DHL Parcel zending kwijtgeraakt

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Roy-Klein
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2020 14:33

DHL Parcel zending kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door Roy-Klein »

Ik wil u het volgende voorleggen voor een uitzending waarvan ik ervan overtuigd ben dat dit veel vaker gebeurd.
Al een aantal jaren stuur ik regelmatig pakketjes via DHL Parcel. Ik heb een account bij DHL waar ik mijn zendingen aanmeld en daarna op service point de zendingen aanbiedt.
Zo ook op donderdag 20 augustus.
Normaliter worden de zendingen een aantal dagen later afgeleverd bij de geadresseerde maar nu was de zending al diverse keren tussen 20 aug en 27 aug in de bezorging geweest en telkens weer terug in het sorteercentrum.

Op 28 augustus heb ik contact opgenomen en nu blijkt de zending “kwijt” te zijn.
Ik begrijp niet dat dit kan gebeuren. Er wordt een onderzoek opgestart.
We moeten 5 dagen wachten en dan krijgen we de uitslag van het onderzoek.
En dan raadt je al wat er dan gezegd wordt… Juist de zending is NIET gevonden. U krijgt een vergoeding.
Maar ik moet de inhoud van de zending gedetailleerd (zie pdf) met waarde en totaalgewicht inleveren.
De waarde is ruim € 80,00 met een gewicht van ruim 7 kg.
Waarom hebben ze dan de specificaties en waarde van de zending nodig? Waarschijnlijk zodat DHL deze claim bij hun verzekering kan indienen.
Nu krijg ik bericht terug met de mededeling dat de vergoeding € 17,- (5 kg x € 3,40 p/kg) is op basis van het gewicht wat het systeem van DHL geregistreerd heeft.
Want dat is wettelijk vastgesteld.
Belachelijk en te gek voor woorden. Binnen de organisatie van DHL heeft iemand een zending met cosmeticaspullen uitgepakt en zich toegeëigend.
Ik kan niet tot een andere conclusie komen.
Kunnen jullie hier induiken? En misschien hebben jullie wel meerdere klachten over “kwijtgeraakte zendingen” binnen gekregen.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DHL Parcel zending kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wij duiken nergens in en ja dat bedrag per kilo waar zij aansprakelijk voor zijn is wettelijk vastgesteld.

Misschien voortaan verzekerd verzenden?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL Parcel zending kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Meteen ook weer van kwade opzet uitgaan. Alsof DHL personeel, en al die van de andere merken ook, met volle dozen en zakken de werkplek kunnen verlaten. En alsof ze aan de buitenkant kunnen ruiken wat er binnen in de doos zit.
Geen enkele medewerker op welk sorteercentrum ook loopt met dozen of tassen van en naar de werkplek. Het is dus NIET mogelijk om daar diefstal te plegen.
Wat meer aannemelijker is, is dat uw zending op een verkeerde plek is terecht gekomen. Of dat de barcode beschadigd of verdwenen is waardoor levering simpelweg niet meer mogelijk is.

En ja, hier komen meer klachten voorbij van 'kwijtgeraakte' zendingen. Maar gelukkig is het percentage dat fout gaat bij welke vervoerder dan ook procentueel verwaarloosbaar. Jammer als het u juist overkomt, maar er is genoeg wet- en regelgeving om dit te ondervangen. Maar als u daar niets mee doet krijgt u inderdaad enkel een bedrag per kilo.

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: DHL Parcel zending kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Vervoerders nemen NOOIT aansprakelijkheid voor een zending anders dan een internationaal overeengekomen bedrag per kilo. Verladers/verzenders die meer garantie willen moeten zich daarvoor verzekeren. Waarom is dit na zoveel jaren nog een discussie?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: DHL Parcel zending kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door berndv »

Roy-Klein schreef:
20 sep 2020 14:37
Op 28 augustus heb ik contact opgenomen en nu blijkt de zending “kwijt” te zijn.
Ik begrijp niet dat dit kan gebeuren.
Wat begrijpt u hier niet aan? Het is een geautomatiseerd proces met her en der menselijke factoren. En dan komt het gezegde "waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt" om de hoek kijken. Er kan altijd iets mis gaan, waar dan ook. Een zending kan zoek raken, om wat voor reden dan ook. Hier hoeft geen kwade opzet in te zitten, maar kan natuurlijk wel, maar onder de streep verandert dat niets aan uw situatie.

De vergoeding zoals u die ontvangt is niet iets wat ze zelf bedenken, dat is een vergoeding die alle vervoerders rekenen voor een onverzekerde zending. Als uw zending een waarde heeft van 80 euro is het aan u om wel of niet te kiezen voor een verzekerde verzending.

Jammer!
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 jan 2020 14:46

Re: DHL Parcel zending kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door Jammer! »

Herkenbaar, dezelfde ervaring gehad en ook bij Postnl.
Er kan natuurlijk wat fout gaan maar de wachttijden zijn lang, de vergoeding te laag en men neemt zeker bij PostNl géén verantwoordelijkheid. Recent wéér pakket vermist; volgens hun systeem aangekomen in Nederland, voor verzending klaar en toen...het lange wachten.
Het systeem is dan niet meer heilig maar een paar weken daarvoor zou ik volgens het systeem een pakje hebben ontvangen. Nee dus, maar kansloos. The computer says...

Ps: 1e pakje uiteindelijk ontvangen. Staat nog steeds op ' verzending gepland...'.

