LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB heeft maling aan haar leden.

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Bart007
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 aug 2008 13:19

ANWB heeft maling aan haar leden.

Ongelezen bericht door Bart007 »

Ik ben (inmiddels per 31-12-2012 was) sinds 1991 lid van de ANWB.
Omstreeks mei / juni 2011 bel ik met de ANWB of het mogelijk is om eenmalig een europese wegenwachthulp dekking af te sluiten, volgens de dame in kwestie is dat geen probleem.
Ik sluit dus deze dekking af omdat ik op vakantie naar Tsjechië ga.
Omstreeks eind november 2011 rolt mijn jaarlijkse rekening van mijn lidmaatschap door de brievenbus en ik maak hem open, wordt weer voor een jaar, door mij ongevraagd, de europese wegenwachthulp in rekening gebracht.
Telefonisch contact gezocht met de "klantenservice" daar heb ik mijn verhaal uitgelegd en de dame aan de telefoon zei dat er toch echt een vinkje stond dat het niet een eenmalig verzoek van mij was.
Met deze dame kwam ik niet verder vervolgens hebben ik en mijn vrouw diverse mails naar de ANWB verzonden, echter de cursus begrijpend luisteren en de cursus begrijpend lezen is aan die tiepjes kennelijk voorbij gegaan.
We hebben toch echt zwart op wit wat er is afgesproken!
Vandaag rolde er een aanmaning bij ons door de brievenbus of ik toch maar even de bedragen wil overmaken.
Mijn rechtsbijstand heb ik toen ingeschakeld die gaven mij aan alle kanten gelijk echter omdat het om het luttele bedrag van 49 euro gaat willen die niet gaan procederen (kosten wegen niet op tegen de baten), zij maken het bedrag aan mij over.
Ik heb toen maar het bedrag overgemaakt aan de door de ANWB ingeschakelde TKB (trust krediet beheer).
Ik heb nu zo het gevoel dat er geen recht wordt gedaan en dat de ANWB maar kan doen zoals het ze uitkomt, treurig.
Maar goed als je zo denkt met je leden om te moeten gaan, be my guest!

tiepmiep
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 mei 2010 11:23

Re: ANWB heeft maling aan haar leden.

Ongelezen bericht door tiepmiep »

Wat staat er dan letterlijk zwart op wit?

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: ANWB heeft maling aan haar leden.

Ongelezen bericht door JtC »

Rechtsbijstand betaalt die 49 Euro? Daar wil ik dan wel eens het bewijs van zien, want volgens mij praat u nu uit uw nek... Aan iedere abo liggen nog altijd de AV ten grondslag, ongeacht wat die helpdesk medewerker mondeling met u zou hebben afgesproken, en volgens mij is het zo dat zonder uw schriftelijke toestemming dekking automatisch vernieuwd wordt. Dat laatste is een gokje, maar ik zal er wellicht niet ver naast zitten.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ANWB heeft maling aan haar leden.

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus met ingang van 31 december 2010 heb je helemaal geen dekking meer...

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: ANWB heeft maling aan haar leden.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

JtC schreef:Rechtsbijstand betaalt die 49 Euro? Daar wil ik dan wel eens het bewijs van zien, want volgens mij praat u nu uit uw nek.

Nee hoor, rechtsbijstand betaald wel vaker uit als de kosten niet tegen de baten wegen. TS klets dus niet uit zn nek, jij moet ff beter controleren voordat je dit roeptoetert.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: ANWB heeft maling aan haar leden.

Ongelezen bericht door JtC »

Teun, neem een broodje of zo. :wink: Hap hap hap :lol:

Maar is dat zo ja? Als je gelijk hebt, dan ga je toch procederen tegen de ander, ook al kost het een berg geld. Die kosten verhaal je toch op de tegenpartij, je hebt immers gelijk... en rechtsbijstand gaat dan liever zelf voor die kosten opdraaien? Ik geloof er geen hout van.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: ANWB heeft maling aan haar leden.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

JtC schreef:Maar is dat zo ja? Als je gelijk hebt, dan ga je toch procederen tegen de ander, ook al kost het een berg geld. Die kosten verhaal je toch op de tegenpartij, je hebt immers gelijk... en rechtsbijstand gaat dan liever zelf voor die kosten opdraaien? Ik geloof er geen hout van.
We hebben het wel vaker voorbij zien komen op het forum. Soms is het gewoon goedkoper om het geval af te kopen dan kosten te maken om een zaak te beginnen en medewerkers erop te zetten.
Zie hier een recent voorbeeld: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 2&t=112590

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: ANWB heeft maling aan haar leden.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

JtC schreef:Slechte verliezer? Waarom, omdat ik Emmy wel geloof en jou niet? Hoef ik geen slechte verliezer voor te zijn hoor.
Als ik de link had neergezet welke Emmy had neergezet had je mij dan geloofd ?

Jij geloofde het toch niet ?
Dat maakt je een slechte verliezer.....jammer maar het zij zo.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: ANWB heeft maling aan haar leden.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Bart007 schreef:Geachte Teunbosseman en JtC,
Mag ik jullie van harte danken voor jullie zeer volwassen bijdrage aan dit topic?
Heeft ook zijn voordeel houdt het topic actueel.

