LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Buiten proportionele straf van CBR.

Andere onderwerpen over auto en vervoer
onvrede
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2012 18:13

Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door onvrede »

Buiten proportionele straf van CBR.

Hoe is het mogelijk dat de rechtbank een straf oplegt en het CBR er 4 voudig nog eens een straf bovenop legt.
Ik heb altijd geleerd dat de rechterlijke macht het hoogste rechtsorgaan is in dit Land !!!

Het volgende; met alcohol op gereden met de bedoeling de auto 300 meter verder dan waar hij ( in de weg ) stond te parkeren en verder te voet naar huis toe te gaan. Op het moment dat ik de auto had geparkeerd en UITSTAPTE stopte er een politie wagen en liet mij blazen, daarna op het bureau, resultaat veel te veel 680 ugl of 1,55 promille.

Voorop gesteld dat ik een fout heb gemaakt en dat mij diente gevolgen straf toekomt en dat dat tegenwoordig best behoorlijk is, hoor je mij NIET over klagen.

Maar nu, het was de eerste keer dat ik met drank ben aangehouden, simpel omdat ik dat normaal ook nooit doe ( mijn auto stond in de weg in heb hem allen maar verplaatst, FOUT natuurlijk maar met zuivere intenties ).
Straf door officier van justitie aangeboden en geaccepteerd, 3 maanden rijontzegging met aftrek van reeds verstreken tijd, zonder rijbewijs en € 1000,- boete. pittig maar te overzien ( zelfs voor een ondernemer die ik ben en rijbewijs erg nodig heeft ).

Nu kwam donderdag de brief van het CBR binnen, totaal ongeloof en verdoving was het gevolg; Alcoholslotprogramma, gedurende 2 jaar!!! een alcoholslot in auto ( opzich voor mij geen punt daar ik NIET met alcohol rijdt ) en de EMA cursus en nu komt het totale kosten over deze 2 jaar € 4.500,- !!!!!!!!!!!!

Voor iemand die NOOIT ( 25 jaar lang ) is aangehouden met drank op achter het stuur en zijn auto alleen maar voor een ander uit de weg heeft gezet ( 300 meter !!! ) niet staande is gehouden nog in een fuik is gereden of een stopteken heeft gehad een buitenproportionele EXTRA straf !!!

Hoe kan het in Nederland dat een verkrachters / moordernaars of andere criminelen een onderzoek krijgen, de uitslag van onderzoek naar de rechtbank gaat, waarna de rechtbank al dan niet een straf oplegt ( waar men dan ook nog in beroep kan gaan ) maar het CBR volstrekt onafhankelijk en BUITEN de rechtbank kan en mag handelen !!!????

Wie kan adviseren ????

Zijn er mensen met buiten proportionele ervaringen met het CBR en willen die met mij een club oprichten die dit in Den Haag aan de kaak willen stellen, advocaten meer dan welkom.
LET WEL !!! wel mensen met een eerlijk verhaal waar de onredelijkheid duidelijk is.!!

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door klaas1978 »

onvrede schreef:Wie kan adviseren ????
De rechtswinkel in je woonplaats?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door ciske »

Nu kwam donderdag de brief van het CBR binnen, totaal ongeloof en verdoving was het gevolg; Alcoholslotprogramma, gedurende 2 jaar!!! een alcoholslot in auto ( opzich voor mij geen punt daar ik NIET met alcohol rijdt ) en de EMA cursus en nu komt het totale kosten over deze 2 jaar € 4.500,- !!!!!!!!!!!!
Dit antwoord zal je niet leuk vinden, maar ik vind het terecht.

Waarom niet aan iemand zonder drank op gevraagd of die je auto wou verplaatsen?

Wie met alcohol achter het stuur zit, kan niet hard genoeg bestraft worden.

stofzuigertje

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Rijden = Rijden dus boete...
Maar waarom niet gelijk zo parkeren dat je deze niet hoeft te verzetten?

En weigeren omdat je alcohol op hebt mag ook.
Eventueel vraag je iemand anders jou auto 300 meter te verzetten.

Niet of je fout was maar bij elke schade, ook door andere veroorzaakt zou je niet verzekerd zijn.

