LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extreme verhoging autoverzekering.

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Lillybilly
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 dec 2017 10:34

Re: Extreme verhoging autoverzekering.

Ongelezen bericht door Lillybilly »

Melviinbl schreef:
16 apr 2020 14:03
Dus met dezelfde auto in het nieuwe polisjaar 30% erbij.
Over wat voor bedragen praten we eigenlijk en wat voor auto?

Verzekeraars kijken gewoon in jou postcode wat daar allemaal gebeurd. Zijn er veel schade / diefstallen geweest bijvoorbeeld met Golfjes. Dan gaan de andere golfjes ook wat meer betalen.

Ik ging van mijn MiTo naar een Guilietta en kreeg 40% verhoging. Maar dat had te maken met de waarde van de auto's.

Vorig jaar is mijn verzekering met het nieuwe polisjaar ook 15% duurder geworden ondank dat ik geen schade had gereden.

Waarschijnlijk is de pot leeg en moet die gevuld worden denk ik. Komt mede door jou eigen kleine gemelde schades. En van alle andere! Zeg ik even als amateur verzekeringsagent :p
Van 86 naar 112 euro en ik heb een Toyota auris ts hybride

Lillybilly
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 dec 2017 10:34

Re: Extreme verhoging autoverzekering.

Ongelezen bericht door Lillybilly »

Lillybilly schreef:
16 apr 2020 14:17
Melviinbl schreef:
16 apr 2020 14:03
Dus met dezelfde auto in het nieuwe polisjaar 30% erbij.
Over wat voor bedragen praten we eigenlijk en wat voor auto?

Verzekeraars kijken gewoon in jou postcode wat daar allemaal gebeurd. Zijn er veel schade / diefstallen geweest bijvoorbeeld met Golfjes. Dan gaan de andere golfjes ook wat meer betalen.

Ik ging van mijn MiTo naar een Guilietta en kreeg 40% verhoging. Maar dat had te maken met de waarde van de auto's.

Vorig jaar is mijn verzekering met het nieuwe polisjaar ook 15% duurder geworden ondank dat ik geen schade had gereden.

Waarschijnlijk is de pot leeg en moet die gevuld worden denk ik. Komt mede door jou eigen kleine gemelde schades. En van alle andere! Zeg ik even als amateur verzekeringsagent :p
Van 86 naar 112 euro en ik heb een Toyota auris ts hybride. Ik heb al jaren niks meer geclaimd. Destijds werden de schades rechtstreeks door de garage geregeld en mijn verzekeringsadviseur/ tussenpersoon heeft nooit eens aan de bel getrokken. Je kunt nog binnen het jaar zelf de schade betalen en dan is er niets aan de hand. Destijds had ik ook een drukke baan en dacht de zaakjes in goede handen te hebben overgegeven.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Extreme verhoging autoverzekering.

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
15 apr 2020 21:30
Duidelijk. Je las dus vanaf het begin niet goed genoeg.
Ik heb vanaf het begin helemaal prima gelezen. TS geeft gebrekkig informatie.
Iets wat we helaas vaker zien. We moeten het doen met hetgeen een TS schrijft, en dat is nogal eens onvoldoende. Maar blijf jij maar vooral mij aanvallen, daar schiet het hele forum heel erg veel mee op.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Extreme verhoging autoverzekering.

Ongelezen bericht door kuklos »

@Lillybilly, wat gaf de verzekeringsmaatschappij aan dat ze als reden hadden toen je hen deze vraag stelde?

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Extreme verhoging autoverzekering.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mijn autoverzekering werd een tijd geleden ook met 10 euro duurder. Dat was van 34 naar 44 per maand. Gelukkig heb ik nog nooit een schade gemeld, dus ik stapte over en kreeg gratis WA plus erbij voor 36 euro per maand. Maar 25% is dus niet heel vreemd, het kan gewoon.

En na wat gesteggel met Independer (beide verzekeringen waren via hun afgesloten, maar ze verzuimden mij de mail van de overstapservice te sturen) en goed meedenken van mijn huidige verzekeraar, ben ik erg tevreden. In september zijn we weer aan de beurt en ik verwacht persoonlijk een daling in de prijs, omdat ik toevallig pas nog contact had gehad (om te vragen of alles nu helemaal correct was) en werd toegezegd dat er misschien wel een extra korting in zit na al het gesteggel en dat ze de heldere communicatie en het geduld wel op prijs stelden.

