LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afleverkosten, afleverpakketten

Andere onderwerpen over auto en vervoer
elsenjustin
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2014 20:24

afleverkosten, afleverpakketten

Ongelezen bericht door elsenjustin »

Op zoek naar een andere occasion-wagen word ik weer doorlopend geconfronteerd met "afleverkosten"
Prijs van deze auto :12.900, excl 495 euro afleverkosten, ex 150euro afleverpakket.

Steeds voelt het gewoon als verkapte kosten. De auto kan dus niet geleverd worden voor de prijs wat op het prijskaartje staat.
Daarbij ben je verplicht om deze exorbitante kosten (voor een occasion notabene) neer te tellen, omdat de dealer ze er niet af wil doen.

In de reizigersbranch is succesvol opgetreden tegen dit soort verkapte kosten:
Het lijkt me dat hier sprake is van koppel-verkoop: je bent verplicht ook het pakket af te nemen zonder dat je daarom gevraagd hebt, en zonder dit pakket wordt de auto niet verkocht.
De prijs is dus misleiding.
En daarbij vind ik het raar dat een occasion, die dus al voorzien is van een kenteken, nog 645 euro bijgeteld moet worden (een apk bij dit bedrijf kost 30.50)

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: afleverkosten, afleverpakketten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Koppelverkoop is niet verboden. Bij web winkels krijg je te maken met verzendkosten. De aanpak bij de vliegbranch zou wel eens via een europese verordening geregeld kunnen zijn specifiek voor die branch.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: afleverkosten, afleverpakketten

Ongelezen bericht door kokka »

Je ben helemaal niets verplicht.
Bij heel veel garages heb je die afleverkosten zo van tafel. Mochten ze die kosten niet laten vallen, heb je altijd nog de keus om weg te lopen.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: afleverkosten, afleverpakketten

Ongelezen bericht door Dirkie »

Als koper kun je gewoon zeggen, dat je geen (aflever)kosten wil betalen en als dat wel moet dat je naar een ander gaat. Je bent zelf de baas over je eigen geld denk ik.

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: afleverkosten, afleverpakketten

Ongelezen bericht door electomonteur »

ik denk dat voor dat bedrag
de auto word schoon gemaakt
in de was gezet
nieuwe olie
nieuwe filters
nieuwe ruitenwissers
indien nodig nieuw of betere banden
en dergelijke krijgt
of te wel een onderhoudsbeurt plus extra dingen

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: afleverkosten, afleverpakketten

Ongelezen bericht door thecure »

electomonteur schreef:ik denk dat voor dat bedrag
de auto word schoon gemaakt
in de was gezet
nieuwe olie
nieuwe filters
nieuwe ruitenwissers
indien nodig nieuw of betere banden
en dergelijke krijgt
of te wel een onderhoudsbeurt plus extra dingen
Dream on :lol:

een beetje wassen en stofzuigen vaak nog wel, maar een onderhoudsbeurt?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: afleverkosten, afleverpakketten

Ongelezen bericht door GJvdZ »

elsenjustin schreef: Daarbij ben je verplicht om deze exorbitante kosten (voor een occasion notabene) neer te tellen, omdat de dealer ze er niet af wil doen.
Gewoon niet kopen dan. Al zul je zien dat de auto's dan vanzelf wat duurder worden na verloop van tijd. Linksom of rechtsom moet er wel genoeg geld worden verdiend.

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: afleverkosten, afleverpakketten

Ongelezen bericht door pima »

Afleverkosten en andere kosten zijn helemaal niet belangrijk, het gaat erom wat je wilt betalen voor de auto inclusief alles, in die richting moet je onderhandelen oftewel een all in prijs, bij inruil: wat moet je bijbetalen.

Gesloten