LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eerste ster reparatie

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Ingeverhoeven
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:39

Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door Ingeverhoeven »

Heeft iemand ervaring met Eerste ster reparatie / A. van Veen?
Zij sturen volgens mij namelijk nep facturen na het zogenaams repareren van een
ster in je voorruit!!!

Gr Inge

CharlyDorsman
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2010 11:33

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door CharlyDorsman »

Beste Inge,

Ik ben assurantietussenpersoon en heb gemerkt dat een aantal van mijn klanten te maken hebben gehad met dit bedrijf.

Dit bedrijf herstel sterretjes in autoruiten op markten etc. Er wordt verteld, dat de reparatie wordt betaald door de verzekeringsmaatschappij. Er moet hiervoor een formulier ingevuld worden. Echter de nota's worden niet vergoed, omdat deze onder het eigen risico van de polis vallen. Ik vermoed zelfs dat de nota's helemaal niet verstuurd worden aan de verzekeringsmaatschappij.

Het bedrijf is inmiddels uitgeschreven uit het Handelsregister. Het is in ieder geval vreemd dat een niet meer bestaand bedrijf rekeningen verstuurd.

Groet, Charly Dorsman

Ingeverhoeven
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:39

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door Ingeverhoeven »

Hoi Charly,

Bedankt voor je reactie, nu weet ik weer iets meer!

Gr Inge

Acey
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2010 16:10

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door Acey »

Ik heb in September vorig jaar ook mijn ruit bij Eerste Ster Reparatie laten maken. Wat later volgde een zelfde soort brief. Niet dat ik het volledige bedrag hoefde te betalen. Slechts een tegemoetkoming van €25,-. Natuurlijk niet gedaan. Die gozert heeft mij verzekerd dat zij waren aangesloten bij mijn huidige verzekeringsmaatschappij.
Nu, ruim 9 maanden later ligt er een brief van ene Napel incasso's -welke ook nergens bekend staat op internet- in de bus, of ik even het volledige bedrag (incl. incassokosten natuurlijk) over wil gaan maken, anders gaan ze over tot beslag op loon, uitkering, auto, etc..
Persoonlijk denk ik dat dit pure bluf, c.q. oplichting is. Wat denken jullie?

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Acey schreef: anders gaan ze over tot beslag op loon, uitkering, auto, etc..
Ik moet het eerste incassoburo nog tegen komen, wat dat zonder gerechtelijk bevel of met behulp van een deurwaarder kan.
Een incassoburo stelt juridisch helemaal niets voor, dat mag iedereen beginnen.
Laatst gewijzigd door Tis weer bijzonder op 22 jun 2010 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

anders gaan ze over tot beslag op loon, uitkering, auto, etc..
Dan zullen ze eerst in een rechtzaak hun vordering op u moeten bewijzen en in een tweede rechtzaak uw betalingsonwil moeten aantonen.

Zuivere bluf dus

CharlyDorsman
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2010 11:33

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door CharlyDorsman »

Als je in de telefoongids de heer A van Veen zoekt in de plaats Urk, dan woont er toevallig een op hetzelfde adres als Napel incasso's. Lijkt er sterk op dat A ten Napel en A van Veen dezelfde persoon zijn.

Volgens mij is het trouwens onmogelijk dat een bedrijf wat niet meer bestaat nog vorderingen heeft.

Vreemd trouwens dat Napel incasso op het briefpapier geen telefoonnummer, geen Kvk-nummer en geen bankrekeningnummer heeft vermeld.

MiepkeWiebke
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2010 21:12

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door MiepkeWiebke »

Ik kreeg maandag ook zo'n "leuke" incassobrief van napel incasso's. Vorig jaar heb ik wat sterretjes in mijn voorruit laten "repareren" door dit bedrijf. Een tijd later kreeg ik de factuur toegestuurd en heb toen naar aanleiding hiervan per email contact omdat ik het wel een erg hoog bedrag vond voor amateuristisch werk. Vervolgens toen afgesproken om 25 euro te betalen.

Maandag kreeg ik dus een brief met het verzoek om de originele rekening te betalen, ja daar begin ik dus niet aan. Ik gelijk gemaild dat ik niet van plan was om te betalen en daarna heb ik wat onderzoek gedaan op internet, ik kom tot dezelfde bevindingen als jullie al hebben uitgevonden.
Dinsdag kreeg ik een reactie op mijn email en daarin stond dat voor hun de zaak was afgedaan en dat ik de brief als neit verzonden moest beschouwen.

Ik vind dit een erg vreemde gang van zaken. Is er niet een manier om hier actie tegen te ondernemen?

