LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vindt u de hoge onderscheiding voor Paul de Leeuw terecht ?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

vindt u de hoge onderscheiding Paul de Leeuw 'verdiend' ?

JA
10
34%
NEE
18
62%
ergens tussenin
1
3%
 
Totaal aantal stemmen: 29

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Ongelezen bericht door sprokkel »

Ik vind heel dat lintjes gedoe niet nodig, de meesten die een lintje krijgen doen dit om dat ze iets willen betekenen voor de mede mens.
Een man uit Heusden dacht daar net zo over en heeft zijn lintje geweigerd.
Maar ook hier zal het lintje wel een doel hebben, namelijk het vorstenhuis geliefd houden bij de bevolking, men kent het gezegde wel brood en spelen.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Vindt u de hoge onderscheiding voor Paul de Leeuw terecht ?

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Hier ben ik het deels wel mee eens, de lintjesregen vind ik eigenlijk overbodig. Je gaat mensen zogenaamd belonen die zich goed voor de samenleving ingezet hebben, maar je pakt er sowieso altijd maar een enkeling uit. Veel mensen die goed doen krijgen nooit wat, en zo iemand als Paul de Leeuw... tja, ik kan er niet over oordelen maar wat mij betreft het had niet gehoeven

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Vindt u de hoge onderscheiding voor Paul de Leeuw terecht ?

Ongelezen bericht door marnix »

hmm ,ik ben geen paul de leeuw fan, maar dat terzijde. de betekenis van een lintje is zo uitgehold door de jaren heen dat het me eigenlijk koud laat wie zo'n ding krijgt. Het storende vind ik wel dat ik om me heen mensen zie die er 1 krijgen die helemaal niet veel beter zijn/doen dan talloze anderen. Aleen hebben ze wat meer invloedrijke vriendjes.
Echte goedheid geschiedt toch nog meest in anonieme sfeer. U kent allen vast ook mensen die alles weggeven of bv zichzelf volledig wegcijferen maar daar nooit ruchtbaarheid aan geven. moraal van het verhaal: Wie altijd aan de weg timmert en een hoop herrie maakt, komt eerder in aanmerking dan een ander...

Toolboy

Re: Vindt u de hoge onderscheiding voor Paul de Leeuw terecht ?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Wat stelt nou zo`n lintje nog voor,over een paar jaar zal men ook wel crimminelen gaan onderscheiden voor hun hoge verdiensten :lol:

Fac ut vivas !!!
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 aug 2005 20:29

Re: Vindt u de hoge onderscheiding voor Paul de Leeuw terecht ?

Ongelezen bericht door Fac ut vivas !!! »

1 lintjes zijn ozinnig

2 Als je ze dan toch hebt dan vindt ik dat hij er wel een verdiend. Hij maakt zich al 15 jaar zeer verdienstelijk voor tuluvisie. In zijn programma en in zijn ander werk makt hij zaken als homohuwelijk, adoptie door homo's, dik zijn bespreekbaar.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Vindt u de hoge onderscheiding voor Paul de Leeuw terecht ?

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Lintjes zijn de grootst mogelijke onzin die er is.

Aan wie wordt voornamelijk de lintjes verstrekt.... Precies bekende Nederlanders en vaak hebben zij er al een aantal gehad ook waardoor zij een hoger lintje krijgen.

De Gemeente geeft personen door die iets betekend hebben voor Nederland of hun gemeente. Vervolgens wordt er bepaald of zij wel of niet recht hebben op een lintje.

Je wordt er echt niet meer of minder van hoor.

Heel het Koningshuis is een grote larie. Gewoon dat Koningshuis afschaffen. Vervolgens vervallen de lintjes ook weer en bespaart Nederland weer veel geld. Geld dat beter ergens anders in gestopt moet worden. Zo kunnen ze gelijk de uit de kast gevallen lijken van VVD-er Zalm opruimen en kan de PvdA ook weer beter in de peiling komen, want nu wordt de PvdA weer als schuldige van het opgelopen staatstekort aangewezen. Slimme zet geweest van VVD Zalm, maar goed daar gaat dit topic niet over.

Toolboy

Re: Vindt u de hoge onderscheiding voor Paul de Leeuw terecht ?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ik mis bot321 hier met een reactie.
Afgelopen jaar 2006 heb ik hem /haar voorgedragen voor een lintje.
Edoch ik denk dat ie niet is aangekomen het lintje/avondvierdaagse medaille :lol:

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Vindt u de hoge onderscheiding voor Paul de Leeuw terecht ?

Ongelezen bericht door KPN »

Geplaatst op 28 Apr 2007 10:08 door Fac ut vivas !!!
Hij maakt zich al 15 jaar zeer verdienstelijk voor tuluvisie. In zijn programma en in zijn ander werk makt hij zaken als homohuwelijk, adoptie door homo's, dik zijn bespreekbaar.
Waarschijnlijk alleen maar omdat het zelf een dikke homo is.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Vindt u de hoge onderscheiding voor Paul de Leeuw terecht ?

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 28 Apr 2007 16:15 door Toolboy

Ik mis bot321 hier met een reactie.
Afgelopen jaar 2006 heb ik hem /haar voorgedragen voor een lintje.
Edoch ik denk dat ie niet is aangekomen het lintje/avondvierdaagse medaille
Ach Toolboy mensen die het echt verdienen (zoals ik :lol: )
blijven bescheiden op de achtergrond en gaan gewoon
door met hun belangrijk werk.
Het zijn meestal die mensen die betaald worden van onze
belastingcenten die een lintje krijgen en waarvoor is mij
een raadsel.