HarryArmand
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2020 13:10

Re: DHL Parcel zending kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door HarryArmand »

Zeer herkenbaar !!! Bij PostNL is tijdens het vervoer van het PostNL inleveradres naar het verdeelcentrum 4x de inhoud verdwenen.
3x hebben wij de pakketten verzekerd verzonden,1x niet verzekerd,de verpakking komt leeg aan bij de geadresseerde.
PostNL heeft het in onderzoek en er is aangifte gedaan,loopt nu al 4 maanden !
Het duurt wel heel lang voordat PostNL aktie onderneemt.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: DHL Parcel zending kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door Radar »

Dit topic handelt over DHL. Wie dat wil, kan een ander topic over PostNL starten, maar laten we hier bij het probleem van TS blijven. ^JS

cblom
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2020 12:59

Re: DHL Parcel zending kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door cblom »

Zeer herkenbaar!
Hier ook een pakket verstuurd via DHL twv bijna 60-,

Er is ons niets verteld over verzekerd versturen of de risico's van het versturen via DHL.
Pakket is kwijt en wij krijgen 3,40 terug. Prima als je je verschuilt achter al die voorwaarden enz..maar dan moeten ze als il het pakket aanbied voor verzending ook een optie vermelden van verzekerd versturen.dit is nooit verteld.
En je maakt mij niet wijs dat iedereen die een pakket verstuurd via DHL eerst op de site alle voorwaarden gaat lezen.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DHL Parcel zending kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ze verschuilen zich niet achter de voorwaarden. Die voorwaarden zijn gewoon van toepassing.

Is het de eerste keer dat u een pakje verstuurt?

Arimana
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2022 09:05

Re: DHL Parcel zending kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door Arimana »

DHL heeft die optie weggehaald, “verzekeren tegen beschadiging of verlies”. Vorige jaar was die nog wel, dit jaar niet meer.
Mij pakje is ook “kwijt”
Wat ik verkocht en verstuurd heb.
Ik ga aan de ontvanger terugbetalen.
Ben €200+ armer.
Denk om aangifte te gaan doen.
Laatst gewijzigd door Arimana op 18 mei 2022 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.

joanom
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 feb 2015 21:00

Re: DHL Parcel zending kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door joanom »

Een toch veel gehoorde klacht , vooral de bedrijven zijn hiervan de dupe. Pas geleden ook iets verstuurd , kwijt geraakt , schijnt het steeds in een andere plaats terecht te komen , maar ze gaan er niet achteraan hoor , dat moet je zelf doen , leuk maar inzage hoe en wat krijg je niet dus hoe kan je je die persoon ooit benaderen. Geld kwijt en hier kan je op een gegeven moment wel kapot aan gaan en verzekerd verzenden daar trappen de klanten niet in want dan wordt je te duur , vies spelletje dit. Misschien de verkoper iets meer beschermen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL Parcel zending kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Arimana schreef:
18 mei 2022 09:34
DHL heeft die optie weggehaald, “verzekeren tegen beschadiging of verlies”. Vorige jaar was die nog wel, dit jaar niet meer.
Mij pakje is ook “kwijt”
Wat ik verkocht en verstuurd heb.
Ik ga aan de ontvanger terugbetalen.
Ben €200+ armer.
Denk om aangifte te gaan doen.
Tegen wat wilt u dan aangifte doen? Een pakje dat verdwijnt is niet automatisch diefstal. De meest voorname reden (bij PostNL) dat een pakje niet aankomt is omdat de verzender een slechte verpakking gebruikt heeft, adresgegevens half geplakt worden of stickers zo geplakt worden dat deze beschadigen en onleesbaar worden.
Mocht het diefstal zijn hebt u een punt, maar hoe weet een dief wat er in de verpakking zit?

Philo12
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jan 2017 16:37

Re: DHL Parcel zending kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door Philo12 »

Handige van DHL is de QR code verzending, waardoor je geen label hoeft te printen.
Maar ik merk dat dit best de reden kan zijn dat veel zoekraakt.
Van de laatste drie DHL verzendingen zijn er maar liefst twee zoek. :roll:
Overigens vraag ik me af wat er met al die zoekgeraakte pakketjes gebeurt...

Ik denk dat ik maar weer eens voor DPD opteer. Wel wat meer moeite: label printen en servicepunt verder weg.
Maar ik heb me laatst werkelijk verbaasd hoe een bijna 20 kg pakket binnen 2 dagen in Polen werd afgeleverd.
En dat voor nog geen 15 euro, met verzekering.:shock:

Philo12
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jan 2017 16:37

Re: DHL Parcel zending kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door Philo12 »

Het is weer GOED MIS bij DHL.
Van de laatste drie zendingen (allemaal met tracking!), is:
Nr. 1. met vertraging toch geleverd (waar het al die tijd bleef, weet DHL niet) :?
Nr. 2. weg, foetsie; ik zit nog te wachten op vergoeding... :roll:
Nr. 3. ook weg; DHL weet niet waar die is en vraagt om geduld :evil:

M.a.w. DRIE uit drie zendingen niet goed. Ik hoop iedere keer op beterschap,
ook omdat het servicepunt dichtbij en vriendelijk is.
Ook de QR codering is een groot gemak.
Maar dit is toch wel erg stuitend!

Ik heb overigens voor de zekerheid de geadresseerde, het adres en het pakket nummer ook nog eens apart
met viltstift op de doos geschreven, zodat ie niet zoek kan raken in de zin van "waar moet ie naar toe?"

Plaats reactie