LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dpdNL= Zeer slechte pakketservice

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Peter, Utrecht
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2020 13:35

dpdNL= Zeer slechte pakketservice

Ongelezen bericht door Peter, Utrecht »

dpdNL= Zeer slechte pakketservice, NIET aanbevolen.
pakkettenversturen.nl

Op maandagochtend 20 april j.l. vond ik een (verder niet ingevuld) formuliertje van postbedrijf dpdNL op de deurmat met de standaardmededeling: De chauffeur was langs geweest en ik moest mijn pakket afhalen bij Pickup Parcelshop De Lesseps in Utrecht.

Daar bleken ze 'mijn pakket' echter niet te hebben.

Vervolgens dpdNL gebeld.
Na 21 minuten wachttijd aan de dpdNL-telefoon (#eenogenblikgeduld) kreeg ik eindelijk een steunende en kreunende dpdNL-medewerker aan de lijn.
Deze heb ik uitgelegd wat er aan de hand was, dat ik bij Pickup Parcelshop De Lesseps in Utrecht was geweest en dat die mijn pakket niet bleken te hebben.
Daarop vroeg de dpdNL-medewerker het P-nummer van mijn verder lege 'formulier' op en verzonk daarop eerst in lange tijd stilzwijgen om mij dan mee te delen dat ik bij Pickup Parcelshop De Lesseps in Utrecht moest zijn.
Ik de dpdNL-medewerker opnieuw geduldig uitleggen dat ik daar ook geweest was en ze later voor de zekerheid zelfs nog een keer opgebeld heb, maar dat ze mijn pakket niet hadden.
Tsja dan kon hij niets voor mij doen. Het pakket (dat er niet was) zou door DPDNL terug gestuurd worden naar de afzender en dan moest ik maar contact opnemen met de afzender.
Daarop heb ik de dpdNL-medewerker meegedeeld niet te weten wie de afzender was, want er stond daarover geen informatie op het formulier. Kon hij mij dan vertellen wie de afzender was?
Nee dat kon hij niet, want er was zgn. sprake van een tussenverzender.
Wat een bedrijf!

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: dpdNL= Zeer slechte pakketservice

Ongelezen bericht door mahadma »

Heeft u recentelijk iets besteld? Nee? dan berust alles op een fout (niet zo gek in deze tijd) . Ja? Ga dan eens na wie er iets per dpd verstuurt.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: dpdNL= Zeer slechte pakketservice

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Besteld u dan zoveel dat u niet weet van wie het afkomstig is? Wanneer heeft u dat briefje gekregen? Normaal duurt het 1 of 2 werkdagen voordat het op het depot aankomt.

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: dpdNL= Zeer slechte pakketservice

Ongelezen bericht door cherokee »

Een pakket dat u niet heeft besteld en waar u niet van weet waar het vandaan komt kunnen ze bij het afhaalpunt niet vinden. Weet u wat ik denk? Dat de chauffeur het briefje in de verkeerde brievenbus heeft gegooid. Daarom konden ze bij het afhaalpunt dat pakket niet vinden, want er was helemaal geen pakket op uw naam.
Dan kunt u het bedrijf wel afbranden hier, maar die kunnen ook niet weten hoe het zit.
Intussen zit er wel iemand anders op zijn pakket te wachten, dat dan weer wel.....

Peter, Utrecht
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2020 13:35

Re: dpdNL= Zeer slechte pakketservice

Ongelezen bericht door Peter, Utrecht »

Zit er misschien een trollenlegertje van dpdNL hier op het Radarforum?

Die indruk kreeg ik ook al op de reviewsite Trustpilot.

Daar vindt je alleen over de afgelopen dag/24 uur bijvoorbeeld maar liefst 148 (sic!) werkelijk vernietigende recensies over dpdNL van klanten die vandaag te maken hebben gehad met dpdNL. Allemaal m.i. geloofwaardig. Zie https://nl.trustpilot.com/review/www.dpd.com?stars=1

Daar tegenover staat echter een nog grotere stroom aan overdreven positieve maar weinig zeggende recensies. DPDNL-trollenlegertje misschien!? Zie https://nl.trustpilot.com/review/www.dp ... nl&stars=5

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: dpdNL= Zeer slechte pakketservice

Ongelezen bericht door grun »

Ik heb nog nooit meegemaakt dat het eerste contact met dpd een leeg briefje in de brievenbus is. U krijgt toch altijd eerst een track en trace code via de email? Ik tenminste wel.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: dpdNL= Zeer slechte pakketservice

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Peter, Utrecht schreef:
29 apr 2020 02:59
Zit er misschien een trollenlegertje van dpdNL hier op het Radarforum?

Die indruk kreeg ik ook al op de reviewsite Trustpilot.

