LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Formaat kentekenbewijs

Andere onderwerpen over auto en vervoer
denmar
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 feb 2006 10:38

Formaat kentekenbewijs

Ongelezen bericht door denmar »

Waarom komt er niet een nieuw kentekenbewijs met het formaat van een bankpas en het nieuwe rijbewijs zodat je deze ook gewoon makkelijk mee kan nemen. Nu laat ik dat altijd thuis liggen omdat het een onhandig formaat heeft met het gevolg de kans op een bekeuring.Deze vraag ook al voorgelegd bij de RWD met als gevolg geen reactie.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Formaat kentekenbewijs

Ongelezen bericht door D1RK »

Wettelijke eisen en verder moeten er diverse gegevens op, en als we een ander formaat invoeren moeten we eerst alle andere landen tijdig op de hoogte stellen, en er zijn Europesche plannen, ze bekijken eerst alle huidige, en kijken of het op de bankpas kan zonder fraude!

Er word aan gewerkt, maar het kan nog even duren voordat alle aangesloten landen klaar zijn en ja zeggen!

BMS.Purmerend

Re: Formaat kentekenbewijs

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Ik weet het niet zeker maar volgens mij is ons nieuwe rijbewijs ook niet ingevoerd in Europa? Dit was al Amerikaans.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Formaat kentekenbewijs

Ongelezen bericht door Walter van V »

kentekenbewijs ligt toch gewoon in de auto??? bij mij wel in ider geval..

Alleen overschrijvingsbewijs thuis of in de bankkluis. Men kan er niets mee. Alleen jammer dat als er ingebroken wordt en de papieren mee worden genomen het even werk is het weer recht te zetten. Eventueel een kopie in de auto? is niet legaal maar beter dan niets...

BMS.Purmerend

Re: Formaat kentekenbewijs

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Walter van V
In beide gevallen heb je een probleem indien ingebroken kost dit geld en bij aanhouding het niet kunnen laten zien van geldige papieren heb je ook een prent.
Dus blijft een net zo groot risico houdende op verlies of gerold worden de portefeuille over

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Formaat kentekenbewijs

Ongelezen bericht door Walter van V »

ik weet niet hoor, maar hoe vaak wordt er bij jullie gemiddeld ingebroken in een auto, en dan zo dat de dieven behalve in radio/cd /navigatie (waar het meestal om gaat) ook de papieren meenemen??

Bij ons in de buurt al een jaar of 10 niet meer... En de vervangingskosten van de papieren vallen onder de autoverzekering....
Mijn tips waren ook bedoeld voor diegenen waar inderdaad zo vaak ingebroken wordt dat je niet anders kan..maar dan ontkom je ook wel aan een bon door er bezwaar tegen te maken met verwijzing naar alle aangiftes wegens inbraak..

Ik ben in het verleden, toen ik de papieren daadwerkelijk buiten de auto hield, wel eens aangehouden, nooit een probleem geweest. Moest een keer even op het bureau langs met de papieren, mocht komen wanneer ik wilde binnen 1 week. Oftewel: laten we het probleem nu ook weer niet groter maken dan het is..

Gesloten