Dat de boete zo hoog word komt doordat U tekort bloed in je alcohol zat.
Zo noem ik dat dus met een glaasje kan maar mits het glaasje geen hele fles was.

Dus de hoeveelheid gevonden alcohol is bepalend en dus nooit meer dronken een vriendendienst uitvoeren.

Verder vergeet U blijkbaar dat als je het weer terug kreeg dit rijbewijs meestal minder lang dan 10 jaren geldig zal zijn, soms maar 1 of enkele jaren... met alle steeds terug komende kosten.
Dit is gedaan om mensen die toch met alcohol op reden en geld genoeg hadden toch onder controle te houden.

Dus naast het geld ook later nog overlast van dit erg korte ritje.

Het enige gat in de wet dat vermoedelijk nog wel werkt is Belg worden.
Daar examen doen en niets over ingenomen rijbewijs zeggen.

Of U dit wilt weet ik niet maar dat is wel goedkoper en sneller tot nu toe.

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Ik kan het alleen maar eens zijn met het CBR.
Het feit dat jij vindt dat je moet zoveel alcohol op nog vindt dat je "even een auto kan verplaatsen", is behoorlijk zorgelijk.
Zullen we het even omrekenen?
660 ugl is ongeveer 1,55 promille is ongeveer zo'n 15 glazen alcohol op!!
Dus als jij vindt dat je daarmee een auto kan verplaatsen, dan vraag ik mij af: bij hoeveel glazen alcohol vind je het ook normaal om auto te gaan rijden?

onvrede
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2012 18:13

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door onvrede »

Mensen
Ik weet dat ik straf verdien GEEN punt van discussie maar het gaat mij om het volgende :

Hoe kan het in Nederland dat een verkrachters / moordernaars of andere criminelen een onderzoek krijgen, de uitslag van onderzoek naar de rechtbank gaat, waarna de rechtbank al dan niet een straf oplegt ( waar men dan ook nog in beroep kan gaan ) maar het CBR volstrekt onafhankelijk en BUITEN de rechtbank kan en mag handelen !!!????

verder AUB nog even goed lezen ; IK TREK ALLANG HET BOETE KLEED AAN< IK GING NA 25 JAAR 1 X in de fout en de *** en onderga mijn straf,

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Heel simpel, als jouw gedrag op het moment van blazen er aanleiding toe geeft, geeft de politie je voor zo'n EMG cursus op.

stofzuigertje

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dat je jarenlang net als vele andere nauwelijks controle kreeg maakt niets uit.

Een ervaren agent die jou ziet uitstappen is voldoende met dergelijke hoeveelheid op.
Dus hij moest vermoedelijk eerst controleren of er wel gereden is.

Als je niet fout geparkeerd maar alleen een beetje lastig had je het niet moeten doen.
Fout is fout en de wet kijkt niet naar jou verleden of de afstand maar naar de gegevens die aangeleverd werden.

Dus of je nu dagelijks bezopen was of alleen deze ene keer maakt helaas voor U niets uit helaas.

onvrede
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2012 18:13

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door onvrede »

De politie geeft mij niet op, die stuurt een rapport op naar cbr en die geeft mij een sanctie, net zoals de politie een procesverbaal naar de OVJ stuurt en de rechter geeft mij OOK een straf.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door ciske »

Rijden met drank op is een moordaanslag.
En het ergste is nog klagen over de stafmaat ook.
Heb 26 jaar mijn rijbewijs en nog met 1 duppel gereden
Ben het zowaar met je eens, :wink:

TS je kan wel het boetekleed aantrekken , maar als je dat echt doet...accepteer je dit gewoon , je hebt het aan jezelf te danken.

Mag je nog blij zijn dat er niet net iemand liep, je zou die maar aanrijden.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door snepke »

Wat ik me afvraag,heb jij ook een bloedonderzoek(bloedprikken) gehad?Een paar mnd na je aanhouding?
Moest jij ook bij een psycholoog komen(van het CBR)

Ik heb een dorpsgenoot ,die hebben ze,z'n rijbewijs voor een half jaar ingenomen(ook te veel drank)De rechter had dat beslist ,geen boete,een werkstraf van 22 uur.Ook geen EMA cursus.

