LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat vind u van de nieuwe regelgeving kabinet CU-CDA-PvdA ?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

Bent u blij met het nieuwe kabinets-beleid van CU-CDA-PvdA ?

KNUDDE !
15
45%
ergens tussenin
8
24%
GOED !
10
30%
 
Totaal aantal stemmen: 33

kiz
Berichten: 2317
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Ongelezen bericht door kiz »

Ben vooralsnog niet al te optimistisch,
nog déze kabinetsperiode wil men mij laten betalen voor m'n dagelijkse file van 15 km... (het enige OV alternatief levert minstens 1 uur reistijd enkele reis op, tegen 40 minuten file),
ik hou m'n hart vast voor het inkomensafhankelijk maken van de kinderbijslag (als die tot hetzelfde inkomen en op dezelfde manier wordt berekend als de zorgtoeslag vis ik dus mooi achter het net vanwege ca.
€ 100 teveel inkomen op jaarbasis), daar staat dan wel tegenover dat de schoolboeken gratis worden (al blijft dat in euro's uiteindelijk minder dan het bedrag van de huidige kinderbijslag)
en ik ben vooral erg ingenomen met het feit dat ik m'n levensloopregeling (waar ik overigens geen gebruik van maak) mag inzetten in het "spitsuur van het leven" om gezin en werk te kunnen combineren... dat doe ik namelijk al járen. Tegen de tijd dat er "iets" in die levensloopregeling zou kúnnen zitten mag ik dat waarschijnlijk verplicht inzetten zodat m'n (schoon)ouder(s) geen beroep op de WMO hoeven te doen...

old no.7
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2006 12:52

Re: Wat vind u van de nieuwe regelgeving kabinet CU-CDA-PvdA ?

Ongelezen bericht door old no.7 »

Er wordt veel te veel ingezet op het gezin. Als je geen kinderen hebt kun je lekker meer belasting gaan betalen om al die leuke plannen te financieren.
Maar wat kun je anders verwachten van een gristen-kabinet.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Wat vind u van de nieuwe regelgeving kabinet CU-CDA-PvdA ?

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dat ben ik met je eens old no.7 Mensen met kinderen worden aan alle kanten bevoordeeld en geholpen, maar mensen zonder kinderen mogen (mede) voor de kosten opdraaien en krijgen zeer zeker niet alle voordeeltjes mee.

Op dit moment heb ik geen kinderen, dus voor mij zitten er geen voordeeltjes aan.

Verder ben ik een absolute tegenstander van het generaal pardon, het afschaffen van de no claim en het ongemoeid laten van de hypotheekrenteaftrek.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Wat vind u van de nieuwe regelgeving kabinet CU-CDA-PvdA ?

Ongelezen bericht door Fiore »

Ik ben er nog niet helemaal uit. Persoonlijk ben ik wel heel blij met de hogere straffen die voor dierenmishandeling worden ingesteld, dat is te lang onbelangrijk gevonden (wel woorden, geen daden), en ook het verbod op invoer van zeehonden bont vind ik prima.
kilometerheffing lijkt me ook ok. opheffen van de no-claim niet.

en inderdaad krijgen gezinnen wel erg veel voordelen.. Gratis schoolboeken? Je kunt er toch wel wat voor betalen? (toegegeven, de prijzen nu zijn absurd)

old no.7
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2006 12:52

Re: Wat vind u van de nieuwe regelgeving kabinet CU-CDA-PvdA ?

Ongelezen bericht door old no.7 »

Verder ben ik een absolute tegenstander van het generaal pardon, het afschaffen van de no claim en het ongemoeid laten van de hypotheekrenteaftrek.
Ja, Dilbert daar ben ik ook tegen. Ik vraag me af of asielzoekers die wel gehoor hebben gegeven aan de gerechtelijke uitspraak en niet hun vertrek jarenlang hebben getraineerd ook nog beloond worden met alsnog een verblijfsvergunning. De hypotheekaftrek zou ook wel wat soberder gekund hebben en ik ben absoluut tegen rekeningrijden. Dit wordt weer een peperduur systeem. Waarom wordt de vaste kosten niet variabel gemaakt in de brandstofkosten .Het ultieme rekeningrijden: wie veel rijdt en met een benzineslurper betaald dan toch al meer.
Ik ken persoonlijk niemand die vrijwillig in de spits gaat rijden als er ook andere mogelijkheden zijn. Maar dan wel in Europees verband want op dit moment doet iedere lidtstaat maar wat.

kiz
Berichten: 2317
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Wat vind u van de nieuwe regelgeving kabinet CU-CDA-PvdA ?

