Ervaring met Wijkopenautos.nl

Andere onderwerpen over auto en vervoer
juliomariner
Berichten: 4827
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dat mag gezegd worden inderdaad maar om hier een account voor te openen roept bij mij toch vraagtekens op.

RickJansen_NL
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2021 12:27

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door RickJansen_NL »

wijkopenautos.nl werken gewoon samen met auto handelaren en wanneer de auto handelaar de auto komt ophalen vinden ze zogenaamd allemaal krassen en kapotte onderdelen en wordt de prijs gehalveerd.

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Kokka1 »

SandraenToon schreef:
17 mar 2021 20:19
wij hebben gisteren onze auto verkocht.
de bovag handelssprijs is €6100,00
het bod was €6739,00
na controle het bod ook gekregen,
als je de vragenlijst naar waarheid invuld,krijg de geboden prijs dus wel.
wij zijn tevreden
ik dacht dit mag ook wel eens gezegd worden
tuurlijk mag dat gezegd worden, dat het volkomen ongeloofwaardig overkomt is wat anders.
waarom zou een auto inkoper je bijna 10% boven de bovag handelsprijs bieden? dat zou een normale handelaar niet doen en deze tussenhandelaar al helemaal niet. ik kreeg van een garagebedrijf bijna 10000 euro !! meer voor mijn Audi S6 als wat wijkopenauto's wilde bieden hun openingsbod was 5200 euro ofzo. uiteindelijk konden ze iets boven de 6000 bieden. ik heb hem ingeruild voor 16000, iets wat gezien de uitvoering en staat van mijn auto een mooi bod maar redelijk bod was ( en waar hij uiteindelijk zelf ook nog wat aan kon verdienen)

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Inruilen nooit vergelijken met verkopen, zonder inruil kan je vaak ook al behoorlijke korting krijgen. Hoge inruilprijs betekent niks anders dan dat je te veel betaald voor de nieuwe auto. Kijk maar eens waar je inruiler te koop staat en voor hoeveel, dan kan je aardig inschatten wat je te veel hebt betaald.

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Arizonakid schreef:
18 mar 2021 18:06
Inruilen nooit vergelijken met verkopen, zonder inruil kan je vaak ook al behoorlijke korting krijgen. Hoge inruilprijs betekent niks anders dan dat je te veel betaald voor de nieuwe auto. Kijk maar eens waar je inruiler te koop staat en voor hoeveel, dan kan je aardig inschatten wat je te veel hebt betaald.
uiteraard kan je het niet vergelijken, maar een verschil van 10 ruggen of in mijn geval 260% meer is niet te verklaren door het feit dat ik inruil, ik weet dat mijn auto voor 20000 weer te koop stond, iets wat hij al aangaf dat hij zou gaan doen toen hij mij die 16000 bood.
in mijn geval wilde WKA gewoon veel te weinig geven, inruil of geen inruil. ik kan het geen oplichters noemen, want hun bieden iets en je ben niets verplicht. mensen die daadwerkelijk hun auto verkopen voor een te laag bedrag zijn daar zelf bij.
ook de mensen die ik sprak toen ik daar zat te wachten waren allemaal teleurgesteld in het bod dat ze kregen.

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Het verschil in prijs bij een auto zoals Audi A6 (afhankelijk van het motortype) kan inderdaad enorm zijn.
Een garage die de auto onderhoud kent de historie van specifieke auto en weet deze geen mankementen heeft en kan in bepaalde gevallen veel meer voor een dergelijke auto bieden dan een handelaar. Deze moet gewoon zijn bod baseren op een worst case scenario en wel dat het een slecht exemplaar betreft (en daar valt het gros van de oudere S en RS modellen helaas onder).
Ik heb niet echt een hoge pet op van de handelaren die via wijkopenauto's hun biedingen doen (onderkant van de automarkt) maar de verkopers zijn voor een flink deel geen haar beter en weten donders goed wat ze aanbieden. Helaas zijn dat zelden perfect onderhouden exemplaren die nog heel lang zorgeloos mee kunnen maar eerder auto's waarvan men weet dat er een probleem is en dat er een dure reparatie aan zit te komen.

