Verkeerscontrole in Schiedam

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Verkeerscontrole in Schiedam

Ongelezen bericht door caruso »

Helper777 schreef:
27 mei 2021 11:26
Bedankt voor alles.
Ik mail wel binnenkort een strafrechtadvocaat!
Tuurlijk.....
Je kan het ook gewoon aan een diender op het bureau vragen.

En dan nog? Wat bereik je hiermee....Zinloos!

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Verkeerscontrole in Schiedam

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Helper777 schreef:
26 mei 2021 23:57
Ik dacht dat er bij het forum juristen tussen zaten, die de kennis hebben.
Om heel eerlijk te zijn bent u iemand die ik heel hoog heb zitten meneer kuklos!
Nee, er zitten op dit forum mensen die doen alsof ze jurist zijn. Met het gevaar dat mensen hun "adviezen" serieus nemen en denken dat het juridisch werkelijk klopt. Ben trouwens wel benieuwd hoe het zit als op een site van Avro-tros foute informatie wordt gegeven. Kan Avro-tros daarvoor aansprakelijk worden gehouden? Dat weten de hobbyjuristen vast wel.

Helper777
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 apr 2021 16:42

Re: Verkeerscontrole in Schiedam

Ongelezen bericht door Helper777 »

Wat klets je nou?
Stel dat ik het recht heb dat ik tijdens de controle wel mijn baas mag bellen, kan ik de agent erop aanspreken.
Dus zinloos is het niet, anders zou ik de vraag niet stellen.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Verkeerscontrole in Schiedam

Ongelezen bericht door Sira »

De reden dat u niet hebt mogen bellen, zal wel aan uw attitude gelegen hebben.
Ik zie regelmatig bij "Stop! Politie" dat wanneer mensen worden aangehouden voor bijvoorbeeld 3 overtredingen, dat ze alle 3 de bekeuringen krijgen indien ze zich brutaal en vervelend gedragen. Diegenen die meegaand en beleefd zijn, krijgen 1 bekeuring en 2 waarschuwingen.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verkeerscontrole in Schiedam

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Helper777 schreef:
27 mei 2021 12:45
Wat klets je nou?
Stel dat ik het recht heb dat ik tijdens de controle wel mijn baas mag bellen, kan ik de agent erop aanspreken.
Dus zinloos is het niet, anders zou ik de vraag niet stellen.
Gedane zaken nemen geen keer. De agent er nu nog op aanspreken zal weinig nut hebben, u schiet er in ieder geval niets mee op.
Dan de kans dat het nogmaals gebeurd, hoe groot zou dat zijn? Dat u net weer in een fuik rijdt en een agent treft die zijn dag niet heeft en u niet even naar uw baas laat bellen dat u iets later bent tijdens het werk?

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verkeerscontrole in Schiedam

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En die strafrechtadvocaat werkt voor niets?

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Verkeerscontrole in Schiedam

Ongelezen bericht door kuklos »

Helper777 schreef:
27 mei 2021 12:45
Stel dat ik het recht heb dat ik tijdens de controle wel mijn baas mag bellen, kan ik de agent erop aanspreken.
Waar je tegenaan gaat lopen is dat als hier iemand zegt dat het mag je geen zekerheid of die persoon gelijk heeft want je weet niet of die persoon kennis van zaken heeft.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Verkeerscontrole in Schiedam

Ongelezen bericht door de auditu »

U kreeg 2 maanden! geleden te maken met een verkeerscontrole en mocht tijdens de test niet telefoneren. U wilt daar nu alsnog een zaak van maken? Dat lijkt mij ook zinloos. Hoe lang duurt zo'n test? 10 minuten? Daarna had u alsnog kunnen telefoneren.
Als u tijdens de controle toch gewoon had getelefoneerd, had de dienstdoende agent er wellicht een zaak van gemaakt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Verkeerscontrole in Schiedam

Ongelezen bericht door moederslink »

Helper777 schreef:
27 mei 2021 12:45
Stel dat ik het recht heb dat ik tijdens de controle wel mijn baas mag bellen, kan ik de agent erop aanspreken.
Dus zinloos is het niet, anders zou ik de vraag niet stellen.
Het wel of geen recht hebben om je baas te bellen tijdens een politiecontrole?
Wat wil je met dat gegeven dan?
Voor een volgende keer?
Ik weet niet hoe dat juridisch zit, ik denk zelf dat het wel mag , maar dat het misschien ook wel aan de dienstdoende agent ligt.
Om dan een potje te gaan bakkeleien om je " recht" te halen , tja , dat houdt alleen maar op , toch?
Je kunt het altijd later aan je baas vertellen.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 934
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Verkeerscontrole in Schiedam

