LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanneer grijpt de overheid in????

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Wanneer grijpt de overheid in????

Ongelezen bericht door NAK »

Ik heb je aangegeven waar het bewijs stond.
Echter jij geeft aan dat je die krant niet leest.
Dus houdt het infeite hier op.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Wanneer grijpt de overheid in????

Ongelezen bericht door SJZ »

Waarschijnlijk huldig jij het standpunt dat iets niet gebeurd is omdat jij het niet tegen gekomen bent in de krant die jij leest.
Juist OMDAT ik graag de waarheid lees over de wereld om mij heen, laat ik de Telegraaf links, pardon: rechts liggen.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Wanneer grijpt de overheid in????

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Hoe het komt? Heel eenvoudig!

Wanneer een kind op school aangeeft dat er misstanden zijn in huis dan pleegt de school een belletje en jeugdzorg komt in aktie.
Een kleuter kan niet aan geven dat er misstanden zijn en zich niet zelf tot bureau jeugdzorg wenden en melding doen. Daarom gebeurt er niets. Daarom deze situaties. Omdat een kleuter niet mondig is en kan aangeven dat er iets gebeurt wat niet moet.
Bureau jeugdzorg, en dat mag ook wel even gezegd worden, is met handen en voeten gehouden aan regels z.g.n. protocol.

nikhita
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mar 2007 12:20

Re: Wanneer grijpt de overheid in????

Ongelezen bericht door nikhita »

Hallo,

ikzelf ben een moeder die bijna 3 jaar geleden aan de bel heeft getrokken bij jeugdzorg, dankzij veel agressief gedrag van mijn kindje haar vader. Ik ben inmiddels naar een geheim adres moeten verhuizen omdat de jeugdzorg op zich laat wachten en ben zelfs naar een rechter gestapt. Het onderzoek naar heel mijn situatie is uitgebreid en er zijn nu 8 instanties van jeugdzorg met ons "bezig".
Intussen is mijn kindje (5 jaar jong) geschorst van school en zit ze verplicht thuis, dus ik ben het ermee eens dat jeugdzorg niet genoeg doet in dit land en ook is dat inderdaad door geldtekort (geeft jeugdzorg zelf aan). Er is afgelopen januari 100 miljoen vrijgegeven om de wachtlijsten in de jeugdzorg te verkleinen, het geld is op en men verwacht dat de wachtlijsten alleen maar zullen blijven groeien. Nu spreken ze over een bedrag van 400 miljoen dat ze nodig achten te hebben.
Bijna wekelijks komt er wel iets in het nieuws over ouders die het niet meer hebben zien zitten en hun arme kinderen (god hebbe hun zieltjes) meenemen naar de "andere zijde".
Goddank ben ik een moeder die dit nooit zou kunnen, ik sta daarvoor te graag in dit leven en blijf ik knokken voor mij en mijn kindje.
Maar dat er iets erg fout zit in de jeugdzorg is gewoon een feit.

Groetjes nik

nikhita
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mar 2007 12:20

Re: Wanneer grijpt de overheid in????

Ongelezen bericht door nikhita »

[quote]Een kleuter kan niet aan geven dat er misstanden zijn en zich niet zelf tot bureau jeugdzorg wenden en melding doen.


Mijn mening en eigen ervaring is hierin heel anders, een kleuter zal een situatie misschien inderdaad niet verbaal letterlijk uiten, maar ook bij een kleuter zal een school dingen gaan merken. Kinderen met problemen thuis gaan namelijk gedragsproblematiek laten zien op school en ook dan zal een school jeugdzorg bellen en hier melding van doen.

Groetjes nik

Gesloten