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Kokka1 »

ja dat zal ook zeker een rol gespeeld hebben, ik ken de garagehouder en ik bewaar altijd alle facturen van het onderhoud. dus de historie is bekend.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Petra1987 »

juliomariner schreef:
18 mar 2021 13:08
Dat mag gezegd worden inderdaad maar om hier een account voor te openen roept bij mij toch vraagtekens op.
Mee eens. Dit roept vragen op. Toevallig nog een bos bloemen bij gekregen?

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Smartje »

Deze bedrijven zijn prima als je snel geld nodig hebt.
Jij bent de verkoper.
Als je jouw "mooie autootje" niet voor de
"Handelsinkoopprijs" wilt verkopen moet je daar niet zijn.
Deze bedrijven voelen feilloos aan hoe jou financieen er voor staan.
Ook een keer geweest.
Is een leuk spelletje als je niet
"moet" verkopen.
Natuurlijk geen zaken gedaan.🤣

Doesel
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jun 2018 22:29

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Doesel »

Het enige wat deze oplichters verkopen is jouw email adres. Een week nadat ze het mijn hadden kreeg ik bergen met spam binnen. Nu nog steeds, dagelijks.
Dus binnenkort nog maar een keer bij ze langs gaan.

J. Deltoer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Smartje schreef:
18 mar 2021 22:53
Deze bedrijven zijn prima als je snel geld nodig hebt.
Jij bent de verkoper.
Als je jouw "mooie autootje" niet voor de
"Handelsinkoopprijs" wilt verkopen moet je daar niet zijn.
Deze bedrijven voelen feilloos aan hoe jou financieen er voor staan.
Ook een keer geweest.
Is een leuk spelletje als je niet
"moet" verkopen.
Natuurlijk geen zaken gedaan.🤣
Ben er ook een keer geweest. Had een andere auto gekocht maar voor mijn oude barrel wilde ze maar 300 euro geven, zijnde de oudijzerprijs. Auto was alleen geschikt voor transport naar Polen zeiden ze. Ik naar de site van wij kopenautos, die boden 1000 euro. Ik naar de vestiging 10 km verder, boden ze daar 225. Ja de prijs op internet was een voorlopige prijs zeiden ze. Gasten hadden ook nog een proefrit gemaakt ermee.
Uiteraard niet daar gelaten maar op laten halen door een sloper voor 275.

Mbokhoven
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2023 18:40

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Mbokhoven »

Wijkopenautos, geen goede ervaring mee. Ze sturen vooral veel mailtjes maar bieden slechts 30 % van de dagwaarde van je auto. Eenmaal daar gaat er makkelijk nog wat vanaf met dingen die ze daar ter plekke nog constateren.

Kortom, ik zou even verder zoeken, geen zaken mee doen.

JurjenB.
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 aug 2020 19:21

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door JurjenB. »

Geen ervaring met hun “service” maar wel met hun spamgedrag. Ik krijg allerlei spamberichten van Wijkopenautos via een vaag adres in Amerika. Ondanks meer dan drie spamklachten bij spamklacht.nl blijven ze doorgaan. Op berichten via Twitter/X wordt NIET gereageerd.

Speedy123
Berichten: 1162
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Ik heb het jaren geleden een keertje geprobeerd om te zien of in ze meer geld zouden bieden dan ik bij het inruilen van de oude auto op de nieuwe zou krijgen. Dat bleek absoluut niet zo te zijn, er werd echt veel minder geboden dan de inruil prijs.

Het mooiste waren de reacties, we willen hem wel gratis ophalen, dan bent u er ook maar mooi vanaf!

GertJanT
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2023 12:17

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door GertJanT »

Maken bod niet waar
Het klinkt zo mooi: een redelijk bod voor een auto met wat kleine schade. Bij het inleveren doen ze alsof ze de foto's van de schade nooit gezien hebben en verlagen ze het bod met 770 Euro vanwege die (bekende) schade. Vervolgens een toneelstukje tussen de lokale man (die het met ons eens zou zijn) en het hoofdkantoor. Met voorspelbaar resultaat: het bod gaat 770 Euro omlaag. Een trieste club die associaties oproept met knaagdieren. Blijf hier op afstand!

Plaats reactie