LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autoverzekering geweigerd vanwege leeftijd en type auto

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Autoverzekering geweigerd vanwege leeftijd en type auto

Ongelezen bericht door Lady1234 »

jonis schreef:
13 mar 2021 20:06
Lady1234 schreef:
13 mar 2021 19:59
Dat zal ik maar niet doen met 36 schadevrije jaren.
Met 50 nog een deuk gereden of toen pas rijbewijs behaald.....ik durf er geen smiley bij te zetten.
Hoeveel schadevrije jaren hebt u?

Men hoeft ook nog niet altijd zelf een auto te hebben terwijl men allang een rijbewijs heeft.

Geen auto, geen verzekering, geen opbouw schadevrije jaren.

jonis
Berichten: 2755
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Autoverzekering geweigerd vanwege leeftijd en type auto

Ongelezen bericht door jonis »

Lady1234 schreef:
13 mar 2021 20:51
jonis schreef:
13 mar 2021 20:06
Lady1234 schreef:
13 mar 2021 19:59
Dat zal ik maar niet doen met 36 schadevrije jaren.
Met 50 nog een deuk gereden of toen pas rijbewijs behaald.....ik durf er geen smiley bij te zetten.
Hoeveel schadevrije jaren hebt u?

Men hoeft ook nog niet altijd zelf een auto te hebben terwijl men allang een rijbewijs heeft.

Geen auto, geen verzekering, geen opbouw schadevrije jaren.

Mijn schadevrije jaren zullen je niets zeggen behalve dat het minder zijn, ik kan nl geen 36 jaar het rijbewijs hebben.
Ik geniet gewoon volledige no-claim korting.
Jij beroept je op je behaalde resultaten in het verleden, maar het gaat on-topic eigenlijk over dat ouderen toch ook meer risico voor verzekeraar vormen en dat een verzekeraar zal generaliseren door zaken uit te sluiten waar volgens hun teveel risico ligt.
Vergis je maar niet in het karakter van de nieuwe generatie elektroauto, als oma op de parkeerplaats bij de winkel de weg kwijt is dan staat die id4 niet in de etalage maar achter in het magazijn.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Autoverzekering geweigerd vanwege leeftijd en type auto

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik beroep me helemaal niet op resultaten uit het verleden. Volgens mij heb ik gewoon geboft. Wat ik niet begrijp is dat mensen altijd naar anderen, of ouderen of jongeren, dan hun eigen leeftijd wijzen die iets niet zouden kunnen of mogen. Alsof alleen hun eigen leeftijdsgenoten de wijsheid in pacht hebben, of weten wat ze doen.

Ik heb geen elektro auto, geen idee hoe dat rijdt, maar dat zal voor veel anderen van toepassing zijn. Niet alleen ouderen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Autoverzekering geweigerd vanwege leeftijd en type auto

Ongelezen bericht door scontra »

Lady1234 schreef:
13 mar 2021 22:13
Ik beroep me helemaal niet op resultaten uit het verleden. Volgens mij heb ik gewoon geboft. Wat ik niet begrijp is dat mensen altijd naar anderen, of ouderen of jongeren, dan hun eigen leeftijd wijzen die iets niet zouden kunnen of mogen. Alsof alleen hun eigen leeftijdsgenoten de wijsheid in pacht hebben, of weten wat ze doen.

Ik heb geen elektro auto, geen idee hoe dat rijdt, maar dat zal voor veel anderen van toepassing zijn. Niet alleen ouderen.
Nooit op de kermis in de botsautootjes gezeten, maar dan zonder te botsen ? :oops:

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Autoverzekering geweigerd vanwege leeftijd en type auto

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat is wel heel lang geleden.

jonis
Berichten: 2755
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Autoverzekering geweigerd vanwege leeftijd en type auto

Ongelezen bericht door jonis »

Lady1234 schreef:
13 mar 2021 22:13
Ik beroep me helemaal niet op resultaten uit het verleden. Volgens mij heb ik gewoon geboft. Wat ik niet begrijp is dat mensen altijd naar anderen, of ouderen of jongeren, dan hun eigen leeftijd wijzen die iets niet zouden kunnen of mogen. Alsof alleen hun eigen leeftijdsgenoten de wijsheid in pacht hebben, of weten wat ze doen.