Ongelezen bericht door kiz »

en inderdaad krijgen gezinnen wel erg veel voordelen..
per saldo denk ik dat ik er op inlever. Als gezin dus!! Wellicht dat er voor "jonge gezinnen" meer voordeel te halen is?
Gratis schoolboeken? Je kunt er toch wel wat voor betalen? (toegegeven, de prijzen nu zijn absurd)
Ik zou al blij zijn met een realistische boekenprijs, dik € 400 voor VMBO-BBL is écht bij de wilde spinnen af. Centraal inkopen via school zou al een aanzienlijk voordeel kunnen opleveren.
kilometerheffing lijkt me ook ok
als ik een alternatief had zou ik er minder moeite mee hebben, maar ik heb helaas geen alternatief en mag dus straks geld meenemen voor m'n dagelijkse file, in het fijne vooruitzicht dat ik er na de verhuizing van m'n werkplek nóg langer en nóg duurder in mag staan. Werken loont, toch?

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Wat vind u van de nieuwe regelgeving kabinet CU-CDA-PvdA ?

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

dat rekeningrijden wordt duurder en lost de files niet op. De files zullen blijven en wie betaald... Juist alleen de Nederlanders met auto. Wanneer je 2 cent per liter benzine extra rekent en deze gebruikt voor het rekeningrijden dan betaald iedereen en ook de buitenlanders die gebruik maken van ons wegennet. In België doen ze eht nog slimmer, want die leggen de rekening bij ons neer met hun vignet van 60 euro.

Wie veel rijdt betaald meer en wie minder rijdt betaald minder dus het is in theorie eerlijk en iedereen betaald mee. Zo hoeven ze ook geen duurdere tolpoortjes neer te zetten en hoeft de automobilist dalijk ook geen speciaal kastje t.w.v. 300 euro in zijn of haar auto te moeten LATEN plaatsen. Trouwens dat rekeningrijden zou toch pas worden ingevoerd na 2011 en alleen zou de beslissing bij het nieuwe kabinet leggen. De beslissing is al genomen, want Peijs is van CDA en is dalijk weer gewoon minister Verkeer en Waterstaat en zij laat het dalijk gewoon toe.

Ik vond Balkenende, Bos en Rouvoet net Kwik, Kwek en Kwak.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Wat vind u van de nieuwe regelgeving kabinet CU-CDA-PvdA ?

Ongelezen bericht door Fiore »

nou kiz, als de schoolboeken echt gratis worden, bespaart een gezin met een vmbo leerling dus zo al 400 euro (en dat is toch geen jong gezin)
da's toch niet niks!
En zoals ik al zei, gratis hoeft naar mijn idee niet, maar de prijzen voor schoolboeken (boeken in het algemeen trouwens) zijn wel erg hoog dus goedkoper zou ik wel oke vinden

rekeningrijden is misschien inderdaad bij nader inzien niet zo positief als ik eerst dacht.. maar wat ze in belgie doen vind ik ook niet zo'n charmante oplossing.

kiz
Berichten: 2317
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Wat vind u van de nieuwe regelgeving kabinet CU-CDA-PvdA ?

