LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Borg niet terug ontvangen na autohuur bij Holland Auto

Andere onderwerpen over auto en vervoer
ulrich.bulo
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2020 15:06

Borg niet terug ontvangen na autohuur bij Holland Auto

Ongelezen bericht door ulrich.bulo »

De klacht
Ik huurde een busje op 2 mei jl. waarbij een borg werd gevraagd van €450,- die na 3 weken teruggestort zou worden. Na 3 weken nog niets ontvangen en gebeld; het antwoord was dat dit door een fout van een medewerker veroorzaakt zou zijn en excuses. Advies was: stuur een mail naar [email protected]. Snel een antwoord ontvangen met de mededeling dat ik uiterlijk 9 juni de borg retour kon verwachten. Weer niets ontvangen en opnieuw contact gezocht. Nu is het antwoord dat ik deze week een bericht krijg over wanneer het gestort wordt. Dit heeft zich nog eens herhaald met een uiterste betaaldatum van 30 juni. Ik word hier duidelijk aan het lintje gehouden!
Intussen is het 1 juli en heb ik nóg niks ontvangen, na contact gezocht te hebben, krijg ik te horen dat de boekhouder uiterlijk morgen aangeeft op welke datum de borg retour wordt gestort.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Borg niet terug ontvangen na autohuur bij Holland Auto

Ongelezen bericht door Jablan »

* schopje * iemand bekend met dit bedrijf?

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Borg niet terug ontvangen na autohuur bij Holland Auto

Ongelezen bericht door Har45 »

Op Google Review staan meerdere klachten over het niet of traag terug krijgen van de waarborgsom. Sommige moeten zelfs maanden wachten

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Borg niet terug ontvangen na autohuur bij Holland Auto

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

u kunt ze in gebreke stellen en ze nog eenmaal de kans geven om deze borg binnen 14 dagen terug te storten, doen ze dit niet deurwaarder erop zetten, u heeft dan immers een vordering op dit bedrijf die zij voor u kunnen innen....

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Borg niet terug ontvangen na autohuur bij Holland Auto

Ongelezen bericht door Ivo.w »

In gebreke stellen en als dat niet helpt een incassoprocedure starten.

Of samen met nog een ander die op zijn borg wacht faillissementsaanvraag indienen bij de rechtbank.

gondaatje2
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2020 18:27

Re: Borg niet terug ontvangen na autohuur bij Holland Auto

Ongelezen bericht door gondaatje2 »

26 juli hebben we een busje gehuurd bij Hollandauto. De borg hebben we nog steeds niet terug gekregen. We hebben schadevrij en boetevrij gereden. Steeds als je belt, nemen ze niet op. Op vijf mails reageren ze met excuses en dat de borg eraan komt. Maar dat doen ze dan weer niet. Het is domweg diefstal. Maar wij laten het er neit bij zitten en gaan juridische stappen ondernemen. Dit bedrijf moet gesloten worden en we willen onze borg terug.
Hopelijk kan Radar nog een keer onder de aandacht brengen dat dit bedrijf geld steelt van haar klanten door de borg niet terug te betalen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Borg niet terug ontvangen na autohuur bij Holland Auto

Ongelezen bericht door berndv »

gondaatje2 schreef:
27 aug 2020 18:44
Maar wij laten het er neit bij zitten en gaan juridische stappen ondernemen.
U kunt ze ook zonder juridische stappen in gebreke stellen en ze een laatste termijn geven om het bedrag binnen x dagen terug te betalen. Deze stap heeft u geen juridische ondersteuning bij nodig, voorbeeldbrieven staan wel op internet.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Borg niet terug ontvangen na autohuur bij Holland Auto

Ongelezen bericht door JozJan »

@gondaatje2: Waarom zou dat bedrijf moeten sluiten? Als je je borg terugkrijgt is het toch opgelost? Beetje overtrokken reactie (ik verwacht geen reactie, we zullen zien...)

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Borg niet terug ontvangen na autohuur bij Holland Auto

Ongelezen bericht door Radar »

Fadila en Rick wachten sinds april op de borg van het busje dat zij huurden bij Holland Auto. De borg was 450 euro en zou binnen twee weken teruggestort zijn. Wat nu?

Meer over dit onderwerp: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ar-checkt/

sake1987

Re: Borg niet terug ontvangen na autohuur bij Holland Auto

Ongelezen bericht door sake1987 »

Na het afwerken van de geldende juridische procedure Moneyman inschakelen.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Borg niet terug ontvangen na autohuur bij Holland Auto

Ongelezen bericht door Erthanax »

Holland Auto is failliet, de eigenaar is gevlogen, geld valt er nu niet meer te halen. Volgens mij wilt u alleen maar reclame maken voor uw eigen bedrijf. Ik heb uw bericht daarom gemeld.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Borg niet terug ontvangen na autohuur bij Holland Auto

Ongelezen bericht door Radar »

Dit topic werd samengevoegd met een nieuw topic over Holland Auto. Dat kan ervoor zorgen dat enkele berichten niet chronologisch overkomen.

Gesloten