Evaluatoren.nl auto taxatie

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Bart1973
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2023 09:44

Evaluatoren.nl auto taxatie

Ongelezen bericht door Bart1973 »

Vroeg mij onlangs af wat mijn auto nog waard zou zijn en heb via internet een waardebepaling opgevraagd adv kenteken en km-stand. Krijg nu een rekening van €120,- !!!!! Met direct een dreiging erbij van een boete van €20,- wanneer ik niet binnen 2 weken betaal. Was mij totaal niet bewust dat dit een betaalde dienst was (bij andere sites kan je dit gewoon gratis laten doen). Ben even op de site gaan kijken van evaluatoren.nl en zag dat het vinkje waarmee je akkoord geeft aan hun voorwaarde al vooraf is ingevuld en je daarmee dus ongemerkt toestemming geeft. Vindt dit een zeer kwalijke zaak en vraag mij af of dit mag. Wie kan mij hierin verder helpen? Ben niet van plan deze rekening te betalen. Wie heeft er ervaring met deze partij of iets vergelijkbaars?

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Evaluatoren.nl auto taxatie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Waarom niet zelf verantwoording nemen voor uw eigen daden? U dacht dat het gratis was, maar als u gewoon de tekst gelezen had op de homepage had u het volgende gelezen:
De service kost 120 eur . In deze prijs zijn al onze kosten inbegrepen die betrekking hebben op de taxatie van de auto en de levering van de dienst.
Er zullen ongetwijfeld forumleden komen die zeggen dat een vinkje niet al mag staan en dat de voorwaarden duidelijker in beeld moeten komen, maar feit blijft dat u een handeling verricht zonder te kijken wat u doet.
Aangeven dat u denkt dat mensen gratis werken zal u in ieder geval niet gaan helpen om onder de rekening uit te komen.

jonis
Berichten: 2714
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Evaluatoren.nl auto taxatie

Ongelezen bericht door jonis »

NeoDutchio schreef:
28 mar 2023 14:22
Waarom niet zelf verantwoording nemen voor uw eigen daden?
Ts is niet van plan de rekening te betalen; waarom kom je dan nog aan met je standaard riedeltje?

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Evaluatoren.nl auto taxatie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

jonis schreef:
28 mar 2023 14:36
NeoDutchio schreef:
28 mar 2023 14:22
Waarom niet zelf verantwoording nemen voor uw eigen daden?
Ts is niet van plan de rekening te betalen; waarom kom je dan nog aan met je standaard riedeltje?
Heel simpel, omdat het geen schande is om verantwoording te nemen voor je eigen daden. Als je zelf iets doet zonder te kijken wat je doet, waarom dan zoeken naar uitvluchten om je eigen handelen recht te zetten?

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Evaluatoren.nl auto taxatie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Niet betalen. Redenen:
- Geen bestelknop die duidelijk maakt dat je een betalingsverplichting aangaat.
- De prijs staat niet op de pagina waar je de bestelling mee doet.
NeoDutchio schreef:
28 mar 2023 14:22
Waarom niet zelf verantwoording nemen voor uw eigen daden?
Omdat je dan evaluatoren.nl de mogelijkheid ontneemt om verantwoording te nemen voor hun daden.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Evaluatoren.nl auto taxatie

Ongelezen bericht door 16again »

Wat deze site doet is simpelweg niet toegestaan. Prijs zie ik niet . Voorwaarden krijg je niet te zien. En voor accepteren van voorwaarden is een aparte bevestiging nodig, dat kan niet meeliften op een knop waar je je kenteken invoert.
Ik zou screenshot van homepage maken als bewijs, en niets betalen.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Evaluatoren.nl auto taxatie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er zijn twee pagina's. De eerste pagina is het probleem niet.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Evaluatoren.nl auto taxatie

Ongelezen bericht door 16again »

Als ik http://evaluatoren.nl/ of http://www.evaluatoren.nl/ intik, dan is dat mijn eerste (en enige) pagina

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Evaluatoren.nl auto taxatie

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik zie ook maar één pagina. Op die pagina staat zeer klein de prijs van €120,-.

jonis
Berichten: 2714
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Evaluatoren.nl auto taxatie

Ongelezen bericht door jonis »

NeoDutchio schreef:
28 mar 2023 14:51

Heel simpel, omdat het geen schande is om verantwoording te nemen voor je eigen daden. Als je zelf iets doet zonder te kijken wat je doet, waarom dan zoeken naar uitvluchten om je eigen handelen recht te zetten?
Het is nog geen zondagmorgen.
Nog even geduld.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Evaluatoren.nl auto taxatie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hebben jullie ook een kenteken ingevuld en op die grote blauwe knop gedrukt? Je kan gerust een niet bestaand kenteken gebruiken, als je dat een beter gevoel geeft.

https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... tekenplaat

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Evaluatoren.nl auto taxatie

Ongelezen bericht door kuklos »

alfatrion schreef:
28 mar 2023 15:44
Hebben jullie ook een kenteken ingevuld en op die grote blauwe knop gedrukt?
Ik in elk geval niet. Ga geen geld betalen. En voordat jij weer een theoretische discussie aangaat of je dan al wel of geen geld schuldig bent, ik ga het niet doen omdat ik geen zin heb in allerlei gedonder.

