LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DPD bezorgdienst

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Willy50

DPD bezorgdienst

Ongelezen bericht door Willy50 » 04 mei 2012 12:21

Onlangs een pakket besteld dat werd bezorgt door DPD. Voor thuiskomst zag ik de bus door de straat rijden en was hij blijkbaar langs geweest.Wij hebben een stenen muur en een poort dus hij kan er niet in als wij weg zijn. Bij thuiskomst was de poort op slot (doe ik altijd als ik weg ben) en had verwacht dat het pakje bij de buren was afgeleverd.Na het openen van de poort bleek dat deze koerier over de muur was geklommen met een groot pak waar breekbaar op staat en het in de plantenkas had neergelegd ,in de kas lopen schildpadden en op het briefje dat ik door de brievenbus vond stond dat hij het pakje in de kas bij de schildpadden had gezet, wat heeft deze koerier in mijn tuin/kas te zoeken?.Ik noem dit inbreken!ik kreeg een bericht van DPD na mijn klacht dit niet de normale gang van zaken is en ze hopen mij voldoende geiinformeerd te hebben hierover,ik vind dit een pover/standaard bericht , graag had ik gehoord wat de achterliggende gedachte was van deze koerier om zo maar over een hoge muur te klimmen en op prive terrein te komen.. u bent dus gewaarschuwt dat een koerier dus zomaar over een tuinmuur je tuin in kan gaan en dat er niets aan gedaan wordt door DPD :twisted:

Winterman

Re: DPD bezorgdienst

Ongelezen bericht door Winterman » 04 mei 2012 12:34

Ik vind dat een zeer goede oplossing en prima service. Een stuk beter dan het pakket ergens anders in de straat af te leveren, waarna de discussie ontstaat dat jij zegt geen pakket gekregen te hebben en DPD stelt te hebben afgeleverd .

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn » 04 mei 2012 12:52

Willy50 schreef:ik kreeg een bericht van DPD na mijn klacht dit niet de normale gang van zaken is en ze hopen mij voldoende geiinformeerd te hebben hierover,ik vind dit een pover/standaard bericht , graag had ik gehoord wat de achterliggende gedachte was van deze koerier om zo maar over een hoge muur te klimmen en op prive terrein te komen..
Als dat de koerier gevraagd wordt/is, zal hij vast zeggen: de achterliggende gedachte was 'het pakket bezorgen'.

Willy50

Ongelezen bericht door Willy50 » 04 mei 2012 13:20

nogmaals : dit is inbreken!het pakket kan later op de dag of bij de buren gebracht worden,ook kan ik het ophalen indien niemand aanwezig is! als iemand dit een prima service vind geeft het wel aan hoe diep we gezonken zijn in wat wij service verlening vinden.
Je hoort niet over een hoge muur te klimmen, het zit niet voor niets op slot ,daar is een reden mee, mijn moeder van 95 lag binnen te slapen als zij wakker was geworden en had een vreemd iemand in de tuin gezien was het hek van de dam geweest. :x
Laatst gewijzigd door Willy50 op 04 mei 2012 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM » 04 mei 2012 13:29

Willy50

Je zou naar hermandad kunnen stappen om aangifte te doen van het schenden van jouw privacy. Zij zullen je zonder twijfel proberen te ontmoedigen en als je aandringt het zelfs expliciet weigeren, omdat er geen schade is aangebracht en er niets is gestolen. Zo zit het in dit kikkerland en zeker bij hermandad in elkaar.

Maxiem.

Winterman

Ongelezen bericht door Winterman » 04 mei 2012 22:32

Willy50 schreef:mijn moeder van 95 lag binnen te slapen als zij wakker was geworden en had een vreemd iemand in de tuin gezien was het hek van de dam geweest. :x
Als zij wakker was geworden had hij het pakket afgegeven nadat hij had aangebeld. Aangezien zij daar niet wakker van werd, mocht hij er van uit gaan dat er niemand was. Ik vind het iemand met hart voor zijn werk, dat hij zelfs de moeite neemt om over een hoge muur heen te klimmen om te bezorgen. Hij neemt zelfs de moeite het in de kas te zetten, zodat het niet zichtbaar is. Ik vind dat deze man een warme douche verdient!

Willy50

Ongelezen bericht door Willy50 » 05 mei 2012 10:19

Ik geef het op ,als ik dit soort goedkeuringen krijg weet ik hoe diep men denkt over prive en service verlening, ik hoop dat het je een keer gebeurd dan piep je wel anders , ik hoef geen replay meer, weet genoeg over de steeds onpersoonlijker/onbeschoftig wordende mensheid, jammer hoor. :cry: :cry:

Winterman

Ongelezen bericht door Winterman » 05 mei 2012 10:39

Wat klaag je nou over service verlening? Hij neemt de moeite om over een hoge muur te klimmen en legt het pakketje ook nog eens netjes in je kas met een briefje waar je het kan vinden. Waar maak je je dan druk over? Zijn je schildpadden ervandoor gegaan of zo? Je schoonmoeder lag te slapen en heeft niets gemerkt, dus daar hoef je je ook niet druk om te maken. Je hebt je pakje. Wees blij met de prima service! Het is net dat stapje extra doen voor iemand. Inbreken is ergens naar binnen gaan om te stelen. Niet om een pakje achter te laten.