Dus na een half jaar kreeg hij zijn rijbewijs terug.
2 dagen later een brief van het CBR ,rijbewijs inleveren voor een jaar.,naar aanleiding van de antwoorden die hij de psycholoog had gegeven.

Bloedonderzoek was goed,geen alcohol in zijn bloed.
Maar op de vraag of hij nog alcohol gebruikte,had hij eerlijk antwoord gegeven
Ik drink alleen in het weekeinde als ik zelf niet rijd.

Toen vond het CBR het nodig om nog 1 jaar zijn rijbewijs in te vorderen

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

snepke schreef:
Toen vond het CBR het nodig om nog 1 jaar zijn rijbewijs in te vorderen
Nooit geweten dat het CBR boven de wet kan gaan staan.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door snepke »

Chocomelk schreef:
snepke schreef:
Toen vond het CBR het nodig om nog 1 jaar zijn rijbewijs in te vorderen
Nooit geweten dat het CBR boven de wet kan gaan staan.
En hij moest nog op de gekste tijden komen opdraven om bloed te prikken.
Zelfs op zijn trouwdag moest hij (19.45 uur)naar een stad(25km verderop)gebracht worden(hij had geen rijbewijs)om bloedcontrole te doen

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door puma73 »


Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Staat gewoon te lezen op de webistes van de overheid.

Mensen die gepakt worden met een promillage tussen de 1,3-1,8 krijgen allemaal een EMA. Mensen die gepakt worden met een promillage boven de 1,3 krijgen allemaal een alcoholslot. (Voor beginnende bestuurders liggen deze percentages lager). Dit alles naast de straf die rechter oplegt. Dit is dus niet het CBR wat dit oplegt, maar de overheid zelf .

Vergeet niet dat U meer dan 3 maal de maximale hoeveelheid alcohol in uw bloed had. Dat is echt heel veel .

( en het feit dat de politie u aanhield na 300 meter rijden, zal toch ook wel betekenen dat u niet erg "netjes" gereden heeft )
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 28 apr 2012 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik ben het wel met topicstarter eens dat dit wat overdreven is. Een boete van 1000 euro plus een paar maanden rijontzegging vind ik normaal na 25 jaar probleemloos als automobilist aan het verkeer te hebben deelgenomen. Als dit de tweede keer was geweest had ik deze CBR-sancties ook vanzelfsprekend gevonden.

Ik vraag me wel af of het "300 meter verhaal" bewezen kon worden aan de hand van getuigenverklaringen. Als je dit niet kan bewijzen (je kan er ook een dronken rit van 100 km of meer op hebben zitten), ben je gewoon de sigaar. Meer smaken zijn er niet. Helaas.

Er zijn meerdere situaties die gelijk staan aan een paar glazen alcohol (maar zeker geen 15!), die niet of niet altijd worden bestraft:

-Medicijngebruik
-Niet handsfree bellen
-Handsfree bellen (volstrekt legaal en even gevaarlijk als niet handsfree bellen volgens recent wetenschappelijk onderzoek).
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 28 apr 2012 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bovenstaande klopt helaas maar ook zijn de regels de laatste jaren strenger geworden dus geen oude ervaringen plaatsen over deze...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door ciske »

Ik ben het met topicstarter eens dat dit overdreven is. Een boete van 1000 euro plus een paar maanden rijontzegging vind ik normaal na 25 jaar probleemloos als automobilist aan het verkeer te hebben deelgenomen
Zou je dat ook zijn als TS iemand had aangereden?
Om het nu te gaan vergelijken met medicijnen of niet handsfree bellen vind ik kant nog wal slaan.

TS had waarschijnlijk met zijn zatte kop , de instelling dat die alles kan.

Zie cijfers van dodelijke ongevallen door alcohol, en meestal komt degene die gedronken heeft er nog goed van af, geen verwondingen of dergelijke en anderen zijn een dierbare kwijt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Om het nu te gaan vergelijken met medicijnen of niet handsfree bellen vind ik kant nog wal slaan.
Het is kant noch wal.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door ciske »

Bob Schurkjens schreef:
Om het nu te gaan vergelijken met medicijnen of niet handsfree bellen vind ik kant nog wal slaan.
Het is kant noch wal.

En???? wat draagt dat bij??

Gesloten