Dubbel betalen met eigen laadpunt en ANWB-laadpas

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Peddler
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jun 2021 11:29

Dubbel betalen met eigen laadpunt en ANWB-laadpas

Ongelezen bericht door Peddler »

Ik heb al een paar jaar een anwb-laadpas. deze is aanvang dit jaar veranderd naar een eneco-emobility pas.
Ik heb een eigen laadpunt waarin ik mijn eigen pas kan instellen zodat ik niet dubbel betaal. Maar wat schetst mijn verbazing dat ik sinds april een Eneco-factuur krijg voor de energie die ik heb geladen bij mijn eigen laadpunt en ook al betaal via vattenval.
bij navraag wordt er gezegd dat eneco recht heeft om mij een factuur sturen en van mijn bankrekenng af te schrijven. En de enige oplossing is een andere laadpas te nemen. Ik wil dat geld graag terug ontvangen. Niemand wil toch dubbel betalen via twee energiebedrijven?

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Dubbel betalen met eigen laadpunt en ANWB-laadpas

Ongelezen bericht door witte angora »

Begrijp ik het goed dat je je 'gewone' energie van Vattenval hebt, en je laadpas via Eneco?

Maar hoe kan het dan dat je dubbel betaalt? Je laadpunt zit óf aangesloten op je meterkast óf op een ander punt.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Dubbel betalen met eigen laadpunt en ANWB-laadpas

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als uw eigen laadpaal via uw eigen meter gaat, dan registreert uw meter de afgenomen stroom en zal gefactureerd worden. Tegelijkertijd activeert u met een betaalpas diezelfde lader waardoor die teller ook gaat lopen.
Bij openbare laadpalen zijn het de eigenaren die het verbruik doorfactureren aan de afnemer, dus eigenlijk zal u het verbruik die door de meter is gegaan moeten factureren aan het bedrijf van de pas.

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Dubbel betalen met eigen laadpunt en ANWB-laadpas

Ongelezen bericht door Kokka1 »

waarom heb je een pas nodig voor je eigen laadpunt?

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Dubbel betalen met eigen laadpunt en ANWB-laadpas

Ongelezen bericht door alfatrion »

Peddler schreef:
03 jun 2021 11:43
Ik wil dat geld graag terug ontvangen. Niemand wil toch dubbel betalen via twee energiebedrijven?
Beroept u zich op de onverschuldigde betaling bij de partij die geen stroom heeft geleverd.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Dubbel betalen met eigen laadpunt en ANWB-laadpas

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Gebruik je de pas op je eigen meter zodat dit verbruik kan worden afgesplitst van het overige gebruik (voor bijvoorbeeld declaratie bij je werkgever, of je eigen bedrijf)?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Dubbel betalen met eigen laadpunt en ANWB-laadpas

Ongelezen bericht door Revoked »

Vreemd. Wij hebben twee laadpunten in de garage. Gewoon stekker in de auto en laden maar. Geen pasje nodig.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Dubbel betalen met eigen laadpunt en ANWB-laadpas

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Als je een laadpaal hebt, waar iedereen bij kan dan stel je twee tarieven. Een openbaar tarief (meer dan jouw kostprijs) en een eigen tarief. Ik krijg een creditnota van de stroom, die verbruikt wordt en laadpas werd betaald door werkgever. Het kan nooit zo zijn dat je twee maal betaald. Heb je niet toevallig ook 1 creditnota?

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Dubbel betalen met eigen laadpunt en ANWB-laadpas

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Revoked schreef:
04 jun 2021 10:03
Vreemd. Wij hebben twee laadpunten in de garage. Gewoon stekker in de auto en laden maar. Geen pasje nodig.
Vandaar ook mijn vraag hierboven. Collega's van me met een EV hebben ook een pasje voor thuis, maar puur om de rekening naar de werkgever te sturen.

Peddler
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jun 2021 11:29

Re: Dubbel betalen met eigen laadpunt en ANWB-laadpas

Ongelezen bericht door Peddler »

Bedankt voor alle reacties!

De laadpaal is van Vattenval, voor bedrijfsmatig gebruik voor één auto. Daar zit één pas bij, de de laadkosten krijg ik elke maand terug. Voor mijn privé-auto heb ik een eigen anwb- laadpas die ik vrijgesteld heb, dus de kosten zijn voor mezelf. Door verandering van pas (zonder uitleg ) krijg ik nu een dubbele rekening. Ik heb al een vattenval pas aangevraagd. Dus dat komt goed. Ik wil wel graag mijn geld terug. Ben benieuwd bij hoeveel mensen ze dit hebben gedaan.

Gesloten