Ik heb geen elektro auto, geen idee hoe dat rijdt, maar dat zal voor veel anderen van toepassing zijn. Niet alleen ouderen.
Het is de verzekeraar die generaliseert en geld wil overhouden. Die past er gewoon een premie op aan of sluit type(tjes) uit.
Beginnende bestuurders vormen over het algemeen meer risico...oudjes hebben ook hun beperkingen en meer in bepaalde situaties. Ik hoef niet te wijzen maar ga ervan uit dat ik alle categorieën als bestuurder ga doorlopen.
Verder moet iedereen vooral kopen wat die leuk vind, met zo'n id4 kun je best de blits maken op je oude dag...nu nog juiste verzekeraar vinden.
Als ik bij unive een tesla van een ton met 600pk en bouwjaar 1941 invul rolt er trouwens gewoon een verzekeringspremie uit, zo dramatisch zal het vinden van een verzekeraar dan misschien ook wel niet zijn.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Autoverzekering geweigerd vanwege leeftijd en type auto

Ongelezen bericht door kweenie »

jonis schreef:
13 mar 2021 19:01
Dan hebben we het nog niet over de leeftijd geestesgesteldheid/alertheid gehad, ik denk dat dat voor de meesten gewoon op de oude dag minder is. .... ik zag afgelopen week nog " oude dame" jaartje 70+ gewoon volledig stil gaan staan op oprit autoweg en wilde achteruit gaan rijden, auto's claxoneren e.d. reed uiteindelijk toch weer verder.....daar doet een rijbaanassistent niets aan toevoegen behalve dat stuur ook nog wat gaat trillen.
Zulk rijgedrag heeft dus niets te maken met of het een id4 is of een Passat of een koekblik. Het risico op zou rijgedrag is niet ineens veel hoger bij een id4.

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Autoverzekering geweigerd vanwege leeftijd en type auto

Ongelezen bericht door WZZ »

Ik denk dat de reden van niet willen verzekeren is dat zo'n elektrische VW toch een vrij dure auto is, dat het natuurlijk bij zo'n nieuwe auto gaat om een allriskverzekering en dat de maatschappij bij de leeftijd van TS toch verwacht dat er best wel eens een schade voor kan komen. Een schade waarvan het bedrag al gauw fiks in de papieren kan lopen.
Veel mensen realiseren zich daarnaast niet dat verzekeringsmaatschappijen verschillende leeftijdscriteria hanteren. Bij de ene maatschappij is snel sprake van een leeftijdstoeslag, een andere maatschappij accepteert helemaal niet meer boven een bepaalde leeftijd. De consumentenbond heeft ooit eens een lijst gemaakt met daarop het acceptatie-, leeftijd en toeslagenbeleid van de diverse verzekeraars. Veel mensen kijken alleen maar naar de huidige premie, maar je moet dus ook verder kijken.
Voor mij in elk geval reden om met mijn 66 jaar bij mijn huidige maatschappij te blijven, omdat ik weet dat deze maatschappij pas op hogere leeftijd met relatief geringe toeslagen werkt.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Autoverzekering geweigerd vanwege leeftijd en type auto

Ongelezen bericht door de auditu »

scontra schreef:
13 mar 2021 11:44
de auditu schreef:
12 mar 2021 13:33
brute auto, dat kan nooit goed gaan.

Waarop baseert u deze onzin, het gaat over een electrisch autootje !
Daar speelde TS als kind ook al mee, alleen zat er toen nog wel een permanent snoertje aan het voertuigje.
Het gaat hier niet over een Hummer H2 of iets dergelijks en zelfs dan zou dat geen enkel probleem hoeven te geven.
En zo heeft iedereen zijn eigen mening. Overigens had ik niet begrepen dat TS een speelgoedautootje wilde verzekeren. :D

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Autoverzekering geweigerd vanwege leeftijd en type auto

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

jonis schreef:
14 mar 2021 00:22

Als ik bij unive een tesla van een ton met 600pk en bouwjaar 1941 invul rolt er trouwens gewoon een verzekeringspremie uit, zo dramatisch zal het vinden van een verzekeraar dan misschien ook wel niet zijn.
Dat er een premie uitrolt wil nog niet zeggen dat je ook geaccepteerd zou gaan worden met die gegevens.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Autoverzekering geweigerd vanwege leeftijd en type auto

Ongelezen bericht door de auditu »

En het zou zomaar kunnen dat die premie gerelateerd is aan leeftijd.

oberniki
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2015 16:41

Re: Autoverzekering geweigerd vanwege leeftijd en type auto

Ongelezen bericht door oberniki »

Dit is mij ook overkomen (bij een nieuwe verzekeraar) ik ben 77 en rij in een KIA 2.0, omdat ik zomers met caravan erachter rij, zonder dat ze mij ooit hebben gezien en dus niet kennen vertellen ze mij dat die auto te zwaar voor mij is.......terwijl ik (bijna) 40 jaar vrachtwagen en bus heb gereden.........zonder schade, Op mijn vraag wat er dan mis is met mij krijg ik een vaag antwoord........

