LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB Service

Andere onderwerpen over auto en vervoer
rvjapio
Berichten: 999
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: ANWB Service

Ongelezen bericht door rvjapio »

Whoww..gelukkig gaat het sneeuwen en afkoelen. Een zekerheid heeft u: De duur van uw lidmaatschap brengt niemand zo heftig in beweging als uzelf. Sterkte.

Gegrand
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2018 14:29

Re: ANWB Service

Ongelezen bericht door Gegrand »

Moneyman schreef:
05 feb 2021 15:15
Gegrand schreef:
05 feb 2021 14:51
Koppelverkoop is ook heden ten dage verboden maar daar maakt de ANWB nog steeds gebruik van.
O ja? Vertel eens, wat doet de ANWB wat wettelijk niet toegestaan is?
Je kan het enen slechts afnemen (WW-IRK) als je een lidmaatschap hebt.

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ANWB Service

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, maar als ik van de bootjes van een zeilvereniging gebruik wil maken zal ik toch ook eerst lid moeten worden.

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: ANWB Service

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

witte angora schreef:
05 feb 2021 18:11
Sja, maar als ik van de bootjes van een zeilvereniging gebruik wil maken zal ik toch ook eerst lid moeten worden.
Koppelverkoop, hartstikke strafbaar.
Had ik trouwens laatst in de bouwmarkt ook, wilde licht in mijn huis. Kocht ik een peertje, moest ik er een heel armatuur bijkopen, anders kon die niet branden.

Arizonakid
Berichten: 1123
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: ANWB Service

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Het verhaal van oechhulp bij de dealer of verzkering is leuk, en waar. Maar neem van mij aan dat de voorwaarden een stuk slechter zijn dan bij de ANWB. Voorbeeld, lekke band bij VAG buiten openingstijd dealer? Geen band, geen vervangauto, slechts sleephulp naar de dichtsbijzijnde dealer. Voorbeeld, pech met Toyota? Pas bij verder dan 50 kilometer van de eigen woonplaats een vervangauto, anders niet.

ANWB is echt de beste club bij pech.

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ANWB Service

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gegrand schreef:
05 feb 2021 18:10
Moneyman schreef:
05 feb 2021 15:15
Gegrand schreef:
05 feb 2021 14:51
Koppelverkoop is ook heden ten dage verboden maar daar maakt de ANWB nog steeds gebruik van.
O ja? Vertel eens, wat doet de ANWB wat wettelijk niet toegestaan is?
Je kan het enen slechts afnemen (WW-IRK) als je een lidmaatschap hebt.
Ja, dat snappen we. Maar nu graag nog even de onderbouwing van het strafbare. Maar die geen moeite, je statement is onzin.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: ANWB Service

Ongelezen bericht door D34M0N »

Gegrand schreef:
05 feb 2021 14:51
Maar ik heb nooit vernomen toentertijd dat pechhulp ook al bij de meeste autoverzekeraars reeds gedekt was bij all-risk ,
Oja, bij welke verzekeraar zit pechhulp inbegrepen bij all-risk? Ik ken er geen één. Is altijd een aparte module, waarvoor extra betaald moet worden.

MH5
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2021 13:57

Re: ANWB Service

Ongelezen bericht door MH5 »

Een reactie wat de ANWB service van 4 februari 2021.

De krant, het Financieel Dagblad geen AD.

Zo schrijft hij ( F v Bruggen) in oktober 2005 in een bief waarin hij de Flexibel Verzekerd Beleggen-polis aanprijst: "Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan, is een gevleugelde uitspraak.
Vraag maar eens aan de klanten die één woekerpolis hebben gekocht.

En van een expert mag je verwachten dat deze ook één expert is.
Maar ja, als deze je belt en nog niet wil toegeven.

