LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woonoverlast door buren: wat kan ik doen?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Henk Terpstra
Berichten: 87
Lid geworden op: 28 jan 2010 19:19

Re: Woonoverlast door buren: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Henk Terpstra »

Veldt 01 en moederSlink 2-01 hebben beide een goed argument. Dat een moeder beroerd wordt als haar kind aangesproken wordt door een geestelijk zieke persoon om op de koffie te komen , is de leeftijd niet belangrijk 18: 28 of 48 jaar . Het is bedreigend. En gevaarlijk om die persoon af te wijzen. Tenzij je het slinks doet. En dan alsnog.?? .Van de politie behoeft u niets te verwachten. Mijn advies.
Spreek met een aantal mensen af om een stichting te beginnen tegen overlast. Zoals gezegd maak een breed dossier.
Ik begrijp dat het een huurwijk is. Betaal 20 % minder huur. Adviseer de woningbouw dat tekort maar bij Rutte aan te vragen. Die heeft tenslotte met zijn "nette" beleid voor deze overlast gezorgt. Koopwoning ? stuur uw waterschap belasting naar het kabinet of pensioen fonds. Met begeleidend schrijven .Wat ik doe. Ga naar de gemeente en vraag een gratis advocaat. Is die er niet meer, stuur de rekening naar hat kabinet. Let wel, U doet dit collectief .informeer de plaatselijke pers met het verzoek het breder uit te dragen. Internet? idee? proberen. !
Er zijn over twee maande verkiezingen. Probeer er gebruik van te maken. Sterkte. Henk.

witte angora
Berichten: 30569
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Woonoverlast door buren: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Henk Terpstra schreef:
06 jan 2021 00:43
Dat een moeder beroerd wordt als haar kind aangesproken wordt door een geestelijk zieke persoon om op de koffie te komen , is de leeftijd niet belangrijk 18: 28 of 48 jaar . Het is bedreigend. En gevaarlijk om die persoon af te wijzen.
Ken jij die persoon, en heb jij een diagnose of informatie uit het politiearchief dat je weet hoe gevaarlijk hij is?

Spreek met een aantal mensen af om een stichting te beginnen tegen overlast.
Nou nou, een stichting nog wel. De notaris zal je vast ter wille zijn. Heb je ook alvast een naam voor die stichting?

Ik begrijp dat het een huurwijk is. Betaal 20 % minder huur.
Volgens mij staat het probleem van de TS niet op de gebrekenlijst van de huurcommissie.

Adviseer de woningbouw dat tekort maar bij Rutte aan te vragen. Die heeft tenslotte met zijn "nette" beleid voor deze overlast gezorgt.
Waarom bij 'Rutte'? Er is er maar één verantwoordelijk voor het gedrag van de buurman, en dat is de buurman zelf.

Koopwoning ? stuur uw waterschap belasting naar het kabinet of pensioen fonds. Met begeleidend schrijven .
Wat denk je dat het waterschap gaat doen, en wat denk je dat het kabinet of pensioenfonds ermee gaan doen?

Wat ik doe. Ga naar de gemeente en vraag een gratis advocaat. Is die er niet meer, stuur de rekening naar hat kabinet.
Een advocaat is nooit gratis geweest, je hebt altijd te maken met een eigen bijdrage. Waarom denk je dat de gemeente voor jou een advocaat zou regelen? Wat zal de reactie van het kabinet zijn als ze de rekening zien, denk je?

Let wel, U doet dit collectief .informeer de plaatselijke pers met het verzoek het breder uit te dragen.
De plaatselijke 'pers' heeft het veel te druk met diamanten huwelijken waar de burgemeester op bezoek komt en eendjes die niet gevoerd mogen worden.

Internet? idee? proberen. !
Hé ja, een aangifte van smaad en laster in de bus krijgen is fantastisch. Wordt je helemaal high van, man.