Daar vindt je alleen over de afgelopen dag/24 uur bijvoorbeeld maar liefst 148 (sic!) werkelijk vernietigende recensies over dpdNL van klanten die vandaag te maken hebben gehad met dpdNL. Allemaal m.i. geloofwaardig. Zie https://nl.trustpilot.com/review/www.dpd.com?stars=1

Daar tegenover staat echter een nog grotere stroom aan overdreven positieve maar weinig zeggende recensies. DPDNL-trollenlegertje misschien!? Zie https://nl.trustpilot.com/review/www.dp ... nl&stars=5
Heeft u enige idee hoeveel pakjes er dagelijks verwerkt worden? Dan is 148 klachten bijna niets. En natuurlijk werken wij allemaal voor DPD. Maar niet verder vertellen, anders lopen wij de bonussen mis van PostNL en DHL.

Peter, Utrecht
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2020 13:35

Re: dpdNL= Zeer slechte pakketservice

Ongelezen bericht door Peter, Utrecht »

grun schreef:
29 apr 2020 08:00
Ik heb nog nooit meegemaakt dat het eerste contact met dpd een leeg briefje in de brievenbus is. U krijgt toch altijd eerst een track en trace code via de email? Ik tenminste wel.
@grun > Ik niet.

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: dpdNL= Zeer slechte pakketservice

Ongelezen bericht door cherokee »

Geen track en trace code..........dat sterkt mij alleen maar in de overtuiging dat dat pakket helemaal niet voor u bestemd was.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: dpdNL= Zeer slechte pakketservice

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je na ontvangst van een briefje gelijk naar afhaalpunt gaat is die nog in de bus bij bezorger, vaak is pas de volgende dag af te halen...

Elke bezorger heeft auto vol en in ochtend een briefje en middag halen is te snel...
Grote kans dat je te snel daar aan kwam!

Ik ben zeer tevreden over DPD en heb ook 0x een klacht geplaatst....

Na verhuizing van NL naar BE al veel bezorgd gekregen en ook hier tot nu toe....

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: dpdNL= Zeer slechte pakketservice

Ongelezen bericht door grun »

Peter, Utrecht schreef:
29 apr 2020 09:04
@grun > Ik niet.
Laten we bij het begin beginnen. Hebt u onlangs iets besteld bij een webshop en heeft die webshop bevestigd dat het via DPD verstuurd zou worden? Of is het inmiddels bezorgd door een andere firma?
Als u niets verwacht maar wel een afhaalbericht krijgt, kan dat niet kloppen.

De Gelaarsde Kat
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 apr 2020 16:19

Re: dpdNL= Zeer slechte pakketservice

Ongelezen bericht door De Gelaarsde Kat »

grun schreef:
29 apr 2020 14:20
Als u niets verwacht maar wel een afhaalbericht krijgt, kan dat niet kloppen.
Dat is inderdaad uitermate merkwaardig en ik zou er dan toch vanuit gaan dat de bezorger per abuis het kaartje in de verkeerde brievenbus heeft achtergelaten.

Helaas maak ik het regelmatig andersom mee, bezorgers die om wat voor reden dan ook 1) niet aanbellen (terwijl je gewoon thuis bent), en 2) daarna ook nog eens verzuimen om een bericht achter te laten. Niet alleen bij DPD trouwens.

De Gelaarsde Kat
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 apr 2020 16:19

Re: dpdNL= Zeer slechte pakketservice

Ongelezen bericht door De Gelaarsde Kat »

PietertjeTwee schreef:
29 apr 2020 21:40
Ik praat het niet goed, maar dat is denk ik het gevolg van het feit dat die pakketbezorgers zo gigantisch worden uitgeknepen.
Helemaal mee eens, het is een je reinste hondenbaan voor die bezorgers.
Alle hulde overigens voor degenen die er toch nog het beste van weten te maken en klantvriendelijk en attent blijven.
Zelf ben ik uitermate tevreden over die aardige DHL-meneer die hier iedere keer weer vrolijk mijn pakketjes aflevert op de 8e verdieping. :)
Zelf zou ik er een groot voorstander van zijn om:
1) 'Nu besteld, morgen in huis' te ontmoedigen of (als dat niet kan of niet voldoende resultaat oplevert) te verbieden. Dan hoeven er minder mensen snachts in zo'n distributiecentrum te werken (wat zeer ongezond is), en mensen kunnen echt wel een dag of 2 extra wachten; en
2) Een reële prijs te betalen voor verzending, zodat iedereen in de bezorgketen een fatsoenlijk salaris kan verdienen. Dat zet wellicht ook de rem op het constante bestellen en weer terugsturen.
Ben zelf niet zo voor het 'verbieden' (er is al meer dan genoeg 'verboten' in het - naar mijn persoonlijke mening uiteraard - al zwaar overgereguleerde NL), maar het zou geen kwaad kunnen als bestellers zich dit wat meer zouden realiseren.
Ik ben er persoonlijk helemaal voor als bezorgdiensten het afleveren bij een distributiepunt (nog) meer zouden stimuleren, maar dan is het natuurlijk wel echt aangewezen als de bezorgdiensten in voorkomende gevallen dan ook iets minder slordig om gaan met het mailen dat het pakket daadwerkelijk klaar ligt bij dat distributiepunt (dan wel dat bezorgers netjes een bericht achterlaten in je brievenbus).
Zelf heb ik al diverse keren meegemaakt dat tegen de tijd dat ik bericht kreeg dat er een pakket was afgeleverd, het pakket inmiddels al 'verdwenen' / geretourneerd was bij het afleverpunt. :?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: dpdNL= Zeer slechte pakketservice