Miepke

Co84co84
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2010 13:53

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door Co84co84 »

Ook ik ben door ´Van Veen Eerste Sterrereparatie´ opgelicht..
Vorig jaar de dag voor koninginnedag werd ik op een grote parkeerplaats aangesproken door een jonge dame, dat ze die dag een actie hadden om gratis je voorruit te controleren op kleine putjes en dit ter plekke zouden repareren.
Normaal trap ik nooit in dit soort dingen dus ik was eerst sceptisch en bleef doorvragen. Ze verzekerde mij ervan dat er niks achter zat, was een actie van hun uit en had ook niks met mijn verzekeraar te maken. Ze vroeg wel om mijn verzekeraar maar dat was alleen om te inventariseren wat voor verzekeringen mensen hadden zei ze..
Ik toch erin getrapt en haar werkzaamheden bestonden slecht uit het plakken van een soort gaasachtig pleistertje over het putje heen, en dat bleef 5 min. zitten.
Twee maanden later kreeg ik hun rekening doorgestuurd via mijn verzekeraar. Mijn verzekeraar had de rekening ontvangen maar zij vergoeden dergelijke zaken alleen als het is uitgevoerd door een bij hun aangesloten organisatie en dat was van Veen niet! En Van Veen had mij gezegd dat het niks met mijn verzekeraar te maken had! Ik was goed over de emmer, want de rekening die ik kreeg was maar liefst 200 euro. Ik heb boos opgebeld naar Van Veen, en kreeg een vage half buitenlands sprekende dame aan de lijn. Haar reactie was dat ik toch allrisk verzekerd was en het door mijn verzekeraar vergoed zou worden. Ik gezegd dat mijn verzekeraar er niks mee te maken had en ik niet ging betalen. Ze zei daarop dat ze zelf contact zou opnemen met mijn verzekeraar (is nooit gebeurd) en dat ze anders de kosten voor eigen rekening zouden nemen. Daarna nooit meer iets gehoord..

arendznest
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2007 21:16

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door arendznest »

Ook ik ben benaderd vorig jaar september door dit bedrijf. Ik had nogal haast en zei dat het mij niet uitkwam maar de man vroeg mij bij wie ik verzekerd was. Toen ik dat vertelde verzekerde de man mij dat het werd vergoed en dat ik mij geen zorgen hoefde te maken. Ik heb een acte van cessie ondertekend en s'avonds heeft de man nog gebeld voor mijn polisnr omdat ik die niet bij me had. Daarna heb ik geen enkel contact meer gehad met hun en ook niet met mijn verzekering. Dus ben ik ervan uitgegaan dat alles geregeld was. Vorige week kreeg ik een rekening met een factuur van Napel Incasso's. Dat ik moest betalen plus 70 euro incassokosten en bijna 9 euro administratiekosten en ook het dreigement dat er anders beslag werd gelegd op auto, salaris etc. Ik was goed over de kook dus wilde ik wel eens verhaal halen bij Napel Incasso's omdat ik nooit een factuur ooit heb ontvangen of daarna nog iets erover gehoord had. Het viel mij op dat erop de factuur van Napel Incasso's geen telefoonnummer stond en geen Kamer van Koophandel nummer. Ik heb meteen mijn rechtsbijstandverzekering gebeld en we zijn samen met de Kamer van Koophandel wat dingen aan de weet gekomen. Eerste ster reparatie's is per 19 maart 2010 uitgeschreven bij de Kamer van Koophandel en is een buitenlands bedrijfje die hier een onderdeel in Nederland had. Een Napel Incasso's stond niet ingeschreven in de KvK registratie en wat blijkt het adres op de factuur van Napel Incasso's is het prive adres van mevr. A. van Veen en stond eigenlijk op het bedrijf Morgenster een autoruitreparatiebedrijf. Maar die was uitgeschreven op 19 maart 2010 bij de Kamer van Koophandel. Ook blijkt mevr. A. van Veen een investeringsbedrijfje gehad te hebben die ook op dit adres stond maar die was in 2007 al opgezegd. Ik heb de rekening wel betaald wat ik schuldig was aan mijn ruit want volgens mij rechtbijstand was ik dat verplicht omdat ze in die tijd nog bestonden maar ik heb mevr. van Veen een aangetekende brief, per post en per email kenbaar gemaakt dat ik de incassokosten en administratiekosten niet betaal en dat ze dan een hele gegronde reden moest hebben om aan te kunnen tonen waarom zij deze hoge kosten bij mij int. Tevens heb ik het advies gekregen om aangifte te doen bij de politie maar ik heb gehoord dat er dan meerdere mensen aangifte moeten doen, zodat ze er een zaak van maken.