Deze expert schrijft,

In het Reglement wordt in artikel 26 lid 1 aangegeven:  Vernietiging van het bindend advies van de commissie kan uitsluitend plaatsvinden door het ter toetsing voor te leggen aan de gewone rechter binnen twee maanden na de verzending van de uitspraak aan partijen. De rechter zal het bindend advies vernietigen, indien de uitspraak in verband met de inhoud of wijze van totstandkoming in de gegeven omstandigheden naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar zou zijn. Door niet binnen voornoemde termijn de uitspraak aan de gewone rechter ter toetsing voor te leggen, wordt de uitspraak onaantastbaar.
Zowel u als de tegenpartij hebben zich aan dit Reglement geconformeerd door de zaak aan de Geschillencommissie voor te leggen. Is de termijn van twee maanden verstreken, dan is een verdere rechtsgang niet meer mogelijk en is het gegeven advies bindend voor beide partijen.

Met vriendelijke groet,
ANWB Experts
A. Z-D

Kijkt op de site van de Geschillencommissie voertuigen en in het Burgerlijk Wetboek dan komt u tot een andere conclusie.

Maar ja, de ANWB heeft een binding met de Geschillencommissie.
Net als de Consumentenbond die belt en verteld, wij kunnen niets voor u beteken. Maar één commissielid namens de Consumentenbond die mij geschil behandelde.

Je mag er toch van uit gaan dat bij een reparatie door de Wegenwacht deze goed wordt uitgevoerd.

Je mag toch als klant, koper, lid of een ander persoon toch verwachten dat je als normale mensen met elkaar omgaat. Ongezien je huidskleur, afkomst,functie,leeftijd en duur van het lidmaatschap. Geen spijkers op op laag water gaan zoeken, ''v Bruggen heeft mijn bobine vervangen''.

Maar wat is mijn intentie van dit stuk, wij zijn al arm en worden nog armer.


Je gelijk krijg je niet, als de deskundige intern mailt, niet meer antwoorden en de directeur zijn verantwoording niet neemt en de terugfluit. Wat is er dan makkelijker om te zeggen één lid maakt niets uit, maar samen sta je wel sterk. Volhouden is ook belangrijk.
De beschuldigden van toeslag fraude waren ook blij met Pieter Omzicht.
Dat was ook een minderheid van de 17,4 miljoen inwoners, maar de regering is nu demissionair.
Waar een kleine minderheid tot in staat is. Nietsdoen lost niets op.
Het is uw goed recht om de geplaatste stukken te becommentariëren, maar doe het wel onderbouwd.
Dit is het laatste wat ik over de Service ANWB schrijf op de site.
Iedereen veel succes toegewenst en hopende dat u wel overal goede service mag ontvangen, die je mag verwachten, waar u voor heeft betaald. Bij welke overeenkomst u ook bent aangegaan.

Dat is dan een klein beetje, één rijkere wereld.

H. Kremer

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ANWB Service

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat een vaag verhaal. Succes ermee, dan maar.

Erthanax
Berichten: 9665
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ANWB Service

Ongelezen bericht door Erthanax »

Inderdaad. Ik heb de OP nog eens doorgelezen en het bericht van vandaag, maar er wordt zo veel overhoop gehaald dat het mij echt niet duidelijk is wat het probleem is en welke oplossing TS voorstaat.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: ANWB Service

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Gegrand schreef:
05 feb 2021 18:10
Moneyman schreef:
05 feb 2021 15:15
Gegrand schreef:
05 feb 2021 14:51
Koppelverkoop is ook heden ten dage verboden maar daar maakt de ANWB nog steeds gebruik van.
O ja? Vertel eens, wat doet de ANWB wat wettelijk niet toegestaan is?
Je kan het enen slechts afnemen (WW-IRK) als je een lidmaatschap hebt.
ANWB is een vereniging en het is niet zo vreemd dat bepaalde diensten alleen voor leden beschikbaar zijn. Als je er wat aan wilt veranderen kan je dat gewoon doen door actief te worden in de vereniging en genoeg medestanders vinden.

Gesloten