LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Windbuil Lagervorst heeft toegezegd, dat elkeen uiterlijk 27 december zijn/haar (toegekende) zorgtoeslag zou ontvangen.
Het blijkt nu, dat velen nog NIETS hebben ontvangen !
Ook ik heb noch een beschikking, noch de toeslag ontvangen.
Een telefoontje met de belastingtelefoon leverde een bevestiging op, dat mijn electronisch vertuurde aanvraag op 18 september 2005 is ontvangen en zonder fouten !!
A.Kant (SP) meent, dat onze brave schatkistbewaarder de slachtoffers van deze Lagervorst leugen minstens een voorschot moet geven......
:roll:

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door jurrien »

Absoluut de volgende loze belofte ! Normaal kreeg ik rond de 18 'de van elke maand mijn huursubsidie, En nu zouden dus, als je op tijd instuurde VOOR het einde van dec,, je geld krijgen. Nou ,niks te zien hoor het was gewoon om de mensen op te jagen om alles op te sturen en nu hoor ik dat het rond einde jan 2006 komt.
Je kan ze echt niet vertrouwen.
Jurrien

tine47
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 dec 2005 16:14

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door tine47 »

Hallo,

Ook ik heb nog niets gekregen: geen beschikking, noch huur, noch zorgtoeslag! 2 januari wordt wel mijn volledige huur en ziektekosten afgeschreven.

Heb hier de belastingdienst over gebeld, samen zelfs nog een berekening gedaan ivm huurtoeslag, hier was al ontzettend veel verwarring over, omdat mijn dochter van 12 medebewoner is..zij kwam eerst tot een andere berekening, veel lager, later weer tot het bedrag wat ik ook had, dit vond ze zelf ook "vreemd" ....maar ik moest maar "rustig" afwachten, en vooral volgende week weer bellen....

Mijn formulier was trouwens goed binnengekomen, maar verder kunnen ze dan "niets zeggen"! Om woedend over te worden...ik dacht bij mezelf, zal ik mijn belasting ook maar eens een tijdje niet betalen, en vooral zeggen, dat ze maar RUSTIG moeten afwachten!!

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door ronald g »

Er wordt toegegeven dat aanvragers die voor het eerst huurtoeslag vragen een langere verwerkings tijd hebben. Zie ook teletekst pagina 103.

aknoop
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 jun 2005 12:20

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door aknoop »

hallo ik heb vootheen huursubsidie gehad maar heb op moment nog geen taal of teken gehoord van de belasting ja ze hebben toegegeven dat ze laat waren met de mensen die voor het eerst hier mee te maken had maar ik heb al jaren subsidie gehad maar geen bericht :twisted: :evil:

pitbul
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 sep 2005 16:21

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door pitbul »

ik heb mijn aanvraag keurig netjes op tijd teruggestuurd met alle gegevens die ik had en volgens hun moest ingeven.
Toen ik de beschikking terugkreeg was mijn jaar inkomen ineens verdubbeld.
Betalen we daarvoor de belastingdienst 59 miljoen euro?
groetjes en laat de overheid stikken in zijn regels en voorschriften die de burger alleen maar meer belasten en hem ook tweemaal de belastingdienst laat vergoeden.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door ronald g »

Pitbul Hoe komt u aan een verdubbeling van inkomen. U weet wat het is. Kunt u toch bezwaar maken en dan nog de belastingdienst gaat uit van de gegevens zoals ze bekend zijn. Mocht het niet kloppen dan heeft u hier ook een rol in. Niemand is volmaakt en de belastingdienst ook niet

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Waarom bekruipt mij het enge idee, dat het meer zijn dan 220000 die nog geen cent hebben gezien ? Dat luilebal lagervorst en drankorgeltje ons voor zitten te liegen ? :shock:

pitbul
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 sep 2005 16:21

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door pitbul »

ja beste ronald dat is nu precies wat ik me ook afvraag hoe komt de belastingdienst aan een verdubbeling van mijn aan hen correct opgegeven inkomen?
Bezwaar maken helpt soms.
Ik heb minimaal twee maanden geleden schriftelijk een aantal vragen gesteld aan de belastinginspecteur u raad het vast wel nog steeds geen antwoord.
In de afgelopen vijf jaar zijn twee keer mijn aangiften op tijd aangekomen omdat ik ze hoogst persoonlijk ben gaan afgeven aan de balie en om een ontvangstbewijs heb gevraagd.
Wie is er schuld? de post of de interne postdienst van de belastingdienst?
Na een volgstrook van de post bleek het in de interne postdienst van de belasting te verdwijnen.
:? :roll:
Zeg het maar.
groeten pitbul