Vergeet niet op tijd de deze dekking op te zeggen anders moet u aan het eind van het jaar weer betalen.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ANWB heeft maling aan haar leden.

Ongelezen bericht door witte angora »

Teunbosseman schreef:Het gekissebis zal morgen wel verdwenen zijn.
Als iemand alle kissebis-berichten per stuk gemeld heeft wel. Maar het zou me niks verbazen als slechts het eerste gemeld is, dat dan de rest blijft staan, zoals zo vaak. En nu met de spammer zal de moderator de meldingen al helemaal niet meer inhoudelijk bekijken. :(

Bart007
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 aug 2008 13:19

Re: ANWB heeft maling aan haar leden.

Ongelezen bericht door Bart007 »

Graag gedaan...... :mrgreen:
Kijk je ook ff naar de eerste postings welke zijn geplaats of lees je alleen het gekissebis?
Of jouw rechtsbijstand de kosten betaald.

Het gekissebis zal morgen wel verdwenen zijn.[/quote]

Mijn rechtsbijstand heb ik toen ingeschakeld die gaven mij aan alle kanten gelijk echter omdat het om het luttele bedrag van 49 euro gaat willen die niet gaan procederen (kosten wegen niet op tegen de baten), zij maken het bedrag aan mij over.
Antwoord op je vraag: Ja dus

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: ANWB heeft maling aan haar leden.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Bart007 schreef:Mijn rechtsbijstand heb ik toen ingeschakeld die gaven mij aan alle kanten gelijk echter omdat het om het luttele bedrag van 49 euro gaat willen die niet gaan procederen (kosten wegen niet op tegen de baten), zij maken het bedrag aan mij over.
Antwoord op je vraag: Ja dus

Dank voor de bevestiging.

Mike43
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 aug 2011 11:56

Re: ANWB heeft maling aan haar leden.

Ongelezen bericht door Mike43 »

TKB incasso is inderdaad een aggressief clubje. Ze sturen elke week een aanmaningsbrief en bellen elke 3e dag. Ook zaterdagochtend vroeg en door de week 's avonds. Houden zich aan geen enkele gedragscode. Als je ze hier op aanspreekt, wordt de hoorn er op gegooid. Slecht voor het imago van de ANWB dat ze daar hun debiteuren-beheer hebben geplaatst. Wij hadden gewoon tijdig opgezegd, maar is blijkbaar niet goed verwerkt. Klagen kan bij http://www.nvio.nl

WillemLW
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 apr 2012 00:09

Re: ANWB heeft maling aan haar leden.

Ongelezen bericht door WillemLW »

Je hebt nu een heel jaar gratis gekregen (je rechtsbijstand betaalt) i.p.v. één maand en betalen. Ik zou juist heel blij zijn! :roll: :D :mrgreen:

hanalo
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 aug 2012 11:23

Re: ANWB heeft maling aan haar leden.

Ongelezen bericht door hanalo »

Vandaag 35 minuten in de wacht gestaan schande je zou maar pech hebben ik belden voor informatie drie keer werd de verbinding verbroken uiteidelijk 1 uur en 10 minuten aan de telefoon gehangen, "U wordt zo snel mogelijk geholpen al onze medewerkers zijn in gesprek" ja koffie aan het leuten maar niet aan het werken, de ANWB heeft inderdaad lak aan hun leden, wordt tijd dat er een degelijke concurent komt.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: ANWB heeft maling aan haar leden.

Ongelezen bericht door nevermind »

hanalo schreef:Vandaag 35 minuten in de wacht gestaan schande je zou maar pech hebben ik belden voor informatie drie keer werd de verbinding verbroken auiteidelijk 1 uur en 10 minuten aan de telefoon gehangen, "U wordt zo snel mogelijk geholpen al onze medewerkers zijn in gesprek" ja koffie aan het leuten maar niet aan het werken, de ANWB heeft inderdaad lak aan hun leden, wordt tijd dat er een degelijke concurent komt.
Is er al ! :shock:

Trouwens wat mij opvalt, dat jij een pechvogel bent met al je problemen met bedrijven.
Laatst gewijzigd door nevermind op 08 mei 2013 17:06, 2 keer totaal gewijzigd.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: ANWB heeft maling aan haar leden.

Ongelezen bericht door dhc »

Nou....!

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: ANWB heeft maling aan haar leden.

Ongelezen bericht door nevermind »

dhc schreef:Nou....!
Degelijk weet ik niet, maar concurrent wel.

Ik ben tevreden met de ANWB.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: ANWB heeft maling aan haar leden.

Ongelezen bericht door Barman »

hanalo schreef:Vandaag 35 minuten in de wacht gestaan schande je zou maar pech hebben
Als je pech hebt bel je een ander nummer.

hanalo
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 aug 2012 11:23

Re: ANWB heeft maling aan haar leden.

Ongelezen bericht door hanalo »

Ha Ha wat een reactie mensen toch kan kwetsen zielig, ik heb geen problemen maar de waarheid mag toch gezegd worden, schijnbaar niet,gezien bovenstaande reactie's.

Gesloten