evelyntjuh
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2010 17:49

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door evelyntjuh »

Dit is een oplichter!
Wat een kansloze brief heb ik ontvangen! Zo knullig slecht dat je meteen doorhebt dat er iets niet klopt.
Heb de verzekeraar gebeld en die hebben dus wel betaald... Zo'n 93 eurootjes.
In de brief die ik kreeg stond:

"Wij hebben u gerepareerd en hebben onkosten moeten maken, de verzekeraar betaald gewoonlijk 85,- euro.
Wij geven u een èènmalige korting als u binnen zeven dagen na dagtekening betaald, na die datum vervalt de korting! betaal op tijd voorkom incasso kosten.!
De rekening bedraagt inclusief korting, euro 49,95"

Ik dacht laat ik eens wat foutjes dik gedrukt neerzetten. Een brief vol met fouten, geen telefoonnummer, geen specificatie van een factuur, geen referentienummer o.i.d.
Er klopt dus duidelijk niets van, NIET BETALEN dus!

Ik stuur een kopie naar mijn verzekeraar en die gaan er denk ik ook werk van maken.
En ik ga morgen aangifte doen bij de politie!!!! Oppakken die handel!
Laatst gewijzigd door evelyntjuh op 22 jul 2010 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door tennis »

Tis weer bijzonder schreef:Een incassoburo stelt juridisch helemaal niets voor, dat mag iedereen beginnen.
Dit is helemaal juist, je hoef er niet te reageren, want met het bedrijf "Incassoburo" heb je helemaal geen zaken gedaan, dus kunnen zij ook geen vordering plaatsen!

seuren
Berichten: 80
Lid geworden op: 10 jul 2010 14:35

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door seuren »

Vergeet 1 ding niet als je niet reageert op een incassobureau kunnen ze je wel voor de rechter slepen en de vordering uit handen geven aan een deurwaarder.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door tennis »

seuren schreef:Vergeet 1 ding niet als je niet reageert op een incassobureau kunnen ze je wel voor de rechter slepen en de vordering uit handen geven aan een deurwaarder.
Als ik van mening ben, dat het niet terecht is, wat een incassobureau schrijft, hoef ik niet te reageren.
Laat zij dan maar een deurwaarder inschakelen.
Ik heb zelf een vordering van een incassobureau gehad, maar helaas, daarna niets meer vernomen, en ook geen deurwaarder ingeschakeld.
Dit zijn de rechten van een incassobureau:
Omdat een incassobureau geen wettelijke status heeft, mogen zij ook geen dwangmiddelen gebruiken. Zo kunnen zij geen beslag leggen op uw loon, uitkering, inboedel of huis. Zij mogen alleen met brieven u steeds indringender vragen te betalen.
Helpt dat niet dan moeten zij een echte deurwaarder inschakelen.


Gang van zaken bij een incassobureau
Een incassobureau werkt in opdracht van een opdrachtgever. Dat kan een winkel of een postorderbedrijf zijn maar ook een (semi-)overheidsinstelling als bv. de Informatiseringsbank uit Groningen die over de studiebeurzen gaat. Als u het niet eens bent met het bedrag heeft u de neiging om in discussie te gaan met het incassobureau. Dat heeft alleen zin wanneer het bureau lid is van de NVIO. Die incassobureaus horen te beschikken over uw volledige dossier. Maar dan nog is het per schuldeiser verschillend wlke bevogdheden het bureau heeft om met u te onderhandelen.
Incassobureaus die geen lid zijn van de NVIO weten vaak alleen het bedrag dat zij moeten incasseren en niet de reden waarom u nog zou moeten betalen. Voor discussie over de inhoud van de schuld moet u dan meestal bij de opdrachtgever zijn. Maar die heeft daar meestal geen zin in. Om die reden heeft hij de schuld nu net uit handen gegeven aan een incassobureau. En u voelt zich van het kastje naar de muur gestuurd.

seuren
Berichten: 80
Lid geworden op: 10 jul 2010 14:35

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door seuren »

Bij onze firma werken we al jaren met een incassobureau, is onderdeel van een groot advocatenkantoor zij halen 99,9% van de vorderingen binnen ! Soms wordt het idd een rechtszaak. Niet reageren op een incassobureau is nooit verstandig.

Maar ieder zijn mening hoor.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door tennis »

seuren schreef:Bij onze firma werken we al jaren met een incassobureau, is onderdeel van een groot advocatenkantoor zij halen 99,9% van de vorderingen binnen ! Soms wordt het idd een rechtszaak. Niet reageren op een incassobureau is nooit verstandig.

Maar ieder zijn mening hoor.

