LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Doorrijden na aanrijding

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Doorrijden na aanrijding

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Van het weekend een wel opgevoed stel jongelui aan het werk gezien op een parkeerplaats in Schoonhoven.
Jongeman stak met zijn blauwe Volvo rustig aan achteruit onder het motto "boem is ho". Toen de auto waar hij met zijn linkerachterbumper tegenop zat heen en weer bewoog had hij toch in de gaten dat het iets te krap was en parkeerde de auto een stukje verderop. Dan verwacht je dat ze even bij de andere wagen gaan kijken maar niets is minder waar. Het stelletje dook vrolijk het centrum van Schoonhoven in.

Helaas alleen hun kenteken genoteerd en niet die van de Corolla waar ze tegenop zaten. Helaas verder ook niet aangesproken op hun lompe actie; bent toch een beetje bang dat er dan later verhaal gehaald wordt op je eigen auto.

Wat ik me dan afvraag: valt dit ook onder doorrijden na een aanrijding of is dat alleen als er mensen letsel bij oplopen!?
Wat is nu de boete die op een dergelijke actie gezet wordt!?

Achteraf toch wel spijt dat we ze niet erop aangesproken hebben :oops:

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Doorrijden na aanrijding

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach Joh

Paar jaar geleden in Winterswijk, bij de Chinees, een oudere vrouw die eerst mijn auto raakte, vervolgens mij bijna raakte, toen weer mijn auto, toen weer mij, vervolgens weg wilde rijden tot ik er een stokje voor stak, en als excuus had dat haar man pas was overleden. Om vervolgens toch weg te karren.

Daarom had ze blijkbaar het recht om tot twee keer toe tegen mijn auto aan te zitten, en tot twee keer toe bijna tegen mij.

En als je dacht dat ik de enige was die daar rondliep?

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Doorrijden na aanrijding

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

meld het bij de politie. De eigenaar met schade moet aangifte doen voor de verzekering, misschien kunnen ze er dan iets mee

stofzuigertje

Re: Doorrijden na aanrijding

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij Politie melden en als de Toyota zich niet melde komt er meestal stukje in plaatselijke krant.
Ook waarborgfonds krijgt deze meldingen dus als daar een Toyota gemeld word die daar stond hebben ze het slachtoffer alsnog en U mag dan getuige zijn.

Dus gewoon melden en meestal komt het goed, tenzij het een oude Toyota is die alles laat zitten.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Doorrijden na aanrijding

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Bedankt voor de tip stofzuiger!
Geen idee dat dit zo werkte.

Gesloten