LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De verzekering (Achmea) betaalt de schadeclaim niet

Andere onderwerpen over auto en vervoer
omidikoma
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2018 20:57

De verzekering (Achmea) betaalt de schadeclaim niet

Ongelezen bericht door omidikoma »

Beste dame/heer,
Mijn auto was ca eind mei 2018 gestolen. Binnen twee weken is de auto door de politie gevonden. Garage heeft alle mankementen van de auto gerapporteerd en dat rapport heb ik gedeeld met mijn verzekering Achmea). Sindsdien zijn twee schade-experts van Achmea bezig geweest met deze zaak. De een heeft bevestigd dat de schade volledig wordt geclaimd maar later heeft de 2e expert van Achmea beweerd dat deels van de opgenoemde onderdelen in het schaderapport niet worden vergoed omdat hij denkt dat die onderdelen onder reguliere onderhoud van de auto thuishoren welke volgens het onderhoudsboekje van de auto nietwaar blijkt te zijn.

Omdat ik niet eens was met de bewering van de 2e expert heb ik een bezwaar gemaakt en om een contra-expertise gevraagd. Achmea heeft zonder overleg met mij en zonder verdere toelichting de zaak aan haar zakelijke partner ‘’Speciale Zaken Leeuwarden’’ overgedragen en die heeft Firma I-TEK ingeschakeld. Nu sinds 5 okt 2018 loopt een onderzoek bij I-TEK waar geen einde aan komt.

Mijn auto is gestolen, ik heb een hoop financiële en emotionele schade opgelopen, heb veel onkosten moeten maken om een aantal maanden zonder auto er doorheen te komen, een van de eigenaren van mijn autogarage (waar ik altijd naar toe ging) is plotseling overleden en andere mede-eigenaar is ernstig ziek.
Nu zegt I-TEK dat hij de zieke mede-eigenaar van de garage een aantal vragen per mail heeft gestel waar hij geen reactie van terugkrijgt. Daar is het wachten op en onze zaak kan nu dus nog niet worden afgewikkeld.

Ik ben zelf slachtoffer van een onaangename autodiefstal met alle gevolgen van dien en wordt ik nu door mijn verzekering continu van het kastje naar muur gestuurd.

Ik vraag jullie hulp in deze :(
In afwachting van uw bericht. Alvast hartelijk dank voor uw begrip.

Met vriendelijke groet,
Mevr. O.K.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: De verzekering (Achmea) betaalt de schadeclaim niet

Ongelezen bericht door mahadma »

Wordt tijd voor een advocaat.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: De verzekering (Achmea) betaalt de schadeclaim niet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je garage niet bereikbaar is wegens ziekte moet je rustig wachten.

Een verzekeraar zal alle diefstal schade vergoeden maar geen versleten banden en zo...
Dus welke onderdelen noemde de verzekeraar die ze niet willen vergoeden.

Wij kunnen oordelen of dat normale onderhoud of diefstal schade zou kunnen zijn.

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: De verzekering (Achmea) betaalt de schadeclaim niet

Ongelezen bericht door criticus2 »

u heeft de eigen verzekeraar de contra expertise laten regelen? nee toch?
Om het proces te versnellen kunt u natuurlijk de auto bij een andere garage onder handen geven.
Of even bij het garagebedrijf vragen of iemand anders de zaak in handen kan nemen ipv de zieke .
sterkte ermee in ieder geval.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: De verzekering (Achmea) betaalt de schadeclaim niet

Ongelezen bericht door Leojes30 »

De reden dat Achmea de zaak heeft door gezet naar hun afdeling Speciale Zaken is dat ze de zaak niet vertrouwden..Ze vinden dus de dingen die u wilt claimen nav de diefstal de moeite ( en kosten) van het onderzoeken waard.

Ze willen nu een toelichting van uw garagebedrijf omdat die heeft vast gesteld wat er allemaal vervangen zou moeten worden en dat de garagehouder nu ziek is en dus de boel niet kan toelichten stagneert uw dossier.

Wat moest er volgens u en uw garage ( naast eventuele blikschade) allemaal vervangen worden?

Gesloten