LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autohuur en benzinediefstal

Andere onderwerpen over auto en vervoer
ernie3
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2010 12:14

Autohuur en benzinediefstal

Ongelezen bericht door ernie3 »

Afgelopen zomer huurden wij in Spanje via Carjet.com een ford focus. Over benzine werd niets gemeld, maar de auto werd volgetankt geleverd en kun je leeg terugbrengen. Volgetankt is natuurlijk maar de vraag (ik was er niet bij en hoever gaat het metertje en op verbruik, als je daar tijdens je vakantie al op let, heb ik geen zicht. Leeg terugbrengen..... tja, het is me wel eens gelukt om de auto met nog 4 km te rijden, volgens de boordcomputer, terug te brengen, maar legio mensen zetten die auto met de nodige liters nog in de tank terug bij de verhuurder, immers... leeg op de snelweg stil komen te staan op weg naar het vliegveld wil niemand. Mogelijk dus diefstal bij aanvang (hoe vol?), je ontkomt niet aan diefstal bij inleveren van de auto (hoeveel liters zitten er nog in?), maar er is nog meer diefstal bij aanvang van de huurperiode. De ford focus werd vol geleverd en op de faktuur stond 82 euro benzine. Voor 82 euro krijg je in Spanje ± 70 liter geleverd. Op mijn vraag aan de verhuurder hoe je 70 liter in een ford focus krijgt (in de handleiding staat dat er echt niet meer dan 55 liter in gaat) kreeg ik het volgende antwoord:
Our suppliers prices are not based on petrol station prices. Their structure is taken from Spanish Ministry of Tourism, Industry and Trade. According to the car model and Goldcars rates the charge for a Ford Focus 98 octaine unleaded fuel does cost 82EUR
Afgezien van het feit dat er gewoon RON95 ingegooid wordt, heel normaal, gaat het hier om maximaal 12 cent per liter verschil tussen 95 en 98 en dus 63 liter ipv de maximale 55 die er in gaan is hier gewoon sprake van diefstal en ik denk dat dit niet de enige verhuurder is die op deze wijze opereert.
Iedereen die een auto huurt tijdens vakantie loopt dus het risico 10-tallen euro's teveel te betalen aan dit soort diefstal en ga maar eens discussieren....

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Autohuur en benzinediefstal

Ongelezen bericht door henk51 »

Over benzine werd niets gemeld, maar de auto werd volgetankt geleverd en kun je leeg terugbrengen.
Als je de voorwaarden vooraf goed had doorgelezen op internet had je wat anders gezien
The fuel that you consume during your car hire is obviously not included in our our published car hire rates! On arrival at the Barcelona, Mataro car hire station, you will collect the car hire vehicle with a full tank of fuel against a credit card deposit. At the end of the car hire, return the car hire vehicle with a full tank to Barcelona, Mataro to get a refund.
Ik denk dat het dus een bijverdienste is van diegene die daar de auto's beheerd,en die de in zijn ogen "domme toeristen" zijn pensioentje laten financieren.
Het is dus in strijd met hun voorwaarden schrijf eens een brief naar het hoofdkantoor, al is het alleen maar om hun te wijzen op dit "bijverdienen".

gr Henk

gr Henk

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Autohuur en benzinediefstal

Ongelezen bericht door tennis »

Hier staat toch duidelijk, dat zij niet de prijs van een pomp berekenen.
Our suppliers prices are not based on petrol station prices.
Dus zij laten jou voor het tanken, de service betalen, doen het dus niet voor niets.

Als ik een auto huur, breng ik hem volgetankt terug, dan heb je deze taferelen niet.

Dit kan ook:
At the end of the car hire, return the car hire vehicle with a full tank to Barcelona

Dus ik weet niet waarom je nu achteraf je beklaag gaat doen!

RonRon
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2011 21:47

Re: Autohuur en benzinediefstal

Ongelezen bericht door RonRon »

Begin juni via holiday.com bij Goldcar een auto gehuurd in Gerona (Spanje).
Bij ontvangst sleutel moest ik 96 euro betalen voor een volle tank brandstof (diesel dus aardig aan de prijs!!)
Eenmaal op weg zag ik dat de tank slechts half vol was in plaats van vol. Ik was te ver op weg om nog terug te gaan
Nadien de auto, waar ik ongeveer 300 km mee had gereden ingeleverd. De tank was toen nog voor 2/8 vol. Omdat ik niet heb bij hoeven tanken heb ik alleen een melding gedaan bij het inleveren dat de auto niet was afgetankt. De man aan de balie adviseerde mij contact op te nemen via de site van Goldcar omdat ik er wel voor had betaald. Zo gezegd zo gedaan.

