LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
moederleeuw
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mar 2007 17:43

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door moederleeuw »

Op dit moment zit er net in, in zn situatie kind ots wil niet terug naar vader word mishandeld geestelijk en fysiek.
Mag niet bij moeder wonen. Door een wanzinnig rapport die hun hebben opgesteld terwijl ik alle leugens kan aantonen en niemand die maar ook even de tijd neemt om dit na te trekken.

Nou bureau jeugdzorg kijk nou eens goed naar mij gebruikers naam, zal ze dit nog even mee geven jullie kunnen me de rug op stelletje kinderrovers maar niet de mijne kan je op je buik schrijven, al zal ik moeten strijden tot ik er bij neer val, sta niet met 2 voeten op de grond maar met 4 beton blokken. Moederschap houd niet op bij ots of zonder gezag, en weet je wat moeder natuur doe als je aan haar kinderen komt, kracht van 20 leeuwen geven. liever ik een gevangen dan me kinderen.


moederleeuw

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

En dit alles is het directe gevolg van te laag gescholden op hoger geplaatste posities. Gebrek aan ervaring en inzicht. Als ik u vertel dat jonge meisje, net van school wel even zullen vertellen wat het beste voor een kind is en de moeder van middelbare leeftijd vertelt hoe het moet.

moederleeuw
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mar 2007 17:43

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door moederleeuw »

Als jullie klachten hebben over jeugdzorg of instellingen welke dan oon stuur even een emailtje naar [email protected] die gaan hier een heel stuk aan wijden.

DianaH
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 jan 2006 23:39

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door DianaH »

Dankjewel moederleeuw...voor het mailadres van de AD

Ik heb ondertussen 8 jaar ellende er op zitten, en ga hier zeker gebruik van maken....ze mogen alles in lezen ( 3 ordners vol)...van Raad voor de kinderbescherming, Amk, Fora en Jeugdzorg..( ze falen allemaal). laten we nu maar meteen de hele beerput maar open zetten...

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Het is zinvol om in deze even de omstandigheden waaronder bureau jeugdzorg moet werken eerlijkheidshalve wel even op een rijtje te zetten.

a. De school welke door het kind wordt bezocht meldt rechtstreeks aan bureau jeugdzorg.
b. Particulieren kunnen dit uitsluitend via het AMK.
c. Een kind uit huis plaatsen kan alleen indien er plek is. Die liggen niet voor het oprapen.
d. Er zijn te weinig pleeg gezinnen voor crisisopvang. Die welke er zijn zijn vol in afwachting van verdere onderzoeken en/of een plaats in een pleeggezin.

Het ligt dus niet alleen aan bureau jeugdzorg!

CM

moederleeuw
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mar 2007 17:43

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door moederleeuw »

Ik zat wat te googlen en wat vond ik rita verdonk ( waar jeugdzorg eerst onder viel) is de vriendin van onze enige eige Vriend Hans Nieukerke. heer Nieukerke, voorzitter van de MO-groep, de brancheorganisatie van de jeugdzorg.


ga ik hem nou begrijpen of...........

stien59
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2007 22:03

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door stien59 »

ons is hetzelfde overkomen onze dochter is in een half jaar tijd
door jeugdzorg van crisisopvang naar crisis opvang gestuurd
mgv bij m,stad werd ze nog verkracht door een jeugdige buitenstaander
3dagen erna zonder enige hulp werd ze overgeplaatst naar de volgende crisiopvang eind december komt ze tuidelijk thuis wonen een verkeerd woord op school dhr van g en mevr.h.c besluiten dan maar dat ze naar een gesloten inrichting moet een misdadiger moet soms een half jaar in voorarrest zitten maar dit was binnen tien dagen gepiepd ze kreeg nog wel een advocaat maar tijdens de rechtzitting deed hij niets voor haar :roll: :evil:

betomano
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2007 22:26

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door betomano »

