LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ziektewet

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ziektewet

Ongelezen bericht door kweenie »

Er zijn ook honderden anderen met een vergelijkbaar 'arbeidsperspectief', die al jaren op zoek zijn naar werk en waarbij dat maar niet lukt, zonder dat ze ziek of arbeidsongeschikt zijn. Dus dat je geen baan hebt gekregen en moeilijk een baan kunt krijgen betekent nog niet dat je afgekeurd had moeten worden.

Als ik je opening zo lees, dan gaan ze er vanuit dat je in je huidige staat nog het soort werk zou kunnen doen dat ongeveer 65% verdient als je oude werk. Dat zal dus heel ander werk zijn dan je oude werk, waarvoor waarschijnlijk ook andere kwalificaties en andere ervaring nodig zijn. Het klinkt misschien hard, maar als werkgever zou je dan toch eerder kiezen voor iemand die dat wel al langer doet. Of die daar al de juiste opleiding en competenties voor heeft. Dat je moeilijk een baan kunt vinden zal dus waarschijnlijk voor een groot deel niet direct met je ziekte/arbeidsgeschiktheid te maken hebben, maar met gebrek aan juiste opleiding en ervaring.

pieter5
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 nov 2016 18:48

Re: ziektewet

Ongelezen bericht door pieter5 »

het grootste probleem wat ik heb is het geduld opbrengen want dat is voor mij eigen precies het zelfde als wachten tot het goed komt ik ben meer een type van doorpakken als het niet goedschiks kan dan maar kwaadschiks en daarom was mijn vraag toen ook van wat stelt die eerste jaars ziektewet keuring voor kan ik deze omzeilen omdat ik in het werk wat ik deed gewoon een tekort is aan goede vakmensen en ik daarin zo zou kunnen beginnen dan zou ik binnen een week weer werk alleen ik moet dus weten stel val ik uit met de zelfde klachten kan ik dan weer het traject in van uwv of kom ik dan in de problemen
en wat betreft kweenie het ene heeft wel degelijk met het andere te maken als ik niet afgekeurd was voor mijn beroep dan had ik niet hoeven zoeken naar een ander beroep wat hun vinden wat ik nog wel kan. [en dat niet omdat ik geen lichamelijke klachten heb alleen maar omdat ik niet voldoende verdiende] hun hebben een probleem voor mij gemaakt die wat zei niet oplossen en voor iemand die diploma's heeft in één vak gebied zelf bijna niet alleen kan oplossen.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ziektewet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tip: een paar punten, hoofdletters en komma's maken je verhaal een stuk makkelijker leesbaar.

pieter5
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 nov 2016 18:48

Re: ziektewet

Ongelezen bericht door pieter5 »

sorry moneyman .
ik weet dat punten en komma's het verhaal makkelijker maken.
Maar soms ben je een beetje snel aan het typen en dan vergeet je ze soms.
maar goed ik ben blij met jullie reacties en ben er denk ik wel uit.
ik heb twee opties de eerste is doorgaan zoals nu en waarschijnlijk in de geld zorgen raken.
of de tweede optie en dat is gewoon het werk doen wat ik niet meer mag.
mijn keuze is simpel ik ben vroeger in een arm gezin opgegroeid en heb altijd gezegd dat nooit weer.
dus mijn keuze word gewoon weer mijn oude werk in en zie wel hoelang ik het nog volhoud met mijn eigenwijsheid zou dit nog wel eens een fiks aantal jaren zijn.

Gesloten