LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verplichte solicitatie training

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: verplichte solicitatie training

Ongelezen bericht door witte angora »

Er is ook geen controle. Iedereen met een vlotte of minder vlotte babbel kan volgens mij zo'n cursus opzetten. Misschien dat het UWV of de gemeente geen klant wordt, maar bedrijven doen ook aan begeleiding naar ander werk, dus daar kan je misschien nog wel een flinke stuiver verdienen zonder dat je nou enige meerwaarde hebt voor wie dan ook.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: verplichte solicitatie training

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Dank allen,

het probleem lijkt opgelost. Mijn nichtje is naar de sociale dienst gegaan vrijdag met haar contract (advies gilas) en daar hebben ze haar gewoon afgemeld voor de training. Blijkbaar gevalletje miscommunicatie. Wie het verkeerd heeft uitgelegd weet ik ook niet (was er niet bij) maar ben blij dat het opgelost is.

@olaf: ze weet inderdaad gewoon dat ze vrije dagen opbouwt, maar ze heeft met haar werkgever afgesproken dat ze in de maand juli gewoon zou werken zodat ze de vakanties van anderen kon invullen. En ze vond het zelf vervelend om op die afspraak terug te moeten komen alleen om een training te volgen die ze eigenlijk nu niet nodig heeft. Zeker omdat haar werkgever haar in heel veel dingen tegenmoet gekomen is en ze eigenlijk hoopt in deze baan een toekomst op te bouwen.

Isabel

Gesloten