Lillybilly
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 dec 2017 10:34

Re: Extreme verhoging autoverzekering.

Ongelezen bericht door Lillybilly »

kuklos schreef:
16 apr 2020 15:01
Moneyman schreef:
15 apr 2020 21:30
Duidelijk. Je las dus vanaf het begin niet goed genoeg.
Ik heb vanaf het begin helemaal prima gelezen. TS geeft gebrekkig informatie.
Iets wat we helaas vaker zien. We moeten het doen met hetgeen een TS schrijft, en dat is nogal eens onvoldoende. Maar blijf jij maar vooral mij aanvallen, daar schiet het hele forum heel erg veel mee op.
Ik heb al spijt dat ik hier überhaupt een vraag gesteld heb. Want een echt antwoord op mijn vraag heb ik niet echt gehad. Wel niet zulke leuke en niet terzake doende opmerkingen. Als het mogelijk zou zijn zou ik mijn vraag hier weghalen maar zie nergens dat dit kan.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Extreme verhoging autoverzekering.

Ongelezen bericht door kuklos »

Lillybilly schreef:
16 apr 2020 16:44
Ik heb al spijt dat ik hier überhaupt een vraag gesteld heb. Want een echt antwoord op mijn vraag heb ik niet echt gehad. Wel niet zulke leuke en niet terzake doende opmerkingen. Als het mogelijk zou zijn zou ik mijn vraag hier weghalen maar zie nergens dat dit kan.
@Lillybilly, wat er precies aan de hand is blijft onduidelijk. En op dit forum worden mensen niet naar de mond gepraat.
Besef je ook dat de mensen die hier reageren niets meer hebben qua informatie dan wat jij post. En je hebt helaas informatie gegeven die niet voldoende duidelijk is om een goed inzicht in de reden van de verhoging te geven.

Meerdere schades geclaimd, nieuwe auto, dat zijn twee redenen die meetellen voor een verhoging, maar zullen ongetwijfeld niet alles zeggen.
Daarbij nogmaals de vraag, heb je al met de verzekering contact opgenomen? Zij zullen ongetwijfeld een reden hebben voor die verhoging. Wij kunnen wel een slag slaan naar de reden, en doen dit op basis van de informatie die jij hier geeft. Maar de precieze reden weet alleen de verzekering zelf.

En de vraag of ze de premie met zo'n percentage mogen verhogen? Als ze voldoen aan de voorwaarden die zijn afgesproken, ja, dan mag het.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Extreme verhoging autoverzekering.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Uw vraag was: Zo’n extreme verhoging, mag dat?

En het antwoord is simpel. Ja, dat mag.

En waar het aan te wijten kan zijn? Veel autoverzekeraars hebben hun premies verhoogd. Duurdere auto’s, meer en duurdere schades en ga maar door. U hebt blijkbaar jaren terug elk schadetje laten verhelpen, omdat u dacht, het kost me geen cent, maar nou zit u nog steeds met die negatieve schadejaren, zodat een ander u en niet wil hebben, en de premie bij een ander torenhoog zal zijn.
Ik ga er van uit dat u WA+Casco verzekerd bent. U zou het casco gedeelte kunnen laten vervallen en vervangen door bijvoorbeeld Plus of Extra, hoe dat ook heet bij uw verzekeraar. Dan bent u natuurlijk niet gedekt door schades aan uw eigen auto door eigen schuld.

anko.wolf
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2020 19:56

Re: Extreme verhoging autoverzekering.

Ongelezen bericht door anko.wolf »

kuklos schreef:
16 apr 2020 15:01
Moneyman schreef:
15 apr 2020 21:30
Duidelijk. Je las dus vanaf het begin niet goed genoeg.
Ik heb vanaf het begin helemaal prima gelezen. TS geeft gebrekkig informatie.
Iets wat we helaas vaker zien. We moeten het doen met hetgeen een TS schrijft, en dat is nogal eens onvoldoende. Maar blijf jij maar vooral mij aanvallen, daar schiet het hele forum heel erg veel mee op.
Niet de boel omdraaien. Jij leest niet goed.

