LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fietsenstalling weigert te doen waar ze voor betaald worden

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Zwiggelaar90
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2013 10:25

Fietsenstalling weigert te doen waar ze voor betaald worden

Ongelezen bericht door Zwiggelaar90 »

Mijn man heeft een jaarabonnement op de fietsenstalling bij het station in Zwolle. Dan komt er een sticker achter op de fiets en krijg je een pasje mee. Nu viel van de week zijn fiets onderweg uit elkaar, en zonder er bij na te denken, heeft hij zijn fiets onderweg weggegooid, dus zonder de sticker er af te halen. Inmiddels heeft hij een nieuwe fiets, die hij daar dus weer wil stallen. Maar nu zeggen ze dat omdat hij die sticker niet meer heeft, hij maar een nieuw abonnement moet afsluiten.

En dat terwijl in hun eigen algemene voorwaarden staat dat je een euro moet betalen en het één en ander moet aantonen: http://www.fietspointzwolle.nl/voorwaar ... oorwaarden

Zij claimen echter dat dit alleen geldt bij dagstalling, terwijl in artikel 2 staat dat het ook voor abonnementen geldt. En nu? We hebben nog betaald voor een kleine 3 maanden, volgens mij staan we in ons recht en toch weigeren ze te helpen!

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Fietsenstalling weigert te doen waar ze voor betaald worden

Ongelezen bericht door angel1978 »

En nu?
Nu zou hij ook nog een boete moeten krijgen voor het vervuilen van het landschap.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Fietsenstalling weigert te doen waar ze voor betaald worden

Ongelezen bericht door Isabel1 »

ik zou toch proberen het de fietsenstalling uit te leggen en te kijken wat er aan te doen valt. Ik snap wel dat zij niet meteen accoord gaan met het geven van een nieuwe sticker, dan zouden mensen samen kunnen gaan doen met twee fietsen.

Overigens probeer ik me wel voor te stellen hoe je een fiets 'onderweg weggooit'. Dat je dat kan met een zakdoekje, snoeppapiertje etc zie ik nog wel, gewoon in zo afvalbak langs de weg. Maar waar heb je die fiets dan in weggegooid?

isabel

Zwiggelaar90
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2013 10:25

Re: Fietsenstalling weigert te doen waar ze voor betaald worden

Ongelezen bericht door Zwiggelaar90 »

Yes! Ik kreeg net te horen dat het onder NS Fiets BV valt, en die hebben een klantenservice. Gebeld, we krijgen een nieuwe sticker toegestuurd, en de bedrijfsleider wordt erop aangesproken :-) dus zo te zien is het afgehandeld!

Oh, en de fiets ging in een blikvanger. Dus nog netjes afval gecheiden ook. Niet zo snel oordelen mensen ;-)

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Fietsenstalling weigert te doen waar ze voor betaald worden

Ongelezen bericht door olaf79 »

Zwiggelaar90 schreef:Oh, en de fiets ging in een blikvanger. Dus nog netjes afval gecheiden ook. Niet zo snel oordelen mensen ;-)
Onzin. Daar zijn die dingen helemaal niet voor bedoelt. Die zijn voor blikjes.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Fietsenstalling weigert te doen waar ze voor betaald worden

Ongelezen bericht door sjohie »

Zo'n blikvanger, als in een soort schepnet welke met de steel in de grond is gezet? Die dingen zijn niet gebouwd voor hele fietsen, oftewel een onregelmatig gevormd stuk staal van ~25 kg.

De stadswacht die daarvoor een bekeuring had gegeven, was op mijn kerstkaartenlijst gekomen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Fietsenstalling weigert te doen waar ze voor betaald worden

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het is weer vrijdag....

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Fietsenstalling weigert te doen waar ze voor betaald worden

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Zwiggelaar90 schreef:Yes! Ik kreeg net te horen dat het onder NS Fiets BV valt, en die hebben een klantenservice. Gebeld, we krijgen een nieuwe sticker toegestuurd, en de bedrijfsleider wordt erop aangesproken :-) dus zo te zien is het afgehandeld!

Oh, en de fiets ging in een blikvanger. Dus nog netjes afval gecheiden ook. Niet zo snel oordelen mensen ;-)

Wie oordeelt hier snel ??

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Fietsenstalling weigert te doen waar ze voor betaald worden

Ongelezen bericht door cherokee »

Ik probeer me daar een voorstelling van te maken....die vent fietst daar en plotseling valt zijn fiets uit elkaar...en wel zover dat hij de onderdelen een twee drie hupsakee zo in zo'n netje kan keilen :shock: .
Wat een mens niet meemaakt tegenwoordig..... :lol:

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Fietsenstalling weigert te doen waar ze voor betaald worden

Ongelezen bericht door F.van Holten »

cherokee schreef:Ik probeer me daar een voorstelling van te maken....die vent fietst daar en plotseling valt zijn fiets uit elkaar...en wel zover dat hij de onderdelen een twee drie hupsakee zo in zo'n netje kan keilen :shock: .
Wat een mens niet meemaakt tegenwoordig..... :lol:
Ik denk niet dat eerst de banden,zadel verwijderd zijn, dus mijn oude koelkast mik ik ook maar in het netje, mag van TS.

Zwiggelaar90
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2013 10:25

Re: Fietsenstalling weigert te doen waar ze voor betaald worden

Ongelezen bericht door Zwiggelaar90 »

Isabel1, bedankt voor de inhoudelijke hulp :) En verder, het verdient geen schoonheidsprijs wat hij gedaan heeft, dat heb ik hem ook al verteld. Anyway, het is opgelost!

Gesloten