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

de auditu schreef:
27 mei 2021 13:28
U kreeg 2 maanden! geleden te maken met een verkeerscontrole en mocht tijdens de test niet telefoneren. U wilt daar nu alsnog een zaak van maken? Dat lijkt mij ook zinloos. Hoe lang duurt zo'n test? 10 minuten? Daarna had u alsnog kunnen telefoneren.
Als u tijdens de controle toch gewoon had getelefoneerd, had de dienstdoende agent er wellicht een zaak van gemaakt.
Dan zou ik toch wel willen weten op welke wet die actie van de politie dan zou zijn gebaseerd. Volgens mij is het in Nederland gewoon toegestaan om op straat (openbare ruimte) te telefoneren. Daarvoor is geen toestemming van de agent nodig.
Het is zelfs zo dat u het recht hebt om een advocaat te raadplegen als een politieagent u een bekeuring geeft. Volgens mij gaat dat niet met rooksignalen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Verkeerscontrole in Schiedam

Ongelezen bericht door scontra »

Ik_weet_niet_alles schreef:
27 mei 2021 16:13
de auditu schreef:
27 mei 2021 13:28
U kreeg 2 maanden! geleden te maken met een verkeerscontrole en mocht tijdens de test niet telefoneren. U wilt daar nu alsnog een zaak van maken? Dat lijkt mij ook zinloos. Hoe lang duurt zo'n test? 10 minuten? Daarna had u alsnog kunnen telefoneren.
Als u tijdens de controle toch gewoon had getelefoneerd, had de dienstdoende agent er wellicht een zaak van gemaakt.
Dan zou ik toch wel willen weten op welke wet die actie van de politie dan zou zijn gebaseerd. Volgens mij is het in Nederland gewoon toegestaan om op straat (openbare ruimte) te telefoneren. Daarvoor is geen toestemming van de agent nodig.
Het is zelfs zo dat u het recht hebt om een advocaat te raadplegen als een politieagent u een bekeuring geeft. Volgens mij gaat dat niet met rooksignalen.
Een advocaat bellen omdat er een 'administratieve sanctie' wordt opgelegd, laat me niet lachen a.u.b. :wink:

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verkeerscontrole in Schiedam

Ongelezen bericht door Moneyman »

Helper777 schreef:
26 mei 2021 22:58
Nu wilde ik aan jullie vragen is er een regel/wet of ik nou wel of niet tijdens de controle mag bellen?
De wet geeft de agent of BOA de bevoegdheid om je te controleren (en jou de verplichting om daaraan mee te werken) in art. 160 lid 4 Wegenverkeerswet 1994. Jij bent verplicht "de noodzakelijke medewerking te verlenen", en daarbij kan prima horen dat jij op het moment supreme even niet mag bellen. Uiteraard mag dat op een later moment wel, maar dan gewoon even niet.
De in artikel 159 bedoelde personen zijn bevoegd zich te vergewissen van de naleving van de bij of krachtens deze wet vastgestelde voorschriften en zo nodig een voertuig ten aanzien waarvan zij een onderzoek wensen in te stellen, naar een nabij gelegen plaats te voeren of te doen voeren. De bestuurder van het voertuig ten aanzien waarvan dit onderzoek wenselijk wordt geoordeeld, en de bestuurder van het voertuig waardoor een aanhangwagen wordt voortbewogen ten aanzien waarvan zodanig onderzoek wenselijk wordt geoordeeld, zijn verplicht desgevorderd hun tot het onderzoek noodzakelijke medewerking te verlenen en desverlangd de in artikel 159 bedoelde personen in hun voertuig te vervoeren.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 934
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Verkeerscontrole in Schiedam

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

scontra schreef:
27 mei 2021 16:29
Ik_weet_niet_alles schreef:
27 mei 2021 16:13
de auditu schreef:
27 mei 2021 13:28
U kreeg 2 maanden! geleden te maken met een verkeerscontrole en mocht tijdens de test niet telefoneren. U wilt daar nu alsnog een zaak van maken? Dat lijkt mij ook zinloos. Hoe lang duurt zo'n test? 10 minuten? Daarna had u alsnog kunnen telefoneren.
Als u tijdens de controle toch gewoon had getelefoneerd, had de dienstdoende agent er wellicht een zaak van gemaakt.
Dan zou ik toch wel willen weten op welke wet die actie van de politie dan zou zijn gebaseerd. Volgens mij is het in Nederland gewoon toegestaan om op straat (openbare ruimte) te telefoneren. Daarvoor is geen toestemming van de agent nodig.
Het is zelfs zo dat u het recht hebt om een advocaat te raadplegen als een politieagent u een bekeuring geeft. Volgens mij gaat dat niet met rooksignalen.
Een advocaat bellen omdat er een 'administratieve sanctie' wordt opgelegd, laat me niet lachen a.u.b. :wink:
Wel eens Wegmisbruikers en Blik op de weg gekeken?