Ongelezen bericht door kiz »

nou kiz, als de schoolboeken echt gratis worden, bespaart een gezin met een vmbo leerling dus zo al 400 euro (en dat is toch geen jong gezin)
da's toch niet niks!
helemaal mee eens, ik vraag me alleen wél af waar dat riante gebaar uit bekostigd gaat worden, en mijn persoonlijke gok is dat dat uit het potje "kinderbijslag" gaat komen, want die wordt vervangen door een inkomensafhankelijke toeslag. Voor b.v. de huidige "tegemoetkoming studiekosten voor ouders" en de "zorgtoeslag" ligt die inkomensgrens te laag voor het gemiddelde 1,5-verdienersgezin. Er zullen dus groepen zijn die géén recht op toeslag hebben, er (in het geval van 2 pubers) 2x400 mee opschieten (gratis boeken) maar 2000 voor inleveren (huidige kinderbijslag voor 2 kinderen boven 12, op jaarbasis). Da's een min van 1200.
Diezelfde 1,5-verdienersgezinnen staan relatief gezien ook vaker in de spits in de file, en leveren daar dus óók voor in.
Vandaar mijn beetje sombere inschatting van de plannen... werken loont op die manier toch niet?

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Wat vind u van de nieuwe regelgeving kabinet CU-CDA-PvdA ?

Ongelezen bericht door Fiore »

nee, dat is waar. Maar dat is bij alles natuurlijk de vraag. Ik ken eigenlijk nooit iemand die er bij grote, ingrijpende maatregelen wel echt op vooruit gaat.. meestal is het toch: hier wat erbij krijgen, daar weer wat (meer) eraf.. ik wil geen 'politieke doemdenker' zijn... zo iemand die altijd maar domweg roept "politici zijn dieven" maar een optimist ben ik toch ook niet
dus kijk ik ook maar naar andere dingen.. zoals ik al zei, bijv. de dierenmishandeling.. da's dan niet financieel maar wel heel positief, compenseer ik het daar wel mee! :D

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Wat vind u van de nieuwe regelgeving kabinet CU-CDA-PvdA ?

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Verder ben ik een absolute tegenstander van het generaal pardon, het afschaffen van de no claim en het ongemoeid laten van de hypotheekrenteaftrek.
De ruil hypotheekrenteaftrek vs. het ongemoeid laten van de huren is het lafste wat er maar is: het woningnoodprobleem wordt hiermee doodsimpel op de lange baan geschoven. De hypotheekrenteaftrek draagt immers mede bij aan de hoge huizenprijzen, terwijl de huren zouden moeten dalen door het bouwen van nieuwe woningen en niet door maximumhuurprijzen op te leggen waar niemand zich aan houdt omdat de woningmarkt nu eenmaal zo slecht is.

Generaal pardon is een uitermate slechte zaak. Wie zich niet aan de regels houdt wordt beloond. De wettelijke regels voor immigratie zullen nu nog meer worden aangescherpt, misschien niet door dit kabinet maar wel als we over 4 jaar een PVV-VVD coalitie o.i.d. gaan krijgen. Dan komt de nieuwe Verdonk die de criteria nog strenger maakt, de inkomenseisen nog zwaarder en de kosten nog hoger. Dat mogen legale immigranten dus gaan ophoesten.

Het zal me niet verbazen dat de volgende stap de bemoeilijking van emigratie is, bijvoorbeeld via een eis zekerheid te stellen voor bepaalde schulden, of de procedure lang, zwaar en bureaucratisch te maken.

kiz
Berichten: 2317
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Wat vind u van de nieuwe regelgeving kabinet CU-CDA-PvdA ?

Ongelezen bericht door kiz »

Gedane zaken nemen geen keer ..
Die conclusie had je vóór de poll ook wel kunnen trekken... dus wat was je doel?
Constateren dat je ongeacht de verkiezingsuitslag tóch weer bent gen**id? Zelfs dáár zou je geen poll aan hoeven wagen, daarvoor volstaat een blik op de recente geschiedenis.
Ik hoop dat de oppositie de scherpste kantjes er nog wat vanaf weet te onderhandelen...

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Wat vind u van de nieuwe regelgeving kabinet CU-CDA-PvdA ?

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Als ze verstandig zijn maken ze Rita Verdonk weer opnieuw minister. Eindelijk iemand die van aanpakken weet.

kiz
Berichten: 2317
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Wat vind u van de nieuwe regelgeving kabinet CU-CDA-PvdA ?

