Ervaring met Wijkopenautos.nl

Andere onderwerpen over auto en vervoer
NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

jarobas53 schreef:
19 jul 2019 19:39
WEES GEWAARSCHUWD GA NIET MET ZE IN ZEE OM TELEURSTELLING TE VOORKOMEN
Dank u wel voor waarschuwing nummer 39720. U zegt het zelf al dat u vooraf niet gekeken hebt waar u uw auto aangeboden had. Dus als u alle voorgaande waarschuwingen niet gelezen hebt, wie denkt u te bereiken met uw waarschuwing? Wellicht meer voor uw gevoel dat waarschuwen zou helpen, maar het net zoals met Seats & Sofa en ticket doorverkoopsites, zo lang mensen eerst doen en daarna kijken blijft dit gewoon bestaan.

Max1967
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2019 00:21

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Max1967 »

Zeer slechte ervaring met wijkopenautos.nl

Online taxatie 3400 voor een bmw1 vol opties en in goede staat.
Bij aankomst en na controle kwam er een bod van 600 en max 904euro,ben lachend weg gegaan door alleen te zeggen "SCHANDE" auto is blind meer dan 3000 waard !
Nadat ik weg was kreeg ik via mail 4 a 5 keer andere bod van ze wat in een keer begon van 1050 tot 1400 wat nog steeds lachen was..

Ja vriendelijk waren ze zeker !

Mijn advies.. Bespaar uzelf die tijd maar ook de actie om voor slome Henkie neergezet te worden door hun belachelijke bod.

Ps.. grotendeels de ingekochte autos op hun parkeer plaatst waren over het algemeen uit grootmoeders tijd :)

Lady1234
Berichten: 27110
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zonde van uw tijd, maar goed, u hebt gelachen.

DB89!
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2019 08:23

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door DB89! »

Het begon met vaak mailtjes om een afspraak te maken met een online taxatie van €1790,-
Uiteindelijk een afspraak gemaakt voor een dag later, die nog telefonisch bevestigd werd.
Na 10 minuten binnen pas iets van een begroeting, veel van de aandacht ging naar een mannelijke vriend terwijl ik, vrouw, in de auto aan kwam rijden en ook duidelijk had gemaakt dat het om mijn auto ging. Ik had eigenlijk al weg willen gaan omdat ik, toen ik nog alleen in de loods stond, genegeerd werd. De verkoper heeft zijn naam nooit genoemd en legde niet uit wat we gingen doen, het was direct wie rijd er mee?
Nou het is mijn auto dus logisch dat ik mee ga... tijdens het korte rondje werden vragen gesteld, ook privé waar ik werkte e.d.
Daarna werd alles negatief. Er zat een beetje roest en volgens de man was het binnenwerk doorgeroest, mijn vriend voelde en zag dat het puur optisch was.
Een brandgaatje in de bekleding zou hem onverkoopbaar maken. Motorisch perfect maar de auto (uit 2003) had een zwaar leven gehad. Toen ging weer de aandacht naar de vriend die ik mee had met de woorden "ik hoor nog wel wat jullie ermee willen doen"
Nee, ik, mijn auto, hij heeft daar niets mee te maken!
Hij zei nog reken niet op meer dan €1000,- (toen gunde we het hem al niet eens meer) en ik zou die avond per mail het bod ontvangen. Dit werd een dag later en een bod van €268
Het is een lachertje, ze kunnen hun geld beter in opleiding van het personeel steken!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je hier vooraf had gelezen was je thuis gebleven en geen kosten gemaakt om daar naartoe te gaan.

En als je dit bod accepteerde, vind je deze perfecte nog jaren probleemloos kunt rijden voor boven de online geboden prijzen terug....!
Zo werken deze handelaren nu eenmaal.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Wanneer zouden mensen ooit snappen dat de WIJ in Wij kopen auto's staat voor handelaren.

Dit is een machtig prachtig platform voor handelaren die pareltjes van auto's zo in hun schoot geworpen krijgen...

Heb je interesse, bied hoog! Zij kunnen altijd van de bieding afkomen nadat de auto in levende lijve is geïnspecteerd… Geen risico voor de handelaar en de verkoper is de enige die kosten maakt...

Kan je daar niet tegen dan is er voor de verkopers ook platformen te over: Marktplaat, speurders, auto 24 etd. Minder werk betere verkoopprijzen

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Kom vooral te vroeg en kijk naar de rijstijl tijdens de proefrit!

Dan word het Topic eerder; Wij slopen zo uw auto !

