Wat mag een Belastingdienst medewerker uithalen?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
pikachuu333
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2023 21:03

Wat mag een Belastingdienst medewerker uithalen?

Ongelezen bericht door pikachuu333 »

Beste heer/mevrouw,

Er is al schade van ruim € 6500. Vanwege jurist kosten en advocaatkosten, imagoschade etc.

Er zijn tal van overtredingen geweest vanuit de Belastingdienst medewerkers en tal van foute fiscale beslissingen die opzettelijk al dan niet grenzend aan grove schuld allellmaal ten nadele van mij.
Dat heeft geleidt tot een velerlei vormige monster wat mij ten deel is gevallen.

AVG schending waarbij van meerdere jaren foutieve fiscale informatie is verstuurd naar mijn werkgever. Die heeft dat weer gebruikt om mij onder zware mentale druk te zetten.
Daardoor heeft hij mij buitensporig financieel gesanctioneerd. FSV plaatsing met dito benadelingen.
Ik ben gekneveld obv art 356-355 Wv Sr.

Er zijn twee politieaangiftes tegen diverse belastingdienst medewerkers.

Is er een oplossing mogelijk? Kan hiervoor een schadevergoeding komen en excuusbrief?
Eigenlijk veel te veel om te benomen en overweldigend voor een simpele burger als ik.

Graag hulp en eventueel harde interventie indien mogelijk?
kunt u helpen of weet u andere ingangen?

Ik verneem het graag.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Wat mag een Belastingdienst medewerker uithalen?

Ongelezen bericht door BL2 »

pikachuu333 schreef:
27 mei 2023 21:15
....Is er een oplossing mogelijk? ......
Daarvoor zul je je het beste kunnen laten adviseren door je advocaat en/of jurist. Die zijn op de hoogte van je dossier.
Je omschrijft het immers zo cryptisch dat er voor de lezer alhier geen idee bestaat waar het over gaat, en dan nog geschreven vanuit één kant.

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat mag een Belastingdienst medewerker uithalen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Inderdaad. Dit is een zaak waar ik mijn vingers absoluut niet aan ga branden. Niet vanuit mijn professie als leek, maar ook al zou ik een professioneel zijn, dan zou ik er nog niks over zeggen zonder het dossier te kennen.

Mocht je inderdaad onjuist behandeld zijn, dan kun je beginnen met een klacht in te dienen bij de betreffende instantie, en van daar uit kun je verder, ook als het gaat om het claimen van een schadevergoeding. Met een schikking kom je vaak verder, en ben je sneller klaar, dan met aangiftes en rechterlijk gedoe. Maar meer als een algemene opmerking is dat niet. En het is de ervaring van een simpele burger. Overigens: als je op gesprek gaat, neem dan altijd iemand mee die je ondersteunt. Kan zelfs iemand van het maatschappelijk werk zijn bijvoorbeeld. In mijn geval was dat indertijd voldoende om druk op de ketel te zetten.

Overigens is imagoschade niet uit de losse pols in geld uit te drukken.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wat mag een Belastingdienst medewerker uithalen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
31 mei 2023 02:34
pikachuu333 schreef:
27 mei 2023 21:15
....Is er een oplossing mogelijk? ......
Daarvoor zul je je het beste kunnen laten adviseren door je advocaat en/of jurist. Die zijn op de hoogte van je dossier.
Je omschrijft het immers zo cryptisch dat er voor de lezer alhier geen idee bestaat waar het over gaat, en dan nog geschreven vanuit één kant.
Volkomen eens. Advies (inhoudelijk dan) geven op dit soort topics is zinloos.

En ik zou je nóg een tip geven: laat je niet alleen juridisch ondersteunen, maar ook mentaal. Los van de vraag of je gelijk hebt, is de manier waarop je dit beleeft duidelijk een grote uitdaging en zware belasting. Laat je daarin ook begeleiden, anders ga je eraan onderdoor.

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat mag een Belastingdienst medewerker uithalen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ter algemene informatie (dus niet om inhoudelijke adviezen te geven)

Informatie over FSV: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... iening-fsv
Artikel 356 Sr: https://maxius.nl/wetboek-van-strafrecht/artikel356
Artikel 355 Sr: https://maxius.nl/wetboek-van-strafrecht/artikel355/

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wat mag een Belastingdienst medewerker uithalen?

Ongelezen bericht door kuklos »

Zoek een fiscalist en een advocaat. Ik heb wel enigszins verstand van deze materie, maar met de hoeveelheid gegeven informatie en de cryptische wijze van opschrijven kan niemand iets.

Lady1234
Berichten: 26920
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wat mag een Belastingdienst medewerker uithalen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als ik uw verhaal zo lees op het Kassa forum, heeft de belastingdienst uw aangifte inkomstenbelasting 2015 niet gevolgd en zijn er diverse aftrekposten geschrapt.

Als u zich daar niet in kunt vinden, is de juiste weg bezwaar en eventueel beroep aantekenen.

Verliest u dat bezwaar en eventuele beroep, dan moet u betalen. Doet u dat niet, dan kan uiteindelijk loonbeslag worden gelegd. Uw werkgever moet daar aan meewerken.

Dat is allemaal geen zaak voor de politie.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Wat mag een Belastingdienst medewerker uithalen?

Ongelezen bericht door Cro »

Is er een oplossing mogelijk? Kan hiervoor een schadevergoeding komen en excuusbrief?
Dat kan op basis van deze onduidelijke post natuurlijk niet bepaald worden.

Ik zou beginnen met eens heel duidelijk het precieze probleem te duiden, immers zonder zeer duidelijke omschrijving blijft het enkel gissen.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Wat mag een Belastingdienst medewerker uithalen?