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 05 mei 2012 10:43

Willy50 schreef:Ik geef het op ,als ik dit soort goedkeuringen krijg weet ik hoe diep men denkt over prive en service verlening, ik hoop dat het je een keer gebeurd dan piep je wel anders , ik hoef geen replay meer, weet genoeg over de steeds onpersoonlijker/onbeschoftig wordende mensheid, jammer hoor. :cry: :cry:
De mensheid wordt steeds onpersoonlijker door mensen die zeer gesteld zijn op hun privacy, u dus. Vroeger werd bij ons thuis de voordeur bijna niet gebruikt, iedereen kwam achterom. Tegenwoordig sta je raar te kijken als er zomaar iemand in je keuken staat.

denny009

Ongelezen bericht door denny009 » 08 mei 2012 15:51

Bij mij was er laatst een iPod bezorgd door dit bedrijf. Ik had doorgegeven om deze bij m'n ouders af te leveren (afwijkend afleveradres), was geen probleem. Toen ik thuis kwam lag er een briefje in de brievenbus met pakketje in de bak. Ik dacht huh, welke bak. Wat bleek, hadden ze het pakketje via achterom in mijn zwarte vuilnisbak gegooid tussen het afval!!!! Ten eerste waren ze achterom door mijn poort gekomen en hoe halen ze het in hun hoofd om dit zomaar in een vuilcontainer af te leveren. Bovendien stond ernaast een papiercontainer die dus gewoon schoon is, maar nee het pakketje moest dan maar tussen de kattenbakkorrels en etensresten, lekker. Het ging ook nog om iets van meer dan 100 euro. Ik heb m'n klacht ingedient, maar tot op heden geen reactie.

electomonteur

Ongelezen bericht door electomonteur » 08 mei 2012 16:04

hoog tijd dat we eindelijk de muren weer van glasscherven mogen voorzien en srik draad of hoogspanning op de poorten en hekken mogen zetten
dit is niet normaal meer

pas pakket ontvangen waar voor ze de deur in de roldeur hebben ontzet om dat de bezorger te lui was naar de voor kant te lopen dus moest de deur van de rolduer maar open getrapt worden

alleen om dat die dag min schoon pa eens niet in het magazijn was
de man moest voor controle naar de huisarts en doet al zo veel voor ons 2e
en dat nog belangeloos ook nou ja hij krijgt lekker eten en koffie en is gezellig bezig in plaats van alen thuis achter de gordijnen zitten

Winterman

Ongelezen bericht door Winterman » 08 mei 2012 17:06

Ik heb mij altijd afgevraagd waarom jij voor "electomonteur" als naam had gekozen. Nu begrijp ik het.

Rob fiets

Ongelezen bericht door Rob fiets » 08 mei 2012 19:03

Sommig post bedrijven hebben inderdaad bijzondere bezorg methodes.
Wij hebben aan de voorzijde de containers staan heb al een keer mee gemaakt dat het pakketje er tussen was gezet en geen eens iets van een briefje of zo in de bus.
Ik weet alleen niet meer of dat de TNT(Dus niet post NL) was DHL of UPS.

schaap12

Ongelezen bericht door schaap12 » 08 mei 2012 19:15

Uiteraard lopen er bezorgers rond die er een potje van maken, maar van de andere zijde de consument besteld iets dan moet ie ook maar zorgen dat het afgeleverd kan worden.
Desnoods bij familie, vrienden buren etc, maar nee daar is men te lam voor.

Ben je niet thuis gewoonweg niet bestellen als het nergens anders afgeleverd mag worden.

ciske

Ongelezen bericht door ciske » 08 mei 2012 19:24

Ben je niet thuis gewoonweg niet bestellen als het nergens anders afgeleverd mag worden.
zo dat is een binnenkomertje.

schaap12

Ongelezen bericht door schaap12 » 08 mei 2012 19:34

Waarheid is hard voor sommige.

Fleurtjuh666

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 » 08 mei 2012 19:40

schaap12 schreef:Waarheid is hard voor sommige.
Dit vind ik echt een zwaar onzinnige opmerking. Ik heb de afgelopen 3 maanden al 3x meegemaakt dat bezorgers niet eens aanbellen. En dat terwijl ik speciaal die dag thuisben. Een van die keren had ik zelfs de poort en de voordeur open staan, bel doet het gewoon (en niet zo zacht ook). Toen heeft de bezorger mijn pakketje bij de buurman afgegeven....en het briefje met die mededeling bij weer een ándere buur man in de bus gegooid. En het is ook niet zo dat mijn en zijn brievenbus nu zo vlakbij elkaar zitten, die van hem zit 2 deuren verder, en op de mijne staat mijn naam + huisnummer....
Heeft dus niets met míjn lamheid te maken (als consument), maar puur met de lamheid (misschien te hoge werkdruk?) van de bezorgdiensten.

ciske

Ongelezen bericht door ciske » 08 mei 2012 19:42

schaap12 schreef:Waarheid is hard voor sommige.

Jouw waarheid?

je kletst maar wat.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn » 08 mei 2012 19:46

schaap12 schreef:Uiteraard lopen er bezorgers rond die er een potje van maken, maar van de andere zijde de consument besteld iets dan moet ie ook maar zorgen dat het afgeleverd kan worden.

Je hebt helemaal gelijk! Vanaf het moment dat er besteld is, neem je gewoon vrij van je werk en gaat van 06.00-22.00 op de stoep staan posten. :!: Zo simpel kan het inderdaad zijn.

ciske

Ongelezen bericht door ciske » 08 mei 2012 19:46

Jolijn schreef:
schaap12 schreef:Uiteraard lopen er bezorgers rond die er een potje van maken, maar van de andere zijde de consument besteld iets dan moet ie ook maar zorgen dat het afgeleverd kan worden.

Je hebt helemaal gelijk! Vanaf het moment dat er besteld is, neem je gewoon vrij van je werk en gaat van 06.00-22.00 op de stoep staan posten. :!: Zo simpel kan het inderdaad zijn.
:lol: :lol:

Gesloten