In het verleden heeft hij een nieuwe auto gekocht wat heeft geleid tot een flink hogere premie. En nu komt er nog eens 30% er bij.

Verleden en nu. Niets onduidelijk aan :wink:

Lillybilly
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 dec 2017 10:34

Re: Extreme verhoging autoverzekering.

Ongelezen bericht door Lillybilly »

anko.wolf schreef:
16 apr 2020 20:09
kuklos schreef:
16 apr 2020 15:01
Moneyman schreef:
15 apr 2020 21:30
Duidelijk. Je las dus vanaf het begin niet goed genoeg.
Ik heb vanaf het begin helemaal prima gelezen. TS geeft gebrekkig informatie.
Iets wat we helaas vaker zien. We moeten het doen met hetgeen een TS schrijft, en dat is nogal eens onvoldoende. Maar blijf jij maar vooral mij aanvallen, daar schiet het hele forum heel erg veel mee op.
Niet de boel omdraaien. Jij leest niet goed.

In het verleden heeft hij een nieuwe auto gekocht wat heeft geleid tot een flink hogere premie. En nu komt er nog eens 30% er bij.

Verleden en nu. Niets onduidelijk aan :wink:
He he gelukkig toch iemand die precies gelezen heeft wat mijn vraag was.

Melviinbl
Berichten: 102
Lid geworden op: 21 mar 2014 15:43

Re: Extreme verhoging autoverzekering.

Ongelezen bericht door Melviinbl »

Bedankt nog voor je antwoord!
Wat zijn je huidige aantal schade vrije jaren?
Ik denk dat daar het probleem ligt. Sta je in de - dan ben je een "risico".
Zou me niets verbazen als ze die premies allemaal omhoog hebben getrokken.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Extreme verhoging autoverzekering.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Melviinbl schreef:
17 apr 2020 22:02
Bedankt nog voor je antwoord!
Wat zijn je huidige aantal schade vrije jaren?
Ik denk dat daar het probleem ligt. Sta je in de - dan ben je een "risico".
Zou me niets verbazen als ze die premies allemaal omhoog hebben getrokken.
Misschien de OP even lezen?


“Ik kan vanwege die negatieve schadejaren niet overstappen”

Melviinbl
Berichten: 102
Lid geworden op: 21 mar 2014 15:43

Re: Extreme verhoging autoverzekering.

Ongelezen bericht door Melviinbl »

Staat geen aantal bij.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Extreme verhoging autoverzekering.

Ongelezen bericht door Revoked »

Ik verbaas me eigenlijk wel aan die lage bedragen die ik voorbij zag komen. Blijkbaar zijn elektrische auto's qua verzekering niet goedkoop. Als in "schreeuwend duur".

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Extreme verhoging autoverzekering.

Ongelezen bericht door marnix »

kuklos schreef:
16 apr 2020 15:04
@Lillybilly, wat gaf de verzekeringsmaatschappij aan dat ze als reden hadden toen je hen deze vraag stelde?
"hun"

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Extreme verhoging autoverzekering.

Ongelezen bericht door Erthanax »

marnix schreef:
18 apr 2020 13:05
kuklos schreef:
16 apr 2020 15:04
@Lillybilly, wat gaf de verzekeringsmaatschappij aan dat ze als reden hadden toen je hen deze vraag stelde?
"hun"
Wat heeft een derde naamval zonder voorzetsel te maken met premieverhoging bij autoverzekeringen? Of bedoelt u hun verzekeringsmaatschappij? Of dat hun als reden hadden? Dat ken natuurlijk ook.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Extreme verhoging autoverzekering.

Ongelezen bericht door Revoked »

Erthanax schreef: Dat ken natuurlijk ook.
Dat lèg eraan hoe de zaken erbij staan. Of liggen. Wat hullie welle

Joopvl
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2020 07:54

Re: Extreme verhoging autoverzekering.

Ongelezen bericht door Joopvl »

Hallo, mijn autoverzekering is na 48 jaar schadevrije jaren op nul gezet. Dit komt omdat ik een youngtimer verzekering heb die 13 jaaroud is. Die telt schijnbaar niet mee in de schadevrije jaren.. Heb nog nooit schade geclaimd. Nou heb ik een mini Cooper gekocht en moet zonder korting de premie betalen. Is dit normaal.? Mvg J. E. Vogel

Gesloten