Antwoord van Goldcar: de auto was door mij ingeleverd terwijl de tank nog voor 2/8 vol was. De vorige huurder had de auto ingeleverd terwijl de tank nog voor 5/8 was gevuld waarna deze was afgetankt met 35 liter. Ik had dus een auto gekregen die geheel was afgetankt. Volgens Goldcar dus.

Op de volgende argumenten/verweren heb ik nimmer een reactie gehad:
1. Dat ik slechts ongeveer 300 km met de auto heb gereden en de tank dus nog 2/8 gevuld was. Ergo: als hij vol was geweest zou er nog 5/8 in moeten zitten!
2. Een brandstoftank van een Opel Astra (diesel) kan maximaal 56 liter bevatten. Als de vorige huurder de auto heeft ingeleverd met 5/8 in de tank zou er dus maar 21 liter maximaal bijgetankt kunnen worden! Waar is die 14 liter gebleven???

Mijn conclusies:
1. Bij Goldcar nemen ze je als klant geheel niet serieus
2. Bij Goldcar is er kennelijk iemand (of de hele toko?) zo corrupt dat die noteert een auto te hebben afgetankt alleen niet de bedoelde huurauto!

U BENT GEWAARSCHUWD!!!

katz
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 sep 2011 11:27

Re: Autohuur en benzinediefstal

Ongelezen bericht door katz »

Heb deze zomer bij Goldcar in Barcelona vooraf de tank moeten betalen. Zoals Ronron al schreef, tegen een prijs die meer dan 2x de pompprijs is. Bovendien werden er 65 liters opgevoerd terwijl er een 45 liter tank in het autootje stak. Maar, je hebt van tevoren gereserveerd en je wordt met een transferbusje naar de verhuur gebracht, bovendien in mijn geval, door vertraging van de vlucht was het al tegen de avond en ik had nog een eindje te gaan naar het hotel met een kindje bij me. Je wordt dus min of meer gedwongen om te accepteren. Ook tegen mij zei de baliemedewerker dat hij er niets aan kon doen, dat dit de brandstofprijzen waren van Goldcar en dat ik een brief moest schrijven. Dat was in juli maar ik heb nog steeds geen reactie.

RonRon
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2011 21:47

Re: Autohuur en benzinediefstal

Ongelezen bericht door RonRon »

Als aanvulling op mijn eerdere post:

Ik heb mijn beklag gedaan bij Goldcar op 08 juni.
Bij het uitblijven van enige reactie op 04 juli per email mijn beklag gedaan bij holiday.com en wel bij de aftersales.
Daar werd ik bedankt dat ik ctct heb gezocht etc etc bla bla.
Kreeg het verzoek contract, rekeningen en afschrijvingen te sturen en dat dus dezelfde dag via de mail verstuurd. Oh ja en dat ze binnen maximaal 30 werkdagen zullen reageren.

Ik weet niet welke dagen ze werkelijk werken daar want tot op de dag van vandaag geen reactie meer gehad!!

Dus ook holiday.com mag wat mij betreft een ijsklontjes-douche krijgen!!

hanszonnetje
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 dec 2011 16:17

Re: Autohuur en benzinediefstal

Ongelezen bericht door hanszonnetje »

Dit is misschien ook een aardig verhaal van Avis.Ingaand op een aanbieding huurde ik een auto.Bij terugkomst op het vliegveld werd de auto door een medewerker geïnspecteerd zowel uiterlijk als innerlijk.Het sleuteltje werd omgedraaid en ook de benzine tank was oké.Na 2 weken werd er toch 20 euro van mijn rekening gehaald om dat er nog 2 liter benzine bij kon en maar liefst bijna 17 euro voor het tanken.Na vele malenn contact te hebben met verschillende medewerksters vonden ze dit ook terecht.het had te maken met de crisis in Spanje en er werd veel secuurder gekeken.Wat de spaanse medewerker bedoelde met esta mui magnifico kon Avis niet uit concluderen dat de benzine in orde was.Wel wist ze te melden waar dicht bij het vliegveld van El Altet een benzinepomp aanwezig is.In ieder geval voor mij geen Avis meer

Gesloten