maak van de ziektekosten, gelukkig nog niet, je moet wel tussen de regels doorlezen. Als ik al kijk wat ik in de afgelopen 22 jaar aan de autoverzekering heb betaald kan ik ook wel een behoorlijke middenklasser rijden. Ik rijd inmiddels al 18 jaar schadevrij, de eerste 4 jaar viel ik nog in de risicogroep en moest ik de volle pond betalen.
Ik heb nu 80%.

Zal het ook zo gaan in de Zorgverzekering, dacht het niet, ik betaal(de) gewoon mee aan de rest van nederland, ik begon ook eerst met een premie van 22,-- in Guldens. Hoe deden ze dat dan, ik betaal nu 98,40 in Euro's (Ik heb nog steeds m'n premiebetaling niet binnen)! Zo snel is de Zorgverzekeraar nu ook weer niet.

jaapjok
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2006 07:58

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door jaapjok »

Onzorgvuldig! In november vorig jaar heb ik een aanvraag zorgtoeslag ingediend. Met stijgende verbazing keek ik eind december naar mijn bankafschrift: € 29 zorgtoeslag en € 160 huurtoeslag. U moet weten dat ik een koophuis bewoon en derhalve geen aanvraag huurtoeslag heb ingediend....
Het schijnt dat er heel wat rechtgetrokken moet worden. Ik was aanvankelijk van zins om de belastingdienst te confronteren met de gemaakte fout, maar ik laat dit voorlopig maar even rusten, totdat.... Vanzelfsprekend heb ik genoemde € 160 op een aparte rekening gezet.

Rayfra
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 sep 2005 20:39

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door Rayfra »

Hoi Ichikoh,

Natuurlijk begrijp ik wat je bedoelt, maar dat doen zoveel mensen (betalen en geen gebruik maken), dus het nog even vermelden vind ik echt overdreven. Je bent geen uitzondering. Even terzijde van hoevéél je betaalt, want ook ik vind het verschrikkelijk veel :(
Maar feit dat ik jaren betaald heb terwijl ik niet ziek was, nee daar heb ik echt geen probleem mee. De zorg zat goed in elkaar - iedereen kreeg het die het nodig had, ook de mensen die meer kosten maakten dan ze betaalden. We betaalden voor elkaar. En toen ik uiteindelijk wel ziek werd was ik ook erg blij dat ik me geen zorgen hoefde te maken of ik mijn ziek zijn wel kon betalen - dat is een zorg die niemand zou moeten hebben.

Wat dat betreft heb ik mijn twijfels over de toekomst: we betalen meer onder het mom van, de zorg wordt nu eenmaal duurder, wel dat kan.
Ik zie helaas alleen maar berichten dat de zorg verplicht wordt om de goedkoopste medicatie voor te schrijven en niet de benodigde medicatie.
Natuurlijk worden we ook enigszins gemanipuleerd door wat de media naar buiten brengen en dat maakt het extra moeilijk om vat te krijgen op de waarheid.

Ichikoh
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 aug 2004 13:04

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door Ichikoh »

Zo zie je maar weer, de regels en wetten met een zorgvuldigheid die de Overheid die ze bedenken ons oplegt.

Het moet altijd snel en ze hebben het volledig onder controle!
Echter de mensen die het echt nodig hebben krijgen het niet, die moeten zometeen weer dankbaar zijn, ik zal zometeen de 97,-- per maand weer terug moeten betalen als het een half jaar op m'n rekening staat, binnen 14 dagen want anders volgt er een boete van 2000%
Helemaal terecht want ik heb er niet om gevraagd, en niet denken ik stort het alvast terug, want dan loopt echt alles in het honderd, wachten tot U de brief krijgt.

Ik wacht trouwens nog op een beslissing uit 2001 van de belastingdienst, het gaat maar over 4386,-- (ik heb de beschikking er even bij gepakt), waar ik nog recht op heb en ze zijn nog bezig over het bedrag wat ik in de jaren erna nog te goed heb. Even uitrekenen, 2001, 2002, 2003, 2004 en 2005. Hoe bedoel je Belastingdienst, makkelijker kunnen we het niet maken, overzichtelijk ook niet. Ze verwachtten dat ik rond de 20e maart een bericht krijg over de beslissing. Ik heb de tijd, maar dan wel binnen 14 dagen op m'n rekening!

Zo snel als de kosten de pan uitreizen hebben we plots weer 3 miljard over uit de ruif!

Van gekkigheid weten ze voor volgend jaar zeker weer wat anders te bedenken waaarbij de armoede volgens de heer Zalm weer 'relatief' zal zijn.

De vergrijzing zal ons wel weer als de zoveelste keer als een zwaard van Damokles boven het hoofd gehouden worden waarbij niet geschroomd zal worden om het hoofdstuk milieu ook weer uit de kast te trekken.

Voorlopig hebben we de gratis inkomsten uit de Aardgasopbrengst sinds de jaren '60 gebruikt om een van de rijkste landen van Europa te worden. Helaas is het geweeklaag van de Overheid niet meer geloofwaardig en vinden de heren en dames (sommige - niet allemaal) het gek dat ze niet geloofwaardig overkomen. Een koopkracht verbetering van 1 a 2 %, nou dat zullen we merken. De 160 Miljard die we al 40 jaar weggejubeld hebben kan nog door de hoge olieprijs en opbrengst de komende 40 jaar doorgaan, maar dan is de pot ook echt leeg, of heeft het Gasveld onder de Waddenzee zich dan eindelijk geopenbaard, waarbij ze weten dat de NAM (ook een overheidsafdeling) z"n best doet om Nederland te laten verrijzen.

Ook het voordeel wat de Zorgverzekeraars ons doen voorrekenen met die idiote spotjes met heer Wiegel en Silvana, met gemiddeld en omgerekend van 1 a 2 Euro per maand, zal ons bij de volgende indexering 10 x zo hard om de oren geslagen worden. Nu zieltjes winnen om daarna ons volledig uit te knijpen

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door Frankkk »

Uit een laatst beantwoorde kamervraag bleek ook dat Zalm het hele toeslagen ook maar als een 'project' ziet, niets voor hem om wakker van te liggen dus.

Genoeg andere projecten om mee te scoren en die geld in het laatje brengen, die krijgen dan meer prioriteit en in de loze uurtjes wordt projectje Toeslagen nog even afgehandeld. Vervelende vragen van aanvragers worden door professionele leugenaars afgehandeld en bezwaarschriften worden niet behandeld.

Het walgministerie van Zalm doet gewoon zijn eigen zin en is vooral goed in datgene waar ze jarenlang ervaring in hebben: belasting INNNEN!

Ik wens Zalm een slecht leven toe, het leven dat hij verdient!

Ichikoh
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 aug 2004 13:04

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door Ichikoh »

Quote van Frankkk:

"Ik wens Zalm een slecht leven toe, het leven dat hij verdient!"

Hij zal wel een 'relatief' leven hebben, opvalllend: hij knipoogt ook altijd zo vaak.

Mensen die knipogen vertrouw ik niet. :wink:

Gesloten