Camper met buitenlands kenteken rijden in Nederland

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Graafj
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2021 18:07

Camper met buitenlands kenteken rijden in Nederland

Ongelezen bericht door Graafj »

Ik woon gedeeltelijk in Griekenland en betaal daar ook belasting. Sta ingeschreven als ingezetene. Daarnaast woon ik ook gedeeltelijk in Nederland.

Kan ik met een camper met grieks kenteken gewoon in nederland rijden? Dat wil zeggen dat ik een bepaalde periode in Nederland ben, naar het buitenland reis en een langere periode van enkele maanden weer in Griekenland woon.
Kan dat ?

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Camper met buitenlands kenteken rijden in Nederland

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U kunt die vraag beter stellen aan de belastingdienst. Voor een buitenlander is het geen probleem om hier op buitenlands kenteken te rijden. Maar in uw geval hebt u en hier een woonhuis en verblijft daar ook regelmatig. Er zit een maximale tijd aan dat u in Nederland mag zijn.

Seinhuis
Berichten: 2371
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Camper met buitenlands kenteken rijden in Nederland

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Als Nederlander mag je niet in Nederland met een buitenlandse kenteken rijden. Er zijn uitzonderingen.

Op https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ken-hebben staat alle informatie die je nodig hebt.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Camper met buitenlands kenteken rijden in Nederland

Ongelezen bericht door Jablan »

In aanvulling op Snuffel1: als jij ook een Griekse ID hebt, is er geen probleem. Bij controle niet je Nederlandse, maar Griekse papieren laten zien.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Camper met buitenlands kenteken rijden in Nederland

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@graafj

Bent u dan ook nog ingeschreven in Nederland?

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Camper met buitenlands kenteken rijden in Nederland

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Of het mag ligt er aan in welk land u ingezetene bent. De nationaliteit is niet van belang.

Als Grieks ingezetene met Nederlandse nationaliteit mag u een camper met buitenlands kenteken besturen in Nederland.
Wanneer u ingezetene bent van Nederland, dan maakt het niet uit welke nationaliteit u hebt en mag u niet zonder ontheffing een auto/camper met buitenlands kenteken besturen in Nederland.

Dagobert?
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2021 14:44

Re: Camper met buitenlands kenteken rijden in Nederland

Ongelezen bericht door Dagobert? »

Jablan schreef:
01 jul 2021 18:54
In aanvulling op Snuffel1: als jij ook een Griekse ID hebt, is er geen probleem. Bij controle niet je Nederlandse, maar Griekse papieren laten zien.
Klopt niet hoor. Ik heb 8 jaar in Frankrijk gewoond, reed met Frans kenteken ook in Nederland, Daarna 4 jaar in Duitsland met Duits kenteken, ook in Nederland. Het gaat niet om een ID etc. maar WAAR je bent ingeschreven. Nu weer terug in Nederland waarbij mijn Duits rijbewijs nog geldig is tot 2031.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Camper met buitenlands kenteken rijden in Nederland

Ongelezen bericht door Jablan »

Als jij ergens bent ingeechreven, dan krijg je - termijn verschilt per land - ook een id van dat land. Buitenlands id bij buitenlands kenteken werkt het beste bij een controle. Laat je iets anders zien, dan duurt zo'n controle veel langer.

Gesloten