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Het blijkt dat velen hun zorg/huur toeslagen nog steeds niet hebben gekregen en door de belastingtelefoonmedewerk(st)ers voor de gek worden gehouden. Ikzelf heb ook nog steeds niets ontvangen.
Misschien een idee om b.v. houderschapbelasting maar te storneren als voorschot........
Noch de media, noch de politiek heeft er blijkbaar behoefte (meer) aan om deze vorm van "lagervorst-gaos" als hot item te blijven zien.

aknoop
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 jun 2005 12:20

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door aknoop »

het is nu 6januarie had alle papieren betijds weg gedaan nu nog geen bericht wordt er beroerd van ik moet ook mijn huur betalen enz ''anna'' :oops: :twisted: :evil:

zohra
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2006 16:25

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door zohra »

ik heb vandaag 16-01-2006 belastingdienst gebeld om te vragen waar de zorgtoeslag bleef??!!had het formulier ook netjes op tijd opgestuurd, de brief voor de huurtoeslag heb ik reeds 29-12-2005 ontvangen, maar waar de zorgtoeslag bleef had de belastingdienst ook geen idee van. Ze zouden een onderzoek starten en dat ou ongeveer wel 2 weken!!!! :evil: duren!!
tsja bedankt zeg dan is er wel al 2x januari en februari ziekenfonds afgeschreven!!!1

aknoop
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 jun 2005 12:20

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door aknoop »

ik ben ook vandaag op belastingkantoor geweest ook bij mij kijken ze alles na het was wel goed binnengekomen maar ik heb nog niets :twisted: :twisted: :twisted: een boze anna

prof
Berichten: 138
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:59

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door prof »

L.Rozenwater ;
Een ambtenaar heeft een belangrijke verantwoordelijke functie
Voor deze belangrijke verantwoordelijke functie wordt hij flink betaald .
Maar is [/u]NIET Verantwoordelijke voor zijn zegswijzen.

Het zou al-desniettemin mogelijk kunnen zijn dat zijn woordkeus verkeerd geïnterpreteerd is, of dien mogelijk verkeerd uitgelegd is.[/b]

fransvm
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2006 22:13

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door fransvm »

Vandaag, 17 januari 2006, voor de derde maal naar de Belastingdienst gebeld waar de zorgtoeslag van mijn dochter blijft.
Ze konden wel zien dat de formulieren op tijd binnengekomen waren maar konden niet zeggen hoever de verwerking hiervan was omdat "het systeem" plat lag. Vanavond weer gebeld, systeem werkte.
De aardige belastingmevrouw :D beloofde mij een spoedaanvraag bij de collega's te doen zodat mijn dochter bij de volgende betalingsronde zou worden ingedeeld. Helaas zou ze nog niet de a.s. ronde van 20 januari halen zodat het wel februari werd voordat ze aan de beurt was.
Omdat ze alleen elke 20e van de maand uitbetalen wordt het dus 20 februari a.s.!!! Het is dan de bedoeling dat er drie maanden ineens,dec. jan. febr. wordt uitgekeerd. Als student mag je dus drie maanden wel je veel hogere premies betalen, meestal van een al negatief saldootje. Wat zou er trouwens gebeurd zijn als ik niet gebeld zou hebben? Geen spoedaanvraag? Maart,april? Onbegrijpelijk dat hier geen media aandacht voor is. Kom op Tros, lees de forums ook eens? :oops:

aknoop
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 jun 2005 12:20

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door aknoop »

ook mijn huurtoeslag hetzelfde verhaal papieren betijds ingeleverd nu ook alles wordt nagekeken en weer beoordeels maaar ??? het kan 8 weken duren ik moet wel mijn huur betijds betalen :twisted: :twisted: :evil:

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door Frankkk »

Zelf heb ik vanwege het uitblijven van een beschikking een bezwaarschrift vanwege de fictieve weigering van de aanvraag verstuurd. Dit uiteraard aangetekend met handtekening retour. Dat kost je dan wel € 6,75, maar dan heb je in ieder geval bewijs dat je een brief hebt verstuurd.

Een voorbeeldbrief zet ik hieronder, misschien heb je er iets aan. Begrijp wel dat deze voorbeeldbrief niet door een deskundige is gemaakt, maar door iemand die net zoals jij ook nog geen reactie heeft gehad op de aanvraag toeslagen.

