LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiegeld

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Vakantiegeld

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Wie kan het mij uitleggen:
Krijg "vakantiegeld", zoals vastgelegd in de CAO..
Loonheffing is een --x bedrag, na ja OK, weliswaar bijna een derde tot de helft..
Maar waarom nog eens weer ZVW bijna 100 Euro..??
Betaal ikal niet genoeg "zorgpremie" elke maand??
Ben er per maand al ong. 50 Euro op achteruitgegaan door ons nieuwe zorgstelsel.., omgerekend per jaar....Jaa, reken maar uit..! Kwam doordat ik zegge : 25 Euro boven het bedrag verdien. kom dus niet in aanmerking voor een teruggave..!!
Waarom ontvang ik nu eigenlijk ook nog maar (bijna) de helft van het vakantiegeld waar ik recht op heb en waar ik voor heb betaald...???
Nou nog even.. de economie trekt aan.. het gaat weer beter.. iedereen gaat er dit jaar op vooruit?? Nou ik niet hoor regering, ik zal mijn hand voorlopig nog op de knip moeten houden om alle gestegen kosten het hoofd te kunnen bieden en mijn "vakantiegeld" hard nodig hebben om niet in de schulden te raken...!

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Vakantiegeld

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Zo zijn er meer en dan hadden ze vroeger een reclamespot van Becam dat je eenvoudig een lening kan krijgen om toch op vacantie te kunnen gaan! Een goed advies, nooit aan beginnen!

Vr. Gr. Hans.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Vakantiegeld

Ongelezen bericht door bot321 »

Al die flauwekul debatten moeten toch ergens
van betaald worden.Wat denk je dat het gedoe
om Ayaan gekost heeft.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Vakantiegeld

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Natuurlijk gaat het beter in Nederland! Natuurlijk gaat de hardwerkende grote middenmoot daar financieel iets van merken! Da's altijd als de verkiezingen al een beetje in zicht komen.

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: Vakantiegeld

Ongelezen bericht door rednax »

De premie ZVW is een % van je inkomen. Vakantiegeld is ook inkomen dus daar wordt dat % ook van ingehouden.

Maar je krijgt het toch terug van je werkgever (is verplicht), weliswaar is de inhouding netto en krijg je het bruto vergoed van je werkgever. Blijft er toch nog wat aan de strijkstok van Den Haag hangen.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Vakantiegeld

Ongelezen bericht door karr-2 »

Vakantie geld is officieel bedoeld om inderdaad van op vakantie te gaan, maar in de praktijk gebruiken veel mensen het voor aflossen van schulden of een lang uitgestelde duurdere aankoop.

Persoonlijk heb ik het altijd belachelijk gevonden dat vakantiegeld onder een hoger belastingtarief valt dan normaal salaris, waardoor je van je vakantiegeld nog niet de helft overhoud van wat het is. Dat je er ook premies en dergelijke van moet betalen is logisch omdat het gewoon telt als salaris waar je ook premies van betaald.

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: Vakantiegeld

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Bedankt forumleden vor jullie antwoorden,
Ik vraag me echter alleen nogsteeds af waarom er beweerd wordt, dat iedereen er dit jaar en de volgende jaren op "vooruit" gaat of is gegaan.
Ik voel me nogsteeds "rijk", kan me nog van alles veroorloven, kom niets tekort..! Maar hoelang nog als in tegensteling van wat door onze regering gesuggereerd wordt, er voor velen duidelijk alleen maar een achteruitgang in inkomen geconstateerd kan worden?
Alles kan minder, natuurlijk maar we leven nu eenmaal in Nederland..een "rijk land"! Een land waar het woord "armoede" niet meer thuis hoorde!!
Maar zolangzamerhand geldt ook hier kennelijk:
"Ikke, ikke en de rest kan stikke"!!
Terwijl de lijst van "Quote", de miljardairs in Nederland, groeit...!!!
Gelukkig zorgen zij ervoor dat beveiligingspersoneel en hekkenfabrikanten aan het werk blijven..! Zorgen zij tenminste nog ergens voor..!!
Maar hoelang bekommert men zich nog om de "gewone man"?
Welke partij?? Wie het weet mag het zeggen.....

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Vakantiegeld

Ongelezen bericht door SJZ »

Persoonlijk heb ik het altijd belachelijk gevonden dat vakantiegeld onder een hoger belastingtarief valt dan normaal salaris,
Dan heb ik goed nieuws voor je: vakantiegeld valt helemaa niet onder een hoger belastingtarief. Sterker nog: door de voordeelregel kan vakantiegeld voor de loonbelasting zelfs lager belast worden dan een (structurele) loonsverhoging.

Gesloten