LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CBR + alcoholslot + dubbele bestraffing

Andere onderwerpen over auto en vervoer
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: CBR + alcoholslot + dubbele bestraffing

Ongelezen bericht door kweenie »

PeterH83 schreef: Ik werk bij een autobedrijf, en kan dus nu straks al bijna een jaar niks. Alleen nog maar werk op de zaak en verder niks. én al zou ik een slot in laten bouwen dan mag ik alléén in dié auto rijden.
Jij probeert begrip te kweken met het argument dat je bij een autobedrijf werkt en dus erg afhankelijk bent van je rijbewijs en van de mogelijkheid om te kunnen rijden. In andere landen is het juist een extra verzwarende omstandigheid als je beroepsmatig veel met het verkeer te maken hebt. Daar kan ik mij zelf ook meer in vinden.
Wees blij dát je nog in een auto mag rijden.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: CBR + alcoholslot + dubbele bestraffing

Ongelezen bericht door ciske »

Ik werk bij een autobedrijf, en kan dus nu straks al bijna een jaar niks
Had je eerder aan moeten denken, je mag bij zijn dat je niet iemand hebt aangereden.

Mucha

Re: CBR + alcoholslot + dubbele bestraffing

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]


puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: CBR + alcoholslot + dubbele bestraffing

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik zie het probleem niet, ze worden er over ingelicht dus kunnen deze problemen voorkomen worden. Ik denk nog steeds hetzelfde over alcomobilisten.

Alcohol is net als drugs een verslaving waar sommigen erg luchtig over doen.

Halfmiljoen
Berichten: 19
Lid geworden op: 31 jul 2014 08:36

Re: CBR + alcoholslot + dubbele bestraffing

Ongelezen bericht door Halfmiljoen »

Jammer dat mensen direct weer de beste man gaan veroordelen. Geen van de bovenstaande mensen die reageert heeft ooit iets fout gedaan. Rood rijden? bellen in de auto? Te hard rijden ? Zijn zaken die minstens zo gevaarlijk kunnen zijn als beschonken rijden.

Dat er bepaalde strafmaatregelen zijn kan ik ook begrijpen. Maar na 40 dgn rijontzegging en een paar honderd euro boete zou het klaar moeten zijn en niet achteraf nog gaan komen met een slot en een cursus waar alleen het CBR beter van word.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: CBR + alcoholslot + dubbele bestraffing

Ongelezen bericht door puma73 »

Halfmiljoen schreef:Jammer dat mensen direct weer de beste man gaan veroordelen. Geen van de bovenstaande mensen die reageert heeft ooit iets fout gedaan. Rood rijden? bellen in de auto? Te hard rijden ? Zijn zaken die minstens zo gevaarlijk kunnen zijn als beschonken rijden.

Dat er bepaalde strafmaatregelen zijn kan ik ook begrijpen. Maar na 40 dgn rijontzegging en een paar honderd euro boete zou het klaar moeten zijn en niet achteraf nog gaan komen met een slot en een cursus waar alleen het CBR beter van word.
Met het ASP worden mensen beschermd tegen alcomobilisten. En ze hoeven niet deel te nemen aan het ASP, ze mogen ook gelijk het rijbewijs inleveren en dan voor de tijd van 5 jaren. Dat is een nog betere bescherming tegen alcomobilisten.

De andere zaken die jij noemt zijn lang niet zo gevaarlijk als beschonken rijden. Het is pas gevaarlijk als een beschonken rijder door rood rijd met veel te hoge snelheid.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: CBR + alcoholslot + dubbele bestraffing

Ongelezen bericht door kokka »

Halfmiljoen schreef:Jammer dat mensen direct weer de beste man gaan veroordelen. Geen van de bovenstaande mensen die reageert heeft ooit iets fout gedaan. Rood rijden? bellen in de auto? Te hard rijden ? Zijn zaken die minstens zo gevaarlijk kunnen zijn als beschonken rijden.

Dat er bepaalde strafmaatregelen zijn kan ik ook begrijpen. Maar na 40 dgn rijontzegging en een paar honderd euro boete zou het klaar moeten zijn en niet achteraf nog gaan komen met een slot en een cursus waar alleen het CBR beter van word.
ja juist.. "foei lief alcomobilistje.. nooit meer doen he?? ga maar snel weer rijden hoor.." Ja dat zal ze leren haha

mh73

Re: CBR + alcoholslot + dubbele bestraffing

Ongelezen bericht door mh73 »

Halfmiljoen schreef:Jammer dat mensen direct weer de beste man gaan veroordelen. Geen van de bovenstaande mensen die reageert heeft ooit iets fout gedaan. Rood rijden? bellen in de auto? Te hard rijden ? Zijn zaken die minstens zo gevaarlijk kunnen zijn als beschonken rijden.

Dat er bepaalde strafmaatregelen zijn kan ik ook begrijpen. Maar na 40 dgn rijontzegging en een paar honderd euro boete zou het klaar moeten zijn en niet achteraf nog gaan komen met een slot en een cursus waar alleen het CBR beter van word.
Als je met 8 glazen alcohol op het verkeer in gaat, ben je een gevaar op de weg. Niet alleen een gevaar voor jezelf, maar ook voor anderen. Denk vooral dat hem daar de kneep zit. Wat mij betreft zouden ze dat rijbewijs gelijk voor vijf jaar mogen invorderen.

Door rood rijden is gevaarlijk, bellen in de auto en te hard rijden ook. Toch is er een groot verschil met rijden met alcohol op, en dat is dat je niet onder invloed bent.

Gesloten