LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitkeringen Bijstand , WW , ZW , WIA , Wajong

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Uitkeringen Bijstand , WW , ZW , WIA , Wajong

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik denk dat Jeroen vooralsnog niet als urgent aangemerkt is/ wordt :
hij heeft onderdak en iets aan uitkering .
En heeft hij de juiste stappen wel gezet?

Jeroen : hoe zit dat dan met het eten? Je eet niet gezamenlijk met je vader? En jij moet nd voedselbank?
Kun je dat nog even uitleggen svp?

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Uitkeringen Bijstand , WW , ZW , WIA , Wajong

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jeroen, als je eens over je problemen wilt praten en je kunt zo snel geen hulp krijgen, kun je bellen met Mind Korrelatie (was vroeger stichting Korrelatie).
Er werken hier professionals die naar je luisteren en je wellicht wat advies kunnen geven.
https://mindkorrelatie.nl

dmv
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 sep 2016 19:42

Re: Uitkeringen Bijstand , WW , ZW , WIA , Wajong

Ongelezen bericht door dmv »

U zou u nog kunnen wenden tot de organisatie MEE. In welke regio woont u?
Bent u ingeschreven bij een woningbouwcorporatie en is urgentie wellicht mogelijk?
U bent bij uw vader gaan wonen ivm kostenbesparing en de eenzaamheid; bespaart u nu idd kosten en is het nu niet veel eenzamer als u zich niet veilig voelt thuis? Heft u vrienden waar u anders terecht kan? Of een kamertje/studentenplekje?
Ik ken de wachtlijstperikelen, maar er is veel meer mogelijk dan u denkt. En wellicht begint u ergens om iig periodes te kunnen overbruggen. Dat heb ik toentertijd iig wel gedaan alvorens een traject elders te kunnen starten.

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Uitkeringen Bijstand , WW , ZW , WIA , Wajong

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En met zo’n laag inkomen is er haast € 100 zorgtoeslag. En dan zo’n € 500 aan medische kosten per maand voor eigen rekening, terwijl een uitgebreide verzekering niet betaald kan worden? Ongeloofwaardig.

Maar de Ts heeft geen huisvestingskosten. Hij is nu qua financien beter af dan wanneer hij op zichzelf zouwonen.

Jeroen1985j1
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 feb 2019 20:11

Re: Uitkeringen Bijstand , WW , ZW , WIA , Wajong

Ongelezen bericht door Jeroen1985j1 »

Neo wie zegt dat je geen alcoholist kan zijn met een goede baan ? Er zijn genoeg mensen zoals mijn vader die werken van 8 tot 1600 of van 9 tot 1700 en de seconde dat ze thuis komen aan de drank tot een uur of 3 snachts dan s'ochtends een kop koffie en werken en dan alles opnieuw , alcohol werkt anders bij iedereen iedereen reageert er anders op .. maakt het nog niet goed maar toch zijn er genoeg die het doen

Lowieze ik zal meteen gaan kijken bedankt

Dmv ik woon in de gemeente Veenendaal , en nee heb geen sociale contacten helaas , heb mijn klantmanager om hulp gevraagd maar er gebeurt gewoon niks , achteraf gezien bespaar ik niks , en word ik er alleen maar gek van , maar ben wel blij dat ik weg ben van de slechte herrindeingen in het appartement die ik had, maar zoek toch voor betere opties

Lady dat is de werkelijkheid mijn zorgtoeslag gaat meteen naar de verzekering en de rest moet ik zelf proberen op te hoesten ookal haal ik dat vaak niet eens

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Uitkeringen Bijstand , WW , ZW , WIA , Wajong

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien hebt u dan ook nog iets aan een budgetcoach.

€ 600 bijstand, € 100 zorgtoeslag, een kale zorgverzekering, geen huisvestingskosten. Dan maar eens een lijst maken waar u het aan uitgeeft. En bij veel medische kosten ook maar een aangiftebiljet invullen. Krijgt u nog wat belasting terug.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Uitkeringen Bijstand , WW , ZW , WIA , Wajong

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je kunt alleen belastinggeld terug krijgen die je eerder betaald hebt.

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Uitkeringen Bijstand , WW , ZW , WIA , Wajong

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Theotrucker schreef:
06 feb 2019 17:56
Je kunt alleen belastinggeld terug krijgen die je eerder betaald hebt.
Ja, en? Op bijstand wordt belasting ingehouden.