Ongelezen bericht door moederslink »

Komkommertijd schreef:
29 apr 2020 13:25
Als je na ontvangst van een briefje gelijk naar afhaalpunt gaat is die nog in de bus bij bezorger, vaak is pas de volgende dag af te halen...
KKT , dát klopt! :D Hier ook een keer meegemaakt, ik was té snel nh afhaalpunt gegaan.
De volgende middag lag het er wel.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: dpdNL= Zeer slechte pakketservice

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Hier van de postbezorging met bijna tranen de vraag om alstublieft pakjes van de buren aan te nemen. Ze mogen geen tweede keer komen en krijgen er niet voor betaald als ze het naar het depot moeten brengen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: dpdNL= Zeer slechte pakketservice

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Moderne slavernij is het. Ik hang altijd een briefje bij mijn voordeur als ik iets verwacht dat ze de doos gewoon bij mijn voordeur kunnen zetten of in de papierkliko.

Moesten ze vroeger bij Van Gend & Loos ook elke dag zo'n marathon rennen voor een "marktconforme" grijpstuiver?

Re&Sj
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 apr 2020 21:42

Re: dpdNL= Zeer slechte pakketservice

Ongelezen bericht door Re&Sj »

Wederom bezorgd DPD geen pakket...
Afgelopen maandag een SMS ontvangen van DPD dat het pakket de volgende werkdag geleverd zou worden. 5 mei dus niet maar woensdag een bericht dat het tussen 12.09 en 13.09 uur afgeleverd zou worden. Krijg je doodleuk een bericht om 13.52 uur met de tekst "jammer dat je er niet was! de chauffeur bezorgt je pakket bij een pickup parcelshop".
Na een mail via de site (bellen kost 0,50 ct/pm) vandaag een SMS dat het vandaag bezorgd word tussen 13.25 en 14.25.
Om 17.01 een bericht dat het bij de pickup shop ligt.....

Dit is niet de 1e keer en mijn vermoeden is zo langzamerhand dat DPD een deal heeft bij de pickup shop zodat deze er klanten er aan over houd. Het is schandalig dat ze helemaal niet langs zijn geweest en zo doorschuiven naar de shop. Kost me veel tijd met wachten, extra kosten vanwege het ophalen en in deze Corona tijd onnodige risico`s.

Waardeloos...maar waar sta je als consument?

rony stokart
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2009 18:45

Re: dpdNL= Zeer slechte pakketservice

Ongelezen bericht door rony stokart »

Tweemaal te maken gehad met DPD (B). Een maal pakket uit NL en eentje uit D. Twee keer een onderaannemer (anonieme wagen) die weigerde ook maar een woord in een andere taal dan Frans te spreken. Eerste bezorger GOOIDE het pak (WC Douchebril) gewoon tegen me aan en vertrok zonder aftekening. Tweede besteller schreeuwde me in het Frans de vulgairste verwensingen naar mijn hoofd en vertrok met mijn pakje (waterfilters), waarna ik van de verzendfirma wel bevestiging van levering kreeg... Heb gelukkig van Amazon onmiddellijk het betaalde bedrag terug gekregen. Voor mij: nooit meer DPD !

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: dpdNL= Zeer slechte pakketservice

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Race to the bottom economie

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: dpdNL= Zeer slechte pakketservice

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

fonsflons schreef:
19 mei 2020 13:34
Totdat je erachter komt dat de betreffende bezorgers ontslagen zijn bij DPD en inmiddels bij de concurrent werken 😁
Het mooie van de onderaannemers is dat ze vaak voor meerdere bedrijven werken. Hier in de buurt hebben we een vaste chauffeuse die met meerdere bussen rond rijdt. De ene keer de bruine van UPS en een dag later staat ze weer met de gele DHL bus te lossen bij ons.

Gesloten