Toolboy

Re: Vindt u de hoge onderscheiding voor Paul de Leeuw terecht ?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Vorig jaar was hier ookal een topic over.
Vanmorgen kon je in veel kranten lezen dat een heleboel Nederlanders het lintje flauwekul vinden op deze manier.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Vindt u de hoge onderscheiding voor Paul de Leeuw terecht ?

Ongelezen bericht door bot321 »

Heb de halve beertender op dus hier gaat hij weer.
Deze mensen verdienen dus WEL een lintje in
plaats van Paul de Leeuw. :lol:

Afbeelding

Toolboy

Re: Vindt u de hoge onderscheiding voor Paul de Leeuw terecht ?

Ongelezen bericht door Toolboy »

@bot321

Dank voor uw foto.
De lachstuipen zijn alhier zeer actief,het wordt tijd om uw eigen praktijk te openen :lol:

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Vindt u de hoge onderscheiding voor Paul de Leeuw terecht ?

Ongelezen bericht door KPN »

Misschien moeten we eens ter discussie stellen, of het redelijk is dat Paul de Leeuw van onze belastingcentjes wordt betaald.

Hij zou net zo goed, zonder dat het ons verder nog 1 cent kost, bij RTL 4 of zo kunnen.

bolleke
Berichten: 228
Lid geworden op: 20 nov 2006 00:05

Re: Vindt u de hoge onderscheiding voor Paul de Leeuw terecht ?

Ongelezen bericht door bolleke »

Jammer dat iedereen denkt te weten hoe het werkt met de lintjes. Invloedrijke vriendjes etc etc. Afgelopen vrijdag heeft mijn oma van 94 een lintje gekregen als Lid in de Orde van Oranje Nassau. Waarom omdat ze jaren als vrijwilleger helpt in het tehuis waar ze woont.
Het proces gaat zo. Iedereen kan iedereen voordragen voor een lintje bij de gemeente. Alle voordrachten worden gecheckt dmv een antecedenten onderzoek. Je moet namelijk behoorlijk wat info geven, bewijzen leveren en getuigen noemen. De gemeent doet dan een voordracht bij de commensaris van de koningin van de provincie. Deze beslist dan uiteindelijk wie deze onderscheiding wel of niet krijgt.

Voor zover ik weet is Paul voorgedragen door twee trouwe fans. Tja je kan blijven twisten of het terecht is of niet, hij heeft hem nu en we kunnen er niets aan doen.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Vindt u de hoge onderscheiding voor Paul de Leeuw terecht ?

Ongelezen bericht door roerganger »

Paul? Hij wordt de laatste tijd wat sympatieker, maar jaren geleden hadden ze hem met een paar grote stenen om zijn nek in de zee mogen gooien. Dus het lintje is wat mij betreft bepaald niet terecht.

En lintjes? Ga eens goed trainen, loop net als de andere 45000 deelnemers de Nijmeegse 4daagse mee, en je krijgt ook een lintje - een heuse koninklijke onderscheiding, bestemd voor iedereen die dezelfde prestatie (afhankelijk van leeftijd wat korter of langer) levert!

Ik zou zeggen: laat al die brallende BN-ers en al die hoge pieten die elkaar lintjes toeschuiven daar maar eens aan meelopen, dan kunnen ze laten zien wat ze echt waard zijn.

290649
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mei 2007 21:58

Re: Vindt u de hoge onderscheiding voor Paul de Leeuw terecht ?

Ongelezen bericht door 290649 »

Een dildo voor moeder op moederdag en een lintje voor Paul de Leeuw op Koniginnedag. Het kan niet op. Wat ben ik trots op Nederland! Mag ik aannnemen dat volgend jaar de lintjesregen ook in Artis zal neerdalen?

Fac ut vivas !!!
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 aug 2005 20:29

Re: Vindt u de hoge onderscheiding voor Paul de Leeuw terecht ?

Ongelezen bericht door Fac ut vivas !!! »

Een dildo voor moeder op moederdag en een lintje voor Paul de Leeuw op Koniginnedag
Da dat zijn inderdaad de verworvenheden waarom ik trots ben op
Nederland. Gelukkig zijn de meesten hier niet zo bekrompen.

29-06-1946 zeker je geboortedatum HALLLLLOOOOO we zitten bijna in tweeduizendtien!!! We leven niet in spruitjeslucht en de kerk die alles voor ons bepaald.

290649
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mei 2007 21:58

Re: Vindt u de hoge onderscheiding voor Paul de Leeuw terecht ?

Ongelezen bericht door 290649 »

U schrijft 'bepaald'. Is dit ook een van die verworvenheden waar u zo trots op bent?

Fac ut vivas !!!
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 aug 2005 20:29

Re: Vindt u de hoge onderscheiding voor Paul de Leeuw terecht ?

Ongelezen bericht door Fac ut vivas !!! »

Nee woordblindheid is niet een verworvenheid waar ik trots op ben!?! Kijk dat ligt eraan dat nadat de babyboomers in de jaren '60 en '70 al het geld op hadden gemaakt met schandalig goede sociale wetgeving. er in de jaren 80 en 90 alleen nog maar bezuinigd is op onderwijs.

Maar nee daar maken wij ons niet druk om, wij maken ons druk over een dildo die in een krantje staat, en een lintje van de Queen.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Vindt u de hoge onderscheiding voor Paul de Leeuw terecht ?

Ongelezen bericht door S. »

Ik heb mijn onderwijs vooral genoten in eind jaren '70, '80 en begin '90 in schandalig grote klassen van zo'n 40 koters en ben desondanks niet woordblind. :shock:

Heb een baas van tegen de 60 die wél woordblind is.
Hoe kan dit?


Antwoord; het heeft gewoon niets met de kwaliteit van onderwijs uit te staan. Helemaal niets.
Dyslectie/woordblindheid is een onvermogen om geschreven/getypte woorden goed te herkennen en correct weer te geven.

Gesloten