Overigens kan men zelfs belastingeld terugkrijgen als men helemaal niets betaald heeft. Volgens de TSZ.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Uitkeringen Bijstand , WW , ZW , WIA , Wajong

Ongelezen bericht door moederslink »

Jeroen, Veenendaal is nu niet bepaald een klein gat.
Ik ken Veenendaal een beetje en er moet toch iemand bij de Soc Dienst daar zijn die jou op weg gaat helpen?
Bovendien, Veenendaal heeft als grootste partij de Christen Unie daarna komt de SGP , Christenen dus.
Ben je lid van een kerk? Benader anders toch ook eens een voorganger , zij kennen hun Gemeenschap en weten ook vaak de wegen .
Heel belangrijk nu toch ook is dat je een sociaal vangnet gaat krijgen, of dat nu via de Sociale dienst gaat of via een Kerkgemeenschap.
Stichting Mee is ook al genoemd .
Vraag een buddy die jou gaat begeleiden.

Misschien kun je anders ook nog uitwijken naar Wageningen of Arnhem en daar een nieuwe start maken?

Ik probeer mee te denken om je uit deze impasse te krijgen , maar dan moet je ook zelf bereid zijn actief wat stappen te zetten.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Uitkeringen Bijstand , WW , ZW , WIA , Wajong

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jeroen1985j1 schreef:
06 feb 2019 17:31
ik woon in de gemeente Veenendaal
Kijk eens op http://veens-welzijn.nl. Als er één instantie is die je kan helpen, zijn zij het, of ze weten waar je wél terecht kunt. Veenendaal is een christelijk dorp: heb je daar op de een of andere manier binding mee?

wimmonteiro
Berichten: 64
Lid geworden op: 08 jan 2019 13:13

Re: Uitkeringen Bijstand , WW , ZW , WIA , Wajong

Ongelezen bericht door wimmonteiro »

Goede tip van moneyman en ik zou het ook op deze manier aanpakken, vangnetten verzamelen van partijen die jou kunnen helpen, Ik denk dat het zeker hard nodig is in jouw situatie als ik het verhaal mag geloven.

Die kerk dat is al een begin, ga daar eens buurten op een zondag als je er behoefte aan hebt, begin niet meteen te zeuren over je problemen dat doe je pas over een maandje of wat. laat jezelf van de goede kant zien als een voorbeeldig kerkganger! De gemeenschap en predikant valt het toch wel op dat er problemen zijn met uw gezondheid en die komen vanzelf naar u toe om met u te spreken, daar is de tijd dat u voorzichtig kan ventileren. De kerk is machtig en kan u zeker helpen, of u doorverwijzen naar de juiste personen.

Dan is het aan u om het op te pakken, maar het lukt u zeker als u er in gelooft en een mooi moment om christen te worden.

witte angora
Berichten: 30785
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Uitkeringen Bijstand , WW , ZW , WIA , Wajong

Ongelezen bericht door witte angora »

Dag Jeroen, ik ben net thuis, heb twee lange dagen achter de rug. Dus ik zie je topic nu pas, sorry.

Over PTSS kan ik meepraten. Ik wil je twee tips geven, al zijn die natuurlijk niet zaligmakend. Als eerste EMDR. EMDR kan helpen om de emotionele lading van bepaalde gebeurtenissen (ten dele) weg te nemen. Het helpt niet bij iedereen, maar velen hebben er wel baat bij. Je kunt wellicht via de huisarts een verwijzing krijgen.

De tweede tip is: probeer een nieuwe start te maken. Zeg maar dat je een soort streep trekt tussen verleden en heden/toekomst. De PTSS verdwijnt niet; maar door een nieuwe start wordt je niet voortdurend met herinneringen geconfronteerd. Omdat je meer met je toekomst bezig bent. En daardoor komt er meer balans tussen negatief en positief. Je zou bijvoorbeeld kunnen overwegen, aangezien je in Veenendaal blijkbaar geen sociaal netwerk hebt, het ergens anders te proberen. Al is het maar een paar dorpen verderop. Probeer daar dan vrijwilligerswerk op te pakken. Dat kan een goede basis bieden voor je eerste sociale contacten.

Gesloten