Ervaring met Wijkopenautos.nl

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De vorige reageerder heeft tenminste nog gelachen.

Maar ja, u leest alle info, en nog gelooft u die verhalen niet.

151074
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mei 2017 10:31

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door 151074 »

Een kennis van mij kreeg een bod van 6250,00 euro Bij wij kopen auto's in Den Bosch
Daar aan gekomen Werden er allerlei foto's genomen auto papieren na gekeken
Toen kamen ze mij vertellen dat er allemaal deukjes in het dak zaten En dat het linkse portier over gespoten was
Dat werd aangetoond door middel van een of ander apperaatje
Op het oog was er op het dak niets te zien
En dat de linker deur overgespoten was was helemaal onzin
Die auto had nog nooit schade gehad
Maar dat alles word dan met foto's en al naar het hoofd kantoor gestuurd
Dus er valt ook niet te onderhandelen
De belachelijke prijs die mij geboden werd was 3300,00 euro
Toen maar naar de officiële dealer gegaan
Die gaf er 5550,00 euro voor
Dus mijn advies ga niet met ze in zee
Voor mij zijn het geen eerlijk deals die zij willen sluiten
Jammer dat er toch nog zo veel mensen in trappen
Gr

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

151074 schreef:
08 jan 2019 10:38
Een kennis van mij kreeg een bod van 6250,00 euro Bij wij kopen auto's in Den Bosch
Daar aan gekomen Werden er allerlei foto's genomen auto papieren na gekeken
Toen kamen ze mij vertellen dat er allemaal deukjes in het dak zaten En dat het linkse portier over gespoten was
Dat werd aangetoond door middel van een of ander apperaatje
Op het oog was er op het dak niets te zien
En dat de linker deur overgespoten was was helemaal onzin
Die auto had nog nooit schade gehad
Maar dat alles word dan met foto's en al naar het hoofd kantoor gestuurd
Dus er valt ook niet te onderhandelen
De belachelijke prijs die mij geboden werd was 3300,00 euro
Toen maar naar de officiële dealer gegaan
Die gaf er 5550,00 euro voor
Dus mijn advies ga niet met ze in zee
Voor mij zijn het geen eerlijk deals die zij willen sluiten
Jammer dat er toch nog zo veel mensen in trappen
Gr
Een kennis en u kreeg een bod? Ach ja, zo lang mensen niet vooraf gaan kijken wat ze doen blijven er mensen intrappen en naderhand waarschuwen. Jammer dat het waarschuwen tegen dovemansoren is.

WinnieW
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2019 21:23

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door WinnieW »

Door een redelijk eerste bod een afspraak gemaakt, even van te voren wel gebeld om even door te geven dat we een aantal opties niet konden vermelden. Geen probleem bij de taxatie zou daar rekening mee worden gehouden en zou het bod daarop worden aangepast. De auto werd grondig bekeken, er is dan ook werkelijk geen krasje of minpint te bedenken waardoor het oorspronkelijke bod naar beneden zou moeten gaan. Wij hadden dan ook een hoger bod verwacht. Je krijg echter 's avonds een mail met een bedrag dat duizenden euro's onder de werkelijke waarde van de auto ligt. (ongeveer 60% van de marktwaarde bij een autobedrijf). Je wordt dus heel erg misleid hier!!

Achteraf hadden we dit natuurlijk kunnen weten als we van te voren even op ervaring sites gekeken hadden.

StevenBu59
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2019 14:43

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door StevenBu59 »

Ik had al een voorgevoel bij de online taxatie!! Vorig jaar ook een online taxatie laten doen. €.3700,—
Nu ik bezig ben met een andere auto weer een online taxatie laten doen. €.4423,— ???? Bij hun worden auto’s meer waard!!!!
Uit nieuwsgierigheid toch maar een afspraak gemaakt bij een filiaal.
Krijg ik een e-mail met de prijs!!! En wat denk je?
€.1574,— !!!!!!!!!!!!????) hahaha
Toch maar inruilen bij aankoop van een andere auto.
StevenBu59

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door grun »

Ik kan de verkopers van wijkopenautos in hun tv reclame sowieso niet serieus nemen. Een paar jonge mensen, nauwelijks droog achter de oren, in hun vrije tijds kleding spelen auto verkopertje. Ik word liever belazerd door een verkoper die op z'n minst de indruk wekt er verstand van te hebben.

just*me
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 jul 2011 15:52

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door just*me »

ik denk dat je geluk of pech kunt hebben. Nadat ik twee keer goede verhalen had gehoord van vrienden en familie (een keer het taxatiebod en een keer zelfs meer dan dat) heb ik ook een poging gedaan. Het online taxatierapport was 4600 euro. Het bod van wijkopenautos in eerste instantie 2800 en na de handelaarsveiling 3200. Vond ik dus uiteindelijk ook zonde van mijn tijd en heb de auto prive verkocht. Maar gezien de andere 2 verhalen en het feit dat ze het in heel europa nog prima lijken te doen denk ik dat ze vaak genoeg successvol auto's kopen ;) .

