'Administratieve' verlenging rijbewijs 75+ CBR

Andere onderwerpen over auto en vervoer
tttlocke

Re: 'Administratieve' verlenging rijbewijs 75+ CBR

Ongelezen bericht door tttlocke » 25 nov 2019 17:47

Ik snap dat het CBR dat schrijft.
Alleen voor Nederland kan immers gegarandeerd worden dat je met zo'n administratief verlengd rijbewijs hetzelfde wordt behandeld als met een niet-administratief verlengd, geldig, rijbewijs.
Hoe buitenlandse autoriteiten en individuele controlerend ambtenaren in de verschillende landen op zo'n administratief verlengd rijbewijs reageren, valt natuurlijk niet voor iedere situatie te voorspellen.
Dat betekent echter niet dat het administratief verlengde rijbewijs ongeldig is.

Ok, in principe durf ik het wel aan. Maar ik zou wel vooraf even een blik werpen op de wetgeving in de landen waarin ik ga rijden (met een auto met Nederlandse verzekering, dat wel).

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 25 nov 2019 18:00

Ik vraag me af hoe verzekeraars zullen reageren bij een onverhoopt ongeval in het buitenland met dat speciale rijbewijs.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 25 nov 2019 18:55

Goeie vraag.
Het is volgens mij gewoon een geldig rijbewijs.

snackers-j

Ongelezen bericht door snackers-j » 30 nov 2019 10:36

Helemaal mee eens, het CBR maakt er echt een zootje van mensen die al meer dan 50 tot 60 jaar op de nederlandse en buitenlandse wegen rijden op het laatst nog zo behandelen , echt een schande. Ons mooie Nederland wat hebben onze Politici en overheid ( spreek ambtenaren) er een potje van gemaakt . Niets loopt meer het Pensioen, de Zorg , onze Politie de Belasting dienst en niet tevergeten we zijn al jaren bezig ons aan het vernietigen via Stikstof en Pfas. en ga zo nog maar een eindje door. Ik wil niet negatief zijn maar dit is wel waar praktisch iedereen dagelijks mee geconfronteerd wordt.

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 » 30 nov 2019 12:09

Het CBR kan geen blik administratief personeel open trekken om de achterstanden weg te werken. De wetgeving bepaald de geldigheidsduur van een rijbevoegdheid vergunning en die was ooit op het bereiken van de 70 jarige leeftijd naar 75 jarige leeftijd bijgesteld. Net na de tweede wereld oorlog was er een babyboom dus veel mensen bereiken nu de 75 jarige leeftijd en vragen te laat een nieuwe rijbevoegdheid vergunning aan. 3 maanden voor het bereiken van die 75 jarige leeftijd wordt men er op geattendeerd en pas dan onderneemt men actie in de verwachting dat het een administratieve kwestie betreft terwijl er veel meer bij komt kijken waardoor er grote vertragingen ontstaan. Enerzijds zorgt die babyboom voor vertraging en anderzijds het te laat aanvragen van de rijbevoegdheid vergunning. Vergeleken met andere landen gaat het in Nederland zo slecht nog niet maar ik zie dat milieu clubs van alles verzinnen en tot het gaatje gaan om hun gelijk te krijgen en als dat lukt de door ons gekozen regering terug fluiten waardoor grote bouw projecten stil komen te liggen en de agrarische sector dreigt te verdwijnen want stikstof uitstoot is voor de milieuclubs de nieuwe stok om mee te slaan. Over de politie inzet kan ik kort zijn als iedereen zich normaal gedraagt dan is er ook geen inzet nodig maar dat doet menigeen niet en zoekt stennis bij voetbalwedstrijden en grote evenementen, vaak onder invloed of uit stoerdoenerij. Een breuk met de EU zie ik wel zitten want de Europese bank houdt de rente op leningen en spaargeld kunstmatig laag waardoor pensioenfondsen de dekkingsgraad niet meer halen terwijl er voldoende reserves zijn die zelfs een verhoging van de pensioenen mogelijk maken.

Plaats reactie