LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto op naam laten zetten nadelig?

Andere onderwerpen over auto en vervoer
olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Auto op naam laten zetten nadelig?

Ongelezen bericht door olaf79 »

MinaM schreef:Ok, voor mij is het belangrijk dat ik er zelf geen gezeik of problemen mee krijg.
Je krijgt hier ZEKER problemen mee
Iemand helpen doe ik graag, tenzij ik er zelf problemen door krijg.
Zonder rijbewijs een auto bezitten mag wel, dat heb ik al uitgezocht, maar ik weet wel
Dat ze schuldeisers heeft n.a.v. Openstaande boetes. Die komen dus dan naar mij toe
Dus je vraagt naar de bekende weg. WAT denk je zelf als de auto op jouw naam staat is het jouw auto en dus jouw verantwoording.
Begrijp ik nu. Dan is het idd een no go! (Btw, ze is absoluut geen crimineel hoor)
Als ze haar boetes niet betaald is ze wel crimineel!

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Auto op naam laten zetten nadelig?

Ongelezen bericht door thecure »

MinaM schreef:Een vriendin wil haar auto op mijn naam laten zetten.
Nu vraag ik me af of dat nadelig uit kan pakken voor mij.
Ik heb zelf geen rijbewijs, dus zal er zelf niet mee gaan rijden,
Just a favour zegmaar. (De reden waarom doet er verder niet toe)
De vraag is: Is het zo simpel als zij doet overkomen,
Wanneer ze zegt dat het slechts een administratieve handeling is,
Of kan ik ook bedrogen uitkomen uiteindelijk?
(Denk aan ongelukken, boetes, of ander soortige betalingen oid?)
waarom wil ze dat zo graag, dat hij op jouw naam staat.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Auto op naam laten zetten nadelig?

Ongelezen bericht door Quark »

Een auto zonder rijbewijs op naam zetten kan, ik heb het voor een cliënt van ons een paar maanden geleden geregeld. Wat wel erg moeilijk wordt (maar niet onmogelijk) is om de auto te laten verzekeren.

Maar laat absoluut geen auto op je naam zetten dit vraagt om heel veel narigheid en problemen !!!!!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Auto op naam laten zetten nadelig?

Ongelezen bericht door bprosman »

waarom wil ze dat zo graag, dat hij op jouw naam staat.
Ik gok bijstand of schuldhulpverlening waarbij je niet altijd "bezit" mag hebben.

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Auto op naam laten zetten nadelig?

Ongelezen bericht door pima »

Legitimatieplicht



Wilt u een voertuig op naam zetten? Of wilt u een schorsing plaatsen, verlengen of beëindigen? Op het Postkantoor kan dit alleen met de volgende geldige legitimatiebewijzen:
◾Nederlands rijbewijs;
◾Nederlandse identiteitskaart;
◾Nederlands paspoort.

Hendrik30
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2016 08:33

Re: Auto op naam laten zetten nadelig?

Ongelezen bericht door Hendrik30 »

Ik weet dat er ondertussen 2 jaar verstreken zijn maar er is nog een gevaar die op de loer ligt waar ik zelf mee te maken heb gehad.

Als je dus zelf al een auto hebt, en dan een auto voor iemand op je naam zet, en je bent elk jaar gewend ontheffing te krijgen voor waterschapslasten en rioolheffing, dan kun je het dus deze x wel shaken en krijg je een rekening van 500,- zo die zit en nu jullie

Moneyman
Berichten: 30032
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Auto op naam laten zetten nadelig?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hendrik30 schreef:zo die zit en nu jullie
Huh? Wat een raar toontje...
olaf79 schreef:Als ze haar boetes niet betaald is ze wel crimineel!
Sinds wanneer is het zijn van wanbetaler gelijk gesteld aan het zijn van crimineel?

Hendrik30
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2016 08:33

Re: Auto op naam laten zetten nadelig?

Ongelezen bericht door Hendrik30 »

Raar toontje? juist omdat het echt nergens op internet stond en juist omdat niemand het wist, en de meesten dezelfde tips hebben, nou die zit nu bij deze op internet voor iedereen om je te waarschuwen, want had er financieel een beste douw van gehad.

Zie het positief, dat ik dit zo op internet gezet heb deze waarschuwing moest aankomen ;)

Zita1
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 apr 2013 17:05

Re: Auto op naam laten zetten nadelig?

Ongelezen bericht door Zita1 »

Hendrik30 schreef:Ik weet dat er ondertussen 2 jaar verstreken zijn maar er is nog een gevaar die op de loer ligt waar ik zelf mee te maken heb gehad.

Als je dus zelf al een auto hebt, en dan een auto voor iemand op je naam zet, en je bent elk jaar gewend ontheffing te krijgen voor waterschapslasten en rioolheffing, dan kun je het dus deze x wel shaken en krijg je een rekening van 500,- zo die zit en nu jullie

Ligt aan de waarde van je auto!!!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Auto op naam laten zetten nadelig?

Ongelezen bericht door kweenie »

Hendrik30 schreef:Raar toontje? juist omdat het echt nergens op internet stond en juist omdat niemand het wist, en de meesten dezelfde tips hebben, nou die zit nu bij deze op internet voor iedereen om je te waarschuwen, want had er financieel een beste douw van gehad.

Zie het positief, dat ik dit zo op internet gezet heb deze waarschuwing moest aankomen ;)
Je kunt overal op internet vinden hoeveel (of hoe weinig) vermogen je mag hebben om in aanmerking te komen voor vrijstelling. Dus je zou niet echt verbaasd hoeven te zijn dat je niet meer voor vrijstelling in aanmerking komt als je zo een auto op je naam hebt staan.

Eigenlijk zou je ook nog een aanslag schenkings belasting kunnen krijgen, als de waarde van de auto boven de vrijstelling is...

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Auto op naam laten zetten nadelig?

Ongelezen bericht door tijger1 »

En wat moet iemand met vrijstelling voor diverse lasten, met twee auto's, hoe waardeloos ze ook zijn?

Gesloten