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

just*me schreef:
28 feb 2019 17:50
ik denk dat je geluk of pech kunt hebben. Nadat ik twee keer goede verhalen had gehoord van vrienden en familie (een keer het taxatiebod en een keer zelfs meer dan dat) heb ik ook een poging gedaan. Het online taxatierapport was 4600 euro. Het bod van wijkopenautos in eerste instantie 2800 en na de handelaarsveiling 3200. Vond ik dus uiteindelijk ook zonde van mijn tijd en heb de auto prive verkocht. Maar gezien de andere 2 verhalen en het feit dat ze het in heel europa nog prima lijken te doen denk ik dat ze vaak genoeg successvol auto's kopen ;) .
Waar zij succes mee hebben is het profiteren van mensen die snel van hun auto af moeten, of van afgeschreven auto's. Voor een paar honderd euro inkopen, opslag van een paar honderd er overheen en verkopen aan Afrika of Oost Europa.
De rijdbare auto's worden gekocht tegen te lage prijzen, maar als iemand er af moet, of er in trapt omdat ze al een stuk hebben moeten rijden, worden ook weer met goede marges verkocht.

mathe
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2019 16:25

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door mathe »

Niet in zee gaan met dit bedrijf, kreeg een online taxatie van EUR 4650 voor een keurig nette auto, vervolgens afspraak gemaakt gemaakt in 's Hertogenbosch.
Allerlei foto's gemaakt en kreeg vervolgens te horen dat de taxatie iets langer kon gaan duren en via de mail zou komen. Had er al een raar voorgevoel van.
Kreeg na een paar uur een bod van EUR 1950,=

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Waar zij succes mee hebben is het profiteren van mensen die snel van hun auto af moeten, of van afgeschreven auto's. Voor een paar honderd euro inkopen, opslag van een paar honderd er overheen en verkopen aan Afrika of Oost Europa.
De rijdbare auto's worden gekocht tegen te lage prijzen, maar als iemand er af moet, of er in trapt omdat ze al een stuk hebben moeten rijden, worden ook weer met goede marges verkocht.
Nou zo simpel als u het stelt is het niet hoor, voor een paar honderd naar Africa dat is allang niet meer. Ze gaan ook met hun tijd mee en dat weet ik van een Nederlands autodemontage bedrijf die daar een avontuur heeft gehad.

De auto`s worden i.d.d. helemaal niets meer waard door de opkomst van de accu auto`s en daar spelen die mannen goed op in. Of er komt een sloopregeling wat ook gedaan is bij de oude binnenvaart..weet je nog wel. Al dat mooie spul, klippers, kastjes, luxe motoren alles naar de sloop. Ik zou uw bolide lekker vasthouden en goed onderhouden het wordt vanzelf een oldtimer, en dat heeft wel weer wat natuurlijk :P

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als we massaal een dagje uit plannen moeten zij hard werken en we weigeren het lagere bod.

Dan wel als je daar in de buurt bent want zij moeten er tijd aan besteden en kregen niets hiervoor.
Ongeacht de prijs langs gaan en dat bod weigeren mag.
Welk bedrijf wil nu voor niets werken..... ik gun ze dat wel.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

mathe schreef:
08 mei 2019 16:39
Niet in zee gaan met dit bedrijf, kreeg een online taxatie van EUR 4650 voor een keurig nette auto, vervolgens afspraak gemaakt gemaakt in 's Hertogenbosch.
Allerlei foto's gemaakt en kreeg vervolgens te horen dat de taxatie iets langer kon gaan duren en via de mail zou komen. Had er al een raar voorgevoel van.
Kreeg na een paar uur een bod van EUR 1950,=
Wie denkt u te bereiken met deze waarschuwing? Wat hebt u immers zelf gedaan met de jarenlange lijst met waarschuwingen? Dit gebeurd al jaren en wordt al jaren voor gewaarschuwd.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Costnix »

Probeer het eens bij ikwilvanmijnautoaf.nl :-)

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door juliomariner »

Hoe heet dat ook alweer? Van de regen in de drup?

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Costnix »

Anders hier even zoeken?
http://lmgtfy.com/?q=auto+verkopen

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Erthanax »

In Autoweek stond een week of wat geleden een test van vier of vijf van die opkopers. Niet allemaal heel negatief.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Radar »

Off-topic berichten verwijderd door Moderator. Graag on-topic blijven.

jarobas53
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2019 19:30

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door jarobas53 »

Hier dan de zoveelste negatieve ervaring met "Wij kopen auto's .nl. Bod via kenteken ongezien 1132 euro na aankomst vestiging Alphen a/d Rijn uitgebreide keuring van een half uur door medewerker die het liefst snel naar huis wilde maar nog wel vertelde dat er "goed" verdient wordt, werden alle gegevens doorgezet naar het "hoofdkantoor".

Uiteindelijk bod 400 !!! euro op een auto ( fiat uno) waar de garage bij inruil nog 700 euro voor geeft.
Kortom niet eerst goed uitgezocht wat dit voor malafide handel is, dus een rit van 30 km vice versa en 2 uur tijd ten spijt.

WEES GEWAARSCHUWD GA NIET MET ZE IN ZEE OM TELEURSTELLING TE VOORKOMEN

sake1987

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door sake1987 »

Malafide, weer zo'n groot woord. Ik noem het handel. En of het nette handel is nee niet altijd. Maar er wordt handig ingespeeld op de hebberig heid van de mensen. Ik heb laatst ook mijn kenteken ingevoerd. Krijg 6750 euro bij WKA. Mijn garage geeft 5000 inruil. Ga ik naar de ANWB koerslijst, is dit inruil bedrag van 5000 redelijk en kan ik 6500 krijgen als ik hem particulier verkoop. Dus mocht ik naar WKA gaan weet ik eigenlijk al dat ik veel minder krijg. Men moet zelf ook blijven denken.

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Arizonakid »

400 euro voor een Fiat Uno.....dat is de hoofdprijs! De laatste Uno in Europa is in 1995 gemaakt.....

Plaats reactie