LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB wegenwacht PERSOONSgebonden - slechte ervaringen?

Andere onderwerpen over auto en vervoer
kooppie
Berichten: 61
Lid geworden op: 19 nov 2004 18:58

ANWB wegenwacht PERSOONSgebonden - slechte ervaringen?

Ongelezen bericht door kooppie »

Even een vraagje....
Vroeger was mijn partner lid van de ANWB wegenwacht, inmiddels is de ANWB wegenwacht service PERSOONSGEBONDEN geworden.
Dit betekend dat als IK (partner van lid) een klapband krijg, zonder benzine kom te staan of weet ik veel NIET geholpen wordt. We hebben destijds het abbo veranderd. IK ben nu dus lid (mijn partner niet, omdat hij goed is met auto's, dus bij pech sneller de weg naar huis bereikt dan ik).
Nu vraag ik me wel af hoe het zit met deze wegenwacht service want ik lees allerlei dingen in de voorwaarden die bij mij vragen oproepen.

We gaan dus naar het buitenland (Europa) op vakantie (hebben we speciaal ww-buitenland voor) en ook een aanhangwagen service.
Mijn partner zal de meeste km's rijden. Wat als we pech krijgen?
Kunnen we dan nog wel aanspraak maken op de service?
Dat persoongebonden vind ik zo raar. Dus als ik de auto van de buren leen, ben ik ook verzekerd. Dus als ik in de auto zit bij een vriendin die GEEN lid is, worden we wel geholpen omdat IK mijn pasje wel bij heb.
Hoort de auto op mijn naam te staan (is DAT een voorwaarden), moet IK de auto besturen? Ik snap niet goed hoe ANWB dat ziet.
Als ik contact opneem met ANWB, neem ik aan dat ze gaan zeggen dat mijn partner een abbo moet nemen en ik een partnerlidmaatschap (waarbij we dus beduidend meer kwijt zijn).

Kort even de vraag dus nogmaals.
Wanneer krijg je hulp van de ANWB wegenwacht.
Als je als lid de auto bestuurt? Als de auto op je naam staat? Beide? Of als je erbij bent en je kunt gewoon een pasje tonen?

Wie heft hier ervaring mee en/of weet het antwoord?
Kooppie

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: ANWB wegenwacht PERSOONSgebonden - slechte ervaringen?

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

staat gewoon heel duidelijk op de site van de ANWB, als je dat gewoon eens een keer leest voor de verandering...
hett is persoonsgebonden en je kan met elke auto (maximaal 2 verschillende kentekens per jaar) er aanspraak op maken. Als jij met een vriendin aan de kant staat wordt je dus gewoon geholpen. Heeft niets te maken met op welke naam de auto staat.

Zodra je het pasje kunt laten zien is het oke. (officieel nog eigen legitimatie) Uit eigen ervaring weet ik dat er doorgaans niet verder wordt gevraagd door de centrale dan het pasnummer

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ANWB wegenwacht PERSOONSgebonden - slechte ervaringen?

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is al vele jaren, zo niet decennia, zo dat het lidmaatschap van de WW op persoon is. Bij de komst van de eerste concurrenten van de WW was dit ook juist één van de verschillen tussen de anwb WW en bv. route mobiel.

Dus ja, jij krijgt hulp als je last van pech hebt. Dus ook als je in het buitenland een auto huurt, dus ook als je de auto van de buren leent. Als je bij iemand anders in de auto zit, dan is natuurlijk niet te controleren wie er reed, dus zul je ook altijd worden geholpen.

Andersom, als je je auto uitleent, dan heeft diegene geen pechhulp.

Als je bv. routemobiel hebt, dan is jou auto voorzien van pechthulp. Dus dan krijgt iedereen die jouw auto rijdt hulp. Maar jij krijgt in principe weer geen hulp als je in een andere auto rijdt.

asconahobbyist
Berichten: 52
Lid geworden op: 12 mar 2010 17:13

Re: ANWB wegenwacht PERSOONSgebonden - slechte ervaringen?

Ongelezen bericht door asconahobbyist »

juist dat persoonsgebonden vindt ik ideaal bij de ANWB.
Ik ben namelijk Opel liefhebber en heb 4 Ascona's en 1 moderne Astra.
Bij route mobiel zou ik dan dus 5 lidmaatschappen af moeten sluiten,nu ben ik zelf lid en mn vrouw heeft een partner lidmaatschap.
Ideaal!
Buiten het feit dar route mobiel auto´s boven een bepaalde leeftijd niet meer wil hebben )mijn Ascona´s zijn 1x 26 jaar,2x27 en eentje 28 jaar oud dus ik zou al een probleem hebben.
Overigens de enige keer dat ik ze nodig heb gehad de aggelopen 8 jaar is voor mn Astra,de Ascona´s doen het altijd!

Gesloten