Hvma
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2019 08:43

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Hvma »

Alle ingekochte auto’s komen op een handels platform voor Europese handelaren genaamd Auto1. De handelaren vanuit heel Europa kunnen bieden op de ingekochte auto’s aan de hand van de op de test locatie gemaakte foto’s en omschrijving.
De prijzen van deze auto’s liggen iets onder de marktwaarde waardoor het voor handelaren interessant is deze auto’s door te verkopen.
Dat is dus de reden dat de inkoop prijzen van de auto’s zo laag zijn, daarna moeten WKA en de handelaar er beide nog op kunnen verdienen.

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Joh, dus het is geen liefdadigheid?

Melviinbl
Berichten: 102
Lid geworden op: 21 mar 2014 15:43

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Melviinbl »

Voor de grap vandaag toch eens heen gereden.
Ik kreeg en indicatiebod van 4100 euro voor mijn MiTo.
Daarheen gereden.. Uiteindelijk 2400 geboden gekregen.. Rare motivering..
Ze hadden mijn lak gemeten en mijn motorkap zou schade gehad hebben.
Deze is Idd een x overgespoten ivm steenslag. Heb de factuur laten zien maar dat deed er niet zo toe want de waardes zeiden anders.

En de indicatie biedingen gelden voor auto's tot 150k op de teller.
Mijn auto heeft 188k op de teller.
Terwijl ik toch echt mijn km Heb opgegeven.

Al met Idd een rare gang van zaken.
Maat had stiekem ook niet anders verwacht.

PaulRembrandt
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2020 20:49

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door PaulRembrandt »

Zeer slechte ervaring met wijkopenauto’s. vestiging Groningen.

Ik heb online een taxatie aangevraagd voor een Skoda Octavia combi. Goed onderhouden. 2e eigenaar, met alle documentatie aanwezig. Nooit schade gehad. Online alle gegevens ingevuld en meerdere foto’s bijgevoegd.
Tegelijk ook de auto te koop gezet via Marktplaats.
Het hoogste bod van Marktplaats was €5.000,-. Wijkopenautos bood €5.800,- dus ik heen voor een gesprek.
Ter plaatsen mocht ik niet meelopen met de medewerker terwijl hij mijn auto bekeek. Toen hij terugkwam vertelde hij dat hij de lak had gemeten en moest concluderen dat de gehele achterzijde ‘in elkaar had gezeten’.
Toen ik vroeg of hij mij dat eens kon laten zien. Verbazingwekkend, maar ik mocht dat niet zien ! Hij vertelde dat hij in dit geval niet meer dan €3.800,- kon geven voor de auto. Dat is €2.000,- minder. Toen ik aangaf dat ik een rapport had dat waaruit bleek dat er geen schade aan de auto was, was een gesprek verder niet mogelijk.

Enkele dagen later besprak ik dit op mijn werk en bleek dat mijn collega, eveneens bij vestiging Groningen, hetzelfde had meegemaakt. Ook zogenaamd met de lakmeter geconstateerd dat zijn voertuig aan de achterzijde geheel in de prak had gezeten. Ook hij mocht dit niet zelf zien of controleren en ook hij kreeg daardoor een bod dat veel lager lag dat de waarde.

Uiteindelijk mijn Skoda via marktplaats verkocht voor €5.400,-.

Schandalig dat wijkopenauto’s met deze praktijken door kan gaan!

juliomariner
Berichten: 4814
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door juliomariner »

Het is allang bekend dat ze dit soort geintjes altijd uithalen. Het internet staat er vol mee. Snap niet dat er nog iemand intrapt en aan deze firma hun auto verkopen wil.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wij laten liever hele winkelketens huilend failliet gaan, maar bedrijven als Wijkopenauto's, Seats & Sofa en ticketdoorverkoopsites blijven wij maar spekken en winst laten maken. Wat steekt de mensheid toch vreemd in elkaar.

Lady1234
Berichten: 27110
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Oftewel, die grapjes had u van tevoren kunnen weten.

J.Hemze
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2020 15:05

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door J.Hemze »

Dat dit in Nederland kan! Het zou een mooi item voor Radar zijn. Jullie kunnen mij benaderen.

Gevaar voor de maatschappij! Één grote poppenkast dit bedrijf! Ver van weg blijven, denk 6x na voor u met ze in zee gaat. Overkoepelende organisatie is Auto1(.com). 99% kans dat u, uw tijd hier gaat verdoen.

Wat doet dit bedrijf? Ze kopen gebruikte auto's in. Klanten vullen kenteken en kilometerstand in op de website en krijgen dan een ''prijs''. Dit is een soort wassen neus. Dan het verzoek om langs te komen op een vestiging waar ze een rapport van de auto maken. Ze gaan ook rijden met de auto, maar hoe dit verzekerd is, is een groot mysterie, waarschijnlijk gewoon op de verzekering van de klant als er wat mis gaat.