Hallo,
Ik wil allereerst alle ouders(ook pleegouders), opa's en oma's sterkte toewensen in hun strijd tegen jeugdzorg.Het gaat hier om kinderen!
Onze toekomst!Maar op deze manier gooien we hun toekomst en die van onszelf weg.Er moeten meer goed opgeleide mensen komen en snel!Stimuleer jeugd om geschikte opleidingen te gaan volgen, zodat we in de toekomst beter kunnen reageren op kinderen die hulp nodig hebben.Voor dit moment moet er met de mensen die er nu zijn keihard gewerkt worden(desnoods mensen met een verzorgende opleiding omscholen)om deze kinderen te helpen.Niet vergaderen en vergaderen, maar daadwerkelijk iets doen!!!! :evil:

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Dan zal er meer geld moeten komen en dat komt er niet vanuit Den Haag!!!
Er moet gewoon hoge geschoold en beter gekwalificeerd personeel komen bij jeugdzorg.

DianaH
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 jan 2006 23:39

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door DianaH »

Hoger geschoold...wat zijn die lui nu dan??
Ze hebben allemaal hun eigen denkwijze, verschuilen zich achter teambesprekingen, en uiteindelijk doen zij niets...

En plekken voor kinderen die zorg nodig hebben of een pleeggezin...er is ook nog zoiets als familie....waar deze kinderen ondergebracht kunnen worden..

Maar het woord "Familie" kent Jeugdzorg niet

Jomie
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2007 22:45

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door Jomie »

De voorbeelden op dit forum zijn dieptriest. Dat er iets moet gebeuren is duidelijk. De oorzaak is echter niet een falend bureau jeugdzorg. Jaren geleden is er door de overheid begonnen met de bezuinigingen op de jeugdhulpverlening. Er is geinvesteerd in de economie en infrastructuur van nederland. Al in een veel eerder stadium is het sociaal cultureel werk wegbezuinigd, wijkagenten weg, sportverenigingen worden niet meer gesubsidieerd, allemaal voorportalen in de keten van jeugdhulpverlening. De sociale cohesie in de samenleving in wegbezuinigd. Resultaat: een betuwelijn, een hogesnelheidslijn, filestroken, een groeiende economie en kinderen op wachtlijsten of zonder adequate hulpverlening, simpelweg omdat het wegbezuinigd is.

Er is hier vooral sprake van een falend overheidsbeleid. Goede jeugdzorg is een verantwoordelijkheid van iedereen in de samenleving. Regeringen die de bezuinigingen hebben doorgevoerd, het beleid waar nu de wrange vruchten van worden geplukt, zijn door u en mij gekozen. Mocht u weer in het stemhokje staan, bedenk dan goed wat u met onze samenleving wil. En voor nu, laat u vooral horen naar de overheid en stel hen verantwoordelijk

DianaH
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 jan 2006 23:39

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door DianaH »

IN het kort dus.....

De oorzaak is echter niet een falend bureau jeugdzorg. Jaren geleden is er door de overheid begonnen met de bezuinigingen op de jeugdhulpverlening.
Goede jeugdzorg is een verantwoordelijkheid van iedereen in de samenleving. Regeringen die de bezuinigingen hebben doorgevoerd, het beleid waar nu de wrange vruchten van worden geplukt, zijn door u en mij gekozen. Mocht u weer in het stemhokje staan, bedenk dan goed wat u met onze samenleving wil. En voor nu, laat u vooral horen naar de overheid en stel hen verantwoordelijk

Nu ik...
Ondertussen 8 jaar verder...
Nu 3 kinderen van 16, 13 en 10 jaar...en nog...is het overal te vroeg voor...ze komen met oplossingen, die nergens toe leiden.
Intensieve gezinsbegeleiding van Cardea...waarom?

Om de rechter slapende te houden????

Wie zich hier ook mag verdedigen als een mogelijke werknemer van Jeugdzorg...bedenk...mijn kids zitten al 8 jaar in deze ****...en dan roepen als R.V.K. én het hardst geroepen door Jeugdzorg...dat het hen allemaal te snel gaat, en dat het allemaal te vroeg is.
Terwijl ze ook nog eens toegeven dat ze de materie van de zaak niet kennen.
Verschuilen achter allerlei hulpverleningsplannen...ja dat gaat lekker zo.