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Autoverzekering geweigerd vanwege leeftijd en type auto

Ongelezen bericht door D34M0N »

oberniki schreef:
21 mar 2021 12:02
zonder dat ze mij ooit hebben gezien en dus niet kennen vertellen ze mij dat die auto te zwaar voor mij is.......terwijl ik (bijna) 40 jaar vrachtwagen en bus heb gereden.........zonder schade,
(Voormalig) beroep is niet iets dat meegenomen wordt in de berekening van de verzekeraar. Als je wilt dat er meer naar jouw persoonlijke situatie gekeken wordt, kun je denk ik beter een verzekering afsluiten via een tussenpersoon.

jhogaarts
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 aug 2008 16:32

Re: Autoverzekering geweigerd vanwege leeftijd en type auto

Ongelezen bericht door jhogaarts »

Moneyman schreef:
12 mar 2021 13:34
de auditu schreef:
12 mar 2021 13:33
... een brute auto...
Een VW Id.4...?
Leeft u onder een steen ? Dit is de nieuwe vol elektrische golf.

jonis
Berichten: 2755
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Autoverzekering geweigerd vanwege leeftijd en type auto

Ongelezen bericht door jonis »

jhogaarts schreef:
21 mar 2021 14:39
Moneyman schreef:
12 mar 2021 13:34
de auditu schreef:
12 mar 2021 13:33
... een brute auto...
Een VW Id.4...?
Leeft u onder een steen ? Dit is de nieuwe vol elektrische golf.
Het is geen Golf....en ook niet bruut....en niet iedereen heeft een houten huisje....

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Autoverzekering geweigerd vanwege leeftijd en type auto

Ongelezen bericht door Moneyman »

jhogaarts schreef:
21 mar 2021 14:39
Moneyman schreef:
12 mar 2021 13:34
de auditu schreef:
12 mar 2021 13:33
... een brute auto...
Een VW Id.4...?
Leeft u onder een steen ? Dit is de nieuwe vol elektrische golf.
Misschien voortaan even beter lezen of iets beter nadenken voor je over een steen begint :D

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Autoverzekering geweigerd vanwege leeftijd en type auto

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

jhogaarts schreef:
21 mar 2021 14:39
Moneyman schreef:
12 mar 2021 13:34
de auditu schreef:
12 mar 2021 13:33
... een brute auto...
Een VW Id.4...?
Leeft u onder een steen ? Dit is de nieuwe vol elektrische golf.
Het is eerder een iets langere Tiguan met meer binnenruimte dan de Passat.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Autoverzekering geweigerd vanwege leeftijd en type auto

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

WZZ schreef:
14 mar 2021 13:29
Ik denk dat de reden van niet willen verzekeren is dat zo'n elektrische VW toch een vrij dure auto is,
Dat valt op zich wel weer mee. Het zit in de prijsklasse van de Passat.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Autoverzekering geweigerd vanwege leeftijd en type auto

Ongelezen bericht door de auditu »

Moneyman schreef:
13 mar 2021 10:26
Mijn reactie komt puur voort uit het gegeven dat ik jouw reactie niet begrijp. Ik snap het punt niet dat je probeerde te maken, gerelateerd aan het topic-issue.
Ik weet het weer. In het onderhavige geval, waar ik aan refereerde, ging het om de combinatie van leeftijd van de persoon en vermogen van de auto. De persoon in kwestie werd op zijn vijfenzeventigste ineens geconfronteerd met zoiets als verdubbeling van de premie. Doet denken als een tht datum op een product. Na het verstrijken van de datum gaan sommigen ervan uit dat precies om middernacht het product ineens bedorven is, :lol:
De verzekeraar vond zijn auto ineens te "bruut". :lol: :lol:

jostekl
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mar 2021 11:32

Re: Autoverzekering geweigerd vanwege leeftijd en type auto

Ongelezen bericht door jostekl »

Vele reacties maar geen echt antwoord.
De tip om de verzekeraar te bellen zal ik opvolgen. Staat alleen tijden in de wachtrij is al eerder gebleken.
Ik rijd al jaren een Tiguan (rode TSI uitvoering .Dus pittig)
De verzekeraar is Allianz.
Met dank voor alle reacties.

Gesloten