Ongelezen bericht door kiz »

Rita Verdonk weer opnieuw minister
Minister van Deportatie?
iemand die van aanpakken weet
plannetjes genoeg ja, alleen slechts weinig van haar plannetjes halen het ook daadwerkelijk, omdat ze bijvoorbeeld in strijd zijn met bepaalde wet- en regelgeving. Veel heeft ze dus uiteindelijk niet bereikt.
Hoog blaat-gehalte, veel geschreeuw en weinig wol.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Wat vind u van de nieuwe regelgeving kabinet CU-CDA-PvdA ?

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 12 Feb 2007 12:57 door kiz

Quote:
Rita Verdonk weer opnieuw minister
Minister van Deportatie?


Nou een beetje minder kan ook wel hoor weet waarschijnlijk
niet waar U het over heeft.

Geplaatst op: 12 Feb 2007 12:57

iemand die van aanpakken weet
plannetjes genoeg ja, alleen slechts weinig van haar plannetjes halen het ook daadwerkelijk, omdat ze bijvoorbeeld in strijd zijn met bepaalde wet- en regelgeving. Veel heeft ze dus uiteindelijk niet bereikt.
Hoog blaat-gehalte, veel geschreeuw en weinig wol.
Als die andere partijen nou eens achter haar gestaan hadden inplaats
van haar in de grond te trappen hadden we er beter voorgestaan.
Lekker nu met dat generaal pardon.
Begrijp nog steeds een ding niet.Assielzoekers zijn vluchtelingen.
Houd in dat ze niet naar land van herkomst kunnen.Leg me nou eens een keer uit waarom er zoveel terug gegaan zijn plus dat ze zeggen krijgen we eindelijk papieren kunnen we op vakantie naar ons land.
Dit dus begrijp ik niet.
Let wel vluchtelingen moeten geholpen worden maar van de duizend
assielzoeker is er misschien een vluchteling bij.

kiz
Berichten: 2317
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Wat vind u van de nieuwe regelgeving kabinet CU-CDA-PvdA ?

Ongelezen bericht door kiz »

Deportatie mag voor sommigen wellicht nog een beladen term zijn, maar het betekent niet veel meer dan "uitzetting".
Verdonk heeft zich als minister vooral zelf belachelijk gemaakt door keer op keer met plannen te komen die simpelweg volgens Europese (en ook Nederlandse) wetgeving niet haalbaar waren en die ze uiteindelijk moest intrekken. Ook het herhaald onjuist informeren van de Kamer en haar flaters met mevr. Ali waren fraaie voorbeelden van "eerst doen, niet denken". Om de grond in te komen had ze geen trappen van andere partijen nodig... Die ondoordachte wetsvoorstellen bedoelde ik dus met "veel geschreeuw en weinig wol".

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Wat vind u van de nieuwe regelgeving kabinet CU-CDA-PvdA ?

Ongelezen bericht door Anastasia »

Gefeliciteerd, nu gaat de PvdA echt onderuit,
de CU kan de CDA niet onderuit halen , jammer..

en de SP zou wel eens in problemen kunnen komen, als zij de grootste worden, waar halen ze dan genoeg kandidaten vandaan om te regeren?

We wilden geen CDA + VVD en nu toch CDA...
CDA + VVD in oppositie, wilders erbij en de rest heeft ook een meerderheid, dus ook SGP en CU naast de Partij voor de dieren, dus links met rechts randje, dat zou kunnen, maar helaas...

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Wat vind u van de nieuwe regelgeving kabinet CU-CDA-PvdA ?

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Als die andere partijen nou eens achter haar gestaan hadden inplaats
van haar in de grond te trappen hadden we er beter voorgestaan.
Dat betwijfel ik. Haar manier van regeren vind ik absoluut verkeerd. Voorstellen over een Code Rotterdam die ook in Nederland ingevoerd moet worden en flink op andermans tenen trappen en gewoon maar doen wat ze wil, ondertussen het hele kabinet in verlegenheid en in gevaar brengend. Ik ben het ermee eens dat de wetgeving strenger en consequenter had gemoeten, maar niet met de manier waarop zij bezig was. Ook ter elfder ure vlak voor het aantreden van het nieuwe kabinet er snel nog even wat nieuwe regels doorheendrukken vind ik misbruik, ondemocratisch en bijna fascistisch.