Er zijn over twee maande verkiezingen. Probeer er gebruik van te maken.
Hé ja, vorm een politieke partij: de Ingrid-heeft-overlast-van-Henk-partij. Zal vast wel een stemmentrekker worden. Of een tranentrekker. Tranen van het lachen.

Sterkte. Henk.
Doe komkommertijd de groeten. Je bent een prima leerling zo te zien.


Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Woonoverlast door buren: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Mijn advies is om zelf te gaan verhuizen.

Iemand onschuldig de gevangenis in krijgen is bijna makkelijker dan iemand dringen te laten verhuizen. Je moet jaren dossiers opbouwen, uren praten. Als het al lukt.

Ik ga even op de stoel van de rechter zitten (of van de advocaat van je buur)
Een man van 30 die een meisje van 18 aan spreekt kan vervelend overkomen, maar is geen strafbaar feit.
Opgewacht of tegengekomen op straat? En buren moeten dingen kunnen overleggen
Politie is langs geweest maar heeft geen strafbare feiten kunnen ontdekken.
"Ik hoorde van die" verhalen veranderen/getuigen beïnvloeden

Begrijp me niet verleerd, maar wil je 7 jaar bezig zijn, 20 jaar mee bezig zijn? Als het al lukt?

Mijn advies is om ten eerste plaats om minder op je buurman te letten, want door op elkaars houd te zitten ga je meer irriteren.
Ga door met dossier opbouw als er echt iets aan de hand is
Schrijf je in als woningzoekende en reageer op aanbod.
Ga overleg met de woningbouw om te vragen of urgentie mogelijk is

Neem contact op met www.juridischloket.nl voor advies.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Woonoverlast door buren: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door de auditu »

Seinhuis schreef:
07 jan 2021 00:34

Ga door met dossier opbouw als er echt iets aan de hand is
Wees er wel zeker van dat u niet de enige bent die het dossier opbouwt, anders kan het zijn, dat na de zoveelste melding, de "politie" doodleuk zegt: "U bent wel de enige die klaagt". (Eigen ervaring).

witte angora
Berichten: 30569
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Woonoverlast door buren: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Niet alleen dat: niet iedereen durft/is bereid actie te ondernemen, of ervaart de overlast exact zoals jullie het ervaren. Terwijl je ook nog op moet passen dat er geen hetzesfeertje ontstaat, want ook dat kan averechts werken.

Begin eerst maar eens je knopen te tellen, oftewel wat zijn de issues die er echt toe doen. Maar dat had ik al eerder aangegeven.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Woonoverlast door buren: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door marnix »

Seinhuis schreef:
07 jan 2021 00:34
Mijn advies is om zelf te gaan verhuizen.

Iemand onschuldig de gevangenis in krijgen is bijna makkelijker dan iemand dringen te laten verhuizen. Je moet jaren dossiers opbouwen, uren praten. Als het al lukt.

Ik ga even op de stoel van de rechter zitten (of van de advocaat van je buur)
Een man van 30 die een meisje van 18 aan spreekt kan vervelend overkomen, maar is geen strafbaar feit.
Opgewacht of tegengekomen op straat? En buren moeten dingen kunnen overleggen
Politie is langs geweest maar heeft geen strafbare feiten kunnen ontdekken.
"Ik hoorde van die" verhalen veranderen/getuigen beïnvloeden

Begrijp me niet verleerd, maar wil je 7 jaar bezig zijn, 20 jaar mee bezig zijn? Als het al lukt?

Mijn advies is om ten eerste plaats om minder op je buurman te letten, want door op elkaars houd te zitten ga je meer irriteren.
Ga door met dossier opbouw als er echt iets aan de hand is
Schrijf je in als woningzoekende en reageer op aanbod.
Ga overleg met de woningbouw om te vragen of urgentie mogelijk is


Neem contact op met www.juridischloket.nl voor advies.
Ik vrees voor TS dat u helemaal gelijk heeft,
het is een ramp, dit soort dingen.

Gesloten