======================

Rechtsboven, in het cirketlje met drie horizontale streepjes kan je een menu zien waarmee je dieper de site in gaat.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Evaluatoren.nl auto taxatie

Ongelezen bericht door alfatrion »

kuklos schreef:
28 mar 2023 15:48
alfatrion schreef:
28 mar 2023 15:44
Hebben jullie ook een kenteken ingevuld en op die grote blauwe knop gedrukt?
Ik in elk geval niet.
Je gaat start een theoretische discussies over hoeveel pagina's er zijn. Ik heb wel een kenteken ingevuld en op de knop gedrukt en daardoor kan ik aangeven dat er nog een pagina achter zit.

Andere problemen met de site zijn:
- Geen algemene voorwaarden
- Geen informatie over het herroepingsrecht
Laatst gewijzigd door alfatrion op 28 mar 2023 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Evaluatoren.nl auto taxatie

Ongelezen bericht door kuklos »

alfatrion schreef:
28 mar 2023 15:58
kuklos schreef:
28 mar 2023 15:48
alfatrion schreef:
28 mar 2023 15:44
Hebben jullie ook een kenteken ingevuld en op die grote blauwe knop gedrukt?
Ik in elk geval niet.
Je gaat start een theoretische discussies over hoeveel pagina's er zijn. Ik heb wel een kenteken ingevuld en op de knop gedrukt en daardoor kan ik aangeven dat er nog een pagina achter zit.
Ik ga helemaal geen theoretische discussie aan over het aantal pagina's. Wat ik schrijf is het volgende:
kuklos schreef:
28 mar 2023 15:36
Ik zie ook maar één pagina. Op die pagina staat zeer klein de prijs van €120,-.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Evaluatoren.nl auto taxatie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Lets agree to disagree.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Evaluatoren.nl auto taxatie

Ongelezen bericht door kuklos »

alfatrion schreef:
28 mar 2023 16:03
Lets agree to disagree.
NEE. Niet lets agree to disagree. Je hebt ongelijk in deze.
Ten eerste begon ik niet over het aantal pagina's. Ten tweede zeg ik niets over het aantal pagina's dat er zijn, ik zeg enkel iets over het aantal pagina's dat ik zie.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Evaluatoren.nl auto taxatie

Ongelezen bericht door 16again »

Ik zie nu ook de 120,-
Maar deze grote tekst suggereert dat er een koerstlijstje oid wordt gechecked:
Vraag in enkele seconden een taxatie -
En achteraf kwam TS hier achter:
het kan meer waard zijn dan u denkt!

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Evaluatoren.nl auto taxatie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Op pagina 1 staat de prijs en als je na het intoetsen van het kenteken doorklikt moet je je persoonlijke gegevens invullen en de kilometerstand. Misschien denk ik iets teveel na, maar hoe kan iemand een waarde geven zonder de auto gezien te hebben? Een kenteken en kilometerstand zegt niets over hoe de auto er uit ziet en welke factoren aanwezig zijn die positief of negatief de waarde kan beïnvloeden. Waarom dan denken dat je met zo weinig informatie een prijs kan krijgen?
Mensen leren door fouten te maken. Mensen leren niet van onder fouten uit proberen te komen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Evaluatoren.nl auto taxatie

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
28 mar 2023 16:05
alfatrion schreef:
28 mar 2023 16:03
Lets agree to disagree.
NEE. Niet lets agree to disagree. Je hebt ongelijk in deze.
Ten eerste begon ik niet over het aantal pagina's. Ten tweede zeg ik niets over het aantal pagina's dat er zijn, ik zeg enkel iets over het aantal pagina's dat ik zie.
:roll:

Als iemand zegt "er zijn twee pagina's"...
En een ander vervolgens zegt "er is één pagina"...
En jij vervolgen schrijft "ik zie ook maar één pagina"...

... dan is de logische afdronk van de lezer dat je (mede gezien het gebruik van het woordje "ook") dat je bedoelt dat er één pagina zou zijn.

Om dan een zo botte discussie aan te gaan, en een uitgestoken hand weg te slaan, voelt wel héél erg als koste wat het kost willen dat de ander ongelijk heeft.

Waar het om gaat, is dat deze website aan alle kanten rammelt en absoluut niet aan de eisen voldoet om een rechtsgeldige koopovereenkomst tot stand te laten komen. TS hoeft dus niets te betalen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Evaluatoren.nl auto taxatie

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
28 mar 2023 16:15
Op pagina 1 staat de prijs en als je na het intoetsen van het kenteken doorklikt moet je je persoonlijke gegevens invullen en de kilometerstand. Misschien denk ik iets teveel na, maar hoe kan iemand een waarde geven zonder de auto gezien te hebben? Een kenteken en kilometerstand zegt niets over hoe de auto er uit ziet en welke factoren aanwezig zijn die positief of negatief de waarde kan beïnvloeden. Waarom dan denken dat je met zo weinig informatie een prijs kan krijgen?
Da's niet zo moeilijk: iemand denkt dat, omdat het de realiteit is. Op basis van summiere gegevens zijn er genoeg sites waar je een waardebepaling krijgt. Natuurlijk is het nauwkeuriger als je meer gegevens invoert, maar dat maakt het niet gek dat iemand een waarde vraagt via een site.

Plaats reactie