Maar vergeet niet dat Verdonk mede een product is van jarenlang onverantwoord immigratiebeleid.
Lekker nu met dat generaal pardon.
Begrijp nog steeds een ding niet.Assielzoekers zijn vluchtelingen.
Houd in dat ze niet naar land van herkomst kunnen.Leg me nou eens een keer uit waarom er zoveel terug gegaan zijn plus dat ze zeggen krijgen we eindelijk papieren kunnen we op vakantie naar ons land.
Dit dus begrijp ik niet.
Let wel vluchtelingen moeten geholpen worden maar van de duizend
assielzoeker is er misschien een vluchteling bij.
Precies. Het zijn grotendeels economische migranten die zelf doelbewust naar Nederland zijn gekomen en het risico op uitzetting voor lief hebben genomen. Dat geldt ook voor gezinnen die inmiddels kinderen hebben: kinderen krijgen als je verblijfsstatus niet zeker is is onverantwoord. Die zielige verhalen heb ik dan ook geen enkele boodschap aan.

Over vier jaar krijgen we waarschijnlijk na dat generale pardon nog strengere regels en een nieuwe Verdonk. Misschien wel Geertje Wilders.

Nadeel is dat legale migranten en degenen van goede wil slachtoffer worden van dit walgelijke politieke spel.

puerto38
Berichten: 79
Lid geworden op: 01 jun 2006 14:50

Re: Wat vind u van de nieuwe regelgeving kabinet CU-CDA-PvdA ?

Ongelezen bericht door puerto38 »

Wat vinden jullie van voorstel om bijstand voor jongeren tot 27 af te schaffen en ouders laten betalen??

Ene kant wel goed, passen misschien ouders beter op hun kids en stimuleren ze om te gaan leren.

Andere kant, met 18 jaar is men meerderjarig en woont zoon of dochter na even gewerkt te hebben op zijn eigen en wordt werkloos of komt in verkeerd circuit.
Moet ouders dan ervoor opdraaien??
Kan dit eigenlijk wel, persoon is toch meerderjarig.

Graag jullie mening......

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Wat vind u van de nieuwe regelgeving kabinet CU-CDA-PvdA ?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Al diegene die nu de voors en tegens van dit komende kabinet zitten te beargumenteren zullen eerst eens de stappen moeten nemen bij de volgende ronde, de provinciale statenverkiezingen.

Voor het overgrote deel van de bevolking die het kennelijk niet zo breed heeft (of breed laat hangen) als die Dilbert die zal toejuichen dat dit kabinet tenminste wat linkser wordt.

Immers, op alles wat hier geklaagd wordt hebben wij wel te danken aan de beloofde maatschappij van normen en waarden.

Een maatschappij waarin het dier nog meer alleen als productiemiddel wordt gezien, mogelijkheden om dierenziekten effectief te bestrijden en het dierenwelzijn de grond in geboord.

Een maatschappij waar de verspilling aan energie gewoon blijft en waar elke kans om millieuvriendelijkere energie te produceren (windmolens/zonne-energie/ overige technische mogelijkheden) de grond in te boren door subsidies af te schaffen en kabinetsbesluiten te nemen om het eigen initiatief van burgers zwaar te gaan ontmoedigen.

Een maatschappij die door de verregaande privatisering nog meer een scheiding teweeg heeft gebracht tussen rijken en armen waarbij de armen nog het meest de dupe zijn geworden van a-sociale maatregelen.

Een linkse 1-e kamer zal de 2-e kamer de impuls geven weer linkser (rechtvaardiger voor allen) te gaan denken.

En rechtsdenkenden?

Wel, met uw verspilling, kernenergie en het korte-termijndenken zal de toekomstige generaties u vervloeken!!
Of dacht u echt dat de opwarming van de aarde een fabetje is?

Grootvader.

Gesloten