In welke situaie de kinderen, en om welke kinderen het dan ook gaat. niets aan de situatie veranderen hoor...want dat is slecht voor de kinderen....maar proberen de slechte situatie te verbeteren.

Het zijn gewoonweg een stel schijterds bij Jeugdzorg en alle instanties die er aan vastzitten :?

Dus geen excuses voor het falen van Jeugdzorg...ze zijn gewoonweg niet bekwaam

klokluider
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 mar 2007 21:04

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door klokluider »

@CM,

Ik denk niet dat jouw oplossing de juiste is. Wat heb je aan hoger geschoold personeel die geen feeling hebben met de praktijk. Ook dit zijn uiteindelijk doorgestroomde medewerkers die gevormd zijn in een systeem welke op dit moment verrot is. Dit blijkt wel uit het feit dat intern opdrachten worden uitgevoerd die niet kloppen zo bleek uit de uitzending. Indien mensen niet durven zeggen wat er niet goed gaat verbeter je de organisatie niet en krijg je een graai en grabbel cultuur waar macho (macht) leidt tot aanzien. watjes zullen het onderspit delven want dat is niet resultaat gericht. En juist die watjes zijn nu net diegenen die wel weten wat er speelt en willen ondersteunen.

Je zult eerst de organisatie moeten veranderen en er zorg voor dragen dat zij transparant en volgens de afgesproken wet en regelgeving moet gaan werken. Vraag maar eens naar wat normen in den lande dan zul je zien dat er per provincie verschillende normen zijn als je ze al krijgt te horen want meestal zijn het heel algemene zinnen waarop kinderen in een JJI worden geplaatst. "Thuis is een bedreiging voor de opvoeding en ontwikkeling van de jeugdige."

De school rapporteert direct aan jeugdzorg, wist je dat jeugdzorg vragenformulieren naar scholen stuurt die ingevuld worden door de scholen en teruggestuurd worden naar jeugdzorg. Deze formulieren tref je niet aan in dossiers van je kinderen. Als je het dossier opvraagt van jeugdzorg zitten deze er ook niet bij. Zo heb ik weet van een kind die op basis van de verklaring van de leraar nu in een gesloten setting zit. Deze schreef: het kind moet uit huis geplaatst worden. De ouders wisten van niets en per toeval zat dit nog in het dossier.

Thans gebeurd alles zonder dat de ouders betrokken worden bij de rapportages, besluiten e.d. dit is in strijd met het geldend recht. U dient zich derhalve te verweren. Kinderrechters kijken hier ook niet naar tenzij je er naar vraagt. Zij hameren liever quick een kind een JJI in dan hun toezichtbhoudende rol naar behoren waar te maken.

Kortom zoals ik al eerder zei, in plaats van meer geld moet er minder geld naar de jeugdzorg totdat zij werken volgens de algemene beginselen van behoorlijk bestuur en beslissingen volledig zijn doorgesproken met de ouders die zonder intimidatie, standaard werkwijze, hun zegje hebben kunnen doen. De instelling krijgt het geld wel van het rijk dit komt o.a. uit de AWBZ. De reden dat jeugdzorg ook altijd snel de gegevens van de kinderen wil hebben zodat ze wel kunnen declareren als uw kind zonder uw toestemming ergens is geplaatst. Ook vragen ze om het paspoort van uw kind zodat ze zonder uw toestemming naar het buitenland kunnen. (ook standaard) Hierbij geldt dat als je als ouder met gezag en ots je kinderen meeneemt naar bijv. spanje De gedragswetenschapper van jeugdzorg zo een mail de wereld in stuurt en rustig verteld dat deze ouders een strafbaar feit begaan omdat ze hun kinderen zonder toestemming van jeugdzorg hebben meegenomen. Vervolgens worden de ouders op de telex gezet als kinderontvoerders. Hoera hoger gekwalificeerd pesoneel.