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verkeerscontrole in Schiedam

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bellen die dan hun advocaat? Belachelijk.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Verkeerscontrole in Schiedam

Ongelezen bericht door de auditu »

Ik_weet_niet_alles schreef:
27 mei 2021 16:13
de auditu schreef:
27 mei 2021 13:28
U kreeg 2 maanden! geleden te maken met een verkeerscontrole en mocht tijdens de test niet telefoneren. U wilt daar nu alsnog een zaak van maken? Dat lijkt mij ook zinloos. Hoe lang duurt zo'n test? 10 minuten? Daarna had u alsnog kunnen telefoneren.
Als u tijdens de controle toch gewoon had getelefoneerd, had de dienstdoende agent er wellicht een zaak van gemaakt.
Dan zou ik toch wel willen weten op welke wet die actie van de politie dan zou zijn gebaseerd. Volgens mij is het in Nederland gewoon toegestaan om op straat (openbare ruimte) te telefoneren. Daarvoor is geen toestemming van de agent nodig.
Het is zelfs zo dat u het recht hebt om een advocaat te raadplegen als een politieagent u een bekeuring geeft. Volgens mij gaat dat niet met rooksignalen.
Natuurlijk geloof ik ook niet dat het zover zou komen.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Verkeerscontrole in Schiedam

Ongelezen bericht door Erthanax »

Na een staandehouding contact opnemen met een advocaat (een recht) is toch wat anders dan contact opnemen met je werkgever (tenzij die advocaat is natuurlijk).

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verkeerscontrole in Schiedam

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lady1234 schreef:
27 mei 2021 17:16
Bellen die dan hun advocaat? Belachelijk.
De vraag wordt gesteld met welke reden een bestuurder de overtreding begaan is. Dit valt sect onder het afnemen van een verhoor. Dit kan en mag gewoon aan de weg, maar er mag van de voren een raadsman geraadpleegd worden. Wat zelfs zou mogen is dat het verhoor op een ander moment op een politiebureau gehouden wordt.
Het klinkt allemaal erg overdreven, maar het moet van te voren gemeld worden en er zijn inderdaad bestuurders die ter plekke hun advocaat bellen.
Maar aan de andere kant, welk voordeel zou je er uit kunnen halen als je een overtreding gepleegd hebt?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Verkeerscontrole in Schiedam

Ongelezen bericht door scontra »

NeoDutchio schreef:
27 mei 2021 18:21
Lady1234 schreef:
27 mei 2021 17:16
Bellen die dan hun advocaat? Belachelijk.
De vraag wordt gesteld met welke reden een bestuurder de overtreding begaan is. Dit valt sect onder het afnemen van een verhoor. Dit kan en mag gewoon aan de weg, maar er mag van de voren een raadsman geraadpleegd worden. Wat zelfs zou mogen is dat het verhoor op een ander moment op een politiebureau gehouden wordt.
Het klinkt allemaal erg overdreven, maar het moet van te voren gemeld worden en er zijn inderdaad bestuurders die ter plekke hun advocaat bellen.
Maar aan de andere kant, welk voordeel zou je er uit kunnen halen als je een overtreding gepleegd hebt?
Voor zover ik het topic meen te begrijpen is er geen sprake van een overtreding o.i.d, maar van een simpele voertuig (scooter) controle, waarbij geen probleem aan de scooter zal zijn geconstateerd, want daar heeft Ts geen klacht over.
Als een agent je tijdens de controle een aanwijzing geeft om even geen gebruik te maken van je telefoon, dan heb je die aanwijzing slechts te volgen tot de controle voorbij is.

Helper777
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 apr 2021 16:42

Re: Verkeerscontrole in Schiedam

Ongelezen bericht door Helper777 »

Bedankt voor alles!.
Waar het mij omgaat is dat mijn baas graag op de hoogte gehouden wilt worden.
Ik werd er helaas op aangesproken waarom ik zo lang onderweg was.
Ik heb verteld dat ik niet mocht bellen naar haar.
Nu kan ik dus vertellen dat ik tijdens een controle niet mag bellen van sommige agenten.
Ik vind het jammer dat sommige mensen zeggen dat dit zinloos is en dat ik hier niks mee bereik, maar goed.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verkeerscontrole in Schiedam

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Helper777 schreef:
28 mei 2021 11:23
Ik vind het jammer dat sommige mensen zeggen dat dit zinloos is en dat ik hier niks mee bereik, maar goed.
Wat zinloos is is om met terugwerkende kracht de agent aan te spreken. Wat zeker zinvol is om de volgende keer de agent even uit te leggen dat u aan het werk bent en even uw leidinggevende op de hoogte wil stellen dat u wat later bent omdat er klanten wachten en dat je graag meewerkt.
En soms heb je dan alsnog een norse agent die nee blijft zeggen. Maar daar denk ik altijd van dat hij zijn dag niet heeft, een slecht huwelijk heeft of dat zijn vrouw de vorige avond hoofdpijn had.

Gesloten