Dan is het ook rechtens!
Dit had ik geschreven:
Als ik van mening ben, dat het niet terecht is, wat een incassobureau schrijft, hoef ik niet te reageren.

Jaapdeg
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jul 2010 17:52

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door Jaapdeg »

Ja, ook ik heb een sterretje op een parkeerplaats door hen laten repareren; dat hebben ze overigens wel netjes gedaan. Ook ik hoefde niet te betalen, enz. Vandaag de zeer knullige brief ontvangen, vol met taal- en spelfouten, die ik aan mijn verzekeringsmaatschappij heb voorgelegd met de volgende vragen:
1.Kunt u nagaan of genoemde firma inderdaad geprobeerd heeft de kosten bij u te declareren?
2. Zouden de kosten onder de dekking zijn gevallen?
3. Zou ik van u bericht hebben ontvangen als u de declaratie van deze firma geweigerd zou hebben?
4.Kunt u mij nader adviseren? Zelf ben ik van mening dat de firma mij vals heeft voorgelicht als men redelijkerwijs had kunnen weten dat een verzekeringsmaatschappij dergelijke kosten niet vergoedt. Verder sluit ik niet uit dat u de kosten wel betaald hebt, en dat men mij probeert op te lichten. Ik zal dan niet schromen om bij de politie aangifte te doen. Uw reactie kan van de aangifte deel uit maken.
Ik wacht even de reactie van de maatschappij af.

Blonde
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2010 18:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door Blonde »

Hallo Allemaal,

Ook ik ben gedupeerd door Eerste Ster Reparatie Van Veen.
Niet op dezelfde manier als jullie.
Ik heb van Mevrouw van Veen nog ruim 3000 Euro aan Salaris en vakantie geld te goed.
Ik ben hier mee bezig al vanaf januari met mijn advocaat.
Maar helaas omdat het bedrijf uitgeschreven is bij de KvK is het erg moeilijk.
Ik ga al jullie verhalen aan mijn advocaat laten lezen die hier op Tros Radar staan en hij gaat hier waarschijnlijk werk van maken( hoop ik).

Eerste Ster Reparatie / van Veen / Napels / en Meneer Bos zijn allemaal 1 en dezelfde.
Laat je ook niet helpen door bedrijven uit Urk met Fix in de naam, autoruit herstel bedrijven want ook dat is allemaal 1 en de zelfde!!

Ik zou ook dan echt helemaal niks betalen!!!

Want ook dat incasso Bureau is zo NEP als het maar kan zijn.
Laat je eerst goed inlichten voor je dit soort rekeningen betaald!!
Desnoods een advocaat of door politie!!

Schroom niet om aangifte te doen want deze mensen staan bekend bij politie en Justitie dus alles wat er bij komt zal alleen maar helpen om deze mensen te stoppen!!

martinstok
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2010 20:44

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door martinstok »

Hallo,

Ook ik heb een rekening gekregen van A ten Napel (Van Veen eertse ster reperatie).
Buiten het verhaal dat ze het met de verzekering zouden regelen, vraag ik me af toen ik een zogenaamde akte van cessie ben aan gegaan met "eerste ster reperatie". moet ik dan geen factuur van hen ontvangen.
Echter het bedrijf is uitgeschreven bij de kamer van koophandel.
Is het nu zou dat de ten Napel zomaar een word documentje kan maken met wat tekst erop en om dat geld kan vragen.
Ik weet niet beter op een factuur moet vermeld staan:
1 Kamer van Koophandelnummer
2 Btw nummer

Verder:
De reperatie (nog niet eens netjes) heeft plaats gevonden in september 2009.
Factuur gestuurd juli 2010.
Je moet voor de gein is google op van Veen eerste ster reperatie je weet niet waar je allemaal uitkomt voor een keukenmontage kun je ook bij hem terrecht en nog veel meer ik weet niet of het correct is maar hij doet ook wat in computers. :evil:

Oja ik kreeg ook de korting van 85 euro naar 49,95 en gauw betalen, voorkom incasso kosten.

ja dan haal je misschien toch nog wat binnen !!!!!!

barrel57
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2010 10:33

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door barrel57 »

Mijn vriendin heeft in 2009 een "reparatie" van een combinatiebreuk in haar voorruit laten uitvoeren door van Veen Eerste Ster Reparatie. Later is zij toen door haar verzekering gebeld om te checken of de "reparatie" inderdaad was uitgevoerd. De verzekering heeft toen ook hiervoor betaald. Op 23 juli 2010 ontvingen wij de bekende brief: of er 49,95 overgemaakt kon worden, omdat de verzekering niet zou hebben betaald. Ik bel vandaag nog met de politie om aangifte te doen. Mvgr Frans

Gesloten