Het wordt tijd voor een grote politieke en jeugdzorg schoonmaak. want let wel de regering die nu zit laat dus willens en wetens dit voortduren waarbij de CDA dit de afgelopen jaren heeft ingezet. Hoe christelijker het kabinet hoe a-socialer het wordt. Dit wordt bewezen door de reclames op postbus 51 die sinds Balkenende zijn geweest.

met groet Klokluider

karinknol
Berichten: 115
Lid geworden op: 26 apr 2005 01:41

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door karinknol »

Heb laatst een statistiek gezien, er gaat meer geld naar de hulpverleners toe als naar de kinderen, die gasten worden zowat slapen rijk met hun wangedrag.

Ze hebben nu anderhalf jaar lang van mijn geld opgestreken en dan hebben we het over € 116.00 p/m voor behandeling die mijn zoon nooit gehad heeft, ben ik daar kwaad om, nee, ik ben piswoest, want mijn zoon is dankzij hen nog verder van af.
BJZ is zo goed, dat ze via mijn aktie een forse tik op de vingers hebben gekregen van de kinderrechter en de raad en ineens, kan mijn zoon wel naar een behadelsetting.

Mensen laat je niet in een hoek drukken, want jullie staan niet alleen, laat je niet intimideren.

JBZ heeft nog niet de volledige macht

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Nee dat klopt ook! Jeugdzorg is er voor de kinderen, aldus eigen bewoording van deze. De kinderen eerst! Nu heb ik daar geen problemen mee als maar wel de familie in beeld blijft en dat gebeurt te weinig.
Dat is geen onwil maar overmacht, juist omdat de wachtrij zo ontzettend toeneemt.

klokluider
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 mar 2007 21:04

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door klokluider »

Chanmaster,

ook in deze moet ik jouw oordeel bestrijden dat er geen sprake is van onwil maar onmacht.

Als er in de wet staat dat je met ouders moet praten, hoe wil je dan onmacht aanvoeren als je blijkens de besluiten met jan en allemaal kunt praten, vergaderen etc en vervolgens stellen dat het onmacht is dat je niet met de ouders hebt kunnen praten.

Op het moment dat je de wet overtreedt doe je dat bewust op het moment dat het eindproduct wel afkomt. Komt er uberhaupt geen enkel plan vanwege drukte dan pas is er sprake van overmacht.

Groet Klokluider

stien59
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2007 22:03

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door stien59 »

m'n dochter zit as dinsdag 7 weken opgesloten heeft thans een keer
bezoek gehadvan haar voogd terwijl ze verplicht zijn miniaal een keer per twee weken langs te gaan dit is denk ik pure onwil omdat ze denken ze zit toch veilig binnen

astrid66
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2007 18:08

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door astrid66 »

Ik heb al heel wat jaren te maken met de jeugdzorg en ik moet zeggen dat ik altijd keurig geholpen ben door hun.
Ook mijn zoon zit nu in een gesloten inrichting maar dan wel op ons verzoek omdat hij bij elke behandeling in open instellingen weg liep en wij daar zoveel onrust in ons gezin door kregen dat hij nu dus in Zutphen zit in afwachting op een behandelplek in Zetten.
Wij gaan elke week 1 uurtje op bezoek maar onze zoon wordt niet na elk bezoek gecontroleert.
Het kan dus ook goed gaan bij de jeugdzorg zoals dat bij ons het geval is, zij hebben ons altijd zeer goed geholpen en zeer zeker naar ons geluistert.

klokluider
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 mar 2007 21:04

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door klokluider »

Astrid66,

is er bij jou sprake van een OTS of is het in het vrijwillig kader.

Klokluider

astrid66
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2007 18:08

Re: wat doet bureau jeugdzorg allemaal goed.

Ongelezen bericht door astrid66 »

Wij hebben zelf een ots aangevraagt omdat zonder een ots een kind niet in een gesloten inrichting geplaatst kan worden.

Gesloten