Bezwaarschrift:

----------------------------------------
Bezwaarschrift

Belastingdienst/Toeslagen
Postbus 4510
6401 JA Heerlen

<Naam>
<Adres>
<Postcode Woonplaats>

Mijn referentie: <referentienummer van ontvangstbevestiging internetaangifte>

Betreft: bezwaar tegen de fictieve weigering van mijn aanvraag
zorgtoeslag en huurtoeslag

<Plaatsnaam>, <datum>

Geachte heer/mevrouw,

Met deze aangetekende brief met handtekening retour teken ik bezwaar
aan tegen de fictieve weigering van mijn aanvraag zorgtoeslag en
huurtoeslag.

De betreffende aanvraag heb ik op <datum indiening internet-aanvraag>
ingediend via Internet. De ontvangstbevestiging heb ik ontvangen op
<datum internet-aanvraag ontvangstbevestiging> om <tijdstip> uur. De
betreffende aanvraag is dus vóór 1 november 2005 ingediend.

De beslissingstermijn voor de aanvraag van 8 weken is verstreken.

Op www.toeslagen.nl staat het volgende bericht:

Actueel
Laatste betalingen voor zorg- en huurtoeslag begin januari 2006 (30
december 2005)
Heeft u eind december nog geen voorschot zorg- of huurtoeslag
ontvangen, dan ontvangt u uw zorg- of huurtoeslag in de eerste week
van januari. U krijgt in januari ook een bericht waarin het bedrag
staat dat u voorlopig aan toeslag ontvangt.

De eerste week van januari is nu ook verstreken, maar toch heb ik geen
zorgtoeslag en huurtoeslag op mijn bankrekening ontvangen en heb ik
geen (voorlopige) beschikking ontvangen.

Ik ben van mening dat ik zeer geduldig ben geweest. Het is nu echter
redelijk, door het uitblijven van een (voorlopige) beschikking, om uit
te gaan van een fictieve weigering van de aanvraag zorgtoeslag en
huurtoeslag.

Ik ben het niet eens met deze fictieve weigering omdat ik aan alle
voorwaarden voldoe en ik daarom recht heb op zowel zorgtoeslag als
huurtoeslag.

Ik wil dat u de fictieve weigering herziet en mij alsnog zorgtoeslag
en huurtoeslag toekent.

Ik wil u vragen om mij binnen twee weken een ontvangstbevestiging van
dit bezwaarschrift te doen toekomen (conform Awb). Uw uitspraak op
bezwaarschrift verwacht ik binnen zes weken na ontvangst van dit
bezwaarschrift.

Met vriendelijke groet,


<Naam>
--------------------------------------------------

Probeer alles op 1 A4-tje te krijgen door met de lettergrootte te stoeien en lettertype (Arial). Het stukje dat overgenomen is van toeslagen.nl zou je nog kleiner kunnen maken (8 of 9 punts).

Als iemand verbeteringen weet of ideeen heeft voor een aanvullend bezwaarschrift, dan verneem ik die graag.

Stanley
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 dec 2005 20:07

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door Stanley »

Ik had al vorige week aangetekende brief opgestuurd. Stelletje naa**rs bij de belastingdienst. Mocht ik binnenkort m'n geld nog niet ontvangen ga ik een kortgeding aanspannen tegen die kl**telaaiers van de belastingdienst! :evil:

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door SJZ »

Een kort geding? Is dat niet een begrip uit het civiele recht?

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: Uitbetaling zorgtoeslag niet volgens belofte Lagervorst

Ongelezen bericht door Frankkk »

@Stanley: Ik ben benieuwd naar de inhoud van je aangetekende brief. Wil je een tipje van de sluier oplichten, of een versie in dit forum plaatsen?

Je zult hoe dan ook minstens 6 weken moeten wachten voordat je verdere stappen kunt ondernemen. Wel zou je binnen 2 weken een ontvangstbevestiging moeten krijgen. Als de ontvangstbevestiging binnen 3 weken er nog niet is, dan zou je eens wat moeten googlen op wat je vervolgens kunt doen qua bezwaar en beroep.

In principe zou je na 6 weken de zaak voor de rechter moeten kunnen brengen, maar dan moet je waarschijnlijk toch met behulp van een professional uitzoeken hoe je dat aan moet pakken.

Op www.ombudsman.nl is ook het een en ander hierover te vinden.

Gesloten