LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bedrijfsauto en gebreke stellen

Andere onderwerpen over auto en vervoer
edsat5
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 feb 2011 15:27

bedrijfsauto en gebreke stellen

Ongelezen bericht door edsat5 »

Hallo
ik heb een bedrijfs autogekocht een ford transit connect 4 jaar oud met 10.000 kilometer op de teller
en na 6 week en 8000 km verder begint de ellende
verstuiver van cilinder 1 stuk
die heb ik laten vervangen omdat er verder geen garantie is bijgekocht
dacht dat het niet nodig was bij deze auto en voor een prijs van dik 8000 euro ex btw
week later weer storing weer naar de ford garage en nu cilinder twee verstuiver stuk
en ze komen ook met het nieuws dat deze auto behoorlijke schade heeft gehad aan de zijkant
is een compleet nieuw zijscherm ingekomen
is slecht afgewerkt roest en naden
was me zelf dus nog niet opgevallen
en volgens het vermoeden van de ford garage is deze auto dus gestart met remreiniger of zijn de verstuivers droog gelopen
en is er dik kans dat de rest van de verstuivers er ook aankomen
dus ik vind dat ik behoorlijk genaaid ben en ze willen niks doen bij deze garage waar ik hem heb gekocht
geen garantie
en ze zeggen dat ze hem niet zo hebben geleverd en ik 8000 km heb gereden
en ze draaien het om dat ik nu maar het tegendeel moet bewijzen

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: bedrijfsauto en gebreke stellen

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoi
Heb je het over 10.000 op te teller of over 100.000? 10.000 in 4 jaar tijd is namelijk wel erg weinig voor een bedrijfsauto van 4 jaar. Ik zou eens laten controleren of de tellerstand niet terug is gedraaid. Zo ja, dan kun je de koop ontbinden.

Overigens, wie is degene die de auto gestart heeft met remreiniger? En hoe doe je dat eigenlijk?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: bedrijfsauto en gebreke stellen

Ongelezen bericht door berndv »

witte angora schreef:
17 apr 2019 00:23
Overigens, wie is degene die de auto gestart heeft met remreiniger? En hoe doe je dat eigenlijk?
In het luchtfilter spuiten en starten. Remmenreiniger bestaat voor het grootste deel uit ether, waardoor de motor sneller aanslaat.

BL2
Berichten: 4791
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: bedrijfsauto en gebreke stellen

Ongelezen bericht door BL2 »

ik heb een bedrijfs autogekocht een ford transit connect 4 jaar oud met 10.000 kilometer op de teller
Dit lijkt toch niet te kloppen, is de wagen als vast verkooppunt gebruikt op een markt ?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: bedrijfsauto en gebreke stellen

Ongelezen bericht door berndv »

Op zich mag je van een auto van dat bedrag en die leeftijd naar mijn idee wel verwachten dat je er langer van kunt gebruiken dan een paar weken en 8000 kilometer.

Maar over het aantal kilometers gesproken, is de auto origineel Nederlands en met Nationale Auto Pas? Zoals hiervoor aangegeven is, is 10000 km en een leeftijd van 4 jaar wel erg weinig voor een bedrijfsauto op diesel, hoewel het natuurlijk niet onmogelijk is, het kan natuurlijk als bedrijfsboodschappenauto gebruikt zijn, de caddy die wij hier aan de zaak hebben wordt ook maar weinig voor de zaak gebruikt en als ik het gebruik van de vrouw van de baas er af haal, zal die auto ook geen 10000 km in 4 jaar rijden.

Gesloten