Ongelezen bericht door Erthanax »

snuffel1 schreef:
31 mei 2023 15:39
Ts leest de antwoorden die op de BNN/vara kassa site zijn gegeven al niet en probeert het nu hier. Ts is op alle fronten in het ongelijk gesteld en wordt door de belasting gekneveld en die kneveling houdt pas op als de complete belastingaanslag is betaald. Juristen hebben de kwestie al bekeken tegen de kosten die er voor staan zonder succes de zaak aangevochten (...)
Ik vermoed dat u bedoelt dat de Belastingdienst TS, populair gezegd, "in de tang heeft", of "bij de ballen". Knevelarij, waar TS over schrijft, is een ernstig ambtsmisdrijf. Het komt wel eens voor, maar het is toch vrij uitzonderlijk -- gelukkig maar.

Juist omdat er kennelijk nogal wat ambtenaren in diverse geledingen bij betrokken zouden zijn, lijkt mij de kans dat er écht sprake is van knevelarij nogal klein.

Dat neemt niet dat er soms flinke fouten worden gemaakt, maar of dat hier zo is, valt onmogelijk te zeggen.

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat mag een Belastingdienst medewerker uithalen?

Ongelezen bericht door witte angora »

De TS heeft het over knevelen. Of daarvan sprake is, is van een afstand niet te zeggen. En eigenlijk is er nog steeds weinig duidelijk, aangezien TS aangeeft slachtoffer te zijn van de FSV. Die regeling is stop gezet omdat er teveel dingen niet goed gingen. Ook de genoemde artikelen in het Strafrecht doen mij de wenkbrauwen eigenlijk fronsen. Hoewel dingen intussen wat duidelijker worden, snap ik er nog steeds geen fluit van.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Wat mag een Belastingdienst medewerker uithalen?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Regelmatig lees je op internet "Ik heb aangifte gedaan" en dat brengen ze dan als bewijs voor een misdaad. Maar je kunt van alles een aangifte doen als je de mening hebt dat er een strafbaar feit is gepleegd. Daarvan is uiteraard geen sprake, volgens TS is er een misdrijf gepleegd niet meer en niet minder.

Op het Kassa forum staat pagina 1 van de aangifte, die maakt de situatie iets duidelijker. Meneer heeft belastingaangifte gedaan en de inspecteur heeft enkele onjuistheden vastgesteld en een naslag opgelegd van € 2801. TS is van mening dat dit bedrag "veel te hoog is" en vind het een valselijke beschuldiging.

De inspecteur heeft het bezwaar afgewezen en de heffing definitief gemaakt. Dit speelde in maart/april 2018. Gezien TS spreekt over de FSV regeling is hij ook geregisterd dat er sprake was van kwade trouw (maar dit is een aanname).

De aangifte bij de politie is gedaan op 25 november 2021 (3 jaar later). Ik kan op Kassa nergens iets vinden van een proces o.i.d. Hij refereert enkel dat bepaalde instanties zijn geïnformeerd over de vordering.

Dit laatste lijkt me zeer logische als je de belastingen niet betaald zal er loonbeslag worden gelegd en zal een deurwaarder je een bezoek brengen.

Maar net zoals hier reageert TS nergens op. Ik kan op Kassa niets vinden wat Snuffel omschrijft. De termijn om in bezwaar te gaan tegen de aanslag is al verstreken. Ik kan niet vinden of hij in beroep is gegaan en of de rechter uitspraak heeft gedaan, maar als dat het geval is dan is de vraag hier stellen een beetje zinloos, je kunt tot de Hoge Raad door procederen.

Lady1234
Berichten: 26920
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wat mag een Belastingdienst medewerker uithalen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Ts had op het Kassa forum eerst een andere uiteenzetting gegeven. Die is blijkbaar verwijderd.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Wat mag een Belastingdienst medewerker uithalen?

Ongelezen bericht door grun »

pikachuu333 schreef:
27 mei 2023 21:15
Beste heer/mevrouw,
Er is al schade van ruim € 6500. Vanwege jurist kosten en advocaatkosten, imagoschade etc.
Uit uw relaas krijg ik de indruk dat u nu verwacht dat Radar er op TV aandacht aan besteed. Niet geheel onmogelijk maar ik verwacht er weinig van. Het TV programma richt zich in de eerste plaats op een breder publiek, zaken die voor iedereen van belang kunnen zijn. Daarentegen zit u nu op het Radar Forum, een forum van en voor gewone burgers zoals u en ik, zonder al te veel juridische kennis (een enkeling uitgezonderd) maar met een normaal gezond verstand, de meesten dan toch. :-)

Als de door u geraadpleegde juristen en advocaten u kennelijk al geen goed advies geven, wat verwacht u dan van ons?

Een goede boom knakt niet bij tegenwind maar veert mee en, als de storm voorbij is, buigt weer terug. En gaat daarna in de aanval. Dat zou u ook kunnen doen. Ik weet niet precies wat de Belastingdienst van u wil maar betaal onder protest en stap daarna naar de Belastingkamer in uw district en eis het betwiste bedrag terug. Op die manier kunt u winnen, anders zie ik het somber in.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wat mag een Belastingdienst medewerker uithalen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

grun schreef:
01 jun 2023 15:03
Uit uw relaas krijg ik de indruk dat u nu verwacht dat Radar er op TV aandacht aan besteed. Niet geheel onmogelijk maar ik verwacht er weinig van. Het TV programma richt zich in de eerste plaats op een breder publiek, zaken die voor iedereen van belang kunnen zijn.
Eens. Het is immers sowieso al geen consumentenprobleem.

Plaats reactie