Het gemaakte rapport gaat naar het hoofdkantoor waar ze de prijs bepalen of de auto een eigen veilingportal zetten. De richtprijs is in 9 van de 10 gevallen te hoog. Deze probeert men met wat slappe verhalen naar beneden te praten.

Een handjevol mensen is wellicht een keer tevreden met de prijs, dat is als de lotto winnen, de rest verkoopt de auto toch maar van ellende (of heeft geen andere keus). Betaling kan 3 tot 4 dagen uitblijven. Wanneer ze auto weer doorverkocht hebben en er blijkt bijvoorbeeld een schadeverleden aan te hangen dan gaan ze achter de klant aan. Die moet de auto dan terugnemen voor dezelfde prijs of een dwangsom betalen.

Ook de afnemers van de ingekochte en dus weer doorverkochte auto's worden bedonderd. Dit is al eens in het nieuws geweest. Auto's voldoen niet aan de omschrijving en ze laten de afnemer er mee zitten.

Zelfs het eigen personeel bedonderen ze nog. Er zit een heel eng management achter wat hele vieze spelletjes speelt.

juliomariner
Berichten: 4814
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door juliomariner »

Allereerst is dit al heel lang bekend.
Als uw auto een schadeverleden heeft dient u dat bij verkoop te melden, ook als u deze via wka verkoopt.
Ik zou hier persoonlijk trouwens nooit naar toe gaan, alleen maar vanwege alle negatieve verhalen op internet.
Het schijnt dat ze wel lekkere koffie hebben.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

J.Hemze schreef:
24 aug 2020 15:07
Dat dit in Nederland kan!
Het zou een mooi item voor Radar zijn.
Jullie kunnen mij benaderen.
Gevaar voor de maatschappij!
Één grote poppenkast dit bedrijf!
Ver van weg blijven, denk 6x na voor u met ze in zee gaat.
enz...
Je zou bijna denken dat er een totaal nieuw wereldprobleem is ontdekt :wink:

yv.es
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2021 10:09

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door yv.es »

Mijn BMW 535i touring op inruilprijs laten checken bij wijkopenautos.nl. Geen prettige ervaring!

Mijn auto onder consignatie aan het verkopen bij een gerespecteerd bedrijf. Nu dacht ik even ter vergelijking te informeren wat wijkopenautos.nl zou willen bieden voor mijn wagen.

Nu blijkt dat:
  • * zodra je je definitieve bieding wil ontvangen (maar nog nergens voor getekend hebt!) dit bedrijf alvast je auto voor 48 uur op allerlei dealer veilingen gaat aanbieden!
  • Als je vervolgens belt met ze en aangeeft hier totaal niet van gediend te zijn, krijg je te horen dat 'men dit niet kan verwijderen'.
  • Dus; ze proberen direct met marge je auto door te verkopen, voordat jij je akkoord hebt gegeven. Ronduit belabberd gedrag.
Wijkopenautos.nl : doe het niet ;-)

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door D34M0N »

yv.es schreef:
04 mar 2021 10:18
Mijn BMW 535i touring op inruilprijs laten checken bij wijkopenautos.nl. Geen prettige ervaring!

Mijn auto onder consignatie aan het verkopen bij een gerespecteerd bedrijf. Nu dacht ik even ter vergelijking te informeren wat wijkopenautos.nl zou willen bieden voor mijn wagen.

Nu blijkt dat:
  • * zodra je je definitieve bieding wil ontvangen (maar nog nergens voor getekend hebt!) dit bedrijf alvast je auto voor 48 uur op allerlei dealer veilingen gaat aanbieden!
  • Als je vervolgens belt met ze en aangeeft hier totaal niet van gediend te zijn, krijg je te horen dat 'men dit niet kan verwijderen'.
  • Dus; ze proberen direct met marge je auto door te verkopen, voordat jij je akkoord hebt gegeven. Ronduit belabberd gedrag.
Wijkopenautos.nl : doe het niet ;-)
Dat had je van tevoren kunnen weten, als je de voorwaarden, die gewoon op de website staan, had doorgelezen:
Stap 3: Ontvang de definitieve verkoopprijs
Aan de hand van deze aanvullende informatie bepalen onze experts vervolgens de definitieve verkoopprijs. Daarnaast bieden wij jouw auto gratis 48 uur lang aan op een veiling in ons Europese netwerk van meer dan 60.000 dealers. Hierdoor zijn we vaak in staat om een ​​nog hogere prijs voor jouw auto te realiseren.

SandraenToon
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2021 20:09

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door SandraenToon »

wij hebben gisteren onze auto verkocht.
de bovag handelssprijs is €6100,00
het bod was €6739,00
na controle het bod ook gekregen,
als je de vragenlijst naar waarheid invuld,krijg de geboden prijs dus wel.
wij zijn tevreden
ik dacht dit mag ook wel eens gezegd worden

Plaats reactie